Cała prawda o kick-backach. Media płacą "haracze" domom mediowym, bo te mają niskie prowizje
Media od lat płacą domom mediowym tzw. kick-backi, bo dzięki temu mają gwarancję, że dostaną od nich określoną wielkość wpływów z reklam w ciągu roku. Ich poziomy sięgają nawet 35-40 proc. Domy mediowe są zadowolone, a klienci twierdzą, że o zjawisku wiedzą, jednak ich ono nie dotyczy, albo wszystko jest jasne i transparentne. więcejKanał Zero promuje Stanowskiego jako kandydata. Co z programami Mazurka i Mellera?
Krzysztof Stanowski ogłosił start w wyborach prezydenckich, a początek jego kampanii obszernie relacjonował należący do niego Kanał Zero. W kanale polską politykę komentują m.in. Marcin Meller i Robert Mazurek. Obaj nie zdradzają, co z ich programami w czasie kampanii wyborczej. – Kanał Zero nie ma nic wspólnego z dziennikarstwem. Podobnie jak Krzysztof Stanowski. To prywatna inicjatywa biznesowo–rozrywkowa – komentuje Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”. więcejDwa razy więcej kabaretów w Polsacie. Stacja szykuje „ostry” magazyn kabaretowy
Polsat wiosną pokaże nie tylko nowy sezon „Kabaretu na żywo”. Na antenie stacji znajdzie się też nowy program kabaretowy „Jedziemy po bandzie”. Ma być nadawany w środowe wieczory – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcejW TVP ponad 80 proc. czasu dla koalicji. W Polskim Radiu PiS przed PO
W IV kwartale 2024 roku Telewizja Polska ponad 80 proc. czasu polityków poświęciła na prezentację stanowisk partii wchodzących w skład koalicji rządzącej, a także premiera, członków rządu i marszałka Sejmu – wynika z analizy członka KRRiT prof. Tadeusza Kowalskiego, przesłanej portalowi Wirtualnemedia.pl. więcejW telewizji najmocniej reklamowane sklepy. Lidl i dwie inne sieci przed Biedronką
Pierwsze miejsce wśród najsilniejszych reklamowo marek w telewizji w 2024 roku pod względem GRP zajął Lidl. Na podium znalazły się Media Expert i Carrefour - wynika z analizy Media Context. więcejDwa razy więcej kabaretów w Polsacie. Stacja szykuje „ostry” magazyn kabaretowy
Polsat wiosną pokaże nie tylko nowy sezon „Kabaretu na żywo”. Na antenie stacji znajdzie się też nowy program kabaretowy „Jedziemy po bandzie”. Ma być nadawany w środowe wieczory – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcejW TVP ponad 80 proc. czasu dla koalicji. W Polskim Radiu PiS przed PO
W IV kwartale 2024 roku Telewizja Polska ponad 80 proc. czasu polityków poświęciła na prezentację stanowisk partii wchodzących w skład koalicji rządzącej, a także premiera, członków rządu i marszałka Sejmu – wynika z analizy członka KRRiT prof. Tadeusza Kowalskiego, przesłanej portalowi Wirtualnemedia.pl. więcejPowrót z Polsatu do TVN. Izabela Janachowska z cyklem w śniadaniówce
Izabela Janachowska ponownie współpracuje ze stacją TVN. Była tancerka, a do niedawna jedna z gwiazd Polsatu, prowadzi na antenie „Dzień Dobry TVN” swój autorski lifestylowy cykl. więcejPrzybyło widzów reality show „Królowa przetrwania”
Średnio 410 tys. widzów ogląda w TVN7 drugi sezon „Królowej przetrwania” – wynika z danych Nielsena. Program emitowany w nowym paśmie poprawił wyniki oglądalności względem pierwszej edycji, zyskując średnio 154 tys. widzów. więcejNowy kanał telewizyjny w ofercie Orange Polska
Platforma cyfrowa Orange Polska wprowadziła do oferty kanał EWTN HD. – Jest dostępny w pakiecie optymalnym w naszym IPTV, kanał 358 – informuje Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska. więcejPolsat rezygnuje z kulisów „Tańca z gwiazdami”
Najnowszej edycji programu „Dancing with the stars. Taniec z gwiazdami” nie będzie towarzyszyły, nadawane po odcinkach, kulisy show – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Stacja rezygnuje z dodatkowego formatu, który w ostatniej edycji wrócił na antenę. więcejNowa osoba w redakcji Teatru Telewizji
Joanna Biernacka-Płoska to nowa redaktorka programowa w Teatrze Telewizji na antenie TVP. Wcześniej pracowała m.in. w ZAiKS-ie. więcejPodwyżka cen na Netfliksie. „Squid Game 2” przyćmił inne premiery
W krajach, w których Netflix wprowadził już tańszy pakiet z reklamami, wykupuje go ponad połowa nowych subskrybentów. Platforma właśnie podnosi swoje ceny w czterech krajach, m.in. USA i Kanadzie, gdzie ma prawie 90 mln klientów. Drugi sezon „Squid Game” przez miesiąc osiągnął wyższą widownię niż pozostałe premiery Netfliksa w ciągu trzech miesięcy. więcejPlan transmisji w TVP obchodów 80. rocznicy wyzwolenia Auschwitz
Telewizja Polska i Muzeum Auschwitz-Birkenau realizują 27 stycznia br. międzynarodowe studio telewizyjne z okazji 80. rocznicy wyzwolenia Auschwitz. Gośćmi m.in. Ocalali Sir Frank Lowy i Stanisław Zalewski, marszałkini Senatu RP Małgorzata Kidawa-Błońska, prezydent Czech Petr Pavel oraz burmistrz Londynu Sadiq Khan więcejRewolucja w „Klanie”. Po 27 latach odchodzi kluczowa aktorka
Serial „Klan” emitowany jest w TVP nieprzerwanie od 1997 roku. Wykreował wiele gwiazd, które po latach odeszły z obsady, jak Piotr Cyrwus, Jan Wieczorkowski, czy Agnieszka Wosińska. Dzisiaj Barbara Bursztynowicz, grająca rolę Elżbiety Chojnickiej, ogłosiła rozstanie z produkcją. Aktorka występowała w „Klanie” od pierwszego odcinka. więcejPrzejmij kontrolę nad kosztami podróży służbowych
Rosnąca w ostatniej dekadzie dostępność narzędzi do zdalnej i hybrydowej współpracy między zespołami w ostatnich latach sprawiła, że firmy diametralnie zmieniły swoje podejście do podróży służbowych. W praktyce oznacza to, że nie ma już potrzeby odbywać podróży samolotem, pociągiem czy samochodem, aby dotrzeć na kolejne ważne spotkanie. Według badania Deloitte, siedem na dziesięć firm przyznało, że obecnie analizuje konieczność odbycia podróży służbowej w oparciu o potencjalne rezultaty, takie jak generowany przychód, biorąc przy tym pod uwagę także związane z nim koszty, emisję oraz ryzyko zdrowotne. Jak zatem firmy mogą sprostać potrzebom podróży służbowych swoich pracowników, jednocześnie unikając gwałtownego wzrostu kosztów? materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
W TVP ponad 80 proc. czasu dla koalicji. W Polskim Radiu PiS przed PO
W IV kwartale 2024 roku Telewizja Polska ponad 80 proc. czasu polityków poświęciła na prezentację stanowisk partii wchodzących w skład koalicji rządzącej, a także premiera, członków rządu i marszałka Sejmu – wynika z analizy członka KRRiT prof. Tadeusza Kowalskiego, przesłanej portalowi Wirtualnemedia.pl. więcejDrożeją reklamy w stacjach Eurozetu
Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki pakietów reklamowych oraz reklam w wybranych stacjach radiowych, w tym w Radiu ZET. Zmiany, które wejdą w życie 10 lutego są - według nadawcy - odpowiedzią na dynamicznie rosnący popyt na czas reklamowy w ofercie Grupy. więcejRMF FM stawia na podcasty. Dwa nowe cykle
Grupa RMF rozwija ofertę podcastów - w grudniu zadebiutował gamingowy „WSAD Podcast”, w styczniu premierę miał „Podcast nadawczy”. więcejStartują nowe podcasty radiowej Czwórki
Radiowa Czwórka zaoferuje w styczniu br. odbiorcom trzy nowe podcasty: „Hej, co masz na sobie?” Weroniki Puszkar, „Wychowani na Depeszach” Numer Raza oraz „Wychowani na górach” Kariny Terzoni. więcejZ Trójki znika audycja o grach wideo
Z anteny radiowej Trójki zniknęła audycja „Samograj” Radosława Nałęcza dotycząca gier wideo. Ma być kontynuowana jako podcast. więcejCała prawda o kick-backach. Media płacą "haracze" domom mediowym, bo te mają niskie prowizje
Media od lat płacą domom mediowym tzw. kick-backi, bo dzięki temu mają gwarancję, że dostaną od nich określoną wielkość wpływów z reklam w ciągu roku. Ich poziomy sięgają nawet 35-40 proc. Domy mediowe są zadowolone, a klienci twierdzą, że o zjawisku wiedzą, jednak ich ono nie dotyczy, albo wszystko jest jasne i transparentne. więcejW telewizji najmocniej reklamowane sklepy. Lidl i dwie inne sieci przed Biedronką
Pierwsze miejsce wśród najsilniejszych reklamowo marek w telewizji w 2024 roku pod względem GRP zajął Lidl. Na podium znalazły się Media Expert i Carrefour - wynika z analizy Media Context. więcejInPost na dłuzej sponsorem multimedialistki olimpijskiej w lekkiej atletyce
Grupa InPost przedłuża współpracę z Natalią Bukowiecką – multimedalistką olimpijską w lekkiej atletyce. Umowa sponsorska będzie obowiązywać do Igrzysk Olimpijskich Los Angeles 2028. więcejPrimo Gusto wybiera Havas Media
Agencja Havas Media zwyciężyła w zakończonym właśnie przetargu na obsługę mediową marki Melissa Primo Gusto. więcejCarrefour promuje Act For Food
Carrefour Polska nawiązał współpracę z agencją Sparky B, aby promować inicjatywę Act For Food, której celem jest zwiększenie dostępności zdrowych produktów najwyższej jakości dla wszystkich klientów. więcejGroupM likwiduje stanowiska globalnych dyrektorów generalnych
W ramach szeroko zakrojonych działań na rzecz centralizacji agencja GroupM (WPP) zlikwidowała stanowiska dyrektorów generalnych globalnych agencji mediowych w EssenceMediacom, Mindshare i Wavemaker. więcejClear Channel Poland z nowymi platformami Vistar Media i Place Exchange
Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland kontynuuje rozwój w obszarze programmatic Digital Out of Home i poszerza ofertę ogłaszając integrację swojej powierzchni reklamowej z wiodącymi platformami Supply-Side Platform (SSP): Vistar Media i Place Exchange. więcejPlay i Netia z zarzutami. Chodzi o ceny w reklamach
Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty Netii i operatorowi sieci Play. Dotyczą one przedstawiania w reklamach cen z rabatami, które można uzyskać tylko po spełnieniu wskazanych warunków. więcejMetro Świętokrzyska – największa niestandardowa reklama w Polsce w portfolio Braughman Group Media Poland
Skrzyżowanie ul. Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej, przy Centrum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie to miejsce, które przyciąga uwagę nie tylko ze względu na swoje unikalne położenie, ale także ze względu na spektakularny nośnik OOH / Wielki Format, który znajduje się na fasadzie biurowca Central Point. Braughman Group Media Poland, lider na rynku reklamy zewnętrznej, jest odpowiedzialny za realizację kampanii reklamowych na tym nośniku. materiał reklamowy więcejJak dzienniki radzą sobie w internecie? „Super Express” przed „Faktem”
Wśród portali internetowych dzienników ogólnopolskich liderami zasięgowymi są witryny „Super Expressu” i „Faktu”, które odwiedza po 9 mln użytkowników miesięcznie. W czołówce są trzy serwisy „Dziennika Gazety Prawnej”, spory wzrost zanotował Dziennik.pl. więcejKsiążę Harry zawarł ugodę z wydawcą "The Sun" Ruperta Murdocha
Książę Harry zawarł w środę ugodę finansową z News Group Newspapers Ruperta Murdocha, wydawcą "The Sun" i nieistniejącego tabloidu "News of the World". Syn brytyjskiego króla Karola III podał do sądu obie gazety, oskarżając je inwigilację w latach 1996-2011. więcejJakub Krupa pracuje dla dziennika „The Guardian”
Jakub Krupa dołączył do zespołu brytyjskiego dziennika „The Guardian”. Na jego stronie internetowej prowadzi sekcję pod nazwą "Europe live with Jakub Krupa". więcejKanał Zero promuje Stanowskiego jako kandydata. Co z programami Mazurka i Mellera?
Krzysztof Stanowski ogłosił start w wyborach prezydenckich, a początek jego kampanii obszernie relacjonował należący do niego Kanał Zero. W kanale polską politykę komentują m.in. Marcin Meller i Robert Mazurek. Obaj nie zdradzają, co z ich programami w czasie kampanii wyborczej. – Kanał Zero nie ma nic wspólnego z dziennikarstwem. Podobnie jak Krzysztof Stanowski. To prywatna inicjatywa biznesowo–rozrywkowa – komentuje Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”. więcejAnna Wittenberg przechodzi do WNP.PL, są też inne transfery. Paweł Zielewski już poza serwisem
Należący do PTWP portal WNP.PL wzmacnia zespół. Dołącza do niego pięć nowych osób: związani ostatnio z “DGP” Anna Wittenberg i Tomasz Jurczak, przechodzący z RASP Adam Kosieradzki oraz Daria Onisk i Michał Wroński. Z WNP.PL pożegnali się natomiast Paweł Zielewski i Łukasz Maziewski. więcejJak dzienniki radzą sobie w internecie? „Super Express” przed „Faktem”
Wśród portali internetowych dzienników ogólnopolskich liderami zasięgowymi są witryny „Super Expressu” i „Faktu”, które odwiedza po 9 mln użytkowników miesięcznie. W czołówce są trzy serwisy „Dziennika Gazety Prawnej”, spory wzrost zanotował Dziennik.pl. więcejPapaya Films kręci dokument o mistrzyniach sportu
Rozpoczęły się zdjęcia do filmu dokumentalnego „Mistrzynie”, którego producentem jest Papaya Films. Bohaterkami filmu są wybitne polskie sportsmenki: Karolina Naja, Ada Sułek-Schubert, Róża Kozakowska, Natalia Partyka, Ola i Natalia Kałuckie. więcejPodwyżka cen na Netfliksie. „Squid Game 2” przyćmił inne premiery
W krajach, w których Netflix wprowadził już tańszy pakiet z reklamami, wykupuje go ponad połowa nowych subskrybentów. Platforma właśnie podnosi swoje ceny w czterech krajach, m.in. USA i Kanadzie, gdzie ma prawie 90 mln klientów. Drugi sezon „Squid Game” przez miesiąc osiągnął wyższą widownię niż pozostałe premiery Netfliksa w ciągu trzech miesięcy. więcejTragedia na drodze w Warszawie. Stowarzyszenie przeprasza firmę InPost
Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze opublikowało przeprosiny wobec firmy InPost, po tym jak bezpodstawnie sugerowało, że to kurier tej firmy na początku stycznia br. potrącił śmiertelnie 14-latka. więcejNetflix pokaże pierwszy serial z Robertem de Niro w roli głównej. Mamy zwiastun „Dnia zero”
W sześcioodcinkowym thrillerze politycznym Netfliksa zatytułowanym „Dzień zero” Robert De Niro wciela się w rolę szanowanego byłego prezydenta George’a Mullena, który jako szef specjalnej komisji śledczej szuka sprawców katastrofalnego w skutkach cyberataku. Premiera serialu już w lutym. więcejElon Musk bierze się za Wikipedię. Założyciel encyklopedii odpowiada
Elon Musk zaatakował Wikipedią, nawołując do ograniczenia jej finansowania. Jeden z założycieli encyklopedii Jimmy Wales odpowiedział mu wymownie: „Elon jest niezadowolony, że Wikipedia nie jest na sprzedaż”. więcejSpółka Kantar Media sprzedana
Kantar Group zdecydował o sprzedaży Kantar Media firmie private equity H.I.G. Capital. Kwota transakcji to około miliard dolarów. Transakcja ma zostać sfinalizowana w tym roku. więcejPrzejmij kontrolę nad kosztami podróży służbowych
Rosnąca w ostatniej dekadzie dostępność narzędzi do zdalnej i hybrydowej współpracy między zespołami w ostatnich latach sprawiła, że firmy diametralnie zmieniły swoje podejście do podróży służbowych. W praktyce oznacza to, że nie ma już potrzeby odbywać podróży samolotem, pociągiem czy samochodem, aby dotrzeć na kolejne ważne spotkanie. Według badania Deloitte, siedem na dziesięć firm przyznało, że obecnie analizuje konieczność odbycia podróży służbowej w oparciu o potencjalne rezultaty, takie jak generowany przychód, biorąc przy tym pod uwagę także związane z nim koszty, emisję oraz ryzyko zdrowotne. Jak zatem firmy mogą sprostać potrzebom podróży służbowych swoich pracowników, jednocześnie unikając gwałtownego wzrostu kosztów? materiał reklamowy więcejKanał Zero promuje Stanowskiego jako kandydata. Co z programami Mazurka i Mellera?
Krzysztof Stanowski ogłosił start w wyborach prezydenckich, a początek jego kampanii obszernie relacjonował należący do niego Kanał Zero. W kanale polską politykę komentują m.in. Marcin Meller i Robert Mazurek. Obaj nie zdradzają, co z ich programami w czasie kampanii wyborczej. – Kanał Zero nie ma nic wspólnego z dziennikarstwem. Podobnie jak Krzysztof Stanowski. To prywatna inicjatywa biznesowo–rozrywkowa – komentuje Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”. więcejGrupa Maspex ma nowego rzecznika prasowego
Z początkiem stycznia br. nowym rzecznikiem prasowym Grupy Maspex został Daniel Karaś. Zastąpił Dorotę Liszkę, która będzie realizować projekty z obszaru public affairs. więcejStanowski kandyduje na prezydenta. "Celem autopromocja"
Szef Kanału Zero Krzysztof Stanowski zaczął zbiórkę podpisów za swoją kandydaturą w wyborach prezydenckich. – Chwyt marketingowy, autopromocja i eksperyment - tak start Stanowskiego w wyborach ocenili socjolog Jakub Bierzyński i medioznawca prof. Maciej Mrozowski. "W historii kampanii prezydenckich w Polsce takiego przypadku jeszcze nie było" - przypomina sędzia Wojciech Hermeliński. więcejVeloBank wprowadza Click to Pay
VeloBank, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił swoim klientom Click to Pay, czyli nowy standard płatności kartą w internecie, który umożliwia realizację płatności online w szybki, wygodny i bezpieczny sposób. Dzięki temu rozwiązaniu kupujący w sieci, nie muszą za każdym razem wpisywać danych swojej karty. więcejPlay i Netia z zarzutami. Chodzi o ceny w reklamach
Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty Netii i operatorowi sieci Play. Dotyczą one przedstawiania w reklamach cen z rabatami, które można uzyskać tylko po spełnieniu wskazanych warunków. więcejAmerykanie zainwestują w sztuczną inteligencją astronomiczną kwotę
500 miliardów dolarów ma kosztować inwestycja w infrastrukturę sztucznej inteligencji Stargate, tworzona przez konsorcjum spółek OpenAI, Oracle oraz Softbank. Techgiganci ogłosili swoje plany w Białym Domu. więcejMicrosoft pomoże w tranzycji płci
Gdy Meta wycofuje się z równościowych polityk, inny technologiczny gigant Microsoft działa zupełnie inaczej. Pakiet benefitów dostępny w polskim Microsofcie obejmuje dofinansowanie tranzycji płci. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas:redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj