Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 7 Grudnia 2022
 
 
 
Marcin Meller będzie prowadził „Drugie śniadanie Mellera” na YouTubie
 
Dziennikarz, pisarz i podróżnik Marcin Meller wystartował we wtorek z internetową zbiórką na swój nowy format wideo: „Drugie śniadanie Mellera”. Uruchomił też własny kanał na YouTube, na którym będzie publikował co tydzień nowe odcinki programu, utrzymanego w formule znanej z "Drugiego śniadania mistrzów" TVN24. Start nowego formatu - 14 stycznia. więcej
 
 
„Fakty” liderem programów informacyjnych w listopadzie, „Teleexpress” z największym spadkiem
 
Pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w listopadzie br. zajęły „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki oglądalności, a na czele pod tym względem znalazł się „Teleexpress” TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Polska Press przed Agorą, doba na TikToku. Liderem Google (Mediapanel z listopada)
 
W listopadzie przeglądarkowy YouTube wyprzedziła pod względem zasięgu Facebooka, a witryny i aplikacje Polska Press wysunęły się nad tymi Agory. Wśród aplikacji mobilnych najmocniej przyciąga internautów TikTok, średnio na 24 godziny - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
TVP1 w znanej aplikacji działa tylko w domu abonenta. „Ograniczenia licencyjne”
 
Abonenci sieci kablowej UPC nie mogą oglądać meczów mundialu w TVP1, ani w ogóle tego kanału za pośrednictwem aplikacji UPC TV GO poza domową siecią Wi-Fi. Rzecznik operatora Michał Fura informuje Wirtualnemedia.pl, że wynika to z ograniczeń licencyjnych. Takiego problemu nie mają klienci Canal+ czy Vectry. więcej
 
 
W Polsce rynek reklamowy w 2023 roku wzrośnie do 12,5 mld zł
 
Rynek reklamowy globalnie zamknie 2022 rok wzrostem na poziomie 6,5 proc. (808 mld dolarów), w Polsce rynek wzrośnie o 3,4 proc., do 12,5 mld zł. Grupa prognozuje, że w 2023 roku globalny rynek reklamowy urośnie o 5,9 proc., a najszybciej rosnącymi sektorami reklamy, także w Polsce, będą retail media i connected TV. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
„Gazeta Wyborcza” mocno przycina treści lokalne. W dużych miastach znikają codzienne dodatki więcej
 
Telewizja Polsat nadaje od 30 lat. "Solorz wiedział, co się ludziom podoba" więcej
 
Wniosek o przedłużenie koncesji TVN trafił do KRRiT. Wcześniej Maciej Świrski nawoływał do bojkotu stacji więcej
 
PiS chce ponad 200 zł dla TVP i Polskiego Radia od każdego domu. Rekompensata przez cztery lata 114 proc. w górę więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
„Fakty” liderem programów informacyjnych w listopadzie, „Teleexpress” z największym spadkiem

Pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w listopadzie br. zajęły „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki oglądalności, a na czele pod tym względem znalazł się „Teleexpress” TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP1 w znanej aplikacji działa tylko w domu abonenta. „Ograniczenia licencyjne”

Abonenci sieci kablowej UPC nie mogą oglądać meczów mundialu w TVP1, ani w ogóle tego kanału za pośrednictwem aplikacji UPC TV GO poza domową siecią Wi-Fi. Rzecznik operatora Michał Fura informuje Wirtualnemedia.pl, że wynika to z ograniczeń licencyjnych. Takiego problemu nie mają klienci Canal+ czy Vectry. więcej

Członek Rady Mediów Narodowych chce, by NIK sprawdził organizację „Sylwestra Marzeń” TVP. „Bizancjum prezesa Kurskiego”

Członek Rady Mediów Narodowych, poseł Lewicy Marek Rutka, poinformował we wtorek, że złożył w Najwyższej Izbie Kontroli wniosek o skontrolowanie wydatków Telewizji Polskiej. - Chodzi o kilka spraw, ale głównie o finansowanie „Sylwestra Marzeń” oraz tzw. ustawę pilotową, która daje TVP ogromne korzyści - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl poseł Rutka. więcej

Drugi sezon „Farmy” od 2 stycznia w Polsacie, emisja w dni powszednie o 20.00

W poniedziałek, 2 stycznia 2023 roku Polsat rozpocznie emisję drugiego sezonu reality-show „Farma”, który będą prowadzić Ilona Krawczyńska i Marcelina Zawadzka - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zdjęcia do programu były realizowane wczesnym latem. więcej

Szef KRRiT o MUX-3: Zauważono, że taka decyzja może wpłynąć na realizację zasady pluralizmu

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w liście do Rzecznika Praw Obywatelskich ocenił działania poprzedniej KRRiT w sprawie zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej. Maciej Świrski przyznał, że podczas dyskusji w Radzie dostrzeżono możliwe negatywne skutki zachowania emisji głównych kanałów TVP w starym standardzie. więcej

Ziemkiewicz i Ogórek skazani za zniesławienie we „W tyle wizji”

We wtorek Rafał Ziemkiewicz i Magdalena Ogórek usłyszeli wyrok w sądzie pierwszej instancji za to, że w programie „W tyle wizji” podważali kompetencje zawodowe oraz bezstronność aktywistki Elżbiety Podleśnej. Sprawa była już raz umarzana, wróciła po trzech latach. Strona przegrana ma zapłacić 10 tys. zł grzywny, relacjonuje Maciej Piasecki, niezależny reporter. więcej

Serwis streamingowy Max może zastąpić HBO Max

Już wiosną 2023 roku w Stanach Zjednoczonych może dojść do połączenia serwisów streamingowych HBO Max i Discovery+. Nowa platforma będzie nosić prawdopodobnie nazwę Max. Nad stworzeniem takiej marki mają pracować prawnicy koncernu. więcej

„You can dance - nowa generacja 2” w TVP2

TVP2 drugi sezon „You can dance - nowa generacja” będzie emitować w piątkowe wieczory od 6 stycznia 2023 roku. Nagrania do show odbywały się latem, program poprowadzi Edyta Herbuś. więcej

Polskie seriale na zachodnich licencjach

Pisaliśmy już o serialach komediowych, a tym razem przyglądamy się innym gatunkom serialowym, które swoją popularność zawdzięczają inspiracji zachodnim oryginałem. więcej

Cyfrowe bliźniaczki uczestniczek „Top model 11” promują finał programu

Telewizja TVN wykorzystała technologię skanowania 4D, w wyniku której powstały cyfrowe bliźniaki trzech najlepszych uczestniczek „Top model 11”. Promują finału programu, który odbędzie się w środę. więcej

Rosyjska TV Dożd pozbawiona koncesji na Łotwie

Działająca na Łotwie od lipca niezależna telewizja Dożd została decyzją władz pozbawiona koncesji. Przyczyną miał być „szereg naruszeń”, w tym wypowiedź jednego z prowadzących na temat „polepszenia warunków rosyjskich żołnierzy na froncie”. więcej

Puchary Świata FIS organizowane w Szwajcarii w TVN i Eurosporcie

Grupa Warner Bros. Discovery pozyskała prawa do pokazywania Pucharów Świata FIS organizowanych w Szwajcarii. Prawa obejmują m.in. konkursy PŚ w skokach narciarskich w Engelbergu, które w Polsce transmitowane będą w TVN, Eurosporcie 1 i Playerze. więcej

MGID uruchamia interaktywne reklamy w formacie rich media, pozwalające reklamodawcom przyciągnąć uwagę odbiorców i zwiększyć ich zainteresowanie reklamą

Globalna platforma reklamowa MGID ogłosiła wprowadzenie interaktywnych reklam typu rich media do swojego portfolio przeznaczonego dla wydawców premium, oferując im zwiększoną skuteczność reklamową poprzez większe zaangażowanie i uwagę odbiorców. materiał partnerski więcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Zmarł dziennikarz Polskiego Radia Jarosław Kawecki, jeden z głosów Radia Kierowców

Nie żyje dziennikarz Jarosław Kawecki, przez ponad 30 lat związany z Polskim Radiem. Współtworzył serwisy Radia Kierowców. więcej

 
RMF FM na czele. Radio Białystok na drugim miejscu

Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku w okresie od maja do października br. należała do RMF FM. Na podium uplasowały się jeszcze: Radio Białystok i Radio ZET - wynika badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
W Polsce rynek reklamowy w 2023 roku wzrośnie do 12,5 mld zł

Rynek reklamowy globalnie zamknie 2022 rok wzrostem na poziomie 6,5 proc. (808 mld dolarów), w Polsce rynek wzrośnie o 3,4 proc., do 12,5 mld zł. Grupa prognozuje, że w 2023 roku globalny rynek reklamowy urośnie o 5,9 proc., a najszybciej rosnącymi sektorami reklamy, także w Polsce, będą retail media i connected TV. więcej

Allegro, E.Wedel i Lidl najsilniejszymi markami w Polsce

Marki Allegro, E.Wedel i Lidl to najsilniejsze brandy w polskiej części rankingu BrandIndex Inquiry, którego globalną wersję przygotowuje YouGov. Najsilniejszą marką na świecie jest natomiast Samsung. więcej

Producent Majonezu Kieleckiego szuka agencji do obsługi w social mediach

Wytwórcza Spółdzielnia Pracy "Społem", producent m.in. Majonezu Kieleckiego wybiera agencję do obsługi jej działań promocyjnych w mediach społecznościowych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Artur Zabielski dyrektorem marketingu Provident Polska

Artur Zabielski został dyrektorem marketingu w firmie pożyczkowej Provident Polska. Zastąpił Katarzynę Szerling. więcej

Tyski Pociąg Świąteczny wyrusza w trasę

16 i 18 grudnia w Tychach i w Gdyni rozpocznie cztery kursy Tyski Pociąg Świąteczny. Marka piwa Tyskie (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) przygotowała dla zwycięzców trwającego konkursu trzy wagony atrakcji. więcej

Media People wypromuje Kiwi w Polsce

Sieć agencji weCAN z Europy Środkowej i Wschodniej pozyskała do współpracy firmę z sektora traveltech Kiwi, wyszukiwarkę tanich podróży. więcej

W tegorocznym świątecznym spocie Publicis szefowie grupy mówią o wirusie HPV. Gościnnie Michael Douglas

Publicis Groupe (należą do niej agencje Leo Burnett, Starcom, Zenith, Saaychi&Saatchi) jak co roku przygotowała specjalny świąteczny spot. Jednak tym razem, zamiast tradycyjnych świątecznych życzeń i rocznych podsumowań mowa jest o groźnym wirusie HPV, który powoduje nowotwory. więcej

Agata Woźniak, Magdalena Pilarczyk i Maksymilian Grabiński w Sigma Bis

Do działu mediów i strategii agencji mediowej Sigma Bis (należy do PKN Orlen i PZU) dołączyli Agata Woźniak, Magdalena Pilarczyk i Maksymilian Grabiński. więcej

Po antysemickim wpisie Nike zakończyła współpracę z Kyrie Irvingiem

Zalinkowanie na Twitterze antysemickiego filmu przez Kyrie Irvinga przyniosło, oprócz medialnego szumu wokół koszykarza Brooklyn Nets, wymiernie konsekwencje finansowe - firma Nike właśnie ogłosiła koniec współpracy z zawodnikiem. więcej

Jacek Flemming w zespole marketingu Grupy OLX

Jacek Flemming został szefem marketingu serwisów 3-2-1 Sprzedane oraz Otomoto Klik, należących do Grupy OLX. więcej

"Jak się masz?" pyta Deutsche Telekom

Deutsche Telekom rozpoczął ogólnoeuropejską kampanię świąteczną „Jak się masz?” aby zachęcić ludzi do wzajemnego sprawdzania się. Działania reklamowe obejmują również Polskę. więcej

Emirates znów reklamuje się w Polsce

Linie lotnicze Emirates wracają do aktywności reklamowej na polskim rynku po okresie pandemii. Jest to pierwsza kampania zrealizowana przez agencję UM (Mediabrands). więcej

Euvic Performance promuje Europejskie Forum Gospodarcze w Łodzi

Agencja Euvic Performance po tym, jak wygrała przetarg Regionalnego Funduszu Rozwoju Województwa Łódzkiego promuje XV edycje „Europejskiego Forum Gospodarczego - Łódzkie 2022. Biznes w erze innowacji". więcej

Olśniewający mural marki kosmetycznej Rituals w ścisłym centrum Warszawy!

Mural zrealizowany przez Braughman Group Media na warszawskim Powiślu przy ul. Tamka promuje wyjątkowe zestawy podarunkowe marki kosmetycznej Rituals. Jest to kampania non-standard, czyli połączenie muralu z techniką iluminacji laserowej. materiał partnerski więcej

 
 
 
INTERNET
 
Marcin Meller będzie prowadził „Drugie śniadanie Mellera” na YouTubie

Dziennikarz, pisarz i podróżnik Marcin Meller wystartował we wtorek z internetową zbiórką na swój nowy format wideo: „Drugie śniadanie Mellera”. Uruchomił też własny kanał na YouTube, na którym będzie publikował co tydzień nowe odcinki programu, utrzymanego w formule znanej z "Drugiego śniadania mistrzów" TVN24. Start nowego formatu - 14 stycznia. więcej

Polska Press przed Agorą, doba na TikToku. Liderem Google (Mediapanel z listopada)

W listopadzie przeglądarkowy YouTube wyprzedziła pod względem zasięgu Facebooka, a witryny i aplikacje Polska Press wysunęły się nad tymi Agory. Wśród aplikacji mobilnych najmocniej przyciąga internautów TikTok, średnio na 24 godziny - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Opisano hejterskie zachowanie Nitrozyniaka, YouTube usunął jego kanały

Na kanale youtube’owym „Nie wiem, ale się dowiem!” w poniedziałek szczegółowo opisano, że streamer Nitrozyniak od lat zamieszcza wulgarne, hejterskie filmy, a mimo to nie był krytykowany przez kanały komentatorskie, jego treści bywały rekomendowane przez YouTube’a a do wywiadów zapraszali go Sylwester Wardęga i Krzysztof Stanowski z Kanału Sportowego. We wtorek administracja YouTube’a definitywnie usunęła oba kanały Nitrozyniaka, za naruszenia zakazu publikacji nowych treści. więcej

„Dahmer - Potwór: Historia Jeffreya Dahmera” trzecim tytułem Netfliksa, który przekroczył miliard godzin oglądania w ciągu 60 dni

„Dahmer - Potwór: Historia Jeffreya Dahmera” nadal bije rekordy oglądalności dla platformy Netflix. Seria stworzona przez Ryana Murphy'ego zadebiutowała 21 września, a do 20 listopada miała już ponad miliard godzin oglądania. więcej

Sąd umorzył sprawę Barbary Kurdej-Szatan, oskarżonej o znieważenie funkcjonariuszy Straży Granicznej

Sąd w Pruszkowie umorzył sprawę aktorki Barbary Kurdej-Szatan, oskarżonej w ubiegłym roku o znieważenie funkcjonariuszy Straży Granicznej przez zamieszczenie wpisu na Instagramie. Prokuratura Okręgowa w Warszawie zapowiada, że zaskarży tę decyzję. więcej

Google usuwa podział na strony z wyników wyszukiwania

Google postanowiło zmienić sposób prezentacji wyników wyszukiwania w desktopowej wersji swojej wyszukiwarki. Teraz będzie on wyglądał podobnie jak na urządzeniach mobilnych. więcej

Metaverse nie jest miejscem zakupów dla Polaków. Dlaczego są na "nie"?

Niechęć do kupowania przez media społecznościowe wyraziło 61 proc. Polaków - wynika z raportu "Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”. Nieprzekonanych do tej formy zakupów jest 54 proc. 18-29 latków - dodano. więcej

Facebook grozi wycięciem newsów w USA. Zarzuca Kongresowi, że chce stworzyć kartel tradycyjnych mediów

Meta Platforms zapowiada, że jeśli Kongres uchwali przepisy ułatwiające tradycyjnym wydawcom zawieranie grupowo umów licencyjnych z koncernami cyfrowymi, rozważy usunięcie treści informacyjnych z Facebooka. Proponowane regulacje popiera za to organizacja wydawców News Media Alliance. więcej

Money.pl przed Business Insiderem, spadki sekcji gospodarczych Fakt.pl i Gazeta.pl

Wśród witryn o tematyce gospodarczo-prawnej liderem pozostaje Money.pl wyprzedzające Business Insder Polska, w październiku obie witryny zanotowały spadki odwiedzalności. Dużo mocniej zmalały wyniki działów biznesowych Fakt.pl i Gazeta.pl, natomiast wzrost osiągnęła analogiczna sekcja o2.pl. więcej

TikTok zakazany dla pracowników sektora publicznego na Tajwanie

Władze Tajwanu wprowadziły zakaz korzystania z TikToka na urządzeniach pracowników sektora publicznego. więcej

Allegro poszerza współpracę z Aion Bankiem o usługę „kup teraz, zapłać później”

Allegro Pay rozszerzyło zakres współpracy z Aion Bankiem o wierzytelności z tytułu kredytów 30-dniowych, oferowanych w ramach usługi . Dotychczas wierzytelności nabywane przez Aion od Allegro Pay ograniczały się do kredytów konsumenckich o różnej liczbie rat. więcej

MGID uruchamia interaktywne reklamy w formacie rich media, pozwalające reklamodawcom przyciągnąć uwagę odbiorców i zwiększyć ich zainteresowanie reklamą

Globalna platforma reklamowa MGID ogłosiła wprowadzenie interaktywnych reklam typu rich media do swojego portfolio przeznaczonego dla wydawców premium, oferując im zwiększoną skuteczność reklamową poprzez większe zaangażowanie i uwagę odbiorców. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Allegro, E.Wedel i Lidl najsilniejszymi markami w Polsce

Marki Allegro, E.Wedel i Lidl to najsilniejsze brandy w polskiej części rankingu BrandIndex Inquiry, którego globalną wersję przygotowuje YouGov. Najsilniejszą marką na świecie jest natomiast Samsung. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Morawiecki: jakaś premia dla piłkarzy się należy. „PRowskie kiwki do własnej bramki”

Mateusz Morawiecki zasugerował we wtorek, że piłkarzom reprezentacji należy się dodatkowa premia za wyjście z grupy na mundialu, chociaż rzecznik rządu we wtorek twierdził, że planowano jedynie wsparcie funduszu na rozwój piłki nożnej. - „Grzanie się” wizerunkiem piłkarzy i rozumowanie, że jak im coś dam, to kibice będą mnie lubić i popierać w wyborach, to jakieś myślenie idioty - komentuje dla Wirtualnemedia.pl medioznawca Wiesław Gałązka. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Cyfrowe bliźniaczki uczestniczek „Top model 11” promują finał programu
Apple udostępnia w Polsce usługę samodzielnej naprawy iPhone’ów
Orange i T-Mobile chcą szerzej współpracować w ramach Networks!
Metaverse nie jest miejscem zakupów dla Polaków. Dlaczego są na "nie"?
CD Projekt wygasza mobilnego „Wiedźmina”, wchłonie spółkę Spokko
Ogromny satelita może utrudniać obserwacje astronomiczne
Dyrektor Narodowego Centrum Nauki: Jeśli Polska nie zwiększy budżetu na naukę, grozi nam drenaż mózgów
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj