Pierwszy gwizdek już za 9 dni. Co z meczami Ekstraklasy na antenie otwartej?
Mimo że pierwsza kolejka nowego sezonu PKO Ekstraklasy rusza już 21 lipca, to cały czas nie wiadomo, czy jeden mecz w każdej kolejce zobaczymy na antenie otwartej. TVP dotąd nie paliła się do zakupu praw do tych spotkań. - Sprzedaż sublicencji wymaga wielu uzgodnień pomiędzy rożnymi stronami - przekonuje Wirtualnemedia.pl spółka Ekstraklasa. więcejSzef KRRiT zaniepokojony. „Młodzież nie korzysta z telewizji, z której my korzystamy”
Krajowy Instytut Mediów ma w ciągu dwóch miesięcy przedstawić nowe badania dotyczące oglądalności telewizji. Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski nie krył w Senacie zaniepokojenia panującymi na rynku trendami. Mówił o znaczącym odpływie młodych widzów do streamingu i ostrzegał przed sztuczną inteligencją. więcejWolters Kluwer Polska śrubuje rekord, zarobił na czysto 52 mln zł
Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, działające głównie w tematyce biznesowej i prawniczej, w ub.r. zwiększyło przychody o 12 proc. do 270,13 mln zł i zysk netto z 42,71 do 52,54 mln zł. To rekordowe wyniki w historii spółki. więcejTV Republika zarobiła więcej z reklam i sponsoringu. Przychody wzrosły o prawie 11 proc.
Telewizja Republika w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Stacja dodatnią rentowność osiągnęła drugi raz w swojej 10-letniej historii. więcejGwałciciel na słynnym kongresie? Krzysztof Stanowski ujawnia skandal
Uzdrawianie na odległość, przesyłanie energii, podniesienie wibracji, zdjęcie aury ciała czy deska życia to tylko niektóre z atrakcji na Life Balance Congress, na który wybrał się Krzysztof Stanowski, współwłaściciel Kanału Sportowego. O wydarzeniu jest głośno w mediach społecznościowych, ponieważ wśród prelegentów znalazł się m.in. mistrz taekwondo Kareem Abdul Jabbar, który był skazany za gwałt na swojej uczennicy. - Każda szarlataneria, która próbuje innym wcisnąć kit, znajduje jakąś podstawę naukową, żeby go uprawdopodobnić. Powstaje mit, który można sprzedawać ludziom za grube pieniądze - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maja Herman, psychiatrka i influencerka. więcejKatarzyna Nosowska krytykowana za parodiowanie Caroline Derpienski. Danone: piosenkarka posty tworzy sama
więcejPierwszy gwizdek już za 9 dni. Co z meczami Ekstraklasy na antenie otwartej?
Mimo że pierwsza kolejka nowego sezonu PKO Ekstraklasy rusza już 21 lipca, to cały czas nie wiadomo, czy jeden mecz w każdej kolejce zobaczymy na antenie otwartej. TVP dotąd nie paliła się do zakupu praw do tych spotkań. - Sprzedaż sublicencji wymaga wielu uzgodnień pomiędzy rożnymi stronami - przekonuje Wirtualnemedia.pl spółka Ekstraklasa. więcejSzef KRRiT zaniepokojony. „Młodzież nie korzysta z telewizji, z której my korzystamy”
Krajowy Instytut Mediów ma w ciągu dwóch miesięcy przedstawić nowe badania dotyczące oglądalności telewizji. Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski nie krył w Senacie zaniepokojenia panującymi na rynku trendami. Mówił o znaczącym odpływie młodych widzów do streamingu i ostrzegał przed sztuczną inteligencją. więcejTV Republika zarobiła więcej z reklam i sponsoringu. Przychody wzrosły o prawie 11 proc.
Telewizja Republika w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Stacja dodatnią rentowność osiągnęła drugi raz w swojej 10-letniej historii. więcejWidzowie TVP otrzymają nowe sprzęty od państwa? „Jesteśmy gotowi”
Choć od 2023 roku nie można już otrzymać dofinansowania na zakup telewizora lub dekodera, to jesienią takie wsparcie może powrócić. Wtedy MUX- 3 naziemnej telewizji cyfrowej z głównymi kanałami TVP zmieni standard na DVB-T2/HEVC. Resort cyfryzacji informuje Wirtualnemedia.pl, że jest „gotowy do uruchomienia kolejnej edycji programu” dofinansowania sprzętów. więcejŻochowska, Koślińska i Goździalska wśród uczestników „The Real Housewives Warszawa”, emisja jesienią w Polsacie
Uczestnikami w nowym show Polsatu „The Real Housewives Warszawa” będą: Monika Żochowska, Anna Szubierajska, Sara Koślińska, Monika Goździalska, Lea Magdalena Pyć-Leszczuk i Anita Kuś-Munsanje, gościnnie pojawi się także Anna Wrońska. Program poprowadzi m.in. Krzysztof Ibisz. Właśnie trwają nagrania do projektu, którego premiera odbędzie się jesienią. więcejW tych miastach najwięcej awarii UPC i Vectry? „Pojedyncze zdarzenia”
Downdetector.pl publikuje na bieżąco dane o awariach poszczególnych usług, stron czy aplikacji. W przypadku UPC Polska i Vectra mają one dotykać często mieszkańców m.in. Warszawy, Gdańska czy Wrocławia. Biura prasowe obu firm zapewniają Wirtualnemedia.pl, że ich sieci działają prawidłowo, a usterki mogą być spowodowane indywidualnymi okolicznościami. więcejPrzybywa podpisów pod petycją "Jakimowicz musi odejść!". Bart Staszewski: "nie zgadzamy się na jego obecność w TVP"
Fundacja Basta kierowana przez aktywistę LGBT+ Barta Staszewskiego apeluje o podpisywanie się pod petycją ws odsunięcia od pracy w Telewizji Polskiej Jarosława Jakimowicza. - Powiedzmy "nie" prezenterom, którzy wznoszą falę nienawiści i polaryzacji społeczeństwa. Powiedzmy "nie" promowaniu i oddawaniu czasu antenowego osobom jedynie udającym dziennikarzy - apeluje Bart Staszewski. więcejTVP Seriale liderem wśród kanałów filmowo-serialowych w I półroczu, Canal+ Family zyskał najwięcej
Pozycję lidera oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych w pierwszym półroczu 2023 roku zajęły TVP Seriale. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Canal+ Family, a liderem spadków była stacja AXN Spin - raport Wirtualnemedia.pl. więcejJeden z największych pirackich serwisów streamingowych na świecie zamknięty
Koalicja Alliance for Creativity and Entertainment, zajmująca się walką z piractwem poinformowała o zamknięciu Cuevana3, najpopularniejszego nielegalnego serwisu streamingowego w krajach Ameryki Łacińskiej. Operator został zlokalizowany w regionie Piura w Peru. więcejCanal+ usunął z oferty cztery kanały telewizyjne
Zmiany w ofercie satelitarnej francuskiej platformy Canal+. Abonenci utracili dostęp do stacji rozrywkowo-muzyczych MCM, Stingray Djazz, Stingray Classica i e-sportowej MGG. Część kanałów dalej jest dostępnych za pośrednictwem serwisu streamingowego MyCanal, odpowiednika polskiego Canal+ online. więcejRed Carpet TV debiutuje na kanadyjskiej platformie Toober
Należący do Red Carpet Media Group kanał Red Carpet TV zadebiutował na kanadyjskiej platformie streamingowej OTT - Toober. więcejZmarł uczestnik programu TVP "Sanatorium miłości"
W wieku 67 lat zmarł Krzysztof Rottbard, uczestnik programu Telewizji Polskiej "Sanatorium miłości". więcejUPC Polska dalej ze stratą. Zyskał ponad 164 tys. klientów
Operator kablowy UPC Polska, ponad roku temu przejęty przez Play, w ub.r. osiągnął wzrost przychodów o 3,3 proc. do 1,8 mld zł, a jego strata netto zmalała ze 104,6 do 71,6 mln zł. więcejBesim Fashion&Media przejmuje udziały w serwisach FashionBiznes, Miumag i Lamode
Nowo powstałe wydawnictwo Besim Fashion&Media rozpoczęło proces zakupu serwisów internetowych skupionych wokół tematyki dóbr luksusowych, inicjując w ten sposób proces konsolidacji tego segmentu rynku. Inwestorem strategicznym jest Besim Group, który posiada obecnie większościowy pakiet udziałów w Spółce. materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
Nadawca RMF FM i Radio RMF24 z mniejszym zyskiem, zapłacił więcej podatku
Spółka Radio Muzyka Fakty Grupa RMF, nadająca RMF FM i internetowe Radio RMF24, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 5,8 proc. do 111,83 mln zł, a przy wyższej kwocie zapłaconego podatku dochodowego jej zysk netto zmalał z 17,88 do 14,84 mln zł. więcejGłosy dziennikarzy bezprawnie wykorzystane w reklamie kasyna, stworzonej przez sztuczną inteligencję
W Kanadzie sztuczna inteligencja stworzyła reklamę kasyna z głosami dziennikarzy, bez ich zgody. To pierwszy taki przypadek opisany w kraju. więcejSejmowa komisja za przyjęciem sprawozdań RMN i KRRiT
Sejmowa komisja kultury i środków przekazu opowiedziała się za przyjęciem sprawozdań dotyczących działalności w ub.r. Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji i Rady Mediów Narodowych. W obu organach zaczęły się w br. nowe kadencje. więcejRMF FM liderem w Lublinie, Eska awansowała na drugie miejsce
Liderem słuchalności w Lublinie w okresie od grudnia ub.r. do maja br. było RMF FM. Podium w tej fali uzupełniają Eska i VOX FM - wynika z badań słuchalności radia. więcejPublicis Poland utrzymał zyskowność, 23 proc. więcej od klientów
O blisko jedną czwartą wzrosły przychody sprzedażowe agencji Publicis Poland (Publicis Groupe) w 2022 roku. Firmie udało się utrzymać zysk na zbliżonym do 2021 roku poziomie. Na ten rok przychody zapewnione są w 80 proc. długoterminowymi umowami. więcejRada miasta Poznania po raz kolejny przyjęła uchwałę krajobrazową
Poznańska rada miasta przyjęła we wtorek uchwałę krajobrazową, mającą pomóc w walce z nielegalnymi reklamami. To drugi tego typu projekt przegłosowany w tym roku przez radnych - pierwszy został unieważniony przez wojewodę wielkopolskiego. więcejUSP Zdrowie najmocniej zwiększył wydatki reklamowe, Lidl i Ferrero ze spadkami (Top10)
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych wzrosły cennikowo o 9 proc. Jedynie branża reklamy zewnętrznej zmniejszyła w tym okresie wpływy reklamowe. Wśród reklamodawców tylko USP Zdrowie miało ponad 20 – proc. dynamikę wydatków reklamowych, zaś Lidl Polska, Ferrero i Polkomtel jako jedyne z czołówki zredukowały budżety -wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcejiProspect globalną agencją mediową Carlsberga
Grupa Carlsberg wybrała agencję iProspect z grupy dentsu na swoją agencją mediową, odpowiedzialną za prowadzenie kampanii reklamowych i marketingowych firmy na wszystkich rynkach, w tym w Polsce. więcejLTTM urósł o 9 proc., 0,5 mln zł na dywidendę
Agencja influencer marketingu LTTM, należąca do holdingu Mediacap, w ub.r. zwiększyła przychody o 8,9 proc. do 43,48 mln zł, a jej zysk netto sięgnął 2,49 mln zł. więcejŻabka Jush pierwszy raz dostarczyła zakupy dronem. Zamówiła je gwiazda „M jak miłość” (wideo)
Dostawy zakupów z użyciem dronów to kolejny etap w rozwoju firm sprzedających w sieci. W ostatni weekend tę formę dostawy przetestowała Żabka Jush, która dostarczyła w ten sposób zakupy spożywcze na plażę w Warszawie. Zamówił je Mikołaj Roznerski, aktor znany m.n. z „M jak miłość”. więcejBulgari przeprasza za określenie Tajwanu mianem państwa
Luksusowa włoska marka Bulgari przeprasza za umieszczenie Tajwanu na liście państw. Nie pierwszy raz luksusowe marki lub aktorzy przepraszają za sugestie, że Tajwan jest terytorium niezależnym od Chin. więcejJennifer Lopez jak Salma Hayek w "Black Mirror". Piosenkarka w wersji AI
Jennifer Lopez, a raczej jej wersja wygenerowana przez sztuczną inteligencję, wystąpiła w spocie promującym luksusowe rejsy Virgin Voyages. więcejDentsu inwestuje w platformę monitorowania sztucznej inteligencji Fiddler Labs
Grupa reklamowa Dentsu zainwestowała w Fiddler Labs, Inc., firmę z siedzibą w Sunnyvale w Kalifornii, która oferuje monitorowanie sztucznej inteligencji. więcejK2 Precise wygrywa przetarg mediowy marki Jan Niezbędny
K2 Precise (Grupa K2) wygrała przetarg na kolejną kampanię Jana Niezbędnego (Sarantis). Agencja zrealizowała działania, które obejmowały kampanię telewizyjną oraz digitalową. więcejZielona rewolucja w Biedronce. Sieć masowo instalować będzie ładowarki do samochodów
Do końca 2024 r roku ładowarki elektryczne do samochodów pojawią się w 600 lokalizacjach przy sklepach Biedronka, a każde urządzenie jednocześnie będzie mogło ładować do trzech aut. Tym samym powstanie 1800 punktów ładowania, których operatorem będzie firma Powerdot. - To będzie kolejny krok w celu poprawy komfortu zakupów dokonywanych przez naszych klientów - mówił na konferencji Paweł Stolecki, członek zarządu i dyrektor operacyjny sieci Biedronka. więcejPaweł Sikora, Aleksander Mroczek i Karolina Kusy awansowali w Reprise
W agencji dgitalowej Reprise, należącej do IPG Mediabrands, awansowali Paweł Sikora, Aleksander Mroczek i Karolina Kusy. W strukturach agencji powstały dwa nowe zespoły: performance strategy, którym kieruje Aleksander Mroczek, oraz social commerce utworzony w ramach działu eCommerce, zarządzanego przez Michała Kwapisza. więcejInfluencerskie Summer Stories w kampanii Douglas Collection
Ruszyła nowa kampania realizowana przez Saatchi&Saatchi dla Douglas Polska. Oparta jest na treściach stworzonych przez influencerów: Julię Mellort, Sylwię Butor i Beauty Boya. W komunikacji „social first”, Douglas prezentuje letnie historie, do przeżycia których zainspirowały influencerów kosmetyki do makijażu Douglas Collection. więcejAgencja Zjednoczenie dla Tikkurila Polska i PPG Deco Polska
Tikkurila Polska ponownie powierzyła agencji Zjednoczenie prowadzenie kampanii reklamowych digital dla swoich marek: Tikkurila, Beckers i Jedynka. To już dziewiąty rok współpracy agencji z tym klientem. więcejAneta Litwin marketing managerką w Peakside
Do zespołu Peakside Capital Advisors dołącza Aneta Litwin, obejmując stanowisko marketing managera. więcejAlessandro Ventura globalnym szefem ds. transformacji technologicznej w Unilever
Alessandro Ventura, dotychczasowy dyrektor ds. informatyki i wiceprezes ds. analiz i biznesu awansował na stanowisko globalnego wiceprezesa ds. transformacji technologicznej w firmie Unilever, do której należą m.in. takie marki, jak Dove, Axe. więcejSzymon Dudka w Papaya Roster
Do impresariatu twórców dołącza Szymon Dudka, artysta łączący pracę reżysera z warsztatem operatorskim. więcejMODIVO.PL – rośnie sprzedaż marek modowych premium
Branża modowa ulega nieustannym zmianom. Wynika to z podnoszenia się wymagań klientów odnośnie do produktów. Kobiety i mężczyźni coraz częściej stawiają zarówno na modne fasony, jak i wysoką jakość produktów, dlatego są w stanie zapłacić więcej, aby przez długi czas cieszyć się swoim produktem w niezmienionej formie. Na MODIVO.PL zauważalny jest wzrost zainteresowania markami premium. Nie bez powodu - MODIVO oferuje jakość i niebanalny styl, który przyciąga i inspiruje. materiał reklamowy więcejWolters Kluwer Polska śrubuje rekord, zarobił na czysto 52 mln zł
Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, działające głównie w tematyce biznesowej i prawniczej, w ub.r. zwiększyło przychody o 12 proc. do 270,13 mln zł i zysk netto z 42,71 do 52,54 mln zł. To rekordowe wyniki w historii spółki. więcej"The New York Times" likwiduje dział sportowy
"The New York Times" ogłosił, że likwiduje własny dział wiadomości sportowych. Teraz wydarzenia sportowe będą relacjonować dziennikarze specjalistycznego portalu The Athletic, który gazeta przejęła w ubiegłym roku. więcej„Super Express” podniósł cenę
Cena egzemplarzowa większości wydań dziennika „Super Express” (Grupa ZPR Media) wzrosła o 20 groszy. więcejGwałciciel na słynnym kongresie? Krzysztof Stanowski ujawnia skandal
Uzdrawianie na odległość, przesyłanie energii, podniesienie wibracji, zdjęcie aury ciała czy deska życia to tylko niektóre z atrakcji na Life Balance Congress, na który wybrał się Krzysztof Stanowski, współwłaściciel Kanału Sportowego. O wydarzeniu jest głośno w mediach społecznościowych, ponieważ wśród prelegentów znalazł się m.in. mistrz taekwondo Kareem Abdul Jabbar, który był skazany za gwałt na swojej uczennicy. - Każda szarlataneria, która próbuje innym wcisnąć kit, znajduje jakąś podstawę naukową, żeby go uprawdopodobnić. Powstaje mit, który można sprzedawać ludziom za grube pieniądze - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maja Herman, psychiatrka i influencerka. więcej„Pan Samochodzik i templariusze” czyli w poszukiwaniu nostalgii. Recenzja rodzimej nowości filmowej Netfliksa
„Pan Samochodzik i templariusze” debiutuje dzisiaj na Netfliksie i najprawdopodobniej podzieli widzów na fanów i krytyków obrazu Antoniego Nykowskiego. Wielbiciele twórczości Zbigniewa Nienackiego z pewnością czekali na ten dzień, żeby porównać kolejną ekranizację z literackim pierwowzorem. Mało prawdopodobne, żeby wszyscy wyszli z seansu zadowoleni. więcejJeden z największych pirackich serwisów streamingowych na świecie zamknięty
Koalicja Alliance for Creativity and Entertainment, zajmująca się walką z piractwem poinformowała o zamknięciu Cuevana3, najpopularniejszego nielegalnego serwisu streamingowego w krajach Ameryki Łacińskiej. Operator został zlokalizowany w regionie Piura w Peru. więcejTikTok tworzy konkurencję dla Spotify
TikTok uruchomił nową płatną usługę streamingu muzyki. TikTok Music startuje na razie tylko w dwóch krajach: Brazylii i Indonezji. więcejKolejne niebezpieczne wyzwanie na TikToku. Ojciec ostrzega po śmierci 17-letniej córki
17-letnia Niemka brała udział w niebezpiecznym wyzwaniu "Deodorant Challenge" na TikToku. Po jej śmierci ojciec ostrzega innych rodziców więcejBesim Fashion&Media przejmuje udziały w serwisach FashionBiznes, Miumag i Lamode
Nowo powstałe wydawnictwo Besim Fashion&Media rozpoczęło proces zakupu serwisów internetowych skupionych wokół tematyki dóbr luksusowych, inicjując w ten sposób proces konsolidacji tego segmentu rynku. Inwestorem strategicznym jest Besim Group, który posiada obecnie większościowy pakiet udziałów w Spółce. materiał reklamowy więcejCoraz więcej młodych dorosłych ma problemy psychiczne
W Wielkiej Brytanii wzrosła liczba młodych dorosłych, którzy zgłaszają uczucie poważnego niepokoju – wynika z raportu opublikowanego przez pismo „Jama Network Open”. więcejSolski Communications: 19 proc. więcej przychodów, ponad milion zł na dywidendę
Przychody agencji public relations Solski Communications w ub.r. poszły w górę o 19,1 proc. do 10,48 mln zł, a zysk netto zmalał z 1,08 do 1,06 mln zł. więcejRuszyły zgłoszenia do 21. edycji konkursu Złote Spinacze. Nowa kategoria - walka z dezinformacją
Już po raz dwudziesty pierwszy startują zgłoszenia do konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tym roku startuje nowa kategoria - walka z dezinformacją. więcejJakub Puźniak zajmie się public affairs w Coca-Cola Poland Services
Jakub Puźniak objął stanowisko public affairs manager Poland w Coca-Cola Poland Services, wzmacniając dział public affairs i komunikacji marki na Polskę. więcejThreads może osiągnąć 8 mld dolarów rocznych przychodów do 2025 roku
Nowa aplikacja Threads uruchomiona kilka dni temu przez Meta w ciągu najbliższych kilku lat może przynieść 8 miliardów dolarów przychodów rocznie - donosi Bloomberg, powołując się na analityków Evercore ISI. więcejTikTok tworzy konkurencję dla Spotify
TikTok uruchomił nową płatną usługę streamingu muzyki. TikTok Music startuje na razie tylko w dwóch krajach: Brazylii i Indonezji. więcejJennifer Lopez jak Salma Hayek w "Black Mirror". Piosenkarka w wersji AI
Jennifer Lopez, a raczej jej wersja wygenerowana przez sztuczną inteligencję, wystąpiła w spocie promującym luksusowe rejsy Virgin Voyages. więcejGłosy dziennikarzy bezprawnie wykorzystane w reklamie kasyna, stworzonej przez sztuczną inteligencję
W Kanadzie sztuczna inteligencja stworzyła reklamę kasyna z głosami dziennikarzy, bez ich zgody. To pierwszy taki przypadek opisany w kraju. więcejKolejne niebezpieczne wyzwanie na TikToku. Ojciec ostrzega po śmierci 17-letniej córki
17-letnia Niemka brała udział w niebezpiecznym wyzwaniu "Deodorant Challenge" na TikToku. Po jej śmierci ojciec ostrzega innych rodziców więcejPlay kupi resztę akcji operatora z Podbeskidzia
Operator sieci Play wspólnie ze swoją spółką zależną Vortanoria Investments w ramach przymusowego wykupu zamierza przejąć pozostałe 4,65 proc. akcji firmy SferaNet, do której należy sieć kablowa działająca na Podbeskidziu. więcejZielona rewolucja w Biedronce. Sieć masowo instalować będzie ładowarki do samochodów
Do końca 2024 r roku ładowarki elektryczne do samochodów pojawią się w 600 lokalizacjach przy sklepach Biedronka, a każde urządzenie jednocześnie będzie mogło ładować do trzech aut. Tym samym powstanie 1800 punktów ładowania, których operatorem będzie firma Powerdot. - To będzie kolejny krok w celu poprawy komfortu zakupów dokonywanych przez naszych klientów - mówił na konferencji Paweł Stolecki, członek zarządu i dyrektor operacyjny sieci Biedronka. więcejNowe przepisy o cyberbezpieczeństwie: będzie wysłuchanie publiczne
Sejmowe komisje zdecydowały, że w sprawie rządowego projektu nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa odbędzie się wysłuchanie publiczne. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj