Tomasz Ramza o nowej roli w RMF FM, AI i konkurencie. "Gratuluję Radiu ZET"
RMF FM w ostatnim czasie przeżył serię zmian personalnych. Od jesieni za sterami najpopularniejszej stacji radiowej w Polsce zasiada Tomasz Ramza, dotąd szef reklamy. Opowiedział mi czy sięga po rady poprzedników, jak ocenia badania radiowe w Polsce i jak RMF FM inwestuje w AI. Nie mogło zabraknąć tematu głównego konkurenta. Prezes Grupy RMF pogratulował Radiu ZET, że wreszcie ma strategię. - Ale szkopuł w tym, że to strategia absolutnego kopiowania RMF FM - nie owijał w bawełnę. więcejRynek agencji PR stoi jednoosobowymi firmami
W Polsce w 2024 roku działało 1089 firm public relations, z czego prawie połowa to jednoosobowe działalności gospodarcze – wynika z nowej edycji raportu analityków Exacto pod kierownictwem profesora Dariusza Tworzydły. Portal Wirtualnemedia.pl jako pierwszy opisuje pełne wyniki badania o kondycji rynku firm PR w Polsce. więcejJak żyć z Google AI Overviews? SEOwcy mają wnioski z innych krajów
Wprowadzona w Polsce i kilku innych europejskich rynkach funkcja wyszukiwarki Google AI Overviews (Przeglądy AI) na w teorii otwierać internautów na nowe sposoby wyszukiwania pogłębionych informacji w sieci. Nie bez wpływu funkcja pozostawi wydawców treści informacyjnych i dla specjalistów zajmujących się optymalizacją treści pod wyszukiwarki (SEO). Sprawdzamy, jakie wnioski płyną dla nich z innych rynków, gdzie Przeglądy AI Google są już dobrze osadzone. więcejRepublika z placówką w Budapeszcie. To początek większego projektu
Republika uruchomiła placówkę korespondencką w Budapeszcie. – Chodzi o nowy projekt pod robocza nazwą Republika International. To początek budowy anglojęzycznego kanału, o którym mówiliśmy od dawna – mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji. więcejOto głośne transfery w PR i reklamie. Tak wyglądał I kwartał
Najgłośniejsze transfery pierwszego kwartału br. w polskim PR, reklamie i firmach internetowych dotyczyły zarówno państwowych gigantów, jak i znanych podmiotów prywatnych. Kto pojawił się na naszych listach? więcejRepublika z placówką w Budapeszcie. To początek większego projektu
Republika uruchomiła placówkę korespondencką w Budapeszcie. – Chodzi o nowy projekt pod robocza nazwą Republika International. To początek budowy anglojęzycznego kanału, o którym mówiliśmy od dawna – mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji. więcejBędzie debata prezydencka w TV Republika. Których kandydatów zaproszono?
14 kwietnia Republika planuje przeprowadzić debatę przed wyborami prezydenckimi. – To będzie debiut nowego studia „na pełnym wypasie”, z uruchomioną całą technologią – informuje Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji. Zaproszono najpopularniejszych kandydatów na prezydenta. więcej„Siły specjalne” nie były hitem Polsatu. Jest decyzja co dalej z programem
Format „Siły specjalne Polska”, który Polsat pokazywał jesienią zeszłego roku, nie wróci jesienią z drugim sezonem – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Małe są szanse, by format kiedykolwiek wrócił na antenę. więcejPiotr Kabaj dyrektorem generalnym w Jake Vision
Piotr Kabaj, przez lata menedżer związany z branżą muzyczną, został nowym dyrektorem generalnym w firmie producenckiej Jake Vision. Na stanowisko wiceprezesa awansował z kolei Dominik Oganiaczyk, który zastąpił Huuba van Reede. więcejSzybkie odejście z Kanału Zero. Dziennikarka idzie do nowego serwisu Republiki
Karolina Sobocińska odchodzi z Kanału Zero - potwierdza dziennikarka w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Według naszych informacji dołączy do Blask Online - portalu show-biznesowego Republiki. więcej"Dzień Dobry TVN" liderem śniadaniówek. "Pytanie na śniadanie" goni konkurencję
W marcu „Dzień Dobry TVN” ponownie było najchętniej wybieranym programem śniadaniowym ze średnią oglądalnością na poziomie 424 tys. widzów. W porównaniu z lutym przewaga programu TVN nad drugim w zestawieniu „Pytaniem na śniadanie” TVP2 stopniała o 15 tys. widzów. Trzecie na podium jest „Halo tu Polsat”. więcejDo 4 maja klienci Polsat Box z dodatkowymi kanałami
Polsat Box przygotował promocję dla swoich abonentów z tańszymi pakietami. W ramach „otwartego okna” do 4 maja będą mogli oglądać nawet 27 kanałów telewizyjnych bez dodatkowych opłat. więcejSpółka Polsatu przetestuje naziemnie m.in. powiadomienia kryzysowe
Należąca do Grupy Polsat Plus spółka BCast w trzech polskich miastach będzie testowała nie tylko kanały telewizyjne. Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu informuje Wirtualnemedia.pl, że istotnym elementem emisji próbnych będą funkcje związane z powiadomieniami kryzysowymi i alarmowymi. więcejPISF będzie współpracować z Telewizją Polską
Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Telewizja Polska rozpoczęły rozmowy mające usprawnić dystrybucję rodzimych produkcji, oraz opracowanie zasad współpracy pomiędzy filmowcami i nadawcą publicznym. To pierwsza tego typu inicjatywa. Zwieńczy ją podpisanie porozumienia i element „Planu działań na rzecz rozwoju polskiej kinematografii”, opracowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. więcejByła dziennikarka „Wiadomości” wróciła do TVP
Agnieszka Zelek wróciła do Telewizji Polskiej i pracuje w programie „Reporterzy” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wcześniej pojawiała się w „Wiadomościach”. więcejKatolicki kanał całkowicie rezygnuje z naziemnej telewizji cyfrowej
Katolicka telewizja EWTN Polska z początkiem miesiąca opuściła MUX-L7 naziemnej telewizji cyfrowej (Lubin, Głogów). Nadawca poinformował na swojej stronie internetowej, że skupi się na produkcji dodatkowych programów i uruchomieniu nowej platformy EWTN Next. więcejPrzychody właściciela Play i UPC Polska przekroczyły 10 mld euro
W 2024 roku Grupa Iliad, do której należy działający w Polsce operator Play i przejęta sieć kablowa UPC Polska, przekroczyła 50 milionów abonentów i 10 miliardów euro przychodów. Razem z irlandzkim operatorem eir oraz działającym w Szwecji i krajach bałtyckich Tele 2, czyli spółkami zależnymi, grupa ma ponad 60 mln klientów. więcejW Republice kolejna osoba z dawnego TVP Info
W środowe popołudnie w roli prowadzącego serwisy informacyjne Republiki zadebiutował Michał Rykowski. To były prezenter i reporter z czasów rządów Prawa i Sprawiedliwości. Ostatnio był zaangażowany w tworzenie telewizji internetowej w Opatowie. więcejGwiazda TVN przeszła do TVP. Na początek poprowadzi Fryderyki
Gabi Drzewiecka zaczyna współpracę z Telewizją Polską. Niebawem poprowadzi galę nagród muzycznych Fryderyki, która wraca do publicznego nadawcy po kilku latach przerwy. Drzewiecka poprzednio była związana z TVN. więcejRASP powalczy o kupno TVN? Ma pomóc właściciel Żabki
Według ustaleń „Pulsu Biznesu” do rywalizacji o przejęcie grupy TVN może włączyć się Ringier Axel Springer Polska we współpracy z funduszem inwestycyjnym CVC Capital Partners, do którego należą m.in. Żabka i Comarch. Niebawem minie termin składania wiążących ofert kupna. więcejMarianna Schreiber z programem w telewizji wPolsce24. „Będzie grubo”
Marianna Schreiber, w przeszłości uczestniczka programów „Top Model” i „Królowa przetrwania” (TVN i TVN7) dołączy do kanału informacyjno-publicystycznego wPolsce24. Od niedzieli będzie prowadzić program „Naga prawda”. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że będzie on emitowany o godzinie 20.20. więcejPekao rozbudowuje grę Money Tycoon i oferuje Konto Przekorzystne z bonusami do 400 zł
Bank Pekao S.A. przygotował kolejną odsłonę gry Money Tycoon w Fortnite, w której wprowadza szereg nowości. Dostępny jest także konkurs dla graczy z atrakcyjnymi nagrodami. Nowi klienci banku w specjalnej promocji do 31 marca br. mogą również otworzyć Konto Przekorzystne z kartami z wizerunkiem gamingowym i otrzymać bonusy nawet do 400 zł. materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
Tomasz Ramza o nowej roli w RMF FM, AI i konkurencie. "Gratuluję Radiu ZET"
RMF FM w ostatnim czasie przeżył serię zmian personalnych. Od jesieni za sterami najpopularniejszej stacji radiowej w Polsce zasiada Tomasz Ramza, dotąd szef reklamy. Opowiedział mi czy sięga po rady poprzedników, jak ocenia badania radiowe w Polsce i jak RMF FM inwestuje w AI. Nie mogło zabraknąć tematu głównego konkurenta. Prezes Grupy RMF pogratulował Radiu ZET, że wreszcie ma strategię. - Ale szkopuł w tym, że to strategia absolutnego kopiowania RMF FM - nie owijał w bawełnę. więcejKoniec katolickiego radia. Nadawca ma zwrócić dziesiątki mln z Funduszu Sprawiedliwości
Z końcem marca emisję zakończyło Radio Profeto, co zapowiedziano miesiąc temu. Stojąca za rozgłośnią fundacja została wezwana przez ministra sprawiedliwości do zwrotu 66 mln zł. więcejOto głośne transfery w PR i reklamie. Tak wyglądał I kwartał
Najgłośniejsze transfery pierwszego kwartału br. w polskim PR, reklamie i firmach internetowych dotyczyły zarówno państwowych gigantów, jak i znanych podmiotów prywatnych. Kto pojawił się na naszych listach? więcejGong ma nowy team kreatywny
Agencja Gong (należy do Group One) wzmacnia kompetencje kreatywne. Do zespołu dołączyli Bartosz Sowa jako art director oraz Kuba Miński, w roli senior copywritera, tworząc nowy team odpowiedzialny za rozwój koncepcyjny i realizację kampanii dla kluczowych klientów agencji. więcejRebell Concept stawia na influencer marketing
Agencja kreatywna Rebell Concept wprowadza oficjalnie do swojego portfolio kategorię influencer marketing. Głównym celem jest łączenie odbiorców e-treści z produktami klientów firmy przy pomocy autentycznych twórców. więcejNapoje Zbyszko w nowej szacie graficznej
Firma Zbyszko wprowadziła nowe opakowania ze zmienioną szatą graficzną dla napojów Zbyszko 3 Owoce. Marka chce tą zmianą odświeżyć wizerunek. więcejWojciech Nikitiuk: z TVN Media do YOC Poland
Wojciech Nikitiuk przechodzi z biura reklamy TVN Media, gdzie zajmował stanowisko menedżera ds. sprzedaży specjalnej, do YOC Poland, technologicznej firmy działającej na rynku reklamy digital. więcejLeroy Merlin dalej z EssenceMediacom
Sieć marketów Leroy Merlin w zakresie planowania i zakupu mediów kontynuuje współpracę z agencją mediową EssenceMediacom (GroupM) – wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcejStadion Śląski ma sponsora tytularnego. To platforma motoryzacyjna
Platforma motoryzacyjna Superauto.pl (należąca do Wirtualnej Polski Holding) została sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego. Umowę podpisano na trzy lata. więcejGPD odpowiada za obsługę reklamową Orange
Orange Polska wybrał nową agencję fullservice po wieloetapowym procesie przetargowym. Telekom zdecydował się na współpracę z agencją GPD. więcejPublicis Warsaw zajmie się obsługą marki Morliny
Animex Foods wybrał agencję Publicis Warsaw do realizacji autorskiej kampanii marki Morliny – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcejBarilla przenosi obsługę mediową z OMD do Publicis Groupe
Producent makaranów Barilla zakończył trwający od jesieni ub.r. międzynarodowy przetarg na obsługę mediową. Do współpracy wybrał Publicis Groupe. więcejHerbapol poszerza współpracę z EssenceMediacom
Agencja mediowa EssenceMediacom Polska (GroupM) wygrała przetarg na obsługę performance’ową platformy e-commerce marki Herbapol. Nowa umowa oznacza poszerzenie dotychczasowej współpracy. więcejBezpieczne inwestowanie na Forex – czy to w ogóle możliwe?
Inwestowanie na rynku Forex to sztuka balansowania między ryzykiem a potencjalnym zyskiem. Zagrożenie stratą jest jego nieodłączną częścią i nie da się go wyeliminować. Mimo wszystko są elementy, nad którymi trader ma pełną kontrolę – często to właśnie one decydują o sukcesie. W poniższym artykule wyjaśniamy, w czym rzecz. materiał reklamowy więcejJakub Wiech wygrał w sądzie z hejterem. Sąd nałożył szereg kar
Redaktor naczelny portalu Energetyka24.com Jakub Wiech poinformował w mediach społecznościowych, że w ubiegłym tygodniu sąd pierwszej instancji skazał nieprawomocnie jednego z użytkowników portalu X na trzy miesiące ograniczenia wolności oraz karę finansową i nakazał mu przeproszenie Wiecha za słowa, które kierował pod jego adresem. – Będę podejmował wszystkie dozwolone kroki prawne, żeby dbać o swoje dobre imię – mówi Wirtualnemedia.pl Jakub Wiech. więcejJak żyć z Google AI Overviews? SEOwcy mają wnioski z innych krajów
Wprowadzona w Polsce i kilku innych europejskich rynkach funkcja wyszukiwarki Google AI Overviews (Przeglądy AI) na w teorii otwierać internautów na nowe sposoby wyszukiwania pogłębionych informacji w sieci. Nie bez wpływu funkcja pozostawi wydawców treści informacyjnych i dla specjalistów zajmujących się optymalizacją treści pod wyszukiwarki (SEO). Sprawdzamy, jakie wnioski płyną dla nich z innych rynków, gdzie Przeglądy AI Google są już dobrze osadzone. więcejPolacy nie wiedzą, jak dbać o higienę cyfrową. A to nie tylko ograniczanie smartfona
Ponad połowa Polaków nie słyszała o higienie cyfrowej, a jednocześnie podobny odsetek chce zdobywać wiedzę, jak o nią dbać – wynika z drugiej edycji Ogólnopolskiego Badania Higieny Cyfrowej Dorosłych autorstwa Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa. Aż 40 proc. respondentów uważa, że nadużywa smartfona. więcej„Czarne lustro” wraca z siódmym sezonem. Mamy zwiastun i opis odcinków
Netflix udostępnił nowy zwiastun siódmego sezonu „Czarnego lustra”, prezentujący zapowiedź nadchodzących odcinków. Ujawniono ich tytuły i streszczenia, a także oficjalne plakaty i zdjęcia, które uchylają rąbka tajemnicy, co czeka widzów w najnowszej odsłonie serialu. Premiera już 10 kwietnia na platformie Netflix. więcejAmazon chce przejąć TikToka. Pismo do wiceprezydenta USA
Koncern Amazon złożył w ostatnich dniach ofertę kupna TikToka - poinformował w środę "New York Times". Jednak według “Washington Post” propozycja ta nie jest poważnie rozpatrywana przez Biały Dom, w grę wchodzi kilka innych opcji. więcejOKO.press apeluje o wsparcie. Czy stracili na decyzji Trumpa?
OKO.press zorganizowało jednodniową akcję mającą na celu uświadomienie czytelnikom, jak ważne jest ich wsparcie finansowe. Czy i ile portal stracił na niedawnej decyzji Donalda Trumpa o zablokowaniu środków z programu USAID? więcejPowstaje pierwszy amerykański serial Netfliksa na podstawie prozy Cobena
Serial „Za wszelką cenę” (oryg. „I Will Find You”) to pierwszy amerykański serial Netfliksa stanowiący adaptację powieści Harlana Cobena. Netflix ogłosił obsadę i szczegóły dotyczące nowej produkcji. więcejDoubleVerify za 85 mln dolarów kupuje Rockerbox
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, zawarła umowę na przejęcie Rockerbox, lidera w dziedzinie atrybucji marketingowej (Marketing Attribution), która zapewnia praktyczne pogłębione insighty, oparte na rozwiązaniach Multi-Touch Attribution (MTA), Marketing Mix Modeling (MMM) i Incrementality Testing. więcejJakub Wiech wygrał w sądzie z hejterem. Sąd nałożył szereg kar
Redaktor naczelny portalu Energetyka24.com Jakub Wiech poinformował w mediach społecznościowych, że w ubiegłym tygodniu sąd pierwszej instancji skazał nieprawomocnie jednego z użytkowników portalu X na trzy miesiące ograniczenia wolności oraz karę finansową i nakazał mu przeproszenie Wiecha za słowa, które kierował pod jego adresem. – Będę podejmował wszystkie dozwolone kroki prawne, żeby dbać o swoje dobre imię – mówi Wirtualnemedia.pl Jakub Wiech. więcejOko.press zamknięte na jeden dzień. Tak proszą o wsparcie
Serwis internetowy OKO.press przez najbliższe 24 godziny będzie całkowicie zamknięty dla czytelników. W ten sposób Fundacja Ośrodek Kontroli Obywatelskiej OKO, wydająca portal, prosi o wsparcie finansowe. więcejZwracasz dużo rzeczy do Zalando? Zablokują ci konto na rok
Platforma zakupowa Zalando zmienia politykę dotyczącą zwrotów zakupionych na niej rzeczy. Osoby, które dużo zamawiają, a następnie większość zakupów zwracają mogą zostać zablokowani na okres 12 miesięcy. Polityka ta nie obowiązuje jednak w Polsce. więcejBrand24 rośnie na nowych usługach i podwyżkach. Zmalał zysk
Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 w 2024 roku zwiększyła skonsolidowane przychody o 27 proc., ale mocno zmalała jej zyskowność. – Usprawniamy nasz lejek sprzedażowy, wdrażamy setki ulepszeń. Kluczową rolę odgrywa w tym sztuczna inteligencja – opisuje szef spółki Michał Sadowski. więcejWirtualna Polska zdrożeje na giełdzie po rekordowym przejęciu? Podwyższono rekomendację
Analitycy Trigon DM podnieśli o 6 proc. cenę docelową akcji Wirtualnej Polski Holding. – Nabycie Invia zmniejsza w wynikach grupy udział słabiej radzącego sobie w ostatnich dwóch latach obszaru reklamy display – zaznaczono w komunikacie. więcejPrezenterka Radia ZET nową prowadzącą w Kanale Zero
Do grona prowadzących poranny program w Kanale Zero dołączyła Agnieszka Kołodziejska, od wielu lat związana z Radiem ZET. więcejZapraszamy na Konferencję Środowiskową Interzero 2025. Bądź z nami 3-4 czerwca w hotelu Warszawianka!
Już 3-4 czerwca 2025 r. w hotelu Warszawianka w Serocku odbędzie się XII edycja Konferencji Środowiskowej Interzero, czyli największego cyklicznego wydarzenia w branży ochrony środowiska. Tegoroczny event zgromadzi znakomite grono prelegentów i prelegentek, którzy nie tylko podzielą się ekspercką wiedzą podczas indywidualnych prezentacji, ale też wezmą udział w 3 panelach. O czym usłyszysz na #KŚ2025? materiał reklamowy więcejPolacy nie wiedzą, jak dbać o higienę cyfrową. A to nie tylko ograniczanie smartfona
Ponad połowa Polaków nie słyszała o higienie cyfrowej, a jednocześnie podobny odsetek chce zdobywać wiedzę, jak o nią dbać – wynika z drugiej edycji Ogólnopolskiego Badania Higieny Cyfrowej Dorosłych autorstwa Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa. Aż 40 proc. respondentów uważa, że nadużywa smartfona. więcejTVP, Polsat i TVN ze wspólnym badaniem exit poll podczas wyborów prezydenckich
Firma badawcza Ipsos, podobnie jak w latach ubiegłych, przeprowadzi badanie exit poll podczas majowych wyborów prezydenckich na zlecenie trzech największych telewizji. Wyniki zaprezentowane zostaną w wieczorach wyborczych w kanałach TVP, Polsatu i TVN. więcejRynek agencji PR stoi jednoosobowymi firmami
W Polsce w 2024 roku działało 1089 firm public relations, z czego prawie połowa to jednoosobowe działalności gospodarcze – wynika z nowej edycji raportu analityków Exacto pod kierownictwem profesora Dariusza Tworzydły. Portal Wirtualnemedia.pl jako pierwszy opisuje pełne wyniki badania o kondycji rynku firm PR w Polsce. więcejHuawei Polska zamienił MSL na Garden of Words Group
Huawei Polska zakończył współpracę z agencją MSL. Teraz obsługiwać go będzie agencja FreshThink wchodząca w skład grupy Garden of Words. Głównym obszarem współpracy będą działania PR w obszarach biznesowych Huawei związanych z sieciami telekomunikacyjnymi, rozwiązaniami dla przedsiębiorstw i zieloną energetyką. więcejRafał Bednarek dołączył do Garden of Words Group
Bednarek w lutym objął stanowisko corporate and public affairs directora. Jego zadaniem jest wspieranie zespołu PR oraz rozwijanie kompetencji w zakresie PR korporacyjnego i public affairs, głównie w ramach zespołu Fresh Think. więcejAmazon chce przejąć TikToka. Pismo do wiceprezydenta USA
Koncern Amazon złożył w ostatnich dniach ofertę kupna TikToka - poinformował w środę "New York Times". Jednak według “Washington Post” propozycja ta nie jest poważnie rozpatrywana przez Biały Dom, w grę wchodzi kilka innych opcji. więcejPrzeprowadzono atak cybernetyczny na komputery biura PO i sztabu wyborczego. “Próbowali przejąć kontrolę"
Premier Donald Tusk poinformował dzisiaj popołudniu, że doszło do cyberataku na system informatyczny Platformy Obywatelskiej. "Cyberatak na system informatyczny Platformy. Zaczęła się obca ingerencja w wybory. Służby wskazują na wschodni ślad" – napisał na platformie X. więcejOszuści podszywają się pod Pocztę Polską. E-maile dotyczące e-Doręczeń mogą wyłudzać nasze dane
Poczta Polska apeluje o ostrożność jeżeli chodzi o odbiór e-maili informujących o przesyłce w systemie e-Doręczeń. Wiadomość może zawierać link do strony wyłudzającej dane. Warto sprawdzać nadawcę i nie klikać w podejrzane linki. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas:redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj