Za kulisami Kanału Zero. Pieniądze i energia, duże rotacje i spory chaos
Kanał Zero działa już ponad 11 miesięcy i odniósł ewidentny sukces na polskim rynku medialnym w wielu wymiarach. Przychody się zgadzają, wyniki też. Do projektu dołącza dużo osób, ale… sporo również z niego znika. I to kluczowych, jak szef ich całego YouTube. Zapowiadana aplikacja i portal cały czas nie powstały. Zaglądamy do wnętrza Zera, gdzie dowiedzieliśmy się wielu rzeczy, w tym jednej dość zaskakującej o samym Krzysztofie Stanowskim. więcejRepublika atakuje WOŚP. Czy dojdzie do eksodusu reklamodawców?
Czy po tym, jak Telewizja Republika wspiera akcję wymierzoną przeciwko Jerzemu Owsiakowi i Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy możemy spodziewać się eksodusu reklamodawców z jej anteny na miarę tego sprzed roku, wywołanego słowami Jana Pietrzaka? Zapytaliśmy o to tych, którzy wciąż się w niej reklamują. więcejBauer kupuje firmę reklamy zewnętrznej, a branża ocenia. "Konsolidacja jest nieunikniona"
Grupa Bauer Media, działająca dotychczas głównie w obszarze radia i prasy, przejmie firmę reklamy zewnętrznej Clear Channel Europe należącą do Amerykanów. - Na rynku mediów offline, który się kurczy w stosunku do mediów digital, w sposób oczywisty dochodzi do konsolidacji - zauważa Łukasz Herman, dyrektor zarządzający Double Check. więcejMultipleks bez dwóch kanałów. Co z przejściem na emisję w HD?
Dwóch nadawców obecnych na MUX-8 zapowiedziało, że za rok znikną z tego multipleksu. Tymczasem Emitel, jego operator, planuje przejście multipleksu na nadawanie w HD. - Rezygnacja dwóch nadawców z emisji na MUX-8 nie wpłynie na nasze plany dotyczące modernizacji technologicznej multipleksu – zapewnia Wirtualnemedia.pl przedstawicielka firmy. Nie jest jednak tajemnicą, że cały proces może się opóźnić. więcejSerwis XYZ rusza z subskrypcjami. Są promocje. To będzie duży test
Od piątku część treści serwisu XYZ.pl jest dostępna za paywallem. Standardowa cena subskrypcji wynosi 49 zł za miesiąc, ale jest też opcja miesiąca próbnego za 9 zł. Kierowany przez Grzegorza Nawackiego serwis celuje w pozyskanie ok. 30 tys. subskrybentów w pięć lat. więcejRepublika atakuje WOŚP. Czy dojdzie do eksodusu reklamodawców?
Czy po tym, jak Telewizja Republika wspiera akcję wymierzoną przeciwko Jerzemu Owsiakowi i Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy możemy spodziewać się eksodusu reklamodawców z jej anteny na miarę tego sprzed roku, wywołanego słowami Jana Pietrzaka? Zapytaliśmy o to tych, którzy wciąż się w niej reklamują. więcejMultipleks bez dwóch kanałów. Co z przejściem na emisję w HD?
Dwóch nadawców obecnych na MUX-8 zapowiedziało, że za rok znikną z tego multipleksu. Tymczasem Emitel, jego operator, planuje przejście multipleksu na nadawanie w HD. - Rezygnacja dwóch nadawców z emisji na MUX-8 nie wpłynie na nasze plany dotyczące modernizacji technologicznej multipleksu – zapewnia Wirtualnemedia.pl przedstawicielka firmy. Nie jest jednak tajemnicą, że cały proces może się opóźnić. więcejPolsat liderem rynku na przełomie roku. Republika wyprzedziła TVN24
W zeszłym tygodniu najpopularniejszą pozycję telewizyjną był koncert sylwestrowy Polsatu, który pokonał imprezy TVP2 i Republiki. Polsat był również najchętniej oglądaną stacją tygodnia. Po raz pierwszy w historii wyższy udział w rynku w całym tygodniu niż TVN24 miał kanał Republika. więcejSetki osób poskarżyły się na TVP do KRRiT. Chodzi o ojca Rydzyka
Odbiorcy toruńskich mediów wysłali do KRRiT skargi w sprawie reportażu TVP „Arcydzieło Rydzyka”. - Skargę do KRRiT w tej sprawie skierował prof. Janusz Kawecki; wpłynęło także 147 wystąpień indywidualnych podpisanych przez 592 osoby – informuje Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT. więcejZa kilka dni rusza polska wersja kanału Euronews. Trwają rozmowy z operatorami
W środę 15 stycznia ma rozpocząć nadawanie polska wersja kanału informacyjnego Euronews. Choć zostało mało czasu, to niewiele wiadomo na temat dystrybucji stacji. Fakt prowadzenia rozmów z nadawcą potwierdzają w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawiciele Canal+ i Orange. więcejRuszyły zdjęcia do „Hotelu Paradise”. Na widzów czekają zmiany
Na Filipinach rozpoczęły się zdjęcia do programu „Hotel Paradise”, który wiosną wróci na antenę TVN7. Dwie najbliższe edycje bikini reality show poprowadzi Edyta Zając. więcejStacje Eleven Sports gwarantowane w Canal+ przez 10 miesięcy. "Wyłącznie z powodów formalnych"
Na stronie internetowej Canal+ pojawiła się informacja, że stacje Eleven Sports są świadczone tylko do 31 października 2025 roku. - Wynika to wyłącznie z powodów formalnych i nie oznacza, że kanały Eleven znikną z naszej oferty - zapewnia Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska. więcejHolenderska KRRiT uchyliła koncesję kanałowi po polsku
Commissariaat voor de Media, czyli holenderski odpowiednik Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, uchylił koncesję polskiej wersji kanału telewizyjnego Dizi. Stacja od prawie roku nadaje pod nazwą Novelas+ 1. więcejCykl Rocket League w Polsat Games
Od 11 stycznia widzowie stacji Polsat Games będą mogli śledzić polskojęzyczne transmisje z prestiżowego cyklu Rocket League Championship Series (RLCS). To pierwszy raz, gdy kultowa gra od słynnego studia Epic Games, pojawi się na ekranach telewizji w takiej skali. więcejGroził Owsiakowi, teraz usłyszał zarzuty. "Motywował swoje zachowanie reportażem Republiki"
71-letni mężczyzna usłyszał zarzut kierowania gróźb karalnych związanych ze znieważeniem Jerzego Owsiaka - powiedział w czwartek rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie prokurator Piotr Antoni Skiba. więcej„Śleboda” hitem SkyShowtime. Ruszy na podbój zagranicy
Platforma SkyShowtime podkreśla, że jej pierwszy polski serial „Śleboda” obejrzała ponad połowa subskrybentów w naszym kraju. W drugiej połowie lutego tytuł stanie się dostępny dla klientów SkyShowtime na pozostałych rynkach. więcejIga Świątek wraca do Eurosportu i Maxa. Rusza Australian Open
W niedzielę rozpocznie się pierwszy turniej Wielkiego Szlema w tym roku, czyli Australian Open. Transmisje z Melbourne obejrzeć będzie można antenach Eurosportu, a każdy mecz zobaczą użytkownicy platformy Max. Nowością będzie powiadomienia o rywalizacjach toczących się na innych kortach więcejCo wydarzy się w trzecim sezonie serialu „I tak po prostu” od Maxa? Powrót do korzeni
W ubiegłym roku ruszyły zdjęcia do trzeciego sezonu serialowej kontynuacji „Seksu w wielkim mieście”. W nowych odcinkach zobaczymy nowych bohaterów, ale zabraknie też kilku znanych postaci. Powróci za to kultowa narracja Carrie Bradshaw, której nie było dotychczas w „I tak po prostu”. Kulisy sezonu zdradził producent Michael Patrick King. więcejTVN Warner Bros. Discovery: była szefowa stacji lifestylowych zajmie się inkluzywnością
Monika Pieczyńska-Modrzejewska pożegnała się z działem programowym TVN Warner Bros. Discovery. Objęła w firmie funkcję starszej menedżerki ds. DEI i komunikacji. więcejPrzejmij kontrolę nad kosztami podróży służbowych
Rosnąca w ostatniej dekadzie dostępność narzędzi do zdalnej i hybrydowej współpracy między zespołami w ostatnich latach sprawiła, że firmy diametralnie zmieniły swoje podejście do podróży służbowych. W praktyce oznacza to, że nie ma już potrzeby odbywać podróży samolotem, pociągiem czy samochodem, aby dotrzeć na kolejne ważne spotkanie. Według badania Deloitte, siedem na dziesięć firm przyznało, że obecnie analizuje konieczność odbycia podróży służbowej w oparciu o potencjalne rezultaty, takie jak generowany przychód, biorąc przy tym pod uwagę także związane z nim koszty, emisję oraz ryzyko zdrowotne. Jak zatem firmy mogą sprostać potrzebom podróży służbowych swoich pracowników, jednocześnie unikając gwałtownego wzrostu kosztów? materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
Bauer kupuje firmę reklamy zewnętrznej, a branża ocenia. "Konsolidacja jest nieunikniona"
Grupa Bauer Media, działająca dotychczas głównie w obszarze radia i prasy, przejmie firmę reklamy zewnętrznej Clear Channel Europe należącą do Amerykanów. - Na rynku mediów offline, który się kurczy w stosunku do mediów digital, w sposób oczywisty dochodzi do konsolidacji - zauważa Łukasz Herman, dyrektor zarządzający Double Check. więcejGrupa RW przejmuje kluczowe nośniki DOOH w Krakowie i Rzeszowie
Działająca w segmencie reklamy zewnętrznej Grupa RW przejęła nośniki reklamowe w Krakowie i w Rzeszowie. Zaczyna budować ogólnopolską sieć nosników Digital-Out-Of Home. więcejMichał Jasiński wraca do EssenceMediacom Poland
Michał Jasiński obejmie stanowisko managing partner, strategy w agencji mediowej EssenceMediacom Poland, należącej do GroupM. Wraca do niej po 4 latach. więcejKuriozalny post Kany'ego Westa. Raper kłóci się z Adidasem o reklamy w Google
Rapera Kanye Westa, posługującego się też pseudonimem Ye, oburza, że w wyszukiwarce Google strona jego marki Yeezy wyświetla się niżej niż serwis Adidasa. Muzyk zakończył współpracę z tym koncernem kilka miesięcy temu, wskutek swoich antysemickich komentarzy. więcejOLX w nowych reklamach mówi o wykluczeniu z rynku pracy
Pod hasłem „Nie wykluczaj nikogo, a zwłaszcza siebie” ruszyła nowa kampania wizerunkowa serwisu ogłoszeniowego OLX Praca. Celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat inkluzywności w zatrudnianiu. więcejŁukasz Chałaczkiewicz awansował w Liptonie
Łukasz Chałaczkiewicz po awansie objął stanowisko szefa regionu Europy Południowej w Lipton Teas & Infusions. Polska będzie odgrywać centralną rolę w budowaniu synergii pomiędzy rynkami Europy Wschodniej i Południowej – podaje firma. więcejNYX Professional Makeup w gronie klientów agencji Labcon
W wyniku wygranego przetargu agencja Labcon relevant stories (Group One) została wybrana do obsługi kreatywnej marki NYX Professional Makeup. Współpraca zaplanowana jest na cały rok 2025. więcejSieć Netto wybrała agencję do obsługi social media
W wyniku rozstrzygnięcia przetargu agencja pr/oporcja dołącza do grona agencji obsługujących Netto Polska i będzie odpowiedzialna za komunikację na kanałach własnych Netto w mediach społecznościowych. więcejGadżety reklamowe – kiedy są najlepszym wyborem dla Twojej firmy?
Gadżety reklamowe przyczyniają się do budowania wizerunku firmy, a przy tym wyróżniają markę na tle konkurencji. Dzięki nim zbudujemy więź z klientem i sprawimy, że to właśnie nasza marka będzie mu się pozytywnie kojarzyła. Drobne upominki, wręczane bez szczególnej okazji wywołują uśmiech i są zawsze mile widziane. Osoba nimi obdarowana czuje się w tym momencie wyjątkowa i ważna, co oczywiście przekłada się na sposób spostrzegania przez nią danej firmy. Tego typu narzędzia promocyjne można wręczać nie tylko potencjalnym klientom, ale także kontrahentom i pracownikom. Sprawdzają się na wiele okazji, skutecznie promując firmę. Kiedy okazują się najlepszym wyborem? Jakie firmy powinny z nich korzystać? Zapraszamy do lektury. materiał reklamowy więcejOrlen chce zasilać co trzeciego elektryka, zainwestuje w OZE, gaz i SMR-y. Media szkodziły wizerunkowo?
W strategii do 2035 r. grupa Orlen zapowiada, że chce mieć jedną trzecią udziału w krajowym rynku energii dla samochodów elektrycznych oraz podwoić liczbę użytkowników swojego programu lojalnościowego Vitay. Na przejęcia koncern jest gotów wyłożyć do 85 mld zł. Jego szef Ireneusz Fąfara uważa, że niektóre z ostatnich inwestycji “szkodziły wizerunkowo” firmie. więcejProkuratura nie odpuszcza Tomaszowi Lisowi. „Nie wyczerpano możliwości dowodowych”
Prokuratura Krajowa i Prokuratura Okręgowa w Warszawie wracają do sprawy zachowań Tomasza Lisa - wynika z informacji Wirtualnej Polski. Chodzi m.in. o wątek naruszenia nietykalności cielesnej dwóch współpracownic. więcejZa kulisami Kanału Zero. Pieniądze i energia, duże rotacje i spory chaos
Kanał Zero działa już ponad 11 miesięcy i odniósł ewidentny sukces na polskim rynku medialnym w wielu wymiarach. Przychody się zgadzają, wyniki też. Do projektu dołącza dużo osób, ale… sporo również z niego znika. I to kluczowych, jak szef ich całego YouTube. Zapowiadana aplikacja i portal cały czas nie powstały. Zaglądamy do wnętrza Zera, gdzie dowiedzieliśmy się wielu rzeczy, w tym jednej dość zaskakującej o samym Krzysztofie Stanowskim. więcejSerwis XYZ rusza z subskrypcjami. Są promocje. To będzie duży test
Od piątku część treści serwisu XYZ.pl jest dostępna za paywallem. Standardowa cena subskrypcji wynosi 49 zł za miesiąc, ale jest też opcja miesiąca próbnego za 9 zł. Kierowany przez Grzegorza Nawackiego serwis celuje w pozyskanie ok. 30 tys. subskrybentów w pięć lat. więcejSą nowe wytyczne dotyczące kreacji reklam display
IAB Polska podała nowe standardy kreacji display na 2025 rok. Aktualizacja obejmuje m.in. integrację standardów dla desktop i mobile, określenie zasad emisji reklam z materiałami wideo oraz uaktualnienie formatów reklamowych i typów plików. więcejPożar wstrzymał prace na planie hitu platformy Amazona
„Fallout” oficjalnie otrzymał zamówienie na drugi sezon już tydzień po premierze pierwszej odsłony. Według danych Amazona serial rekordowo szybko zajął miejsce wśród trzech najczęściej oglądanych tytułów w historii Prime Video. Zdjęcia na planie drugiej transzy zostały jednak przerwane z powodu pożarów trawiących Kalifornię. więcejPrimark rusza na podbój wschodniej Polski. Zainwestuje 25 mln euro
Primark w najbliższych latach otworzy trzy nowe sklepy w Polsce. Powstanie drugi salon w Warszawie i pierwsze salony w Lublinie i Białymstoku, zwiększając łączną liczbę sklepy w naszym kraju do 10. Nowe lokalizacje zaoferują niemal 8 000 mkw. powierzchni handlowej, tworząc nawet 400 nowych miejsc pracy. Inwestycja warta jest 25 mln euro. więcejWielka fuzja na rynku agencji stockowych
Firmy Getty Images i Shutterstock zdecydowały się, że połączą się w ramach transakcji o wartości 3,7 mld dol. Połączona firma będzie nazywać się Getty Images Holdings, Inc. i będzie notowana na nowojorskiej giełdzie. więcejPrime Video prezentuje oficjalny zwiastun 3. sezonu serialu „Reacher”. Znamy datę powrotu
Alan Ritchson stał się prawdziwą gwiazdą dzięki serialowi „Reacher”, który oparty jest na bestsellerowych powieściach Lee Childa. Główny bohater, Jack Reacher, to były oficer żandarmerii wojskowej. Pewnego dnia zostaje aresztowany za morderstwo, którego nie popełnił i staje się bohaterem spisku zorganizowanego przez skorumpowanych policjantów, podejrzanych biznesmenów oraz wyrachowanych polityków. Serial w lutym wraca ma Prime Video z trzecim sezonem. więcejElon Musk robi na X wywiad z liderką skrajnej prawicy w Niemczech
Dziś o 19:00 na portalu X odbędzie się transmisja wywiadu Elona Muska, doradcy prezydenta USA z Alice Weidel, liderką skrajnie prawicowej niemieckiej partii Alternatywa dla Niemiec (AfD, Alternative für Deutschland). Pod koniec lutego w Niemczech odbędą się wybory parlamentarne. więcejPrzejmij kontrolę nad kosztami podróży służbowych
Rosnąca w ostatniej dekadzie dostępność narzędzi do zdalnej i hybrydowej współpracy między zespołami w ostatnich latach sprawiła, że firmy diametralnie zmieniły swoje podejście do podróży służbowych. W praktyce oznacza to, że nie ma już potrzeby odbywać podróży samolotem, pociągiem czy samochodem, aby dotrzeć na kolejne ważne spotkanie. Według badania Deloitte, siedem na dziesięć firm przyznało, że obecnie analizuje konieczność odbycia podróży służbowej w oparciu o potencjalne rezultaty, takie jak generowany przychód, biorąc przy tym pod uwagę także związane z nim koszty, emisję oraz ryzyko zdrowotne. Jak zatem firmy mogą sprostać potrzebom podróży służbowych swoich pracowników, jednocześnie unikając gwałtownego wzrostu kosztów? materiał reklamowy więcejKupujemy inaczej. Zmienia to generatywna sztuczna inteligencja
Ponad połowa konsumentów i konsumentek zastąpiła tradycyjne wyszukiwarki narzędziami generatywnej sztucznej inteligencji (Gen AI) podczas poszukiwań rekomendacji produktów i usług. Ponad dwie trzecie badanych chce korzystać z Gen AI podczas zakupów, a jedna czwarta ufa rekomendacjom influencerów AI - wynika z raportu Capgemini „What Matters to Today’s Consumer”. więcejMinisterstwo Kultury ma rzecznika prasowego
W Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego funkcję rzecznika prasowego objął Piotr Jędrzejowski, wcześniej związany m.in. z agencjami Szustow i Sto Lampartów oraz fundacją Artystyczna Podróż Hestii. więcejResort klimatu i środowiska z nowym rzecznikiem
Marek Pogorzelski został rzecznikiem prasowym Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Zastąpił Huberta Różyka, który w połowie września podał się do dymisji. więcejKupujemy inaczej. Zmienia to generatywna sztuczna inteligencja
Ponad połowa konsumentów i konsumentek zastąpiła tradycyjne wyszukiwarki narzędziami generatywnej sztucznej inteligencji (Gen AI) podczas poszukiwań rekomendacji produktów i usług. Ponad dwie trzecie badanych chce korzystać z Gen AI podczas zakupów, a jedna czwarta ufa rekomendacjom influencerów AI - wynika z raportu Capgemini „What Matters to Today’s Consumer”. więcejPolski producent gier zaciska pasa. Do zwolnienia 30 proc. osób
Produkująca gry mobilne firma Huuuge zapowiada zwolnienia grupowe i inne redukcje zatrudnienia, wskutek których zamierza pożegnać się z prawie 30 proc. pracowników. więcejMediaMarkt ostrzega klientów przed fałszywymi promocjami
Sieć elektromarketów MediaMarkt wydala specjalne ostrzeżenie dla klientów, w którym przestrzega przed fałszywymi promocjami w mediach społecznościowych z wykorzystującymi markę. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas:redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj