|
|
|
|
|
|
|
Rada Etyki Mediów: Polsat i Superstacja naruszyły rzetelność i obiektywizm, informując o tzw. układzie zakopiańskim w interesie swojego właściciela
Rady Etyki Mediów oceniła, że Polsat, Polsat News i Superstacja, informując o tzw. układzie zakopiańskim bez dodawania, że właściciel stacji jest w sporze z Małgorzatą Chechlińską, naruszyły zasady obiektywizmu, prawdy, szacunku i tolerancji.
więcej
|
TVP Info nowym liderem wśród stacji tematycznych w październiku. TTV na czele w 16-49
Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych wśród wszystkich widzów w październiku 2017 roku awansowało TVP Info - w grupie komercyjnej TTV - raport Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP2 rozważa reaktywację kolejnych programów. Na pewno nie wróci ,,Wielka gra"
Dyrekcja TVP2 rozważa przywrócenie na antenę kolejnych zakończonych programów, które były popularne wśród widzów. Widzowie Dwójki na pewno nie obejrzą kontynuacji teleturnieju wiedzowego „Wielka gra”, bo jego formuła jest za stara - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Po apelu Ordo Iuris 16 skarg do KRRiT na materiał TVN24 o prawie do aborcji
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymała 16 identycznych skarg na materiał TVN24 w których stwierdzono, że polskie władze zaapelowały do ONZ o ograniczenia prawa kobiet do aborcji. Do składania skarg zachęcała organizacja pro-life Ordo Iuris.
więcej
|
,,Wiadomości" w TVP1 straciły 1,13 mln widzów, a ,,Teleexpress" - 928 tys. ,,Fakty" liderem w październiku
Nowym liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w październiku br. zostały „Fakty” TVN z przewagą 760 tys. widzów nad „Wiadomościami” TVP1. Z kolei z czwartego na trzecie miejsce awansowały „Wydarzenia”, które wyprzedziły „Teleexpress” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
W październiku polskie stacje wyemitowały 2,84 mln spotów reklamowych. Ich wartość wyniosła 2,95 mld zł
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w październiku 2017 roku były o 14 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
CNN planuje paywall w wybranych serwisach internetowych
Według zapowiedzi stacji CNN na 2018 rok planuje ona wprowadzenie płatnych subskrypcji w niektórych prowadzonych przez siebie serwisach tematycznych, między innymi w CNN Money i CNN Politics. Od 2022 roku nadawca chce uzyskiwać z segmentu cyfrowego miliard dolarów rocznie.
więcej
|
Discovery Communications z rosnącymi przychodami i niższym zyskiem netto
W pierwszych trzech kwartałach br. koncern Discovery Communications zanotował wzrost przychodów rok do roku do kwoty 5 miliardów dolarów, a zysk netto wyniósł 824 miliony i był niższy niż przed rokiem. W perspektywie III kwartału tendencja była podobna - przychody większe o 6 procent i lekki spadek po stronie zysków.
więcej
|
,,MasterChef Junior 3" w wiosennej ramówce TVN. Właśnie ruszyły castingi do talent-show
Telewizja TVN w wiosennej ramówce 2018 roku pokaże trzecią edycję kulinarnego programu „MasterChef Junior”. Właśnie rozpoczęły się poszukiwania uczestników do talent-show.
więcej
|
Wywiad dla TV Biełsat przyczyną aresztowania białoruskiego opozycjonisty
Sąd w Mińsku skazał polityka i twórcę Uładzimira Naklajewa na 10 dni aresztu za wywiad udzielony Telewizji Biełsat. - Służby naprawdę się upierają, by im w tym areszcie umarł na udar? - pytają dziennikarze Biełsatu.
więcej
|
TVN szuka uczestników polskiej wersji ,,You're back in the room". Castingi w całej Polsce
Wystartowały castingi do nowego programu o hipnozie, który powstaje na podstawie formatu „You’re back in the room”. Show trafi do ramówki TVN prawdopodobnie wiosną przyszłego roku.
więcej
|
,,Eko Patrol", ,,Prom", ,,Więzienie" i ,,Górale" nowościami Polsatu Play
Polsat Play do swojej ramówki planuje wprowadzić cztery nowe cykle: „Eko Patrol”, „Prom”, „Więzienie” i „Górale”. Jak na razie stacja pokazuje jednak pilotażowe odcinki tych seriali.
więcej
|
61 języków w stacjach telewizyjnych w Unii Europejskiej i Turcji
Stacje telewizyjne w krajach Unii Europejskiej i Turcji nadają swoje programy w 61 różnych językach - wynika z badania przeprowadzonego przez Media Asset Capital na zlecenie TVT Media.
więcej
|
Clémence Poésy, Sebastian Roche i Robert Sheehan zagrają w serialu ,,Geniusz 2"
W obsadzie drugiego sezonu antologii „Geniusz”, która opowie o malarzu Pablu Picassie, znajdą się Clémence Poésy, Sebastian Roche i Robert Sheehan.
więcej
|
Szef ,,Wiadomości": od sierpnia zyskaliśmy 810 tys. widzów, Nielsen zmienił skład panelu badawczego
Według szefa „Wiadomości” TVP Jarosława Olechowskiego porównywanie zmian wyników oglądalności w skali roku jest niemiarodajne, ponieważ w styczniu br. firma Nielsen zmieniła skład swojego panelu badawczego. Olechowski podkreśla, że „Wiadomości” od sierpnia do października br. (w tym drugim miesiącu były emitowane także w TVP Info) zyskały 810 tys. widzów.
więcej
|
|
|
Michał Gąsiorowski po 16 latach pracy żegna się z radiową Trójką. ,,Z powodu atmosfery, lecz także lepszej oferty pracy"
Dziennikarz sportowy Michał Gąsiorowski po 16 latach pracy odchodzi z radiowej Trójki - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Nałożyło się na to kilka spraw, m.in. atmosfera w radiu, ale i nowa, atrakcyjna propozycja pracy - mówi Gąsiorowski.
więcej
|
|
Michał Olszański nie spodziewa się reprymendy po skrytykowaniu zmian w Trójce. ,,Nikogo nie obraziłem, powiedziałem prawdę"
- Byłbym zdumiony, gdyby po moim piątkowym wywiadzie dla „Gazety Wyborczej” spotkały mnie jakiejś nieprzyjemności ze strony szefostwa Polskiego Radia. Powiedziałem prawdę o sytuacji w Trójce - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Olszański, dziennikarz Polskiego Radia i TVP.
więcej
|
|
Wiktor Świetlik o odejściu Artura Andrusa i Roberta Kantereita z Trójki: Próbowałem ich zatrzymać
- To byli dobrzy, wartościowi dziennikarze - tak Wiktor Świetlik, dyrektor radiowej Trójki, komentuje dla Wirtualnemedia.pl odejście z radia Artura Andrusa i Roberta Kantereita. Dodaje, że nie chce komentować decyzji władz Polskiego Radia.
więcej
|
|
Wojciech Zimiński odchodzi z Trójki, solidaryzuje się z Andrusem i Kantereitem
Dziennikarz Wojciech Zimiński zrezygnował z dalszej współpracy z radiową Trójką, z którą był związany (z krótką przerwą) od 2008 roku. Tłumaczy, że to gest solidarności z Arturem Andrusem i Robertem Kantereitem, którzy właśnie pożegnali się z rozgłośnią, wybierając współpracę z TVN24.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Kielcach. Trójka i VOX FM uzupełniają podium
Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w drugim i trzecim kwartale br. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Trójka i VOX FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Polskie Radio: Andrus i Kantereit sami wybrali TVN24. Olszański: Trójka traci swój charakter
Polskie Radio w krótkim komunikacie podkreśliło, że Artur Andrus i Robert Kantereit odeszli od publicznego nadawcy na własną prośbę, wybierając współpracę z TVN24. Niektórzy z komentujących to dziennikarzy, m.in. Wojciech Mann i Michał Olaszański z Trójki, uważają, że Andrus i Kantereit zostali zmuszeni do odejścia z rozgłośni.
więcej
|
|
Radiowa Jedynka 10 listopada bez transmisji z całego meczu reprezentacji Polski, mecz 13 listopada zrelacjonuje w całości
W radiowej Jedynce najbliższy mecz piłkarskiej reprezentacji Polski, który odbędzie się 10 listopada, nie będzie transmitowany w całości, natomiast spotkanie rozgrywane trzy dni później - już tak.
więcej
|
|
Wojciech Mann: Andrus i Kantereit zmuszeni do odejścia z Trójki, coraz smutniej na Myśliwieckiej
Podczas piątkowego programu „Zapraszamy do Trójki” Wojciech Mann kilkukrotnie nawiązywał do odejścia z rozgłośni Roberta Kantereita i Artura Andrusa, a jego gość Piotr Bukartyk zaśpiewał o tym piosenkę. - Koledzy zmuszeni do odejścia z Trójki. Słuchacze piszą, żebyśmy się nie poddawali, ale nie wiem, jak to będzie - mówił na antenie Mann.
więcej
|
|
|
|
Zagraniczni influencerzy zwiedzą Polskę na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej
Polska Organizacja Turystyczna organizuje akcję promocji naszego kraju za granicą. Wiosną przyszłego roku nasz kraj ma odwiedzić grupa influencerów z Japonii, Chin, USA i Europy Zachodniej. Patronat nad projektem objęła Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
więcej
|
mBank zamiast Banku Pekao SA obsłuży Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy
mBank jako nowy sponsor zajmie się obsługę finansową najbliższego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz całorocznej działalności Fundacji WOŚP. Dotychczas odpowiadał za to Bank Pekao SA.
więcej
|
W październiku polskie stacje wyemitowały 2,84 mln spotów reklamowych. Ich wartość wyniosła 2,95 mld zł
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w październiku 2017 roku były o 14 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
Dariusz Szubiak i Dominik Zacharski wzmacniają zespół Grandes Kochonos
Do działu kreacji agencji reklamowej Grandes Kochonos dołączył Dariusz Szubiak, obejmując stanowisko deputy creative directora. W zespole agencji funkcję head 360 objął Dominik Zacharski.
więcej
|
Orlen szuka firmy do obsługi programu lojalnościowego Vitay
Koncern PKN Orlen rozesłał zapytania o informację (RFI) do firm specjalizujących się w obsłudze programów lojalnościowych dla klientów indywidualnych.
więcej
|
Effie w tym roku bez Grand Prix. ,,Zabrakło kampanii przełomowych"
W tegorocznej edycji konkursu Effie jury zdecydowało się nie przyznawać Grand Prix. Zdaniem Adama Pieńkowskiego, przewodniczącego jury Effie 2017 i dyrektora generalnego McDonald's Polska, projekty nie spełniły wymagań, jakie stawia się przed laureatami tego wyróżnienia. - Jednogłośnie z jury zdecydowaliśmy, że nagrody Grand Prix w tym roku nie przyznamy - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Startuje Motorewolucja od Master1.pl
Platforma i sieć sprzedaży samochodów Master1.pl rusza z kampanią reklamową „Motorewolucja”, promującą finansowanie aut w abonamencie, z możliwością zawarcia umowy w całości online. Za kreację kampanii odpowiada agencja V&P, a za komunikację Brandscope.
więcej
|
PKP SA i PKP intercity szukają agencji do obsługi kreatywnej
Spółki PKP i PKP Intercity prowadzą rozpoznanie rynku, w wyniku którego wyłoniona zostanie agencja do obsługi kreatywnej. Obecnie nie współpracują z żadną agencją w tym zakresie.
więcej
|
McDonald's otwiera pierwszą w Polsce restaurację bez dekoracji
W Lęborku otwarto pierwszy w Polsce McDonald’s pozbawiony dodatkowych elementów dekoracji. To 393. restauracja tej sieci w naszym kraju.
więcej
|
Heads Advertising będzie reklamować Serenadę i Skarby Serowara
Agencja Heads Advertising po wygranym przetargu rozpoczęła kompleksową obsługę reklamową marek Serenada i Skarby Serowara należących do Spółdzielni Mleczarskiej Spomlek.
więcej
|
Rozśpiewane warzywa w kampanii Bonduelle (wideo)
Ruszyła kampania telewizyjna marki warzyw apertyzowanych Bonduelle. Akcję pod hasłem „Słodka, chrupka Kukurydza” wspierają działania w internecie, całość przygotowały Red8, Iconaris i Vizeum.
więcej
|
Ogilvy&mather wygrywa przetarg na obsługę Decathlonu
Agencja Ogilvy&mather wygrała przetarg na obsługę full service sieci marketów sportowych Decathlon.
więcej
|
Rusza drugi sezon Papaya Films Original Series, tematem ciekawość
W poniedziałek 6 listopada br. odbędzie się premiera pierwszego odcinka drugiego sezonu Papaya Films Original Series - cyklu filmów, którym promuje się dom produkcyjny Papaya Films.
więcej
|
|
|
Gremi Media od środy na NewConnect, sprzedaje akcje w ofercie prywatnej
W najbliższą środę na rynku giełdowym NewConnect zadebiutuje spółka Gremi Media, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. Sprzeda część swoich akcji w ramach oferty prywatnej.
więcej
|
Marcin Orliński w redakcji ,,Przekroju"
Do zespołu redakcyjnego kwartalnika „Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój) dołączył Marcin Orliński. Wcześniej współpracował m.in. z „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolitą” i „Tygodnikiem Powszechnym”.
więcej
|
Fotoreporterzy domagają się od ,,Gazety Polskiej" ponownych przeprosin za wykorzystanie ich zdjęć na antyuchodźczej okładce
„Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) przeprosiła dwóch fotoreporterów, których zdjęć użyła na okładce dotyczącej uchodźców. - To nas nie satysfakcjonuje, treść przeprosin została zmieniona bez uzgodnienia. Będziemy domagali się prawidłowych przeprosin - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Ejtminowicz, prawnik reprezentujący fotoreporterów.
więcej
|
|
|
Paweł Jurek: blokowanie treści użytkownikom adblocków daje Onetowi mniej odsłon, ale więcej pieniędzy z reklam
Kilkadziesiąt procent użytkowników, którym wyświetliliśmy zachęty do wyłączenia adblocków, dodało nas do whitelisty. Nie widzę powodu, żeby się bić o adblockowane odsłony tylko po to, żeby to dobrze wyglądało w statystykach. Mamy nieco mniej odsłon, ale monetyzujemy je lepiej niż dotychczas - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet w Grupie Onet-RAS Polska.
więcej
|
Netflix podręcznikowo zareagował na zarzuty wobec Kevina Spacey, PR-owcy aktora nieudolni (opinie)
Po ujawnieniu oskarżeń o molestowanie pod adresem Kevina Spacey Netflix zapowiedział koniec serialu „House of Cards”, a później zawiesił zdjęcia do ostatniego sezonu. - Reakcja Netflixa jest podręcznikowym przykładem szybkiego i skutecznego PR, firma dała wyraźnie do zrozumienia gdzie są granice i jakim standardom hołduje, dlatego wyjdzie z kryzysu bez szwanku. Inaczej będzie z Kevinem Spacey, którego afera porani wizerunkowo, aktorowi grozi długoletni ostracyzm w branży - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl dziennikarze i eksperci z branży PR.
więcej
|
Samuel Pereira zniknął z Twittera. ,,Mam dość zalewu hejtu, na który przyzwalają niektórzy politycy opozycji"
Szef portalu TVP.info Samuel Pereira, jeden z aktywniejszych dziennikarzy na Twitterze, zlikwidował swoje konto na tym portalu. - Mam dosyć zalewu hejtu. Niepokoi również przyzwolenie dla niektórych polityków na atakowanie niewygodnych dziennikarzy - wyjaśnia Pereira portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Allegro: zmiany w ofertach ogłoszeniowych, bez opłat za wystawienie i wyższe prowizje w kategorii Dom i Ogród
W większości kategorii ogłoszeniowych portalu Allegro.pl zamiast przycisku „kup teraz” zaczęto wyświetlać numer telefonu ogłoszeniodawcy. Z kolei od połowy listopada w kategorii Dom i Ogród nie będzie już opłat za wystawianie ofert i dodawanie zdjęć, natomiast prowizje od sprzedaży będą wynosić 6-10 proc.
więcej
|
Facebook planuje przesyłanie pieniędzy pomiędzy użytkownikami i oznaczanie gorących newsów od wydawców
Według nieoficjalnych informacji Facebook rozważa wprowadzenie w serwisie nowych funkcji. Jedną z nich ma być opcja wzajemnego przekazywania sobie pieniędzy przez użytkowników serwisu, druga to możliwość wyróżniania przez wydawców najnowszych i najbardziej gorących newsów publikowanych na platformie.
więcej
|
Mateusz Skwierawski i Paweł Kapusta w nowym programie piłkarskim Wirtualnej Polski
Wirtualna Polska zaczyna nowy cykl wideo „Damy z siebie wszystko” dotyczący piłki nożnej. Jego gospodarzami są dziennikarze piłkarscy portalu Mateusz Skwierawski i Paweł Kapusta.
więcej
|
CNN planuje paywall w wybranych serwisach internetowych
Według zapowiedzi stacji CNN na 2018 rok planuje ona wprowadzenie płatnych subskrypcji w niektórych prowadzonych przez siebie serwisach tematycznych, między innymi w CNN Money i CNN Politics. Od 2022 roku nadawca chce uzyskiwać z segmentu cyfrowego miliard dolarów rocznie.
więcej
|
Nielsen: 15,8 miliona widzów pierwszego odcinka ,,Stranger Things 2" w USA, 4,6 miliona obejrzało cały sezon
Według danych firmy Nielsen premierowy odcinek 2. sezonu serialu „Stranger Things” obejrzało w serwisie Netflix w Stanach Zjednoczonych 15,8 miliona widzów, z czego 11 milionów należało do grupy wiekowej 18-49 lat. W ciągu pierwszych 24 godzin cały nowy sezon obejrzało 361 tysięcy użytkowników serwisu.
więcej
|
,,Oczami matki" Małgorzaty Ohme od 7 listopada w Onecie
We wtorek, 7 listopada w Onecie rusza nowy program „Oczami matki” - cykl wywiadów Małgorzaty Ohme z matkami znanych osób ze świata mediów, sztuki, showbiznesu i sportu. Gościem pierwszego odcinka będzie mama Omeny Mensah, dziennikarki i prezenterki.
więcej
|
Totalizator Sportowy wprowadza nową strategię komunikacji, będzie zmieniać stronę internetową
Totalizator Sportowy zaprosił agencje interaktywne do składania ofert na nowy layout korporacyjnej strony internetowej. Jej modyfikacja ma związek z wprowadzeniem nowej strategii komunikacji marki.
więcej
|
Pierwsza płatność Blikiem na Allegro = 20 zł rabatu na kolejne zakupy
Ruszyła promocja, która ma zachęcić do płatności Blikiem użytkowników serwisu Allegro.pl, którzy do tej pory nie korzystali z tej metody płatności.
więcej
|
Serwisy telewizji informacyjnych: TVN24.pl na czele, TVN24BiS.pl przed TVP.info, duży wzrost PolsatNews.pl
Wśród serwisów telewizyjnych stacji informacyjnych zdecydowanym liderem jest TVN24.pl. TVN24BiS.pl ma większy zasięg niż TVP.info, natomiast PolsatNews.pl po dużym wzroście w skali roku wyprzedził pod tym względem TelewizjaRepublika.pl.
więcej
|
Kevin Spacey nie zagra już w ,,House of Cards" - Netflix zrywa współpracę po oskarżeniach o molestowanie na planie serialu
Platforma Netflix poinformowała, że zdecydowała się zakończyć wszelką współpracę z Kevinem Spacey, który został niedawno oskarżony o molestowanie m.in. na planie serialu „House of Cards”. Aktor nie wystąpi już w „House of Cards”, a Netflix wycofał też film „Gore” z jego udziałem.
więcej
|
Rekordowe przychody Alibaby - w górę o 61 proc. dzięki handlowi internetowemu
Chiński potentat e-handlu Alibaba osiągnął w zakończonym we wrześniu III kwartale 61-proc. wzrost przychodów. Wpływy firmy wzrosły do 8,3 mld dol., czyli do ponad 55 mld juanów. To wynik znacznie wyższy niż przewidywali analitycy.
więcej
|
Fotoedytor Wirtualnej Polski upomniany za zdjęcie hitlerowskiego orderu przy tekście o Virtuti Militari
Wirtualna Polska zilustrowała tekst o rewizji nadawania odznaczeń Virtuti Militari zdjęciem z hitlerowskim odznaczeniem - Krzyżem Żelaznym. Wydawca portalu szybko zauważył pomyłkę, usunął zdjęcie i zamieścił przeprosiny. Fotoedytor został upomniany- dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Donald Trump zniknął z Twittera na 11 minut, konto usunął odchodzący pracownik portalu
W czwartek przez 11 minut nie był dostępny twitterowy profil prezydenta USA Donalda Trumpa. Portal wyjaśnił, że konto zostało dezaktywowane przez odchodzącą z firmy osobę podczas ostatniego dnia pracy.
więcej
|
|
|
Netflix podręcznikowo zareagował na zarzuty wobec Kevina Spacey, PR-owcy aktora nieudolni (opinie)
Po ujawnieniu oskarżeń o molestowanie pod adresem Kevina Spacey Netflix zapowiedział koniec serialu „House of Cards”, a później zawiesił zdjęcia do ostatniego sezonu. - Reakcja Netflixa jest podręcznikowym przykładem szybkiego i skutecznego PR, firma dała wyraźnie do zrozumienia gdzie są granice i jakim standardom hołduje, dlatego wyjdzie z kryzysu bez szwanku. Inaczej będzie z Kevinem Spacey, którego afera porani wizerunkowo, aktorowi grozi długoletni ostracyzm w branży - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl dziennikarze i eksperci z branży PR.
więcej
|
Kondycja polskiej branży PR stabilna, ale wymaga poprawy
Przedstawiciele polskiego sektora public relations oceniają go przeciętnie – wskaźnik kondycji branży wynosi 57 proc. Lepsze noty wystawiają rodzimemu rynkowi młodsi pracownicy, ze stażem od 4 do 10 lat – wynika z raportu na temat sytuacji polskiego public relations, przeprowadzonego przez Exacto i Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
więcej
|
|
|
Nielsen: 15,8 miliona widzów pierwszego odcinka ,,Stranger Things 2" w USA, 4,6 miliona obejrzało cały sezon
|
Clémence Poésy, Sebastian Roche i Robert Sheehan zagrają w serialu ,,Geniusz 2"
|
Kevin Spacey nie zagra już w ,,House of Cards" - Netflix zrywa współpracę po oskarżeniach o molestowanie na planie serialu
|
|
|