Przetestowałam sztuczną inteligencję Onetu. Wyliczam plusy i minusy
Onet w zeszłym tygodniu wdrożył zestaw narzędzi sztucznej inteligencji. Dzięki nim użytkownicy portalu zyskali szybki dostęp do skrótu wiadomości dnia czy możliwość otrzymania streszczenie artykułu. Czy to faktycznie rewolucja? Jako hard userka portalu sprawdziłam, jak to działa w praktyce. więcejTOP 25 wydawców na YouTube. Niektóre duże media daleko za czołówką
Wśród kanałów o charakterze informacyjnym i publicystycznym na YouTube prowadzonych przez media najwięcej subskrybentów ma Kanał Zero, na podium znalazły się profile Telewizji Republika i Super Expressu. Strategie obecności na YouTube są różne, stąd kanały niektórych dużych mediów znajdują się bardzo daleko od czołówki zestawienia. więcejW Republice mniej reklam niż powinno być. "To konsekwencja wzrostu udziałów"
Oglądalność Republiki rośnie, ale dla reklamodawców nie ma to większego znaczenia. Bo choć liczba widzów wzrosła w skali roku o ponad 300 proc., to liczba emitowanych reklam spadła o blisko 68 proc. Firmy nie chcą się w niej reklamować, bo uważają treści tam prezentowanie są sprzeczne z ich wartościami. Zdaniem eksperta, mała liczba reklam jest paradoksalnie konsekwencją wzrostu udziałów stacji - gdy wcześniej miała mało widzów, mało kogo interesowało, co pokazuje na antenie. więcejByły dziennikarz RMF FM i Radia ZET pomoże w komunikacji PSL-owi
Roman Osica, były wieloletni dziennikarz radiowy, nawiązał współpracę z Polskim Stronnictwem Ludowym – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Będzie odpowiadał za stworzenie nowego zespołu zajmującego się public relations. więcejDziennikarz mediów Sakiewicza straci stanowisko w publicznym radiu? Trwa głosowanie
Rada Mediów Narodowych głosuje nad wnioskiem o odwołaniu Piotra Lisiewicza, związanego z “Gazetą Polską” i Telewizją Republika, z funkcji przewodniczącego rady programowej Radia Poznań. Chodzi o jego słowa wypowiedziane pod adresem Jerzego Owsiaka. więcejW Republice mniej reklam niż powinno być. "To konsekwencja wzrostu udziałów"
Oglądalność Republiki rośnie, ale dla reklamodawców nie ma to większego znaczenia. Bo choć liczba widzów wzrosła w skali roku o ponad 300 proc., to liczba emitowanych reklam spadła o blisko 68 proc. Firmy nie chcą się w niej reklamować, bo uważają treści tam prezentowanie są sprzeczne z ich wartościami. Zdaniem eksperta, mała liczba reklam jest paradoksalnie konsekwencją wzrostu udziałów stacji - gdy wcześniej miała mało widzów, mało kogo interesowało, co pokazuje na antenie. więcejDziennikarz mediów Sakiewicza straci stanowisko w publicznym radiu? Trwa głosowanie
Rada Mediów Narodowych głosuje nad wnioskiem o odwołaniu Piotra Lisiewicza, związanego z “Gazetą Polską” i Telewizją Republika, z funkcji przewodniczącego rady programowej Radia Poznań. Chodzi o jego słowa wypowiedziane pod adresem Jerzego Owsiaka. więcejKoniec zdjęć do serialu Polsatu „Bracia”. Kiedy emisja?
Drugi sezon serialu obyczajowego „Bracia” nie znajdzie się w wiosennej ramówce Polsatu, a najwcześniej dopiero jesienią może trafić na antenę – dowiedzieliśmy się w stacji. więcejZ bankiem Zygmunta Solorza pożegnał się prezes
Z Plus Bankiem, należącym do holdingu Zygmunta Solorza, rozstał się prezes Grzegorz Szatkowski. Obowiązki prezesa banku przejęła Angelika Hruban. więcejTak dużo od widzów Republika jeszcze nie chciała. Zbiórka na wóz transmisyjny
Telewizja Republika zaczęła kolejną zbiórkę od widzów promowaną na swojej antenie. Tym razem chce pozyskać pieniądze na kupno wozu transmisyjnego, a kwota jest wyższa niż suma wszystkich ostatnich zbiórek stacji. więcejProgram reporterski TVP Info zdjęty z anteny. Kiedy wróci?
Program interwencyjny „Polska bliżej” zniknął z ramówki TVP Info. Jak tłumaczy nadawca, ma to związek z trwającą obecnie kampanią wyborczą przed wyborami prezydenckimi. więcejAlbo WOŚP, albo TV Republika. Owsiak każe firmom wybierać
– Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami – powiedział Jerzy Owsiak pod adresem firm, które wspierają WOŚP, a jednocześnie reklamują się na antenie stacji należącej do Tomasza Sakiewicza. Zarzucił stacji, że ta nie pokazała wykupionej przez WOŚP reklamy. TC Republika zaprzeczyła, że odmówiła emisji spotu i grozi Owsiakowi sądem. więcejJak Cyfrowy Polsat będzie spłacał zadłużenie? S&P prognozuje wzrost przychodów
Agencja ratingowa S&P podtrzymała rating kredytowy grupy Cyfrowy Polsat na poziomie BB z perspektywą stabilną. Spodziewa się, że w najbliższych dwóch latach wpływy holdingu będą rosły, a marża EBITDA zmaleje. Na koniec września 2024 roku dług netto grupy Cyfrowy Polsat wynosił 12,1 mld zł. więcejByły prezenter TVP kolejnym uczestnikiem "Tańca z Gwiazdami"
W nadchodzącej edycji show „Dancing with the stars. Taniec z gwiazdami” wystąpi Tomasz Wolny. Do końca 2023 roku Wolny pracował w Telewizji Polskiej, a od dwóch miesięcy jest związany z Kanałem Zero. więcejSerwis show-biznesowy Republiki w nowej spółce. Wiceprezesem były szef newsów i publicystyki w TVP
W spółce, która przejęła wydawanie działającego od niecałego miesiąca serwisu show-biznesowego Blask Online, wiceprezesem i wspólnikiem jest Jarosław Olechowski, szef wydawców TV Republika. Głównym udziałowcem jest natomiast spółka należąca do Michała Rachonia i Sławomira Cenckiewicza. więcejDziennikarka TVP Sport także w Eleven Sports
Maja Strzelczyk, dziennikarka TVP Sport współtworząca też kanały yooutube’owe, zaczyna współpracę z Eleven Sports (grupa Cyfrowy Polsat). więcej„Szczęście sprzyja szukającym” – nowa kampania Gratki.pl
Grupa Morizon-Gratka wystartowała z najnowszą kampanią wizerunkową serwisu Gratka.pl pod hasłem „Szczęście sprzyja szukającym”. Celem ogólnopolskiej kampanii 360 stopni jest pokazanie, że niezależnie od potrzeb, znalezienie idealnego miejsca do życia jest procesem łatwym, intuicyjnym, przyjemnym i szybkim. Gratka pomoże wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, które są rewolucyjne na rynku nieruchomości w Polsce. materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
Wicenaczelna PAP z nową audycją w Polskim Radiu 24
Na antenie Polskiego Radia 24 zadebiutowała audycja „Co Państwo sądzą?”. Prowadzi ją Zuzanna Dąbrowska, zastępczyni redaktora naczelnego Polskiej Agencji Prasowej. więcejJest zwycięzca kontrowersyjnego przetargu Liptona
Firma Lipton Teas and Infusions, właściciel marki Lipton rozstrzygnęła prowadzony od października 2024 roku przetarg na obsługę reklamową, do którego zaprosiła kilkanaście agencji, który odbił się szerokim echem w branży. Wybrała do współpracy agencję Enyo - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. więcejNowy menedżer z Orlenu nadzoruje Sigma Bis
Do rady nadzorczej agencji mediowej Sigma Bis, należącej do Orlenu i PZU, dołączył Marek Balawejder, członek zarządu Orlenu odpowiadający za sprzedaż detaliczną. więcejPepsiCo ma w Polsce nowego dyrektora marketingu napojów
Do zespołu PepsiCo dołączył wieloletni manager Unilevera Piotr Mikulski. Objął stanowisko bevarage marketing director Poland. więcejG-SHOCK rozpoczyna współpracę z globalną gwiazdą
Marka zegarków G-SHOCK rozpoczęła współpracę z J Balvinem, której efektem jest model Ma G-SHOCK DWE-5600JB z wymiennymi elementami oraz ikoną J Balvina. więcejOne House przedłuża umowę z marką Weleda
Agencja komunikacji marketingowej ONE House przedłuża współpracę z międzynarodową marką Weleda na kolejny rok. Od 2019 roku agencja wspiera budowanie świadomości marki i promocję jej w 100 proc. naturalnych i organicznych kosmetyków na polskim rynku. więcejPerformance Group z większym zarządem
Do zarządu agencji Performance Group dołączyli: Iwona Kuchta, Dariusz Kuchta i Piotr Panasiuk. Wzmocniony zarząd skoncentruje się na dalszym rozwijaniu agencji w kierunku zintegrowanych usług, pozwalających na pełniejsze wykorzystanie synergii między mediami, kreacją i danymi. więcejMiliardy z Lotto i e-kasyna. Totalizator Sportowy urósł o jedną trzecią
Według wstępnych danych Totalizator Sportowy w 2024 roku zwiększył przychody o 32 proc., a do Skarbu Państwa wpłacił 4,9 mld zł. Ponad dwie trzecie obrotów firmy zapewnia internetowe Total Casino. więcejOdwołano prezesa PZU. Wielki powrót byłego szefa
Artur Olech został w poniedziałek odwołany przez radę nadzorczą ze stanowiska prezesa PZU. Na razie czynności prezesa firmy będzie pełnił Andrzej Klesyk, który kierował już nią w latach 2007-2015. więcejWielka Orkiestra Świątecznej Pomocy znów zagrała. Rekordowa kwota na koniec finału
W niedzielę przed północą na koncie 33. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy było 178 mln 531 tys. 625 zł. Ostateczny rezultat, który zawsze jest wyższy od kwoty z dnia finału, Fundacja ogłosi za kilka tygodni. więcej„Kolej na Kawę” w kampanii spółki WARS
Spółka WARS we współpracy z PKP S.A. i PKP Intercity, rozpoczyna kampanię „Kolej na Kawę”, która podkreśla nową jakość obsługi pasażerów w wagonach restauracyjnych - ofertę kawy premium serwowanej według światowych standardów. więcejZmiana w nadzorze biznesu korporacyjnego w endorfina events
Dagmara Berka-Kochańska, związana z endorfina events od 2015 roku i dotychczas pełniąca funkcję operations director, objęła nadzór nad całym biznesem korporacyjnym agencji. więcejDlaczego warto inwestować w badania rynku? Te korzyści doceni każdy przedsiębiorca
Każdy przedsiębiorca wie, że kluczem do sukcesu jest podejmowanie trafnych decyzji biznesowych. Aby było to możliwe, niezbędne są dane – konkretne, wiarygodne i aktualne. Badania rynku dostarczają takich informacji i są jednym z najważniejszych narzędzi wspierających rozwój firmy. Inwestowanie w analizy rynkowe nie jest luksusem zarezerwowanym wyłącznie dla największych graczy – przynosi wymierne korzyści każdej firmie, niezależnie od jej wielkości. materiał reklamowy więcejTrwa seria awansów w Inforze. Kolejny serwis z nowym szefem
Anita Dmitruczuk została nową szefową serwisy gazetaprawna.pl - ma skupić się nowej odsłonie portalu oraz rozwoju sprzedaży subskrypcji “Dziennika Gazety Prawnej”. To już piąty serwis wydawcy, który w ciągu ostatnich miesięcy zyskał nowego szefa - wcześniej powołano kierujących serwisami Dziennik.pl, Forsal.pl, ZdrowieGO.pl i Infor.pl. więcejDrukowany magazyn o AI z nowym redaktorem prowadzącym. Transfer z "Przekroju"
Marcin Orliński, wcześniej związany z “Przekrojem”, dołączył do redakcji kwartalnika „hAI Magazine”. Obejmie funkcję redaktora prowadzącego. więcejZmarł Maciej Petruczenko, wybitny dziennikarz „Przeglądu Sportowego”
Nie żyje Maciej Petruczenko, wybitny dziennikarz sportowy, przez ponad pięć dekad związany z „Przeglądem Sportowym”. Miał 78 lat. więcej„Kaczor Donald” i „Stitch” nie zmienią wydawcy. Przedłużono umowę
Wydawnictwo Story House Egmont przedłużyło długoterminową umowę dotyczącą wydawania czasopism w oparciu o marki The Walt Disney Company. Współpraca dotyczy m.in. Polski. więcejAgora z nowym działem sprzedaży bezpośredniej. Jego szefowa przeszła z Eurozetu
Izabela Bziuk stanęła na czele nowego działu w strukturze sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora – poinformowała spółka. Wcześniej zajmowała się zarządzaniem sprzedażą i projektami strategicznymi w Eurozecie, obecnie części Agory. więcejPrzetestowałam sztuczną inteligencję Onetu. Wyliczam plusy i minusy
Onet w zeszłym tygodniu wdrożył zestaw narzędzi sztucznej inteligencji. Dzięki nim użytkownicy portalu zyskali szybki dostęp do skrótu wiadomości dnia czy możliwość otrzymania streszczenie artykułu. Czy to faktycznie rewolucja? Jako hard userka portalu sprawdziłam, jak to działa w praktyce. więcejTOP 25 wydawców na YouTube. Niektóre duże media daleko za czołówką
Wśród kanałów o charakterze informacyjnym i publicystycznym na YouTube prowadzonych przez media najwięcej subskrybentów ma Kanał Zero, na podium znalazły się profile Telewizji Republika i Super Expressu. Strategie obecności na YouTube są różne, stąd kanały niektórych dużych mediów znajdują się bardzo daleko od czołówki zestawienia. więcejO samochodach w sieci. Liderem otoMoto, mocno w górę motoryzacja na Dziennik.pl
Wśród serwisów motoryzacyjnych na czele jest otoMoto, wyprzedzający dotyczące tej tematyki sekcje Dziennik.pl i Interii oraz Auto-swiat.pl. Na podobnie długo jak otoMoto internautów przyciąga dział motoryzacyjny OLX. więcejZmiana w Ringier Axel Springer Polska po odejściu szefa SEO
Mateusz Mikoś, head of SEO w Ringier Axel Springer Polska, odchodzi z firmy po ponad 10 latach pracy. Zamierza skupić się na nowym projekcie. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, jego następcy u wydawcy Onetu nie będzie - spółka zmieni strukturę zarządzania tym obszarem. więcejCo w lutym warto obejrzeć na SkyShowtime? Lista nowych seriali i filmoów
W lutym zadebiutuje „Schmeichel”, serial dokumentalny SkyShowtime o legendarnym bramkarzu Peterze Schmeichelu, który zabierze widzów za kulisy swojej piłkarskiej kariery. Dzień później, czyli 10 lutego, premierę będzie miał serial „Agencja”, thriller polityczny z udziałem dwukrotnie nominowanego do Oscara® Michaela Fassbendera. 28 lutego w serwisie zagości „Lockerbie: W poszukiwaniu prawdy” z Colinem Firthem i Catherine McCormack w rolach głównych. więcejMiliardy z Lotto i e-kasyna. Totalizator Sportowy urósł o jedną trzecią
Według wstępnych danych Totalizator Sportowy w 2024 roku zwiększył przychody o 32 proc., a do Skarbu Państwa wpłacił 4,9 mld zł. Ponad dwie trzecie obrotów firmy zapewnia internetowe Total Casino. więcejWyciekła data premiery finałowego sezonu „Stranger Things” Netfliksa?
W grudniu ubiegłego roku obsada „Stranger Things” poinformowała o zakończeniu zdjęć do finałowej odsłony serialu. Gwiazdy produkcji Netfliksa podsumowały ten wieloletni projekt, na planie którego zdążyły dorosnąć i rozpocząć profesjonalne kariery aktorskie. Równocześnie fani zaczęli zgadywać, kiedy możemy spodziewać się premiery nowych odcinków. więcejChiński model AI wywołał trzęsienie ziemi. Ostre spadki na giełdzie
Notowania największych amerykańskich firm związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz jej infrastrukturą zaliczyły ostry spadek w poniedziałek. Powód? Zaprezentowanie tańszego i wydajniejszego chińskiego modelu sztucznej inteligencji pod nazwą DeepSeek R1. więcejFenomen League of Legends w Polsce - gra, która odmieniła miliony Polaków
League of Legends to gra komputerowa, która od lat cieszy się ogromną popularnością na całym świecie, w tym także w Polsce. Wydana w 2009 roku przez firmę Riot Games, stała się fundamentem esportu, czyli profesjonalnego grania w gry komputerowe. Gra przyciągnęła nie tylko graczy, ale także wielu fanów, twórców internetowych, cosplayerów (osób tworzących kostiumy postaci z gier) i innych pasjonatów. Polska, dzięki rosnącemu rynkowi gier komputerowych, odgrywa ważną rolę w tej globalnej społeczności. materiał reklamowy więcejCoraz więcej promocji w sklepach. Powodem inflacja
Sieci handlowe w 2024 roku przeprowadziły o 12,5 proc. więcej akcji promocyjnych niż rok wcześniej - wynika z cyklicznej analizy UCE Research, Hiper-Com Poland i Grupy BLIX. Zdaniem Marcina Lenkiewicza, współautora raportu z Grupy BLIX, ten wzrost wynika głównie z zaostrzonej rywalizacji cenowej między dyskontami. Zintensyfikowały one działania promocyjne, aby przyciągnąć klientów w kluczowej kategorii spożywczej, w której konkurencja jest największa. więcejByły dziennikarz RMF FM i Radia ZET pomoże w komunikacji PSL-owi
Roman Osica, były wieloletni dziennikarz radiowy, nawiązał współpracę z Polskim Stronnictwem Ludowym – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Będzie odpowiadał za stworzenie nowego zespołu zajmującego się public relations. więcejRośnie globalny kryzys przywództwa. Wnioski z Edelman Trust Barometr 2025
Na całym świecie wzrasta niezadowolenie wobec działań rządów, elit i biznesu – wynika z corocznego raportu Edelman Trust Barometr. Aż 61 proc. ankietowanych z 28 krajów jest niezadowolona z poczynań wymienionych grup, sądząc, że służą tylko interesom wąskim grupom interesów, a nie dobru społecznemu. więcejUwaga na internetowe inwestycje. KNF ostrzega przed dwoma platformami
Komisja Nadzoru Finansowego na swoją listę ostrzeżeń publicznych wpisała platformy Eurotrade Invest oraz Rockwall Investments. więcejChiński model AI wywołał trzęsienie ziemi. Ostre spadki na giełdzie
Notowania największych amerykańskich firm związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz jej infrastrukturą zaliczyły ostry spadek w poniedziałek. Powód? Zaprezentowanie tańszego i wydajniejszego chińskiego modelu sztucznej inteligencji pod nazwą DeepSeek R1. więcejSztuczna inteligencja a rynek pracy. Nie wywoła wzrostu bezrobocia?
Spadek zatrudnienia na niektórych stanowiskach w ubiegłym roku wynikał z popandemicznego spowolnienia w gospodarce, a nie wpływu AI – ocenił Jarosław Sokolnicki, specjalizujący się w kwestiach AI i automatyzacji. Dodał, że nie przewiduje masowych zwolnień z powodu automatyzacji w firmach. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas:redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj