Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 29 Października 2020
 
 
 
Media włączyły się w środowy Strajk Kobiet: wolny dzień dla dziennikarek, publikacje manifestów i kobieca muzyka na antenach
 
Dziennikarki Grupy naTemat nie przyszły w środę do pracy, natomiast zamieściły w sieci wspólny apel. Newsweek.pl zamiast tekstów reporterek zamieszczał czarne prostokąty z czerwoną błyskawicą - logo Strajku kobiet. Podobnie zrobiła też redakcja Noizz.pl. Redakcje w rozmaity sposób włączyły się w protesty przeciw zaostrzeniu aborcyjnego prawa. Wczoraj Radio ZET w przeważającej mierze serwowało muzykę w wykonaniu kobiet. więcej
 
 
DAZN od grudnia na 200 nowych rynkach. Także w Polsce, na początek walki bokserskie
 
DAZN, płatna platforma oferująca transmisje i programy sportowe w streamingu zapowiedziała, że od początku grudnia 2020 r. będzie dostępna w dwustu nowych krajach - w tym także w Polsce. Na początek serwis zaproponuje transmisje z walk bokserskich, ale nie wszystkie będą dostępne dla polskich użytkowników. więcej
 
 
Piotr Szumlewicz rozstał się z Halo.Radiem. Odchodzi także Wojciech Krzyżaniak
 
Piotr Szumlewicz, przewodniczący związku zawodowego Związkowa Alternatywa, kończy swoją współpracę z Halo.Radiem. Z internetowej rozgłośni odchodzi także Wojciech Krzyżaniak. więcej
 
 
1,21 mln widzów serialu „Szadź”, TVN wiceliderem
 
Serial „Szadź” w TVN ogląda średnio 1,21 mln widzów, minimalnie więcej niż pokazywany rok temu w tym paśmie drugi sezon „Pod powierzchnią”. Produkcja daje stacji drugie miejsce w rynku telewizyjnym. więcej
 
 
„Gazeta Wyborcza” pieniądze z prenumerat cyfrowych przekaże na Strajk Kobiet, promuje się jego wulgarnym hasłem
 
„Gazeta Wyborcza” (Agora) ruszyła z akcją promocyjnej sprzedaży prenumerat cyfrowych pod hasłem „Wesprzyj #wypierdalać”. Akcja ma trwać tydzień, pieniądze ze sprzedaży trafią na Ogólnopolski Strajk Kobiet. - Wulgaryzm mi nie przeszkadza, media poszukują rozmaitych sposobów na powiększenie subskrypcji - komentuje Paweł Nowacki, ekspert rynku mediów. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Branża reklamowa i PR wspiera kobiety w walce o ich prawa więcej
 
Firmy ostrożnie angażują się w protest kobiet, dyskusja o wpisie mBanku więcej
 
Redakcje zapewniają, że dopuszczają do głosu kobiety w dyskusjach o Strajku Kobiet. "Podstawą są kompetencje, a nie płeć" więcej
 
Reklamodawcy chcą wydawać pieniądze w telewizji, ale widzowie nie chcą jej oglądać więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Senior Social Media / PR Manager United PR
Redaktor ds. reportażu Wydawnictwo Bauer
Account Manager Mediafarm
Specjalista ds. Social Media more communications agency
PR Account Executive more communications agency
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
1,21 mln widzów serialu „Szadź”, TVN wiceliderem

Serial „Szadź” w TVN ogląda średnio 1,21 mln widzów, minimalnie więcej niż pokazywany rok temu w tym paśmie drugi sezon „Pod powierzchnią”. Produkcja daje stacji drugie miejsce w rynku telewizyjnym. więcej

Szef KRRiT: TVN24 ma nie używać określenia „Trybunał Konstytucyjny Julii Przyłębskiej”, to może być nękanie

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wezwał stację TVN24, żeby nie stosowała określenia „Trybunał Konstytucyjny Julii Przyłębskiej” w kontekście wyroku dotyczącego aborcji. - Tego rodzaju, niezgodne z prawdą informacje, wprowadzają odbiorców w błąd. Może to stanowić element nękania, zastraszenia, a nawet mowy nienawiści - uzasadnił szef KRRiT. więcej

Prezenterka odchodzi z TVP3 Poznań. Wspiera strajk kobiet

Prezenterka Żaneta Rosińska po prawie czterech latach pracy zdecydował się odejść z TVP3 Poznań. W ostatnich dniach poparła w mediach społecznościowych protest przeciw zaostrzeniu prawa o aborcji. więcej

TVP usunęła odcinek „Rodzinnego Ekspresu” z sugestią o karaniu kobiet jak w średniowieczu. „Mało wysublimowany żart autorki”

W „Rodzinnym Ekspresie” wyemitowanym kilka dni temu w TVP2 zasugerowano, że kary takie jak spacer z kamieniem u szyi dla kobiety za wszczęcie kłótni można by przywrócić. Po tym jak to nagłośniono, Telewizja Polska usunęła odcinek ze swojego portalu oraz poinformowała, że za jego zawartość odpowiada dziennikarka z redakcji audycji katolickich. więcej

Jeff Bezos może kupić CNN

Jeff Bezos, szef koncernu Amazon i jeden z najbogatszych ludzi na świecie może kupić stację telewizyjną CNN. więcej

Platforma Canal+ z nowym oprogramowaniem dekoderów 4K UltraBox+

Platforma Canal+ udostępniła nowe oprogramowanie dla dekoderów 4K UltraBox+ z serii Jada. więcej

UPC Polska po decyzji UOKiK-u zwróci klientom koszty podwyżek za szybszy internet

UPC Polska zrekompensuje byłym i obecnym klientom koszty dwóch podwyżek usługi internetowej, którą uzasadnił zwiększeniem prędkości łączy. To efekt decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. więcej

W Europie wystartuje esportowy kanał eSportsONE

Na początek listopada przewidziano premierę nowego kanału o nazwie eSportsONE. Będzie on nadawał transmisje z rozgrywek esportowych, a także własne treści dotyczące branży. Na początek kanał pojawi się w Belgii, Czechach, Holandii i na Słowacji. więcej

Premier League na razie nie zmienia cen w systemie pay-per-view. Małe zainteresowanie usługą

Brytyjska Premier League w najbliższym czasie zamierza utrzymać na niezmienionym poziomie cenę za obejrzenie meczu w systemie pay-per-view. więcej

Członkowie KRRiT wyrażają sprzeciw wobec ataków na dziennikarzy mediów publicznych i katolickich

W związku z powtarzającymi się brutalnymi atakami na dziennikarzy mediów publicznych i katolickich wyrażamy stanowczy sprzeciw dotyczący stosowania przemocy wobec dziennikarzy - napisano w oświadczeniu podpisanym przez trzech członków Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. więcej

Duży spadek oglądalności Polo TV we wrześniu, 4Fun Gold z największym wzrostem

Najpopularniejszym kanałem muzycznym we wrześniu br. było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło 4Fun Gold, a najwięcej straciła stacja Eska Rock TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat Games, Polsat Rodzina i TV Regio w ofercie Orange

Sieć Orange wprowadziła do swojej oferty telewizyjnej trzy nowe kanały: Polsat Games, Polsat Rodzina i TV Regio. więcej

Postacie z animacji „Rodzina Treflików” na trybunach meczów Trefli zamiast widzów

Od poniedziałku, 26 października podczas meczów Trefl Sopot i Trefl Gdańsk miejsca kibiców na stadionach zajmują postacie z animacji „Rodzina Treflików”. więcej

RMF Digital – kompleksowa obsługa kampanii internetowych od Grupy RMF

Grupa RMF udostępniła usługę RMF Digital, która oferuje kompleksową obsługę kampanii online, zarówno w portalach i serwisach własnych jak i u wydawców zewnętrznych. Adresowana jest zarówno do marketerów ogólnopolskich jak i przedsiębiorców lokalnych, działających na małych rynkach. RMF Digital oferuje planowanie i zakup kampanii display’owych, audio, wideo, a uzupełnieniem są m.in. usługi SEO, content marketingu i tworzenie akcji specjalnych. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Piotr Szumlewicz rozstał się z Halo.Radiem. Odchodzi także Wojciech Krzyżaniak

Piotr Szumlewicz, przewodniczący związku zawodowego Związkowa Alternatywa, kończy swoją współpracę z Halo.Radiem. Z internetowej rozgłośni odchodzi także Wojciech Krzyżaniak. więcej

 
RMF FM na czele rynku radiowego w Częstochowie w II i III kwartale. Twoja Polska Stacja na podium

Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio ZET i Twoja Polska Stacja - wynika z fali badań słuchalności radia za drugi i trzeci kwartał 2020 roku. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Spadają przychody, rośnie liczba klientów sieci Orange. Zmiany strategii w II kw. 2021

W trzecim kwartale br. Orange Polska wypracował przychody w kwocie 2,8 mld złotych - były one niższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku o 2,7 proc. Zysk EBITDA wyniósł 742 mln zł po uwzględnieniu kosztów leasingu (EBITDAaL). Liczba klientów pakietów konwergentnych wyniosła ponad 1,4 mln, z Orange Love korzysta 31 tysięcy klientów więcej. Firma planuje w II kw. 2021 roku przedstawić aktualizację strategii - poinformowała spółka w raporcie. Liczba klientów usług TV wyniósł 1 001 tys. na koniec III kw. br. wobec 996 tys. kwartał wcześniej i 521 tys. na koniec 2019 r. więcej

Mniejszy zysk i wyższe przychody Grupy Żywiec po trzech kwartałach 2020 r. "Zmiany w zachowaniach konsumentów"

Po trzech kwartałach 2020 roku Grupa Żywiec miała 168,4 mln zł zysku netto i 2,987 mld zł przychodów. W analogicznym okresie 2019 roku zysk netto wynosił 207,2 mln zł, a przychody 2,806 mld zł. więcej

Biedronka mocno zyskuje w trakcie pandemii. Polska napędza wyniki grupy Jeronimo Martins

Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sklepów Biedronka, miała w trzecim kwartale 115 mln euro zysku netto, o 11,2 proc. więcej niż przed rokiem - podała spółka w raporcie. więcej

„Pozwól sobie na jeszcze więcej!” w hip-hopowej reklamie Kauflandu (wideo)

Sieć supermarketów Kaufland rozpoczęła wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „Pozwól sobie na jeszcze więcej!”. Jest oparta na spocie w konwencji teledysku hip-hopowego. więcej

Tomasz Kot jako Zbigniew Religa w kampanii promujące dawstwo narządów do transplantacji (wideo)

W najbliższą sobotę rozpocznie się społeczna kampania promująca zgodę na donację narządów po śmierci do przeszczepów. Akcja, przygotowana przez agencję K2, jest oparta na ujęciach z filmu „Bogowie”, w którym Tomasz Kot wcielił się w Zbigniewa Religę. więcej

LPP stawia na technologię. Udział e-commerce w sprzedaży przekroczy w tym roku 20 proc.

LPP zwiększy nakłady na wdrażanie i rozwój nowych technologii do 600 mln zł w perspektywie kolejnych 3 lat, tj. do 2023 r., poinformowała spółka. Udział e-commerce w sprzedaży może przekroczyć w tym roku 20 proc.   więcej

Skivak dla firmy Ofix w social media

Firma Ofix oferująca artykuły i urządzenia biurowe w dwuetapowym przetargu wybrała agencję Skivak do obsługi komunikacji w mediach społecznościowych. więcej

RMF Digital – kompleksowa obsługa kampanii internetowych od Grupy RMF

Grupa RMF udostępniła usługę RMF Digital, która oferuje kompleksową obsługę kampanii online, zarówno w portalach i serwisach własnych jak i u wydawców zewnętrznych. Adresowana jest zarówno do marketerów ogólnopolskich jak i przedsiębiorców lokalnych, działających na małych rynkach. RMF Digital oferuje planowanie i zakup kampanii display’owych, audio, wideo, a uzupełnieniem są m.in. usługi SEO, content marketingu i tworzenie akcji specjalnych. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Media włączyły się w środowy Strajk Kobiet: wolny dzień dla dziennikarek, publikacje manifestów i kobieca muzyka na antenach

Dziennikarki Grupy naTemat nie przyszły w środę do pracy, natomiast zamieściły w sieci wspólny apel. Newsweek.pl zamiast tekstów reporterek zamieszczał czarne prostokąty z czerwoną błyskawicą - logo Strajku kobiet. Podobnie zrobiła też redakcja Noizz.pl. Redakcje w rozmaity sposób włączyły się w protesty przeciw zaostrzeniu aborcyjnego prawa. Wczoraj Radio ZET w przeważającej mierze serwowało muzykę w wykonaniu kobiet. więcej

„Gazeta Wyborcza” pieniądze z prenumerat cyfrowych przekaże na Strajk Kobiet, promuje się jego wulgarnym hasłem

„Gazeta Wyborcza” (Agora) ruszyła z akcją promocyjnej sprzedaży prenumerat cyfrowych pod hasłem „Wesprzyj #wypierdalać”. Akcja ma trwać tydzień, pieniądze ze sprzedaży trafią na Ogólnopolski Strajk Kobiet. - Wulgaryzm mi nie przeszkadza, media poszukują rozmaitych sposobów na powiększenie subskrypcji - komentuje Paweł Nowacki, ekspert rynku mediów. więcej

Szef policyjnych związkowców chce pozywać dziennikarzy „GW” i Tok FM za nierzetelne relacje z manifestacji

Szef związku zawodowego policjantów, Rafał Jankowski, zaapelował do dziennikarzy, by „nie zakłamywali rzeczywistości” podczas relacjonowania ulicznych protestów. W przeciwnym wypadku zagroził im krokami prawnymi. - Jeśli opublikowano nieprawdę, dochodzić swoich racji należy przed sądem, a nie poprzez oświadczenia z połajankami - komentuje Marcin Lewicki, prezes Press Club Polska. więcej

Byli premierzy Australii chcą komisji śledczej ws. dominacji mediów Murdocha

B. premier Australii Kevin Rudd zbiera podpisy pod petycją o powołanie parlamentarnej komisji śledczej ws. koncentracji australijskich mediów w rękach koncernu News Corp. Ruperta Murdocha. Podpisało się pod nią do wtorku ponad 380 tys. osób, w tym b. premier Malcolm Turnbull. więcej

 
 
 
INTERNET
 
DAZN od grudnia na 200 nowych rynkach. Także w Polsce, na początek walki bokserskie

DAZN, płatna platforma oferująca transmisje i programy sportowe w streamingu zapowiedziała, że od początku grudnia 2020 r. będzie dostępna w dwustu nowych krajach - w tym także w Polsce. Na początek serwis zaproponuje transmisje z walk bokserskich, ale nie wszystkie będą dostępne dla polskich użytkowników. więcej

Startuje Knajp.pl. Pomoże restauratorom w dobie lockdownu gastronomii

Wystartował serwis Knajp.pl. Platforma ma pozwalać restauratorom na sprzedaż pozycji z ich menu w sieci bez ponoszenia kosztów prowizji. Inicjatywa ma za zadanie wsparcie branży gastronomicznej zablokowanej rosnącą pandemią koronawirusa. więcej

Grupa CCC: ponad 60 proc. więcej z e-commerce, 108 sklepów stacjonarnych do zamknięcia

W trzecim kwartale br. Grupa CCC (należą też do niej marki eobuwie, Gino Rossi i DeeZee) osiągnęła wzrost wpływów o 8 proc. do 1,45 mld zł, a jej strata netto wzrosła z 43,4 do 60,4 mln zł. Przychody z e-commerce wzrosły o 61 proc. Firma mocno zwolniła tempo otwierania nowych sklepów stacjonarnych, w br. zamknie 108 takich placówek. więcej

Premier League na razie nie zmienia cen w systemie pay-per-view. Małe zainteresowanie usługą

Brytyjska Premier League w najbliższym czasie zamierza utrzymać na niezmienionym poziomie cenę za obejrzenie meczu w systemie pay-per-view. więcej

Frisco.pl wystartuje we Wrocławiu. To pierwsze miasto poza Warszawą

Internetowa platforma Frisco.pl pozwalająca na zamawianie produktów spożywczych online zapowiedziała start swoich usług na terenie Wrocławia. Według planów mieszkańcy tego miasta do końca 2020 roku otrzymają możliwość dokonywania zakupów na Frisco.pl. Wrocław to pierwsza lokalizacja w której Frisco.pl będzie operowało poza Warszawą. więcej

LPP stawia na technologię. Udział e-commerce w sprzedaży przekroczy w tym roku 20 proc.

LPP zwiększy nakłady na wdrażanie i rozwój nowych technologii do 600 mln zł w perspektywie kolejnych 3 lat, tj. do 2023 r., poinformowała spółka. Udział e-commerce w sprzedaży może przekroczyć w tym roku 20 proc.   więcej

Facebook z pozwem w sprawie Instagrama. Chodzi o fałszywe lajki generowane przez boty

Facebook wniósł pozew dotyczący dwóch firm marketingowych działających w środowisku Instagrama. Są one oskarżane o to, że wykorzystując boty generowały one fałszywe lajki oraz sztuczną liczbę obserwujących na konkretnych kontach. - Wykorzystywanie botów przynosi jedynie krótkofalowe korzyści. Ewentualni reklamodawcy dadzą się nabrać tylko raz - ocenia Mariusz Politowicz z firmy Marken. więcej

Piotr Wesołowicz: z „Gazety Stołecznej” do Sport.pl

Dziennikarz sportowy Piotr Wesołowicz od listopada będzie pracował w Sport.pl. Z końcem sierpnia został zwolniony ze stołecznego wydania „Gazety Wyborczej”, która tak jak Sport.pl należy do Agory. więcej

Zatrzymania na Zanzibarze i blokowanie internetu w czasie wyborów

Podczas trwających w środę w Tanzanii wyborów prezydenckich i parlamentarnych doszło do zatrzymań protestujących w półautonomicznym regionie Zanzibaru. Tanzańczycy zgłaszają również problemy z dostępem do internetu i mediów społecznościowych. więcej

RMF Digital – kompleksowa obsługa kampanii internetowych od Grupy RMF

Grupa RMF udostępniła usługę RMF Digital, która oferuje kompleksową obsługę kampanii online, zarówno w portalach i serwisach własnych jak i u wydawców zewnętrznych. Adresowana jest zarówno do marketerów ogólnopolskich jak i przedsiębiorców lokalnych, działających na małych rynkach. RMF Digital oferuje planowanie i zakup kampanii display’owych, audio, wideo, a uzupełnieniem są m.in. usługi SEO, content marketingu i tworzenie akcji specjalnych. materiał partnerski więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Echa oświadczenia Jarosława Kaczyńskiego. "Komunikacja z poprzedniego tysiąclecia"

Eksperci od komunikacji zwracają uwagę, że internetowe oświadczenia Jarosława Kaczyńskiego, na którym odniósł się do wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji oraz wywołanych nim protestów, stylem nawiązuje do wystąpień głów państwa, a jego „prosta, narodowa, ascetyczna forma ma świadczyć o powadze sytuacji”. więcej

ZOOM bsc dla Farmy Świętokrzyskiej

Agencja PR ZOOM bsc odpowiada za realizację działań public relations dla Farmy Świętokrzyskiej. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Spadają przychody, rośnie liczba klientów sieci Orange. Zmiany strategii w II kw. 2021
UPC Polska po decyzji UOKiK-u zwróci klientom koszty podwyżek za szybszy internet
Z iPhone'ów na całym świecie korzysta miliard użytkowników
Ericsson dostarczy sprzęt 5G dla EE
InPost ma już 9 tys. Paczkomatów w prawie 3 tys. miejscowości
T-Mobile Polska z nowymi stacjami bazowymi w Tatrach. Mają zwiększyć bezpieczeństwo turystów
Ponad 60 tys. kart eSIM w Orange Polska
Jest premierowy spot reklamujący PlayStation 5. „Play Has No Limit”
Szczepionka przeciwko COVID-19 dla pierwszych osób jeszcze przed Bożym Narodzeniem
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj