|
|
|
|
|
|
|
Rząd chce zmian w naziemnej telewizji cyfrowej. KRRiT przeciwko
Trwają konsultacje odnośnie ustawy wdrażającej nowe prawo telekomunikacyjne. W jej myśl koncesje stacji z naziemnej telewizji cyfrowej mogłyby być wydawane na krótszy okres niż 10 lat. Zasiadający w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji prof. Tadeusz Kowalski informuje Wirtualnemedia.pl, że regulator sprzeciwił się takim propozycjom. więcej
|
Znany dziennikarz TVN24 po 16 latach przechodzi do TVP
Tomasz Mildyn dołączy do redakcji serwisu informacyjnego „19.30” - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarz zrezygnował niedawno z pracy w TVN24 po ponad 16 latach. więcej
|
2600 osób ze smartfonami Krajowego Instytutu Mediów. Wyniki na przełomie roku
Krajowy Instytut Mediów pracuje nad wdrożeniem pomiaru pasywnego radia, telewizji i internetu. Liczba panelistów od 2022 roku spadła jednak z 3 tys. do 2,6 tys. Jerzy Nagórski, dyrektor Pionu Badań i Rozwoju KIM zapewnia Wirtualnemedia.pl, że na przełomie 2024 i 2025 roku zostaną zaprezentowane dane, pozyskane dzięki telefonom. więcej
|
Wiosenne ramówki dużych telewizji ostrożne
Nowe, wiosenne ramówki TVN, TVP i Polsatu już ruszyły. W każdej z nich jest kilka nowości, ale dominując sprawdzone, choć czasami lekko odświeżone formaty. - Jeżeli spojrzymy całościowo na potencjalny sukces poszczególnych programów, to będzie on skorelowany również z pewnymi zmianami, jakie obserwujemy od początku roku na rynku telewizyjnym. Widzimy wyhamowanie trendu spadkowego ATV (średni czas oglądania telewizji), który jest dość silnie związany ze znacznym wzrostem oglądalności w stacjach informacyjnych. Pytanie, jak długo utrzyma się taki trend i jakie przełożenie będzie miał na oglądalności nowych (i nie tylko) formatów - wskazuje Jan Baczyński z EssenceMediacom. więcej
|
Biełsat z budżetem ściętym o połowę. „Łukaszenka i Putin otwierają szampana”
Agnieszka Romaszewska, dyrektorka TV Biełsat, poinformowała o zmniejszonym o połowę budżecie stacji i stwierdza wprost, że taka sytuacja oznacza faktyczną likwidację. W rozmowie z naszym portalem wyjaśnia: - Mam nadzieję, że to jest jakieś nieporozumienie, bo jeśli budżet ma wynieść 40 mln zł, to jest to praktycznie koniec Biełsatu, jaki znamy, który jest dziś platformą multimedialną nadającą po rosyjsku, białorusku i po polsku - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl szefowa Biełsatu. więcej
|
TV Republika z kolejnym zastrzykiem kapitałowym
Zarejestrowano kolejne w br. emisje nowych akcji Telewizji Republika. Kapitał zakładowy stacji od końcówki ub.r. zwiększył się o prawie 700 tys. zł. więcej
|
Program kanału Polsat News Polityka nadawany ze studia „Interwencji”
Program „Debata polityczna” kanału Polsat News Polityka nie jest już nadawany z obiektu Grupy Polsat Plus przy ulicy Łubinowej w Warszawie. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, studio zostało przeniesione do gmachu przy Ostrobramskiej. Jest tam realizowany także program „Interwencja”. więcej
|
Liczba abonentów Canal+ w 2023 roku wzrosła
W zeszłym roku Grupa Canal+ zwiększyła liczbę abonentów i subskrybentów o 900 tys. Tym samym baza klientów firmy wzrosła do 26,4 mln. Więcej osób wykupywało usługi Canal+ w rodzimej Francji, Europie, Afryce i Azji. więcej
|
Rusza dodatkowy kanał w naziemnej telewizji cyfrowej
Dzisiaj wznowiona zostanie emisja anglojęzycznego kanału TVP World, którego szefem od niedawna jest Michał Broniatowski. Kanał wróci do operatorów płatnej telewizji i internetu, a docelowo także do telewizji naziemnej. więcej
|
Marcin Wolski napisze książkę z widzami i reaktywuje „Polskie zoo”
Marcin Wolski utrzymuje, że nie będzie współpracował z TV Republika czy telewizją wPolsce.pl (Fratria). Rozwija za to swój kanał na YouTube. Zamierza w interakcji z subskrybentami napisać książkę i reaktywować „Polskie zoo”, o czym opowiedział w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Wraca TVP World. "Nie będziemy udawać, że jesteśmy tacy wielcy"
TVP World ma wrócić do nadawania od poniedziałku 11 marca. Nowy dyrektor stacji Michał Broniatowski zapowiada: „Zamierzamy zajmować się relacjonowaniem wydarzeń z Polski i regionu. To będzie poważna zmiana”. więcej
|
Znane forum telewizyjne do likwidacji? Jest komentarz Emitela
Emitel zapowiedział zamknięcie swojego internetowego forum dyskusyjnego. Od kilkunastu lat służyło ono ekspertom i pasjonatom odbioru naziemnego. Część z nich nie może pogodzić się z decyzją operatora. Przedstawicielka firmy zapewnia Wirtualnemedia.pl, że do likwidacji forum nie dojdzie. więcej
|
Najmniejszy od dekady przyrost liczby abonentów płatnej telewizji
Portugalia zakończyła 2023 rok z 4,6 mln abonentów płatnej telewizji. Ich liczba wzrosła o 96 tys. (2,1 proc.) w stosunku do poprzedniego roku. Jak informuje Advanced Television, to najmniejszy przyrost od 2013 roku. Portugalia jest krajem, gdzie naziemna telewizja cyfrowa cieszy się niewielkim zainteresowaniem. więcej
|
Na rynku elektroniki Polacy kierują się ceną niż ekologią
Polacy sięgający po elektronikę konsumencką wciąż w pierwszej kolejności kierują się ceną. Ekologia pozostaje istotna, ale znaczenie ma najczęściej wówczas, gdy pozwala wygenerować oszczędność pieniędzy. Dla konsumentów ważne są również specyfikacja techniczna i marka. Takie dane płyną z najnowszych analiz opartych na badaniu gfknewron Consumer. więcej
|
Dorota Gawryluk na czele stowarzyszenia ekologicznego
Dziennikarka Polsatu Dorota Gawryluk została prezesem Stowarzyszenia Program Czysta Polska, uruchomionego z inicjatywy Zygmunta Solorza pięć lat temu. Od stycznia Gawryluk jest wiceprezesem Fundacji Polsat, natomiast na początku grudnia przestała kierować pionem informacji i publicystyki Telewizji Polsat. więcej
|
Play i UPC Polska z internetem i Netfliksem w specjalnej cenie
Play promuje pakiet z internetem światłowodowym do 300 Mb/s i planem podstawowym Netfliksa za 50 zł miesięcznie. To cena dla osób, które posiadają telefon u tego operatora. Pozostałe osoby muszą płacić 20 zł drożej. Oferta jest dostępna m.in. w budynkach, gdzie działa sieć kablowa UPC Polska. więcej
|
Polo TV liderem kanałów muzycznych
Najpopularniejszym kanałem muzycznym w lutym 2024 roku było Polo TV. Drugie miejsce zajęła Eska TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej
|
TVP2 zorganizuje serię letnich koncertów. Czy będzie disco polo?
W ubiegłym roku Telewizja Polska zrezygnowała z organizowania cieszącej się dużym powodzeniem “Wakacyjnej Trasy Dwójki”. W tym roku TVP2 zorganizuje podobny cykl, ale pod inną nazwą. W każdy wakacyjny weekend imprezy będą się odbywały w innym mniejszym mieście. W Polskę ruszy “Poranek TVP Info” i “Pytanie na śniadanie” - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Buntowniczki, konformistki i stateczne matrony. Recenzja nowej sagi kostiumowej TVP „Matylda”
„Matylda” to nowy serial kostiumowy Telewizji Publicznej, który w niedzielnej ramówce zajmie miejsce dotychczas zarezerwowane dla „Zatoki szpiegów” z Bartoszem Gelnerem w roli głównej. Saga kostiumowa TVP1 przenosi nas do 1878 roku, pokazując przekrój społeczny Lubelszczyzny oraz to, jak po latach ze skutkami klęski powstania styczniowego radzą sobie chłopi, arystokraci i panny na wydaniu. więcej
|
Platforma cyfrowa straciła 314 tys. abonentów
Dish Network, platforma cyfrowa działająca w Stanach Zjednoczonych straciła w IV kwartale 2023 roku 314 abonentów. Analitycy z MoffettNathanson twierdzą, że firma zmierza w kierunku bankructwa. więcej
|
Po rebrandingu HBO Max na Max walka z udostępnianiem haseł
Wiosną w Europie HBO Max zmieni nazwę na Max. Z kolei pod koniec roku odświeżony serwis streamingowy zacznie walkę z udostępnianiem haseł osobom spoza gospodarstwa domowego. Dotychczas platforma Warner Bros. Discovery dystansowała się od rozwiązań wprowadzonych przez Netfliksa i zapowiadanych przez Disney+. więcej
|
"Magazyn Ekspresu Reporterów" wraca z Michałem Olszańskim i Barbarą Paciorkowską
W niedzielę, 17 marca o godz. 22.20 na antenę TVP2 wraca kultowy „Magazyn Ekspresu Reporterów”. W programie oprócz reportaży pojawiać się będą także goście, a widzowie będą mieli możliwość bezpośredniego kontaktu z dziennikarzami – telefonicznego, mailowego i na Facebooku, zarówno w trakcie, jak i przez godzinę po zakończeniu emisji. Program poprowadzi Michał Olszański. więcej
|
Konfederacja chce od TVP sprostowania
Prowadzący program „Forum” w TVP Info powiedział, że zaproszenia do programu nie przyjął nikt z Konfederacji. Partia jest innego zdania - w mediach społecznościowych zażądała od publicznego nadawcy sprostowania, twierdząc, że to TVP odmówiła Dobromirowi Sośnierzowi. więcej
|
Czym różni się nowa wersja „Szōguna” Disney+ od hitu z Richardem Chamberlainem?
Na Disney+ zadebiutował „Szōgun”, serial oparty na kultowej powieści Jamesa Clavella z 1975 roku, stanowiącej pierwszą część jego azjatyckiej sagi. Polscy widzowie przywiązani są do miniserialu NBC z 1980 roku, który cieszył się dużą popularnością za sprawą roli Richarda Chamberlaina. Aktor uwielbiany nad Wisłą, wystąpił także w „Ptakach ciernistych krzewów”; w 1983 roku okazały się nie mniejszym hitem niż „Szōgun”. W 1998 roku „Tele Tydzień” uhonorował Chamberlaina nagrodą specjalną Telekamery dla najpopularniejszej gwiazdy zagranicznej. więcej
|
Na Viaplay osobny komentarz dla dzieci z wyścigów Formuły 1
Platforma Viaplay w tegorocznym sezonie Formuły 1 przy siedmiu wyścigach zapewni osoby komentarz skierowany dla dzieci. Zajmą się nim Bartosz Budnik i Bartosz Pokrzywiński. więcej
|
TVN nowym liderem, wyprzedził TVP2 - udany tydzień Polsatu. „Taniec z Gwiazdami” i „Mam talent!” wśród hitów
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Fakty” oraz „Na dobre i na złe”. Wśród stacji pozycję lidera na pozycję lidera awansował TVN, który wyprzedził TVP2. Duży spadek oglądalności zanotowała Telewizja Republika - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Orędzie Władimira Putina oglądało niemal dwa razy mniej telewidzów, niż w 2023 roku
Orędzie dyktatora Rosji Władimira Putina do narodu, wygłoszone 29 lutego, cieszyło się niemal dwa razy mniejszą popularnością wśród telewidzów, niż podobne orędzie w roku 2023 - zauważył niezależny rosyjski kanał na Telegramie Możem Objasnit'. więcej
|
Rośnie zainteresowanie usługami internetowymi banków
Wyniki bankowości elektronicznej potwierdzają coraz większe zainteresowanie klientów aplikacjami mobilnymi oraz usługami dodatkowymi, takimi jak np. zakup biletów komunikacji miejskiej. Trend jest widoczny m.in. w aplikacji PeoPay. - Za liczbą aktywnych użytkowników idzie wzrost liczby transakcji o 41 proc., wzrost liczby przelewów o prawie 28 proc., wzrost liczby klientów transakcyjnych o ponad 17 proc. - mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao. materiał reklamowy
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 4 mln użytkowników i ponad 14 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 250 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2600 osób ze smartfonami Krajowego Instytutu Mediów. Wyniki na przełomie roku
Krajowy Instytut Mediów pracuje nad wdrożeniem pomiaru pasywnego radia, telewizji i internetu. Liczba panelistów od 2022 roku spadła jednak z 3 tys. do 2,6 tys. Jerzy Nagórski, dyrektor Pionu Badań i Rozwoju KIM zapewnia Wirtualnemedia.pl, że na przełomie 2024 i 2025 roku zostaną zaprezentowane dane, pozyskane dzięki telefonom. więcej
|
|
Trójka prosi słuchaczy o opinie. Ruszyła internetowa ankieta
Radiowa Trójka uruchomiła internetową ankietę, w której słuchacze mogą wypowiedzieć się, jakich treści oczekują w stacji. Nowa ramówka Trójki ma ruszyć z początkiem kwietnia. więcej
|
|
Agnieszka Czyżewska-Jacquemet kierowniczką redakcji reportażu w Polskim Radiu Lublin
Agnieszka Czyżewska-Jacquemet od marca jest kierowniczką redakcji reportażu w Polskim Radiu Lublin. więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Częstochowie. Radio ZET awansowało na drugie miejsce
Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio ZET i Radio Jura - wynika z badań słuchalności radia za okres od sierpnia ub.r. do stycznia br. więcej
|
|
Nowa audycja w Radiu 357. Zastąpi program Katarzyny Borowieckiej
Na antenie internetowego Radia 357 zadebiutowała addycja „Radio w czasach popkultury”, której gospodarzami są Maja Piskadło i Marcin Cichoński. Poprzednio w tym paśmie emitowana była „Ekranizacja” prowadzona m.in. przez Katarzynę Borowiecką, odchodzącą właśnie do radiowej Trójki. więcej
|
|
Kibice Legii Warszawa bojkotują Radio Kampus. O co chodzi?
Telefony od kibiców podczas audycji na żywo, obraźliwy transparent na akademickim budynku, w którym jest siedziba studenckiego Radia Kampus i hejt w mediach społecznościowych. Tak kibice Legii Warszawa zareagowali na nowy patronat studenckiego radia. więcej
|
|
Grupa RMF przekazała sprzęt ukraińskiemu radiu
Nadawca RMF FM przekazał ukraińskiemu wojsku sprzęt radiowy, z którego będą mogli korzystać dziennikarze Radia Armia FM, działającego przy ukraińskim ministerstwie obrony. więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej
|
|
|
|
Pierwsza kobieta na czele Deloitte w Polsce
Joanna Świerzyńska to nowa partnerka zarządzająca Deloitte w Polsce, krajach bałtyckich i Ukrainie. W tej roli zastąpi Tomasza Konika, który awansował w strukturach firmy i został prezesem Deloitte w Europie Środkowej – regionu obejmującego biznesowo 19 krajów. Zmiany w strukturze firmy wejdą w życie 1 czerwca 2024 roku. więcej
|
Grupa Żywiec pozostaje klientem Starcomu
Grupa Żywiec, właściciel takich piw, jak Warka, Żywiec, Heineken będzie w Polsce nadal współpracować z domem mediowym Starcom (Publicis Media). więcej
|
Marta Macke: konkurs CMO Awards jest okazją do intergracji marketingowców różnych firm
23 kwietnia zostaną ogłoszeni zwycięzcy tegorocznej edycji CMO Awards, konkursu skierowanego do szefowych i szefów marketingu. - Ten konkurs jest wyjściem poza strefę komfortu, zmierzeniem się z zewnętrznym światem, okazją do wymiany eksperckich opinii. Wyróżnienie lub zwycięstwo w kategorii daje poczucie satysfakcji, pozwala pochwalić się zespołem, współpracownikami - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marta Macke, CEO Shortlist Consulting, jego organizatorka. więcej
|
Sklepy organizują coraz mniej promocji
W całym 2023 roku liczba akcji rabatowych, prezentowanych w gazetkach sklepowych, spadła o ponad 10 proc. w porównaniu z 2022 – wynika z danych UCE Reserach, Hiper-Com Poland i Grupy Blix. Ujemne wyniki w skali roku zanotowały m.in. hipermarkety oraz dyskonty. - W tym roku sieci handlowe wcale nie zrobią więcej promocji – uważa współautor opracowania dr Krzysztof Łuczak. więcej
|
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
Po dwóch dekadach bycia oficjalnym głównym partnerem Tour de France, Škoda przedłuża współpracę do 2028 roku. Odnowiona umowa z Amaury Sport Organisation obejmuje również Tour de France Femmes avec Zwift oraz 18 innych międzynarodowych imprez kolarskich, w tym pięć wyścigów wyłącznie dla kobiet. więcej
|
Mariusz Czerkawski ambasadorem Superbet
Były polski hokeista, Mariusz Czerkawski, dołącza do grona ambasadorów bukmachera Superbet. więcej
|
Leroy Merlin partnerem cyklu o metamorfozach wnętrz w "Dzień Dobry TVN"
Sieć marketów Leroy Merlin została partnerem cyklu materiałów “Sposób na wnętrze” w “Dzień Dobry TVN”. Eksperci marki wraz z ekipą TVN pokazują jak rozwiązać najczęstsze problemy związane z wnętrzami. więcej
|
Coraz mniej widzów "Trzeciego śniadania" Marcina Mellera w Kanale Zero. "Publiczność Stanowskiego nie potrzebuje takich programów"
“Trzecie śniadanie” Marcina Mellera w Kanale Zero z audycji na audycję ma coraz mniej widzów. Pierwszy odcinek miał prawie 500 tys. wyświetleń, a ostatni - już tylko 90 tys. - To jest konfederacyjno-prawicowo-małoletnia publiczność, której nie interesują dywagacje na poziomie kultury wyższej. Ona ma inne potrzeby - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Kwaśniewski, partner w agencji Fat Frogs Media. więcej
|
Anna Smołowik, Wojciech Mecwaldowski i Filip Orliński sprawdzają, czy są w zasięgu Światłowodu Plusa
Wystartowała najnowsza kampania reklamowa Światłowodu Plusa. Znana już odbiorcom trójka sprzedawców zachęca klientów do sprawdzenia, czy mieszkają w zasięgu światłowodu. W głównych rolach ponownie występują Anna Smołowik, Wojciech Mecwaldowski i Filip Orliński. więcej
|
Pizza Hut reklamuje Zapiekarony
Ruszyła nowa kampania promująca nowość w menu sieci restauracji Pizza Hut – Zapiekarony. więcej
|
Cleo nową ambasadorką Avonu
Avon ogłasza nową ambasadorkę linii kosmetyków do makijażu i pielęgnacji – to znana piosenkarka Cleo. Marka startuje z kampanią pod hasłem „Makijaż, który o Ciebie dba". Nowa ambasadorka promuje linię kosmetyków Make up + Pielęgnacja, w tym najnowszy hit w ofercie marki – szminkę Hydramatic Shine. więcej
|
Paweł Adamczyk: to będzie rok Pepsi
- Kanały mediów cyfrowych, w których aplikacja zarówno naszej strategii i dostępnych narzędzi jest najbardziej efektywna, stają się kanałami wiodącymi - zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pytany o strategię marketingową na ten rok Paweł Adamczyk, senior media & TCP manager w PepsiCo. Niebawem ma ruszyć jedna z największych kampanii Pepsi. W kategorii przekąsek firma wprowadza właśnie ujednoliconą sublinię MAX, a w drugim kwartale wprowadzi na rynek nowość, która połączy trzy jej największe brandy snackowe. więcej
|
Auchan rusza z wizerunkową kampanią marki własnej Pewni Dobrego
Sieć sklepów Auchan rozpoczyna ogólnopolską kampanię marki własnej Pewni Dobrego – produktów pochodzących od lokalnych producentów. Jej celem jest budowanie wśród konsumentów świadomości marki. więcej
|
Lisek.App, Fundacja Różowa Skrzyneczka i Feeders Agency chcą walczyć z wykluczeniem menstruacyjnym
Z okazji Dnia Kobiet Fundacja Różowa Skrzyneczka, Lisek.App i Feeders Agency ogłosiły wspólną inicjatywę - „Różowy Bukiecik”, realnie wspierający walkę z wykluczeniem menstruacyjnym. więcej
|
Branża wydawnicza rośnie dzięki streamingowi. Empik Go podsumowuje rok
425 milionów przeczytanych stron e-booków, 32 miliony godzin przesłuchanych audiobooków oraz podcastów to bilans aktywności użytkowników Empik Go w 2023 r. Polacy już regularnie sięgają po treści cyfrowe, aż milion osób odwiedziło aplikację w poszukiwaniu publikacji idealnej dla siebie. Czy czytelnictwo wzrośnie dzięki rosnącemu trendowi na usługi streamingowe? materiał reklamowy
więcej
|
|
|
Netflix przyciąga polskich internautów na 5,5 godziny. TVP VOD przed Disney+ i HBO Max
Netfliksa odwiedza ponad jedna trzecia polskich internautów, spędzając tam średnio 5,5 godziny. W lutym br. TVP VOD pod względem udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wyprzedził Disney+ i HBO Max, a mocno w górę poszły wyniki Canal+ online i Prime Video. więcej
|
Eksperci chwalą zmiany w Kanale Sportowym. "Cenna refleksja"
Kanał Sportowy dokonał kilku zmian, które chwalą nasi rozmówcy. - Czasami lepiej cofnąć się taktycznie niż decydować na bezsensowną rywalizację - mówi Jacek Gadzinowski. - To cenne, że współwłaściciele Kanału Sportowego pokusili się o tego typu refleksję - dodaje Grzegorz Kita. więcej
|
Pierwsza kobieta na czele Deloitte w Polsce
Joanna Świerzyńska to nowa partnerka zarządzająca Deloitte w Polsce, krajach bałtyckich i Ukrainie. W tej roli zastąpi Tomasza Konika, który awansował w strukturach firmy i został prezesem Deloitte w Europie Środkowej – regionu obejmującego biznesowo 19 krajów. Zmiany w strukturze firmy wejdą w życie 1 czerwca 2024 roku. więcej
|
18 mln Polaków na Messengerze. Discord przed Teamsem, Zoom ze spadkiem
Zdecydowanym liderem wśród komunikatorów internetowych w Polsce jest Messenger, a po kilkanaście milionów użytkowników miesięcznie mają też komunikatory Google’a i WhatsApp. Platforma Teams jest dużo popularniejsza niż Zoom i Clickmeeting. więcej
|
Zakaz używania telefonów komórkowych w szkołach? „Czysty populizm i plasterek na niepokój dorosłych”
Instytut Spraw Obywatelskich chce wprowadzenia w szkołach w całym kraju zakazu używania przez uczniów telefonów komórkowych i innych indywidualnych urządzeń elektronicznych. – To plasterek na niepokój dorosłych, którzy bardzo by chcieli magicznego zaklęcia, które raz na zawsze rozwiąże problem. Ale zakaz telefonów to takie samo rozwiązanie jak zakaz produkcji butelek do wódki. W jaki sposób ten zakaz ograniczy cyberprzemoc, hejt, molestowanie online? – komentuje ten pomysł dla portalu Wirtualnemedia.pl Magdalena Bigaj, prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa. więcej
|
Coraz mniej widzów "Trzeciego śniadania" Marcina Mellera w Kanale Zero. "Publiczność Stanowskiego nie potrzebuje takich programów"
“Trzecie śniadanie” Marcina Mellera w Kanale Zero z audycji na audycję ma coraz mniej widzów. Pierwszy odcinek miał prawie 500 tys. wyświetleń, a ostatni - już tylko 90 tys. - To jest konfederacyjno-prawicowo-małoletnia publiczność, której nie interesują dywagacje na poziomie kultury wyższej. Ona ma inne potrzeby - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Kwaśniewski, partner w agencji Fat Frogs Media. więcej
|
Uber by Women w kolejnym mieście
W Dzień Kobiet w Krakowie ruszyła usługa Uber by Women. Do tej pory produkt łączący pasażerki z kierowczyniami dostępny był jedynie w stolicy Polski. Jednocześnie firma ogłosiła rozpoczęcie współpracy z fundacją Feminoteka. więcej
|
Na WP witryna mailowa popularniejsza niż na Onecie i Interii. Dominuje Gmail
Z Gmaila korzysta więcej polskich internautów niż z serwisów mailowych WP, Onetu, Interii i o2.pl łącznie. Przy czym w witrynach rodzimych portali każdy odwiedzający spędzał ponad godzinę miesięcznie. więcej
|
Netflix pokaże walkę Mike'a Tysona ze znanym youtuberem
Netflix pokaże na żywo pojedynek 57-letniego Mike Tysona z youtuberem Jake’em Paulem - poinformowała agencja Reuters . Do walki dojdzie 20 lipca na 80-tysięcznym stadionie AT&T w Arlington w Teksasie. więcej
|
Rośnie zainteresowanie usługami internetowymi banków
Wyniki bankowości elektronicznej potwierdzają coraz większe zainteresowanie klientów aplikacjami mobilnymi oraz usługami dodatkowymi, takimi jak np. zakup biletów komunikacji miejskiej. Trend jest widoczny m.in. w aplikacji PeoPay. - Za liczbą aktywnych użytkowników idzie wzrost liczby transakcji o 41 proc., wzrost liczby przelewów o prawie 28 proc., wzrost liczby klientów transakcyjnych o ponad 17 proc. - mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao. materiał reklamowy
więcej
|
|
|
Na rynku elektroniki Polacy kierują się ceną niż ekologią
Polacy sięgający po elektronikę konsumencką wciąż w pierwszej kolejności kierują się ceną. Ekologia pozostaje istotna, ale znaczenie ma najczęściej wówczas, gdy pozwala wygenerować oszczędność pieniędzy. Dla konsumentów ważne są również specyfikacja techniczna i marka. Takie dane płyną z najnowszych analiz opartych na badaniu gfknewron Consumer. więcej
|
Sklepy organizują coraz mniej promocji
W całym 2023 roku liczba akcji rabatowych, prezentowanych w gazetkach sklepowych, spadła o ponad 10 proc. w porównaniu z 2022 – wynika z danych UCE Reserach, Hiper-Com Poland i Grupy Blix. Ujemne wyniki w skali roku zanotowały m.in. hipermarkety oraz dyskonty. - W tym roku sieci handlowe wcale nie zrobią więcej promocji – uważa współautor opracowania dr Krzysztof Łuczak. więcej
|
Czy sama dezinformacja radykalizuje odbiorców?
Niezadowolenie z siebie, kryzys osobisty, brak wspólnoty i polityka resentymentu są pierwszymi czynnikami radykalizującymi jednostki. Samo narażenie na dezinformację nie ma silnego wpływu radykalizującego – uważa zespół australijskich i amerykańskich socjologów. Wyniki badania zostały opublikowane w Journal of Sociology. więcej
|
|
|