Jak sprzyjać inwestycjom w Polsce. Debata Wirtualnemedia.pl
Stabilne regulacje i przyjazna administracja to podstawowe warunki, żeby inwestycje w Polsce dynamicznie rosły. Realia gospodarcze i demograficzne sprawiają natomiast, że coraz ważniejsze są inwestycje w zieloną energię i pracowników - ocenili uczestnicy kolejnej debaty Wirtualnemedia.pl z cyklu „Wpływowi 2024”. więcejTyle podatku płacą media i telekomy w Polsce. TVP przed TVN, spółki Polsatu w dół
W branży mediów, technologii i telekomunikacji największym płatnikiem podatki CIT w Polsce był w 2023 roku operator sieci Play, przed Allegro i Orange Polska. Z nadawców telewizyjnych na czele jest Telewizja Polska, a sporo zmalała zyskowność głównych spółek grupy Cyfrowy Polsat. więcejW Bauerze strajkowało ok. 100 pracowników. Będzie referendum
W zorganizowanym w poniedziałek strajku ostrzegawczym w Wydawnictwie Bauer uczestniczyło ok. 100 osób. Po dzisiejszym podpisaniu protokołu rozbieżności związkowcy planują referendum strajkowe. więcejKRRiT podzieliła środki z abonamentu. Ponad połowa dla TVP
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w jednomyślnej uchwale podzieliła pieniądze z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Jak informuje Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski, prognozowane wpływy to 605 mln zł. 51 proc. z tej sumy ma otrzymać Telewizja Polska, a po 24,5 proc. Polskie Radio oraz publiczne rozgłośnie regionalne. więcejWojciech Szczęsny w FC Barcelona. Pojawi się w kolejnych reklamach?
Wojciech Szczęsny, który w sierpniu ogłosił koniec swojej piłkarskiej kariery, w najbliższych dniach podpisze kontrakt z FC Barcelona. - To okazja, aby zrobić globalny krok wyżej w kontekście światowej rozpoznawalności, umocnienia marki osobistej, ale i wejścia na inny, wyższy level marketingowy – uważa Grzegorz Kita. - Niewielu polskich piłkarzy cieszy się takim poważaniem i szacunkiem. Wojciech Szczęsny dobrze zdaje sobie z tego sprawę i zamiast przyjmować pierwsze lepsze oferty współpracy, świadomie zarządza swoim wizerunkiem, bo wie, że będąc w blasku reflektorów, łatwo ten wizerunek nadwyrężyć - dodaje Grzegorz Kordylas. więcej"Rolnik szuka żony" bez jednej czwartej widzów
Po trzech tygodniach emisji nową edycję programu „Rolnik szuka żony” ogląda w TVP1 średnio 1,54 mln widzów – wynika z danych Nielsena, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do wyników z analogicznego okresu w ubiegłym roku program TVP1 stracił widzów, ale zyskuje widzów z odcinka na odcinek. więcejDuży operator dołączył 24 kanały. Szerszy zasięg stacji Grupy MWE
Do usługi telewizyjnej MagentaTV operatora T-Mobile Polska dołączono 24 kanały, wśród nich stacje Grupy MWE Networks. Jej wiceprezes Karol Warda zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że w najbliższych dniach nowości firmy trafią do jednego z największych operatorów kablowych. więcejKanał byłych menedżerów TVP wciąż czeka na koncesję. Start w ciągu trzech miesięcy
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wciąż nie rozpatrzyła wniosku o koncesję dla kanału Dolce Vita TV. – Wniosek staje na najbliższym posiedzeniu KRRiT. Ruszymy najszybciej jak się, czyli listopad-grudzień - zapewnia Wirtualnemedia.pl Zbigniew Adamkiewicz, prezes stacji. więcej"Taniec z gwiazdami" z mniejszą widownią niż wiosną
Nowy sezon „Tańca z Gwiazdami” w Polsacie – po trzech tygodniach od startu – ogląda średnio 1,45 mln widzów – wynika z danych Nielsena. Jak dotąd 15. edycja tanecznego show cieszy się mniejszym zainteresowaniem widzów niż poprzednia emitowana w Polsacie wiosną br. więcejIlu widzów ma nowy serial TVP1 "Gra z cieniem"?
Po trzech tygodniach od premiery serial „Gra z cieniem” telewizyjnej Jedynki ogląda średnio 1,29 mln widzów. Nowa produkcja TVP przyciąga mniej widzów niż emitowany w tym samym paśmie ubiegłej jesieni serial „Dewajtis”. więcejTVN zaczyna kręcić "Eternal Glory". Ogłoszono pierwszych uczestników
Startują zdjęcia do nowego programu “Eternal Glory”, który zimą ma pojawić się na antenie TVN. W programie z elementami reality-show prowadzonym przez Annę Senkarę zobaczymy znanych sportowców. Stacja ujawniła pierwsze nazwiska uczestników. więcejNowe podcasty Polsatu Sport
„Polsat SiatCast” i „Polsat Futbol Cast” to zupełnie nowe formaty telewizyjno-internetowe, które w październiku zadebiutują w sportowych kanałach Polsatu, na Polsatsport.pl oraz na jego kanale YouTube. Audycje będą łączyły wszystkie elementy świata telewizji i internetu. więcejNowy talent-show TVP. W jury Bosacka, Mezo i znana influencerka
„TalentAsy” to tytuł nowego tant-show oddziału regionalnego Telewizji Polskiej w Poznaniu. Program będzie pokazywać młodzieżowe talenty z Wielkopolski, ale także doceni nauczycieli, którzy za nimi stoją oraz lokalne ośrodki kultury. W jury Katarzyna Bosacka, Mezo i instagramerka O_oezu. więcej„Włącz się na nowo!” - TVP Info w spocie odcina się od propagandy z czasów PiS
Wraz ze zmianą swojej oprawy graficznej i uruchomieniem nowego studia TVP Info rozpoczyna wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem Hasło „TVP Info - włącz się na nowo!”. Spot przypomina uznawane za propagandę przekazy stacji z lat 2016-2023. więcejATM Grupa zarabia coraz więcej. Czas na „Awanturę o kasę”
W pierwszej połowie 2024 roku ATM Grupa mocno zwiększyła przychody i zysk z produkcji seriali, programów i filmów. Łącznie przy wzroście wpływów o prawie 8 proc. zarobiła na czysto prawie 10 mln zł. Firma zaczyna właśnie produkcję dla Polsatu teleturnieju „Awantura o kasę”. więcejDyrektorzy TVP z czasów PiS w telewizji wPolsce24
W telewizji wPolsce24 (Fratria) jako wydawcy pracują Piotr Lichota i Piotr Dziemiańczuk. W ostatnich latach pracowali jako dyrektorzy i kierownicy w Telewizji Polskiej. więcejMiędzynarodowe organizacje bronią TV Republika
W ostatnim czasie reporterzy TV Republika byli niewpuszczani na otwarte dla mediów spotkania sztabu kryzysowego z premierem Donaldem Tuskiem. Szef wydawców stacji Jarosław Olechowski poinformował, że w obronie Republiki stanęło kilka międzynarodowych informacji pozarządowych i broniących wolności słowa. więcejMeta przygotowuje się do szczytu sprzedażowego: „W erze AI kreatywność jest motorem efektywności dla reklamodawców”
– Nie ma ani jednego produktu Mety, który funkcjonowałby bez bardzo mocnego wsparcia AI – podkreśla Robert Bednarski, country director firmy Meta w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Opisuje, jak sztuczna inteligencja pomaga reklamodawcom efektywniej realizować kampanie i osiągać lepsze efekty, zwłaszcza w gorącym okresie przed świętami. materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
KRRiT podzieliła środki z abonamentu. Ponad połowa dla TVP
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w jednomyślnej uchwale podzieliła pieniądze z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Jak informuje Wirtualnemedia.pl członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski, prognozowane wpływy to 605 mln zł. 51 proc. z tej sumy ma otrzymać Telewizja Polska, a po 24,5 proc. Polskie Radio oraz publiczne rozgłośnie regionalne. więcejHity Lanberry, Mroza i Krawczyka reklamują Radio ZET
Z początkiem października startuje jesienna kampania „Radio ZET – Muzyka nr 1”. Obejmie telewizje, sieci kin i internet. Kampanii towarzyszy akcja, podczas której prezenterzy stacji wraz z polskimi gwiazdami muzycznymi będą odwiedzać słuchaczy z całej Polski. więcejNowy dyrektor w Polskim Radiu. Odpowiada za podcasty
Paweł Heba obejmuje w Polskim Radiu nowe stanowisko dyrektora Agencji Kreacji Projektów Podcastowych. Heba współpracował wcześniej m.in. z Netfliksem i MTV Networks. więcejWojciech Szczęsny w FC Barcelona. Pojawi się w kolejnych reklamach?
Wojciech Szczęsny, który w sierpniu ogłosił koniec swojej piłkarskiej kariery, w najbliższych dniach podpisze kontrakt z FC Barcelona. - To okazja, aby zrobić globalny krok wyżej w kontekście światowej rozpoznawalności, umocnienia marki osobistej, ale i wejścia na inny, wyższy level marketingowy – uważa Grzegorz Kita. - Niewielu polskich piłkarzy cieszy się takim poważaniem i szacunkiem. Wojciech Szczęsny dobrze zdaje sobie z tego sprawę i zamiast przyjmować pierwsze lepsze oferty współpracy, świadomie zarządza swoim wizerunkiem, bo wie, że będąc w blasku reflektorów, łatwo ten wizerunek nadwyrężyć - dodaje Grzegorz Kordylas. więcejEnerga chce mieć brand hero, szuka agencji do konkursu
Spółka Energa, należąca do Grupy Orlen zaprasza agencje do składania ofert na organizację przeprowadzenie ogólnopolskiego konkursu na zaprojektowanie dla niej nowej maskotki brand hero. więcej"Zabezpiecz się podwójnie" radzi BLIK w nowej kampanii
BLIK startuje z nową kampanią edukacyjną, której celem jest podnoszenie świadomości użytkowników w mediach społecznościowych, w kwestii bezpieczeństwa kont i ochrony przed cyberprzestępcami wyłudzającymi wrażliwe dane, w tym kody BLIK. Intencją akcji jest zachęcenie do stosowania dwuskładnikowego uwierzytelniania oraz edukacja w zakresie cyberbezpieczeństwa. więcej"Cena jakiej nie było" w sklepach Pepco
Sieć sklepów Pepco rusza z projektem pod nazwą “Cena jakiej nie było”, w ramach którego wprowadza nowe, niższe ceny podstawowych produktów. więcejTarczyński ma nowego ambasadora. To mistrz MMA
Jan Błachowicz, jeden z najpopularniejszych zawodników sportów walki, został ambasadorem marki Tarczyński. Będzie promował produkty z linii Tarczyński Protein, przeznaczone dla osób dbających o formę i poszukujących wysokobiałkowych przekąsek. więcejCarrefour kampanią reklamuje loterię urodzinową
Sieć sklepów Carrefour rusza z urodzinową loterią, w której rozda nagrody o łącznej wartości 2,8 mln zł. Wspiera ją kampanią autorstwa agencji Saatchi&Saatchi. więcej„Dziśka i jutra” znów w kampanii Vectry
Agencja Endless przygotowała kolejne odsłony przygód bohaterów Vectry - DZIŚka i JUTRka. Tym razem te dwie nietuzinkowe postacie przedstawiają jesienne oferty. Kampania jest prowadzona zarówno w kanałach ATL, BTL, jak i online. Reżyserem spotów został Bartek Kędzierski. więcejEd Red wraca do agencji BeDigital
Firma Ed Red, producent puszek premium o jakości restauracyjnej po dwóch latach znowu powierza swoją markę firmie BeDigital. Agencja będzie odpowiadała za obsługę marki w digitalu wraz z zakupem mediów. więcejPublicis Groupe uruchamia pierwszą agencję kreatywną tylko dla handlu
Publicis Groupe w Wielkiej Brytanii uruchamia LeShop – swoją pierwszą agencję kreatywną specjalizującą się w budowaniu marek w sektorze handlu. więcejPKO BP zawiadomi prokuraturę. Chodzi o wydatki na marketing i PFN
PKO Bank Polski zapowiada, że na podstawie audytów jego działalności od stycznia 2016 r. do połowy lutego 2024 r. skieruje pięć zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Chodzi m.in. o wydatki na marketing i sponsoring oraz finansowanie Polskiej Fundacji Narodowej. więcejKolejne zmiany w „Pulsie Biznesu”. Podcasty, nowi dziennikarze i zmiany w dziale marketingu
Gabriel Chrostowski i Jacek Perzyński to kolejni dziennikarze, którzy dołączyli ostatnio do redakcji „Pulsu Biznesu”. Zmiany personalne zaszły także w dziale marketingu wydawcy dziennika, któremu szefuje teraz Anna Więckowska. więcejDoświadczenie pracownika jest tak samo ważne jak doświadczenie klienta
Komfort pracy i pozytywne doświadczenia pracownika to kluczowe czynniki budujące angażującą kulturę organizacyjną. W ostatnim Badaniu Zaangażowania (prowadzonym przez firmę Peakon) Castorama po raz kolejny znalazła się w wąskim gronie top 5% wszystkich pracodawców w branży handlu detalicznego. Tak wysoki wynik zaangażowania wśród pracowników to efekt szeregu inicjatyw, które od lat wzmacniają poczucie zadowolenia z pracy w Castoramie. materiał reklamowy więcejW Bauerze strajkowało ok. 100 pracowników. Będzie referendum
W zorganizowanym w poniedziałek strajku ostrzegawczym w Wydawnictwie Bauer uczestniczyło ok. 100 osób. Po dzisiejszym podpisaniu protokołu rozbieżności związkowcy planują referendum strajkowe. więcejKolejne zmiany w „Pulsie Biznesu”. Podcasty, nowi dziennikarze i zmiany w dziale marketingu
Gabriel Chrostowski i Jacek Perzyński to kolejni dziennikarze, którzy dołączyli ostatnio do redakcji „Pulsu Biznesu”. Zmiany personalne zaszły także w dziale marketingu wydawcy dziennika, któremu szefuje teraz Anna Więckowska. więcej„Wprost” bez dziennikarzy sportowych
Tygodnik „Wprost” (PMPG Polskie Media) likwiduje dział sportowy. Ma tam zostać tylko jedna osoba - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Kolejni dziennikarze ogłaszają na Linkedin, że szukają pracy. więcejJak sprzyjać inwestycjom w Polsce. Debata Wirtualnemedia.pl
Stabilne regulacje i przyjazna administracja to podstawowe warunki, żeby inwestycje w Polsce dynamicznie rosły. Realia gospodarcze i demograficzne sprawiają natomiast, że coraz ważniejsze są inwestycje w zieloną energię i pracowników - ocenili uczestnicy kolejnej debaty Wirtualnemedia.pl z cyklu „Wpływowi 2024”. więcejEkonomista z Ministerstwa Finansów przeszedł do portalu Nawackiego
Serwis XYZ, tworzony przez byłego naczelnego „Pulsu Biznesu” Grzegorza Nawackiego, ogłasza nazwisko swojego głównego ekonomisty. Będzie nim Marek Skawiński, przez ostatnie 10 lat związany z Ministerstwem Finansów. Ostatnio był w resorcie dyrektorem departamentu polityki makroekonomicznej. więcejWojciech Kowalczyk zniknął z Kanału Sportowego? „Kontakt się urwał”
Były piłkarz Wojciech Kowalczyk przestał pojawiać się w programach Kanału Sportowego. - Nagle kontakt urwał się. Przykro, że współpraca zamarła z zupełnie nieznanych mi powodów - przekazał Michał Pol. więcejSilver TV mocno odświeża ramówkę. Norbi poprowadzi też teleturniej
Od października Silver TV, kanał youtube'owy dla widzów w dojrzałym wieku, będzie nadawać codziennie. Na antenie zobaczymy 13 formatów, w tym program śniadaniowy „Na dobry dzień”. W projekt zainwestował Szymon Negacz. więcejWirtualna Polska finalizuje przejęcie za granicą
Należąca do Wirtualnej Polski Holding firma Szallas Group sfinalizowała kupno 80 proc. udziałów spółki Creative Eye, do której należy rumuńska platforma turystyczna Litoralul Romanesc. Kwota transakcji to 16,69 mln euro. więcejZ Meczyki.pl żegna się dziennikarz piłkarski
Z portalem Meczyki.pl (Online Venture) żegna się dziennikarz piłkarski Błażej Łukaszewski. Był z nim związany ponad dwa lata. więcejNa Allegro będzie można kupić alkohol
Allegro wprowadza ofertę napojów alkoholowych na platformę. Od 21 października wybrani sprzedający udostępnią swój asortyment w tej kategorii. Oferta będzie ograniczona do osób pełnoletnich. więcejReklamy pod znakiem AI. Jak sztuczna inteligencja i social media zmieniają marketing
Sztuczna inteligencja błyskawicznie wkroczyła do branży marketingowej, zwłaszcza w jej najszybciej rosnącym obszarze cyfrowym. Co już zmieniła, a na co jeszcze wpłynie u reklamodawców, firm marketingowych i właścicieli platform internetowych? O obecnym krajobrazie i perspektywach rozwoju marketingu w erze AI i mediów społecznościowych na konferencji Meta Marketing Summit dyskutowali eksperci z branży reklamowej, technologicznej i przedstawiciele biznesu. materiał reklamowy więcejKatarzyna Fabjaniak wraca do 24/7 Communication
Katarzyna Fabjaniak po kilkuletniej przerwie wraca do 24/7Communication, obejmuje stanowisko advisory director, aby rozwijać zintegrowaną ofertę doradczą PR. Ostatnio była executive directorką w Havas PR Warsaw. więcejFlywheel Public Relations dla dwóch marek z Grupy Żabka
W wyniku wygranego przetargu, do grona klientów agencji Flywheel Public Relations dołączyły Żabka Jush i delio supermarket, marki należące do Grupy Żabka. więcejPR Calling obsługuje GLS Poland
PR Calling po wygranym przetargu pracuje dla firmy logistycznej GLS Poland. Agencja będzie odpowiadać m.in. za umocnienie wizerunku firmy w mediach ogólnopolskich oraz branżowych, pozycjonowanie eksperckie, promocję inicjatyw podejmowanych przez spółkę, a także bieżący konsulting w zakresie PR. więcejTyle podatku płacą media i telekomy w Polsce. TVP przed TVN, spółki Polsatu w dół
W branży mediów, technologii i telekomunikacji największym płatnikiem podatki CIT w Polsce był w 2023 roku operator sieci Play, przed Allegro i Orange Polska. Z nadawców telewizyjnych na czele jest Telewizja Polska, a sporo zmalała zyskowność głównych spółek grupy Cyfrowy Polsat. więcejNaukowcy piszą do premiera w sprawie twórcy IDEAS NCBR
Już kilkuset badaczy czy popularyzatorów sztucznej inteligencji w Polsce podpisało się pod listem otwartym do premiera Donalda Tuska w sprawie odejścia z IDEAS NCBR założyciela instytucji Piotra Sankowskiego. Inicjatorami pisma są prof. Aleksandra Przegalińska, badaczka rozwoju nowych technologii, związana z Akademią Leona Koźmińskiego i MIT oraz wiceprezes PAN prof. Dariusz Jemielniak. więcejEkspertka: firmy AI nie mogą tworzyć dla siebie regulacji
Parmy Olson, brytyjska dziennikarka technologiczna Bloomberga, autorka kilku książek na ten temat, uważa, że nie można pozwolić, by regulacjami sztucznej inteligencji (AI) zajmowały się same firmy, które ją tworzą. – Potrzebujemy więcej regulacji, ale nie mogą one pochodzić od firm technologicznych, nawet jeśli zapewniają one, że same się regulują. Muszą pochodzić od rządów – przekonuje dziennikarka. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj