Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 10 Czerwca 2016
 
 
 
Opóźnienie ustawy medialnej porażką Czabańskiego, media publiczne pozostaną słabe finansowo
 
 
Ludzie mediów typują Euro 2016: Polska wyjdzie z grupy, w mediach wygrają Polsat, TVP i portale
 
W finale Euro 2016 zagrają Niemcy, Hiszpania lub Francja, najlepszym zawodnikiem może zostać Paul Pogba lub Andres Iniesta, a reprezentacja Polski może awansować do ćwierćfinału, w którym przegra z Hiszpanią. Z polskich mediów na turnieju najwięcej zyska Polsat - typują dla Wirtualnemedia.pl dziennikarze i menedżerowie mediów. więcej
 
 
Mariusz Gralewski o największej rundzie finansowania w historii polskich startupów: nie wierzyłem, że to się uda
 
ZnanyLekarz/DocPlanner pozyskał największą rundę finansowania w historii polskich startupów - 20 mln dolarów. Mariusz Gralewski, szef firmy, nie wierzył, że to się uda. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl ujawnia kulisy przejęcia największego konkurenta konkurenta i ile zapłacili za Doctoralię. I zapowiada, że jego firma zostanie globalnym liderem. więcej
 
 
KRRiT zgodziła się na zastąpienie Czwórki przez Polskie Radio 24
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydała zgodę na zmianę nazwy Polskie Radio 24 przez Czwórkę w nadawaniu satelitarnym. To pierwszy krok do tego, żeby Polskie Radio 24 zastąpiło Czwórkę w emisji analogowej, co ma nastąpić jesienią br. więcej
 
 
Szef Publicis Media: w domach mediowych więcej technologii, atutem relacje z Facebookiem i Google
 
Rola domów mediowych w najbliższych latach będzie musiała się radykalnie zmienić - uważa Steve King, CEO Publicis Media. - Mówiąc brutalnie, domy mediowe do tej pory zbyt mocno opierały swoje biznesy na starych rozwiązaniach - podkreśla King w rozmowie z Wirtualnemedia.pl więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Od kryzysu do wpadki czy sprawnie działająca machina? PR-owcy o wizerunku Andrzeja Dudy i Beaty Szydło więcej
 
TVP2 rezygnuje ze Świętokrzyskiej Gali Kabaretowej przez ,,współpracę z RMF FM" więcej
 
Onet-RASP przed Wirtualną Polską, Google i Facebook po dwa-trzy razy więcej odsłon niż Onet i WP (dane PBI/Gemius) więcej
 
Fundusz MDIF finansowany przez George'a Sorosa kupił 11,2 proc. udziałów Agory więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Senior Account Executive / Associate (Account Manager) Hill+Knowlton Strategies Poland
Communications Manager (Media Manager) SMG
Junior Account / Account Executive Hill+Knowlton Strategies Poland
Redaktor / Dziennikarz serwisu Business Insider Onet.pl
Redaktor TVN24 TVN
Planner / Junior Planner (TV + Video online) SMG
Strateg Digital Branded Content TVN
Stylista/ Stylistka Onet.pl
Senior Communications Planner (Senior Media Planner) SMG
Sales Specialist (Ninja) ds. Marketing Automation SaveCart
Brand Partnership Account Executive Eurosport Discovery Networks International
SEM Planner SMG
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Opóźnienie ustawy medialnej porażką Czabańskiego, media publiczne pozostaną słabe finansowo

Fiasko planu wprowadzenia z początkiem przyszłego roku opłaty audiowizualnej to bezdyskusyjna porażka wiceministra kultury Krzysztofa Czabańskiego. Media publiczne nie zostaną szybko wzmocnione finansowo, a o obsadzie ich władz dalej będzie decydować partia rządząca - oceniają dla Wirtualnemedia.pl Bogusław Chrabota, Marek Sowa, Jacek Karnowski, Jacek Żakowski i Michał Broniatowski. więcej

Ludzie mediów typują Euro 2016: Polska wyjdzie z grupy, w mediach wygrają Polsat, TVP i portale

W finale Euro 2016 zagrają Niemcy, Hiszpania lub Francja, najlepszym zawodnikiem może zostać Paul Pogba lub Andres Iniesta, a reprezentacja Polski może awansować do ćwierćfinału, w którym przegra z Hiszpanią. Z polskich mediów na turnieju najwięcej zyska Polsat - typują dla Wirtualnemedia.pl dziennikarze i menedżerowie mediów. więcej

Tylko 210 tys. widzów ,,Pegaza". TVP1 przegrała z konkurencją

Reaktywowany magazyn kulturalny „Pegaz” oglądało średnio 212 tys. widzów. TVP1 w czasie nadawania misyjnego formatu przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Wpływy z reklam wyniosły 1,32 mln zł. więcej

,,Na dobre i na złe" straciło 370 widzów, ale TVP2 i tak zdystansowała konkurencję. 35 mln zł z reklam

„Na dobre i na złe” w sezonie 2015/2016 oglądało średnio 4,90 mln osób, o 370 tys. widzów mniej niż w poprzednim. Serial nadal jednak dał TVP2 pozycję bezkonkurencyjnego lidera rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 34,88 mln zł. więcej

Fokus TV nowym liderem wśród kanałów dokumentalnych. TVP Historia najbardziej w dół (dane za maj 2016)

W maju br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów dokumentalnych awansował Fokus TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł BBC Earth, a na przeciwnym biegunie znalazła się TVP Historia. więcej

Brak stref kibica z transmisjami Euro 2016 - pazerność Polsatu ze szkodą dla kibiców (opinia)

Strefy Kibica w 2012 roku okazały się wielkim sukcesem. Wtedy pomagała Telewizja Polska, sponsorzy turnieju, UEFA. Teraz UEFA nie ma tak wielkiego interesu w tym, by ogromne ilości ludzi gromadziły się u nas w najważniejszych miejscach poszczególnych miast. Niestety, wszystko wskazuje na to, że interesu nie ma w tym obecnie nikt, a już na pewno nie Polsat - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Piotr Stokłosiński, dziennikarz sportowy i specjalista ds. social media. więcej

,,Kibicujemy naszym!" - gwiazdy Polsatu w spocie na Euro 2016 (wideo)

Telewizja Polsat przygotowała spot autopromocyjny związany z piłkarskim Euro 2016. W klipie występują dziennikarze programów sportowych i informacyjnych oraz gwiazdy innych produkcji nadawcy. więcej

Jak oglądamy seriale? Netflix zaprezentował wyniki badania BingeScale

Seriale w rodzaju „The Walking Dead” czy „Breaking Bad” są przez widzów oglądane w szybkim tempie z odcinka na odcinek, z kolei na „House of Cards” lub „Homeland” odbiorcy poświęcają więcej skupienia delektując się treścią - wynika z badania BingeScale przygotowanego dla serwisu Netflix. więcej

Jak obejrzeć za darmo Euro 2016? Oto gdzie można zobaczyć Euro 2016

Dostęp do kodowanych stacji Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD, które pokażą wszystkie mecze Mistrzostw Europy w piłce nożnej będzie kosztował, w zależności od operatora, od 19,90 do 99,90 zł. Część spotkań - w tym wszystkie mecze polskiej reprezentacji - pokażą bezpłatnie Polsat i TVP1. więcej

Reality-show ,,Dom Marzeń" od 25 czerwca w TVN. Wśród uczestników para gejowska

Telewizja TVN zakończyła już rekrutację uczestników do pierwszej edycji reality-show „Dom Marzeń”. Emisja formatu ruszy w sobotę, 25 czerwca br. więcej

Serial ,,Objazd" w TNT

17 czerwca 2016 roku TNT rozpocznie emisję nowego serialu „Odjazd”. więcej

Polsat 2 oraz Disco Polo Music w aplikacji Toya GO

W ofercie usługi Toya GO pojawiły się dwa nowe kanały - Polsat 2 oraz Disco Polo Music. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
KRRiT zgodziła się na zastąpienie Czwórki przez Polskie Radio 24

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydała zgodę na zmianę nazwy Polskie Radio 24 przez Czwórkę w nadawaniu satelitarnym. To pierwszy krok do tego, żeby Polskie Radio 24 zastąpiło Czwórkę w emisji analogowej, co ma nastąpić jesienią br. więcej

 
Tomasz Zimoch odpowiada Polskiemu Radiu: nie boję się walki w sądzie, zmierzę się z zarządem

Dziennikarz sportowy Tomasz Zimoch odpowiedział na zapowiedź Polskiego Radia o domaganiu się odszkodowania za naruszenie dobrego imienia i wizerunku spółki. - Wierzę w polski wymiar sprawiedliwości. Będzie to walka z zarządem, bo z Polskim Radiem walczyć nigdy nie będę - wyjaśnia Zimoch. więcej

 
RMF FM, Radio ZET, TOK FM i stacje Time'a: korespondenci i specjalne programy o Euro 2016

Czołowe rozgłośnie komercyjne wysłały swoich dziennikarzy do relacjonowania Euro 2016 i zaplanowały specjalne audycje. RMF FM będzie mieć we Francji dwa studia, Radio ZET - cotygodniowy program „Euro ZET inaczej - mistrzowski magazyn piłkarski”, stacje Agory - specjalne pasma i serwisy informacyjne, a rozgłośnie VOX FM - specjalny program wieczorny. więcej

 
KRRiT cofnęła koncesję Radiu Hobby za emisję programu rosyjskiej rozgłośni

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podtrzymała decyzję o cofnięciu koncesji dla Radia Hobby 89,4 FM. Założyciel stacji Paweł Kubalski zapowiada odwołanie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. więcej

 
Radio Bielsko z koncesją przedłużoną o 10 lat

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedłużyła o kolejnych dziesięć lat koncesję dla Radia Bielsko. więcej

 
Jedynka nowym liderem w Toruniu. Radio Gra ze spadkiem słuchalności

Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od listopada 2015 roku do kwietnia 2016 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w Toruniu, pod względem udziału słuchania, w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat. więcej

 
Polskie Radio chce odszkodowania od Tomasza Zimocha. ,,Planował zmianę pracy, potrzebował pretekstu i szumu medialnego"

Polskie Radio poinformowało, że będzie się domagać odszkodowania i zadośćuczynienia od Tomasza Zimocha. Zdaniem nadawcy dziennikarz bez stosownego uzasadnienia rozwiązał umowę, a zarzucając firmie w wypowiedziach publicznych szykanowanie go, naruszył jej dobre imię i wizerunek. więcej

 
Akcja ,,Nawałka biało-czerwonych" z Markiem Starybratem w Rock Radiu

Z okazji rozpoczynających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w piątek 10 czerwca w Rock Radiu (Agora) zadebiutuje akcja „Nawałka biało-czerwonych” z Markiem Starybratem. więcej

 
Euro 2016 w Radiu ZET

Radio ZET będzie szeroko relacjonować wydarzenia z Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2016. Na antenie stacji pojawią się m.in. specjalne magazyny piłkarskie. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Szef Publicis Media: w domach mediowych więcej technologii, atutem relacje z Facebookiem i Google

Rola domów mediowych w najbliższych latach będzie musiała się radykalnie zmienić - uważa Steve King, CEO Publicis Media. - Mówiąc brutalnie, domy mediowe do tej pory zbyt mocno opierały swoje biznesy na starych rozwiązaniach - podkreśla King w rozmowie z Wirtualnemedia.pl więcej

Jak kakao DecoMorreno stało się w internecie najpopularniejszą książką tygodnia

Jedna z internautek w opakowaniu kakao DecoMorreno dopatrzyła się okładki książki i postanowiła na ten temat zażartować - na zamkniętej grupie na Facebooku. O tym, w jaki sposób wspomniany żart wiralowo rozprzestrzenił się w internecie, a tym samym jak skorzystały na nim niezależne od siebie podmioty, w tym wspomniana grupa, serwis lubimyczytać.pl, czy marka DecoMorreno analizuje Aneta Głowacka, content manager z Brand24. więcej

T-raperzy znad Wisły w akcji OLX.pl o bezpiecznych zakupach internetowych (wideo)

Serwis ogłoszeniowy OLX.pl (należący do Grupy Naspers) rozpoczął kampanię informującą, jak bezpiecznie robić zakupy poprzez takie witryny. Bohaterami akcji są T-raperzy znad Wisły. więcej

Dariusz Piekarski nowym prezesem SARE, Tomasz Pruszczyński w radzie nadzorczej

Dariusz Piekarski został powołany na stanowisko prezesa zarządu SARE, technologicznej spółki oferującej systemy i narzędzia wspierające sprzedaż oraz automatyzację działań marketingowych. Zastąpił Tomasza Pruszczyńskiego, który przeszedł do rady nadzorczej spółki. więcej

Nike i Heads mimo zawieszenia Marii Szarapowej będą nadal jej sponsorami

Firmy Nike i Head zapowiedziały, że będą kontynuować współpracę sponsorską z tenisistką Marią Szarapową, którą Międzynarodowa Federacja Tenisowa (ITF) zawiesiła na dwa lata w związku z zażywaniem zakazanej substancji dopingowej. więcej

MullenLowe MediaHub zaplanuje kampanię reklamową Gaspolu

W sierpniu rusza kampania reklamowa marki Gaspol zaplanowana przez dom mediowy MullenLowe MediaHub. więcej

Cristiano Ronaldo zamienia się rolami z 16-latkiem w najdłuższej reklamie Nike (wideo)

W najnowszej reklamie Nike Football piłkarz Cristiano Ronaldo zamienia się rolami z szesnastoletnim chłopcem. Obok niego w reklamie „The Switch” autorstwa agencji Wieden+Kennedy pojawia się jeszcze 16 innych piłkarzy. więcej

,,Kocham TO!" - Marek Kamiński w kampanii sprzętu AGD Siemens (wideo)

Rozpoczęła się wizerunkowa kampania reklamowa sprzętu AGD marki Siemens (produkowanego przez BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego). Bohaterem akcji, realizowanej przez producenta razem z firmami i HyperCrew i ACR Media, jest podróżnik Marek Kamiński. więcej

Ewa Orleańska: z Value Media do Codemedia

Ewa Orleańska dołączyła do zespołu domu mediowego Codemedia, obejmując stanowisko senior SEM specialist. Ostatnio pracowała w należącym do Group One domu mediowym Value Media. więcej

Paul Pogba w reklamie Adidasa "First Never Follows" (wideo)

Paul Pogba, piłkarz reprezentacji Francji, występuje w najnowszej produkcji filmowej marki Adidas z cyklu "First Never Follows". więcej

 
 
 
PRASA
 
Tylko ,,Olivia" na plusie. ,,Kobieta i Życie" na czele sprzedaży miesięczników poradnikowych

W I kwartale br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych znalazła się „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”. Na plusie był tylko wynik „Olivii”. więcej

Iwona Szczęsna dalej w zarządzie IFABC

Iwona Szczęsna, dyrektor biura Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, została ponownie członkiem zarządu Międzynarodowej Federacji Biur Kontroli Nakładu i Dystrybucji Prasy (IFABC). więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Dziennik Wschodni - 2016-06-10 Z życia wzięte - 2016-06-10 Prawdziwe Życie - 2016-06-09 Marie Claire - 2016-06-09 Świat na dłoni - 2016-06-09
 
 
 
 
INTERNET
 
Mariusz Gralewski o największej rundzie finansowania w historii polskich startupów: nie wierzyłem, że to się uda

ZnanyLekarz/DocPlanner pozyskał największą rundę finansowania w historii polskich startupów - 20 mln dolarów. Mariusz Gralewski, szef firmy, nie wierzył, że to się uda. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl ujawnia kulisy przejęcia największego konkurenta konkurenta i ile zapłacili za Doctoralię. I zapowiada, że jego firma zostanie globalnym liderem. więcej

Facebook dopuszcza więcej tekstu w reklamach. ,,Dobry ruch dla precyzyjnej komunikacji"

Facebook rozluźnił swoją politykę dotyczącą ilości tekstu w reklamach publikowanych w serwisie. Do emisji będą teraz dopuszczane reklamy, w których tekst zajmuje więcej niż 20 procent powierzchni. - To bardziej elastyczne podejście do przekazu reklamowego, które pozwoli na precyzyjną komunikację. Część reklamodawców może się jednak obawiać utraty zasięgów - oceniają dla Wirtualnemedia.pl Konrad Spoczyński, Marcin Żukowski i Jacek Knopik. więcej

Wykradziono dane 32 mln użytkowników Twittera, zostały wystawione na sprzedaż

W internecie pojawiła się oferta sprzedaży ponad 32 milionów loginów i haseł do kont użytkowników Twittera. Kradzież danych nie jest wynikiem ataku na sam serwis, ale działaniem wirusa atakującego internautów. więcej

T-raperzy znad Wisły w akcji OLX.pl o bezpiecznych zakupach internetowych (wideo)

Serwis ogłoszeniowy OLX.pl (należący do Grupy Naspers) rozpoczął kampanię informującą, jak bezpiecznie robić zakupy poprzez takie witryny. Bohaterami akcji są T-raperzy znad Wisły. więcej

Polskie reklamy na Facebooku warte 280 mln zł, najwięcej wydały Orange i branża handlowa (analiza)

Według analizy SoTrendera w 2015 roku na płatną komunikację na Facebooku polskie firmy wydały prawie 280 mln zł. Największym reklamodawcą był Orange, który wydał 1,52 mln zł, a wśród branż liderował handel. więcej

Serwis sportowy Interii w nowej wersji i z aplikacją na Androida

W serwisie Sport.interia.pl wprowadzono kilka znaczących modyfikacji, m.in. nowy wygląd artykułu i galerii oraz system rekomendacji treści. Jednocześnie witryna zyskała nową aplikację na system mobilny Android. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Wyjście na piwo z piłkarzami? Kobiety wolą siatkarzy

Gdyby zaproponowano nam wypad na piwo z polską drużyną piłkarską, panowie byliby zachwyceni. Tymczasem panie wolałyby siatkarzy - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Polski startup HiProMine wyróżniony w europejskim konkursie Ubera
Uber skazany przez francuski sąd, musi zapłacić 900 tys. dolarów
Pierwszy dron pasażerski będzie testowany w Newadzie (wideo)
Super i Touch X - nowe smartfony UMI w Polsce za 999 zł i 599 zł
 
 
 
GOSPODARKA
 
Ministerstwo Rozwoju zapowiada pakiet uproszczeń dla przedsiębiorców
Podwyżka stóp procentowych w USA paradoksalnie może umocnić złotego
Referendum w Wielkiej Brytanii zaważy na przyszłym kształcie integracji europejskiej
Kiedy trzeba naliczać 70-proc. podatek od odpraw i odszkodowań dla menadżerów
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Jak oglądamy seriale? Netflix zaprezentował wyniki badania BingeScale
Film "Wołyń" zgodnie z planem. Premiera 7 października
Biffy Clyro wystąpi na warszawskim Torwarze
Justin Bieber pokazał "Company" (wideo)
Tom Cruise w filmie "Jack Reacher: Never Go Back"
Firestone Stage - młoda polska muzyka na Open'er Festival
Adam Rodriguez zagra w serialu "Zabójcze umysły"
Serial ,,Objazd" w TNT
 
 
 
BLOG
 
Klaskanie uszami - ks. Artur Stopka
 
Co jest pisane - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Po pierwsze socjal, głupcze! - Ewaryst Fedorowicz
 
Życie - off line... - Wanda Konarzewska
 
Listy z piwnicy - Andrzej Bober
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj