Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 11 Marca 2024
 
 
 
Rząd chce zmian w naziemnej telewizji cyfrowej. KRRiT przeciwko
 
Trwają konsultacje odnośnie ustawy wdrażającej nowe prawo telekomunikacyjne. W jej myśl koncesje stacji z naziemnej telewizji cyfrowej mogłyby być wydawane na krótszy okres niż 10 lat. Zasiadający w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji prof. Tadeusz Kowalski informuje Wirtualnemedia.pl, że regulator sprzeciwił się takim propozycjom.   więcej
 
 
Znany dziennikarz TVN24 po 16 latach przechodzi do TVP
 
Tomasz Mildyn dołączy do redakcji serwisu informacyjnego „19.30” - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarz zrezygnował niedawno z pracy w TVN24 po ponad 16 latach.  więcej
 
 
2600 osób ze smartfonami Krajowego Instytutu Mediów. Wyniki na przełomie roku
 
Krajowy Instytut Mediów pracuje nad wdrożeniem pomiaru pasywnego radia, telewizji i internetu. Liczba panelistów od 2022 roku spadła jednak z 3 tys. do 2,6 tys. Jerzy Nagórski, dyrektor Pionu Badań i Rozwoju KIM zapewnia Wirtualnemedia.pl, że na przełomie 2024 i 2025 roku zostaną zaprezentowane dane, pozyskane dzięki telefonom.  więcej
 
 
Wiosenne ramówki dużych telewizji ostrożne
 
Nowe, wiosenne ramówki TVN, TVP i Polsatu już ruszyły. W każdej z nich jest kilka nowości, ale dominując sprawdzone, choć czasami lekko odświeżone formaty.  - Jeżeli spojrzymy całościowo na potencjalny sukces poszczególnych programów, to będzie on skorelowany również z pewnymi zmianami, jakie obserwujemy od początku roku na rynku telewizyjnym. Widzimy wyhamowanie trendu spadkowego ATV (średni czas oglądania telewizji), który jest dość silnie związany ze znacznym wzrostem oglądalności w stacjach informacyjnych. Pytanie, jak długo utrzyma się taki trend i jakie przełożenie będzie miał na oglądalności nowych (i nie tylko) formatów - wskazuje Jan Baczyński z EssenceMediacom.  więcej
 
 
Biełsat z budżetem ściętym o połowę. „Łukaszenka i Putin otwierają szampana”
 
Agnieszka Romaszewska, dyrektorka TV Biełsat, poinformowała o zmniejszonym o połowę budżecie stacji i stwierdza wprost, że taka sytuacja oznacza faktyczną likwidację. W rozmowie z naszym portalem wyjaśnia: - Mam nadzieję, że to jest jakieś nieporozumienie, bo jeśli budżet ma wynieść 40 mln zł, to jest to praktycznie koniec Biełsatu, jaki znamy, który jest dziś platformą multimedialną nadającą po rosyjsku, białorusku i po polsku - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl szefowa Biełsatu. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Korekta trzyma się w papierze, w internecie gorzej więcej
 
Wraca TVP World. "Nie będziemy udawać, że jesteśmy tacy wielcy" więcej
 
Paweł Adamczyk: to będzie rok Pepsi więcej
 
Zenon Nowak prezesem Polska Press więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenie Kreatywna Polska
Koordynator PR Grupa Kino Polska
Redaktor/ Redaktorka Plejada.pl Ringier Axel Springer
Redaktor nocny w redakcji Onet Wiadomości Ringier Axel Springer
Młodszy Redaktor w redakcji Onet Wiadomości Ringier Axel Springer
Brand Manager Ringier Axel Springer
Dziennikarz GoWork.pl Serwis Pracy
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 4 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do około 50 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Rząd chce zmian w naziemnej telewizji cyfrowej. KRRiT przeciwko

Trwają konsultacje odnośnie ustawy wdrażającej nowe prawo telekomunikacyjne. W jej myśl koncesje stacji z naziemnej telewizji cyfrowej mogłyby być wydawane na krótszy okres niż 10 lat. Zasiadający w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji prof. Tadeusz Kowalski informuje Wirtualnemedia.pl, że regulator sprzeciwił się takim propozycjom.   więcej

Znany dziennikarz TVN24 po 16 latach przechodzi do TVP

Tomasz Mildyn dołączy do redakcji serwisu informacyjnego „19.30” - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarz zrezygnował niedawno z pracy w TVN24 po ponad 16 latach.  więcej

2600 osób ze smartfonami Krajowego Instytutu Mediów. Wyniki na przełomie roku

Krajowy Instytut Mediów pracuje nad wdrożeniem pomiaru pasywnego radia, telewizji i internetu. Liczba panelistów od 2022 roku spadła jednak z 3 tys. do 2,6 tys. Jerzy Nagórski, dyrektor Pionu Badań i Rozwoju KIM zapewnia Wirtualnemedia.pl, że na przełomie 2024 i 2025 roku zostaną zaprezentowane dane, pozyskane dzięki telefonom.  więcej

Wiosenne ramówki dużych telewizji ostrożne

Nowe, wiosenne ramówki TVN, TVP i Polsatu już ruszyły. W każdej z nich jest kilka nowości, ale dominując sprawdzone, choć czasami lekko odświeżone formaty.  - Jeżeli spojrzymy całościowo na potencjalny sukces poszczególnych programów, to będzie on skorelowany również z pewnymi zmianami, jakie obserwujemy od początku roku na rynku telewizyjnym. Widzimy wyhamowanie trendu spadkowego ATV (średni czas oglądania telewizji), który jest dość silnie związany ze znacznym wzrostem oglądalności w stacjach informacyjnych. Pytanie, jak długo utrzyma się taki trend i jakie przełożenie będzie miał na oglądalności nowych (i nie tylko) formatów - wskazuje Jan Baczyński z EssenceMediacom.  więcej

Biełsat z budżetem ściętym o połowę. „Łukaszenka i Putin otwierają szampana”

Agnieszka Romaszewska, dyrektorka TV Biełsat, poinformowała o zmniejszonym o połowę budżecie stacji i stwierdza wprost, że taka sytuacja oznacza faktyczną likwidację. W rozmowie z naszym portalem wyjaśnia: - Mam nadzieję, że to jest jakieś nieporozumienie, bo jeśli budżet ma wynieść 40 mln zł, to jest to praktycznie koniec Biełsatu, jaki znamy, który jest dziś platformą multimedialną nadającą po rosyjsku, białorusku i po polsku - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl szefowa Biełsatu. więcej

TV Republika z kolejnym zastrzykiem kapitałowym

Zarejestrowano kolejne w br. emisje nowych akcji Telewizji Republika. Kapitał zakładowy stacji od końcówki ub.r. zwiększył się o prawie 700 tys. zł. więcej

Program kanału Polsat News Polityka nadawany ze studia „Interwencji”

Program „Debata polityczna” kanału Polsat News Polityka nie jest już nadawany z obiektu Grupy Polsat Plus przy ulicy Łubinowej w Warszawie. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, studio zostało przeniesione do gmachu przy Ostrobramskiej. Jest tam realizowany także program „Interwencja”.  więcej

Liczba abonentów Canal+ w 2023 roku wzrosła

W zeszłym roku Grupa Canal+ zwiększyła liczbę abonentów i subskrybentów o 900 tys. Tym samym baza klientów firmy wzrosła do 26,4 mln. Więcej osób wykupywało usługi Canal+ w rodzimej Francji, Europie, Afryce i Azji.  więcej

Rusza dodatkowy kanał w naziemnej telewizji cyfrowej

Dzisiaj wznowiona zostanie emisja anglojęzycznego kanału TVP World, którego szefem od niedawna jest Michał Broniatowski. Kanał wróci do operatorów płatnej telewizji i internetu, a docelowo także do telewizji naziemnej.   więcej

Marcin Wolski napisze książkę z widzami i reaktywuje „Polskie zoo”

Marcin Wolski utrzymuje, że nie będzie współpracował z TV Republika czy telewizją wPolsce.pl (Fratria). Rozwija za to swój kanał na YouTube. Zamierza w interakcji z subskrybentami napisać książkę i reaktywować „Polskie zoo”, o czym opowiedział w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej

Wraca TVP World. "Nie będziemy udawać, że jesteśmy tacy wielcy"

TVP World ma wrócić do nadawania od poniedziałku 11 marca. Nowy dyrektor stacji Michał Broniatowski zapowiada: „Zamierzamy zajmować się relacjonowaniem wydarzeń z Polski i regionu. To będzie poważna zmiana”. więcej

Znane forum telewizyjne do likwidacji? Jest komentarz Emitela

Emitel zapowiedział zamknięcie swojego internetowego forum dyskusyjnego. Od kilkunastu lat służyło ono ekspertom i pasjonatom odbioru naziemnego. Część z nich nie może pogodzić się z decyzją operatora. Przedstawicielka firmy zapewnia Wirtualnemedia.pl, że do likwidacji forum nie dojdzie. więcej

Najmniejszy od dekady przyrost liczby abonentów płatnej telewizji

Portugalia zakończyła 2023 rok z 4,6 mln abonentów płatnej telewizji. Ich liczba wzrosła o 96 tys. (2,1 proc.) w stosunku do poprzedniego roku. Jak informuje Advanced Television, to najmniejszy przyrost od 2013 roku. Portugalia jest krajem, gdzie naziemna telewizja cyfrowa cieszy się niewielkim zainteresowaniem.  więcej

Na rynku elektroniki Polacy kierują się ceną niż ekologią

Polacy sięgający po elektronikę konsumencką wciąż w pierwszej kolejności kierują się ceną. Ekologia pozostaje istotna, ale znaczenie ma najczęściej wówczas, gdy pozwala wygenerować oszczędność pieniędzy. Dla konsumentów ważne są również specyfikacja techniczna i marka. Takie dane płyną z najnowszych analiz opartych na badaniu gfknewron Consumer. więcej

Dorota Gawryluk na czele stowarzyszenia ekologicznego

Dziennikarka Polsatu Dorota Gawryluk została prezesem Stowarzyszenia Program Czysta Polska, uruchomionego z inicjatywy Zygmunta Solorza pięć lat temu. Od stycznia Gawryluk jest wiceprezesem Fundacji Polsat, natomiast na początku grudnia przestała kierować pionem informacji i publicystyki Telewizji Polsat. więcej

Play i UPC Polska z internetem i Netfliksem w specjalnej cenie

Play promuje pakiet z internetem światłowodowym do 300 Mb/s i planem podstawowym Netfliksa za 50 zł miesięcznie. To cena dla osób, które posiadają telefon u tego operatora. Pozostałe osoby muszą płacić 20 zł drożej. Oferta jest dostępna m.in. w budynkach, gdzie działa sieć kablowa UPC Polska.  więcej

Polo TV liderem kanałów muzycznych

Najpopularniejszym kanałem muzycznym w lutym 2024 roku było Polo TV. Drugie miejsce zajęła Eska TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP2 zorganizuje serię letnich koncertów. Czy będzie disco polo?

W ubiegłym roku Telewizja Polska zrezygnowała z organizowania cieszącej się dużym powodzeniem “Wakacyjnej Trasy Dwójki”. W tym roku TVP2 zorganizuje podobny cykl, ale pod inną nazwą. W każdy wakacyjny weekend imprezy będą się odbywały w innym mniejszym mieście. W Polskę ruszy “Poranek TVP Info” i “Pytanie na śniadanie” - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Buntowniczki, konformistki i stateczne matrony. Recenzja nowej sagi kostiumowej TVP „Matylda”

„Matylda” to nowy serial kostiumowy Telewizji Publicznej, który w niedzielnej ramówce zajmie miejsce dotychczas zarezerwowane dla „Zatoki szpiegów” z Bartoszem Gelnerem w roli głównej. Saga kostiumowa TVP1 przenosi nas do 1878 roku, pokazując przekrój społeczny Lubelszczyzny oraz to, jak po latach ze skutkami klęski powstania styczniowego radzą sobie chłopi, arystokraci i panny na wydaniu. więcej

Platforma cyfrowa straciła 314 tys. abonentów

Dish Network, platforma cyfrowa działająca w Stanach Zjednoczonych straciła w IV kwartale 2023 roku 314 abonentów. Analitycy z MoffettNathanson twierdzą, że firma zmierza w kierunku bankructwa. więcej

Po rebrandingu HBO Max na Max walka z udostępnianiem haseł

Wiosną w Europie HBO Max zmieni nazwę na Max. Z kolei pod koniec roku odświeżony serwis streamingowy zacznie walkę z udostępnianiem haseł osobom spoza gospodarstwa domowego. Dotychczas platforma Warner Bros. Discovery dystansowała się od rozwiązań wprowadzonych przez Netfliksa i zapowiadanych przez Disney+. więcej

"Magazyn Ekspresu Reporterów" wraca z Michałem Olszańskim i Barbarą Paciorkowską

W niedzielę, 17 marca o godz. 22.20 na antenę TVP2 wraca kultowy „Magazyn Ekspresu Reporterów”. W programie oprócz reportaży pojawiać się będą także goście, a widzowie będą mieli możliwość bezpośredniego kontaktu z dziennikarzami – telefonicznego, mailowego i na Facebooku, zarówno w trakcie, jak i przez godzinę po zakończeniu emisji. Program poprowadzi Michał Olszański. więcej

Konfederacja chce od TVP sprostowania

Prowadzący program „Forum” w TVP Info powiedział, że zaproszenia do programu nie przyjął nikt z Konfederacji. Partia jest innego zdania - w mediach społecznościowych zażądała od publicznego nadawcy sprostowania, twierdząc, że to TVP odmówiła Dobromirowi Sośnierzowi.   więcej

Czym różni się nowa wersja „Szōguna” Disney+ od hitu z Richardem Chamberlainem?

Na Disney+ zadebiutował „Szōgun”, serial oparty na kultowej powieści Jamesa Clavella z 1975 roku, stanowiącej pierwszą część jego azjatyckiej sagi. Polscy widzowie przywiązani są do miniserialu NBC z 1980 roku, który cieszył się dużą popularnością za sprawą roli Richarda Chamberlaina. Aktor uwielbiany nad Wisłą, wystąpił także w „Ptakach ciernistych krzewów”; w 1983 roku okazały się nie mniejszym hitem niż „Szōgun”. W 1998 roku „Tele Tydzień” uhonorował Chamberlaina nagrodą specjalną Telekamery dla najpopularniejszej gwiazdy zagranicznej. więcej

Na Viaplay osobny komentarz dla dzieci z wyścigów Formuły 1

Platforma Viaplay w tegorocznym sezonie Formuły 1 przy siedmiu wyścigach zapewni osoby komentarz skierowany dla dzieci. Zajmą się nim Bartosz Budnik i Bartosz Pokrzywiński. więcej

TVN nowym liderem, wyprzedził TVP2 - udany tydzień Polsatu. „Taniec z Gwiazdami” i „Mam talent!” wśród hitów

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Fakty” oraz „Na dobre i na złe”. Wśród stacji pozycję lidera na pozycję lidera awansował TVN, który wyprzedził TVP2. Duży spadek oglądalności zanotowała Telewizja Republika - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Orędzie Władimira Putina oglądało niemal dwa razy mniej telewidzów, niż w 2023 roku

Orędzie dyktatora Rosji Władimira Putina do narodu, wygłoszone 29 lutego, cieszyło się niemal dwa razy mniejszą popularnością wśród telewidzów, niż podobne orędzie w roku 2023 - zauważył niezależny rosyjski kanał na Telegramie Możem Objasnit'. więcej

Rośnie zainteresowanie usługami internetowymi banków

Wyniki bankowości elektronicznej potwierdzają coraz większe zainteresowanie klientów aplikacjami mobilnymi oraz usługami dodatkowymi, takimi jak np. zakup biletów komunikacji miejskiej. Trend jest widoczny m.in. w aplikacji PeoPay. - Za liczbą aktywnych użytkowników idzie wzrost liczby transakcji o 41 proc., wzrost liczby przelewów o prawie 28 proc., wzrost liczby klientów transakcyjnych o ponad 17 proc. - mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao. materiał reklamowy więcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 4 mln użytkowników i ponad 14 mln odsłon.
Ponad 250 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
2600 osób ze smartfonami Krajowego Instytutu Mediów. Wyniki na przełomie roku

Krajowy Instytut Mediów pracuje nad wdrożeniem pomiaru pasywnego radia, telewizji i internetu. Liczba panelistów od 2022 roku spadła jednak z 3 tys. do 2,6 tys. Jerzy Nagórski, dyrektor Pionu Badań i Rozwoju KIM zapewnia Wirtualnemedia.pl, że na przełomie 2024 i 2025 roku zostaną zaprezentowane dane, pozyskane dzięki telefonom.  więcej

 
Trójka prosi słuchaczy o opinie. Ruszyła internetowa ankieta

Radiowa Trójka uruchomiła internetową ankietę, w której słuchacze mogą wypowiedzieć się, jakich treści oczekują w stacji. Nowa ramówka Trójki ma ruszyć z początkiem kwietnia. więcej

 
Agnieszka Czyżewska-Jacquemet kierowniczką redakcji reportażu w Polskim Radiu Lublin

Agnieszka Czyżewska-Jacquemet od marca jest kierowniczką redakcji reportażu w Polskim Radiu Lublin. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Częstochowie. Radio ZET awansowało na drugie miejsce

Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio ZET i Radio Jura - wynika z badań słuchalności radia za okres od sierpnia ub.r. do stycznia br. więcej

 
Nowa audycja w Radiu 357. Zastąpi program Katarzyny Borowieckiej

Na antenie internetowego Radia 357 zadebiutowała addycja „Radio w czasach popkultury”, której gospodarzami są Maja Piskadło i Marcin Cichoński. Poprzednio w tym paśmie emitowana była „Ekranizacja” prowadzona m.in. przez Katarzynę Borowiecką, odchodzącą właśnie do radiowej Trójki. więcej

 
Kibice Legii Warszawa bojkotują Radio Kampus. O co chodzi?

Telefony od kibiców podczas audycji na żywo, obraźliwy transparent na akademickim budynku, w którym jest siedziba studenckiego Radia Kampus i hejt w mediach społecznościowych. Tak kibice Legii Warszawa zareagowali na nowy patronat studenckiego radia. więcej

 
Grupa RMF przekazała sprzęt ukraińskiemu radiu

Nadawca RMF FM przekazał ukraińskiemu wojsku sprzęt radiowy, z którego będą mogli korzystać dziennikarze Radia Armia FM, działającego przy ukraińskim ministerstwie obrony. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Pierwsza kobieta na czele Deloitte w Polsce

Joanna Świerzyńska to nowa partnerka zarządzająca Deloitte w Polsce, krajach bałtyckich i Ukrainie. W tej roli zastąpi Tomasza Konika, który awansował w strukturach firmy i został prezesem Deloitte w Europie Środkowej – regionu obejmującego biznesowo 19 krajów. Zmiany w strukturze firmy wejdą w życie 1 czerwca 2024 roku. więcej

Grupa Żywiec pozostaje klientem Starcomu

Grupa Żywiec, właściciel takich piw, jak Warka, Żywiec, Heineken będzie w Polsce nadal współpracować z domem mediowym Starcom (Publicis Media).  więcej

Marta Macke: konkurs CMO Awards jest okazją do intergracji marketingowców różnych firm

23 kwietnia zostaną ogłoszeni zwycięzcy tegorocznej edycji CMO Awards, konkursu skierowanego do szefowych i szefów marketingu. - Ten konkurs jest wyjściem poza strefę komfortu, zmierzeniem się z zewnętrznym światem, okazją do wymiany eksperckich opinii. Wyróżnienie lub zwycięstwo w kategorii daje poczucie satysfakcji, pozwala pochwalić się zespołem, współpracownikami - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marta Macke, CEO Shortlist Consulting, jego organizatorka.  więcej

Sklepy organizują coraz mniej promocji

W całym 2023 roku liczba akcji rabatowych, prezentowanych w gazetkach sklepowych, spadła o ponad 10 proc. w porównaniu z 2022 – wynika z danych UCE Reserach, Hiper-Com Poland i Grupy Blix. Ujemne wyniki w skali roku zanotowały m.in. hipermarkety oraz dyskonty. - W tym roku sieci handlowe wcale nie zrobią więcej promocji – uważa współautor opracowania dr Krzysztof Łuczak.  więcej

Škoda przedłuża umowę z Tour de France

Po dwóch dekadach bycia oficjalnym głównym partnerem Tour de France, Škoda przedłuża współpracę do 2028 roku. Odnowiona umowa z Amaury Sport Organisation obejmuje również Tour de France Femmes avec Zwift oraz 18 innych międzynarodowych imprez kolarskich, w tym pięć wyścigów wyłącznie dla kobiet.  więcej

Mariusz Czerkawski ambasadorem Superbet

Były polski hokeista, Mariusz Czerkawski, dołącza do grona ambasadorów bukmachera Superbet.  więcej

Leroy Merlin partnerem cyklu o metamorfozach wnętrz w "Dzień Dobry TVN"

Sieć marketów Leroy Merlin została partnerem cyklu materiałów “Sposób na wnętrze” w “Dzień Dobry TVN”. Eksperci marki wraz z ekipą TVN pokazują jak rozwiązać najczęstsze problemy związane z wnętrzami.  więcej

Coraz mniej widzów "Trzeciego śniadania" Marcina Mellera w Kanale Zero. "Publiczność Stanowskiego nie potrzebuje takich programów"

“Trzecie śniadanie” Marcina Mellera w Kanale Zero z audycji na audycję ma coraz mniej widzów. Pierwszy odcinek miał prawie 500 tys. wyświetleń, a ostatni - już tylko 90 tys. - To jest konfederacyjno-prawicowo-małoletnia publiczność, której nie interesują dywagacje na poziomie kultury wyższej. Ona ma inne potrzeby - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Kwaśniewski, partner w agencji Fat Frogs Media.  więcej

Anna Smołowik, Wojciech Mecwaldowski i Filip Orliński sprawdzają, czy są w zasięgu Światłowodu Plusa

Wystartowała najnowsza kampania reklamowa Światłowodu Plusa. Znana już odbiorcom trójka sprzedawców zachęca klientów do sprawdzenia, czy mieszkają w zasięgu światłowodu. W głównych rolach ponownie występują Anna Smołowik, Wojciech Mecwaldowski i Filip Orliński. więcej

Pizza Hut reklamuje Zapiekarony

Ruszyła nowa kampania promująca nowość w menu sieci restauracji Pizza Hut – Zapiekarony.  więcej

Cleo nową ambasadorką Avonu

Avon ogłasza nową ambasadorkę linii kosmetyków do makijażu i pielęgnacji – to znana piosenkarka Cleo. Marka startuje z kampanią pod hasłem „Makijaż, który o Ciebie dba". Nowa ambasadorka promuje linię kosmetyków Make up + Pielęgnacja, w tym najnowszy hit w ofercie marki – szminkę Hydramatic Shine.  więcej

Paweł Adamczyk: to będzie rok Pepsi

- Kanały mediów cyfrowych, w których aplikacja zarówno naszej strategii i dostępnych narzędzi jest najbardziej efektywna, stają się kanałami wiodącymi - zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pytany o strategię marketingową na ten rok Paweł Adamczyk, senior media & TCP manager w PepsiCo. Niebawem ma ruszyć jedna z największych kampanii Pepsi. W kategorii przekąsek firma wprowadza właśnie ujednoliconą sublinię MAX, a w drugim kwartale wprowadzi na rynek nowość, która połączy trzy jej największe brandy snackowe.  więcej

Auchan rusza z wizerunkową kampanią marki własnej Pewni Dobrego

Sieć sklepów Auchan rozpoczyna ogólnopolską kampanię marki własnej Pewni Dobrego – produktów pochodzących od lokalnych producentów. Jej celem jest budowanie wśród konsumentów świadomości marki.  więcej

Lisek.App, Fundacja Różowa Skrzyneczka i Feeders Agency chcą walczyć z wykluczeniem menstruacyjnym

Z okazji Dnia Kobiet Fundacja Różowa Skrzyneczka, Lisek.App i Feeders Agency ogłosiły wspólną inicjatywę - „Różowy Bukiecik”, realnie wspierający walkę z wykluczeniem menstruacyjnym.  więcej

Branża wydawnicza rośnie dzięki streamingowi. Empik Go podsumowuje rok

425 milionów przeczytanych stron e-booków, 32 miliony godzin przesłuchanych audiobooków oraz podcastów to bilans aktywności użytkowników Empik Go w 2023 r. Polacy już regularnie sięgają po treści cyfrowe, aż milion osób odwiedziło aplikację w poszukiwaniu publikacji idealnej dla siebie. Czy czytelnictwo wzrośnie dzięki rosnącemu trendowi na usługi streamingowe? materiał reklamowy więcej

 
 
 
PRASA
 
Wpływy reklamowe „DGP” zmalały o połowę. Mniej zarobiły też „Super Express” i „Gazeta Polska Codziennie”

Przychody reklamowe dzienników w styczniu tego roku spadły o ponad jedną czwartą w porównaniu ze styczniem 2023 roku. Największy spadek notuje „Dziennik Gazeta Prawna”. Sporo więcej zarobiły z kolei „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Polska Press ma nowy zarząd. "Zmiany były konieczne"

W ocenie członka KRRiT i medioznawcy prof. Tadeusza Kowalskiego, zmiany w Polska Press były konieczne, ponieważ tytuły należące do spółki stały się częścią de facto aparatu propagandy byłego obozu rządzącego. Zdaniem eksperta, koncern należący dziś do Orlenu jest biznesowo atrakcyjny i działa we względnie zoptymalizowanym modelu biznesowym. więcej

Korekta trzyma się w papierze, w internecie gorzej

„Gazeta Wyborcza” niedawno w ramach zwolnień grupowych pożegnała się z działem korekty. To nowość, jeśli chodzi o polskie media papierowe – większość tytułów ma nawet kilkuosobowe zespoły sprawdzające błędy, a nawet pełniące funkcje dodatkowej redakcji. Inaczej jest w portalach i serwisach, choć i tu znajdą się wyjątki. więcej

Coraz trudniej wierzyć zdjęciom. Czy to prawdziwi ludzie czy wytwory sztucznej inteligencji?

Prawie 40 proc. badanych nie potrafi odróżnić na zdjęciu prawdziwych ludzi od wytworów sztucznej inteligencji - informuje pismo „Advances in Computer Graphics”. więcej

Zenon Nowak prezesem Polska Press

Rada nadzorcza wydawnictwa Polska Press (należącego do Orlenu) do zarządu spółki powołała Zenona Nowaka na stanowisko prezesa oraz Elżbietę Żuraw. Oboje mają za sobą kilkanaście lat pracy w firmie. więcej

Czy sama dezinformacja radykalizuje odbiorców?

Niezadowolenie z siebie, kryzys osobisty, brak wspólnoty i polityka resentymentu są pierwszymi czynnikami radykalizującymi jednostki. Samo narażenie na dezinformację nie ma silnego wpływu radykalizującego – uważa zespół australijskich i amerykańskich socjologów. Wyniki badania zostały opublikowane w Journal of Sociology. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Netflix przyciąga polskich internautów na 5,5 godziny. TVP VOD przed Disney+ i HBO Max

Netfliksa odwiedza ponad jedna trzecia polskich internautów, spędzając tam średnio 5,5 godziny. W lutym br. TVP VOD pod względem udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wyprzedził Disney+ i HBO Max, a mocno w górę poszły wyniki Canal+ online i Prime Video. więcej

Eksperci chwalą zmiany w Kanale Sportowym. "Cenna refleksja"

Kanał Sportowy dokonał kilku zmian, które chwalą nasi rozmówcy. - Czasami lepiej cofnąć się taktycznie niż decydować na bezsensowną rywalizację - mówi Jacek Gadzinowski. - To cenne, że współwłaściciele Kanału Sportowego pokusili się o tego typu refleksję - dodaje Grzegorz Kita. więcej

Pierwsza kobieta na czele Deloitte w Polsce

Joanna Świerzyńska to nowa partnerka zarządzająca Deloitte w Polsce, krajach bałtyckich i Ukrainie. W tej roli zastąpi Tomasza Konika, który awansował w strukturach firmy i został prezesem Deloitte w Europie Środkowej – regionu obejmującego biznesowo 19 krajów. Zmiany w strukturze firmy wejdą w życie 1 czerwca 2024 roku. więcej

18 mln Polaków na Messengerze. Discord przed Teamsem, Zoom ze spadkiem

Zdecydowanym liderem wśród komunikatorów internetowych w Polsce jest Messenger, a po kilkanaście milionów użytkowników miesięcznie mają też komunikatory Google’a i WhatsApp. Platforma Teams jest dużo popularniejsza niż Zoom i Clickmeeting. więcej

Zakaz używania telefonów komórkowych w szkołach? „Czysty populizm i plasterek na niepokój dorosłych”

Instytut Spraw Obywatelskich chce wprowadzenia w szkołach w całym kraju zakazu używania przez uczniów telefonów komórkowych i innych indywidualnych urządzeń elektronicznych. – To plasterek na niepokój dorosłych, którzy bardzo by chcieli magicznego zaklęcia, które raz na zawsze rozwiąże problem. Ale zakaz telefonów to takie samo rozwiązanie jak zakaz produkcji butelek do wódki. W jaki sposób ten zakaz ograniczy cyberprzemoc, hejt, molestowanie online? – komentuje ten pomysł dla portalu Wirtualnemedia.pl Magdalena Bigaj, prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa. więcej

Coraz mniej widzów "Trzeciego śniadania" Marcina Mellera w Kanale Zero. "Publiczność Stanowskiego nie potrzebuje takich programów"

“Trzecie śniadanie” Marcina Mellera w Kanale Zero z audycji na audycję ma coraz mniej widzów. Pierwszy odcinek miał prawie 500 tys. wyświetleń, a ostatni - już tylko 90 tys. - To jest konfederacyjno-prawicowo-małoletnia publiczność, której nie interesują dywagacje na poziomie kultury wyższej. Ona ma inne potrzeby - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Kwaśniewski, partner w agencji Fat Frogs Media.  więcej

Uber by Women w kolejnym mieście

W Dzień Kobiet w Krakowie ruszyła usługa Uber by Women. Do tej pory produkt łączący pasażerki z kierowczyniami dostępny był jedynie w stolicy Polski. Jednocześnie firma ogłosiła rozpoczęcie współpracy z fundacją Feminoteka. więcej

Na WP witryna mailowa popularniejsza niż na Onecie i Interii. Dominuje Gmail

Z Gmaila korzysta więcej polskich internautów niż z serwisów mailowych WP, Onetu, Interii i o2.pl łącznie. Przy czym w witrynach rodzimych portali każdy odwiedzający spędzał ponad godzinę miesięcznie. więcej

Netflix pokaże walkę Mike'a Tysona ze znanym youtuberem

Netflix pokaże na żywo pojedynek 57-letniego Mike Tysona z youtuberem Jake’em Paulem - poinformowała agencja Reuters . Do walki dojdzie 20 lipca na 80-tysięcznym stadionie AT&T w Arlington w Teksasie. więcej

Rośnie zainteresowanie usługami internetowymi banków

Wyniki bankowości elektronicznej potwierdzają coraz większe zainteresowanie klientów aplikacjami mobilnymi oraz usługami dodatkowymi, takimi jak np. zakup biletów komunikacji miejskiej. Trend jest widoczny m.in. w aplikacji PeoPay. - Za liczbą aktywnych użytkowników idzie wzrost liczby transakcji o 41 proc., wzrost liczby przelewów o prawie 28 proc., wzrost liczby klientów transakcyjnych o ponad 17 proc. - mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao. materiał reklamowy więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Na rynku elektroniki Polacy kierują się ceną niż ekologią

Polacy sięgający po elektronikę konsumencką wciąż w pierwszej kolejności kierują się ceną. Ekologia pozostaje istotna, ale znaczenie ma najczęściej wówczas, gdy pozwala wygenerować oszczędność pieniędzy. Dla konsumentów ważne są również specyfikacja techniczna i marka. Takie dane płyną z najnowszych analiz opartych na badaniu gfknewron Consumer. więcej

Sklepy organizują coraz mniej promocji

W całym 2023 roku liczba akcji rabatowych, prezentowanych w gazetkach sklepowych, spadła o ponad 10 proc. w porównaniu z 2022 – wynika z danych UCE Reserach, Hiper-Com Poland i Grupy Blix. Ujemne wyniki w skali roku zanotowały m.in. hipermarkety oraz dyskonty. - W tym roku sieci handlowe wcale nie zrobią więcej promocji – uważa współautor opracowania dr Krzysztof Łuczak.  więcej

Czy sama dezinformacja radykalizuje odbiorców?

Niezadowolenie z siebie, kryzys osobisty, brak wspólnoty i polityka resentymentu są pierwszymi czynnikami radykalizującymi jednostki. Samo narażenie na dezinformację nie ma silnego wpływu radykalizującego – uważa zespół australijskich i amerykańskich socjologów. Wyniki badania zostały opublikowane w Journal of Sociology. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Na rynku elektroniki Polacy kierują się ceną niż ekologią
18 mln Polaków na Messengerze. Discord przed Teamsem, Zoom ze spadkiem
Zakaz używania telefonów komórkowych w szkołach? „Czysty populizm i plasterek na niepokój dorosłych”
Coraz trudniej wierzyć zdjęciom. Czy to prawdziwi ludzie czy wytwory sztucznej inteligencji?
Zagłada ludzi na Ziemi? "Ludzkości przydałaby się na Księżycu kopia zapasowej wiedzy, jaką dysponuje"
Miliony zł kary za oszukiwanie seniorów. Sąd znów zgodził się z UOKiK
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj