Niespotykana aktywność szefa KRRiT. „Trochę zbyt późno”
Dwa i pół roku po objęciu stanowiska przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski zaczął organizować konferencje prasowe po każdym posiedzeniu regulatora. Krytykuje na nich rząd, zapowiada walkę o poprawę losu dziennikarzy, nie ustrzega się błędów w relacjonowaniu działań Rady. – Trochę zbyt późno przewodniczący Świrski postanowił zadbać o zmianę wizerunku KRRiT – mówi Wirtualnemedia.pl Juliusz Braun, były przewodniczący KRRiT. więcejStawki agencji nie nadążają za ich kosztami. Koniec "mitu bajońskich marż"?
Od 10 lat koszty pracy w agencjach marketingowych rosną znacznie szybciej niż stawki, które są w stanie wynegocjować z klientami. W efekcie maleje rentowność i jakość podstawowych usług, ograniczane są inwestycje – to główne wnioski z raportu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. – Mamy nadzieję, że wyniki tego badania ostatecznie obalą mity wysokich zarobków i bajońskich marż w agencjach. Wydaje się, że urealnienie rynku jest nieuchronne – komentuje Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny SAR. więcejKRRiT nie wypełni luk na multipleksach DAB+. „Są sprawy dużo ważniejsze”
W ostatnim czasie z emisji na multipleksach lokalnych DAB+ zrezygnowały WP Radio, Eska Rock i Radio Konin FM. Zakończyło nadawanie też Radio Profeto. Czy Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji planuje konkursy, które wypełnią te luki? – KRRiT nic nie planuje w tej materii, ponieważ są sprawy dużo ważniejsze niż DAB+ – mówił Wirtualnemedia.pl Maciej Świrski, przewodniczący KRRiT. więcejRada programowa Polskiego Radia z nowym szefem. Zastąpił Marka Suskiego
Jan Ordyński został przewodniczącym rady programowej Polskiego Radia. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiada, że chce skupić się na wsparciu władz nadawcy publicznego w celu poprawienia wyników słuchalności. Liczy na to, że rada będzie pracowała bardziej merytorycznie niż za kadencji Marka Suskiego. więcejMinął tydzień, a "Nie" za paywallem nadal nie ma. Dlaczego?
Od wtorku 1 kwietnia czytelnicy tygodnika “Nie” (Urma) mieli mieć możliwość skorzystania z płatnego serwisu internetowego z aktualnymi oraz archiwalnymi wydania tygodnika. Mimo że minął tydzień, to serwis nie ruszył. więcejWtorek debiutów w TVP1. Rusza show Sekielskiego i program "Korespondenci"
Na antenę Jedynki trafią we wtorek dwa nowe programy publicystyczne. “Korespondenci”, z udziałem zagranicznych wysłanników TVP, będą emitowani na przemian z magazynem śledczym Bianki Mikołajewskiej. Zaraz po nich widzowie obejrzą nowy program Tomasza Sekielskiego “Sekielski wieczorową porą”. więcejByły korespondent TVP na Ukrainie w nowej roli
Piotr Kućma dołączył do TVP World w roli wydawcy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wcześniej był m.in. korespondentem TVP na Ukrainie. więcejNiebawem dodatkowy kanał naziemny w trzech aglomeracjach
Kanał muzyczny Stars.TV poinformował, że niebawem trafi na multipleks eksperymentalny firmy BCAST. Stacja w wysokiej rozdzielczości będzie dostępna za darmo w Gdańsku, Warszawie, Wrocławiu oraz w okolicach tych miast. więcejCanal+ pokaże serial o najpopularniejszych polskich streamerach
Serial dokumentalny „Zawód: streamer” ujawni kulisy działalności polskich streamerów wyjaśniając, na czym polega ich biznes i dlaczego w mediach społecznościowych mają kilka milionów obserwatorów. Głos zabiorą znani twórcy polskiego internetu, eksperci oraz rodzice pokolenia zarabiającego w internecie. więcejW spocie Mentzena materiały Polsatu. Bez zgody stacji
W nowym spocie wyborczym Sławomira Mentzena wykorzystano fragmenty transmisji meczu polskich siatkarzy, do których prawa ma Telewizja Polsat. Sztab kandydata Konfederacji nie wystąpił o zgodę stacji na taką działalność – ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcejSkyShowtime z usługami od Grupy Polsat Plus. Rusza współpraca
Już od 8 kwietnia serwis SkyShowtime będzie dostępny za 15 zł miesięcznie w Plusie i od 10 zł miesięcznie w Polsat Box oraz razem z pakietem Premium w Polsat Box Go. To efekt partnerstwa ogłoszonego przez serwis streamingowy należący do Comcast i Paramount Global z Grupą Polsat Plus. więcejTłumy ruszyły do kin na film „Minecraft”. Przebił „Kler”
„Minecraft: Film” zaliczył rekordowe otwarcie na polskim rynku, gromadząc w premierowy weekend ponad 978 tys. widzów. To najlepszy wynik frekwencyjny dla filmu w polskich kinach po 1989 roku. Dotychczas liderem rankingu był „Kler” Wojciecha Smarzowskiego, który w 2018 roku zgromadził 935 tys. widzów podczas „weekendu otwarcia”. więcejKto kupi TVN? Najwięcej na razie daje najbogatszy Polak
Według ustaleń „Gazety Wyborczej” najwyższą ofertę kupna TVN złożył najbogatszy Polak Michał Sołowow. TVN został wystawiony na sprzedaż przez Warner Bros. Discovery pod koniec 2024 roku. więcejNowe odcinki programu Wojciecha Cejrowskiego. Już nie w TVP
Na antenie telewizji Puls 2 ruszył nowy sezon programu Wojciecha Cejrowskiego „Boso przez świat”. Tym razem dziennikarz podróżuje po USA. więcejMenedżerka od zakupów filmów przeszła z Canal+ do Monolith Films
Z Canal+ Polska pożegnała się dyrektor ds. zakupów filmowych Magdalena Błasiak-Bielińska. Zaczęła pracę w Monolith Films. więcejW telewizji wPolsce24 kolejny program jak w starym TVP Info
Na antenie telewizji wPolsce24 (Fratria) zadebiutował program „Gogito…” prowadzony przez Małgorzatę Raczyńską-Weinsberg. Przez kilka lat dziennikarka miała podobny cykl w TVP Info i radiowej Jedynce. więcejPekao rozbudowuje grę Money Tycoon i oferuje Konto Przekorzystne z bonusami do 400 zł
Bank Pekao S.A. przygotował kolejną odsłonę gry Money Tycoon w Fortnite, w której wprowadza szereg nowości. Dostępny jest także konkurs dla graczy z atrakcyjnymi nagrodami. Nowi klienci banku w specjalnej promocji do 31 marca br. mogą również otworzyć Konto Przekorzystne z kartami z wizerunkiem gamingowym i otrzymać bonusy nawet do 400 zł. materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
Niespotykana aktywność szefa KRRiT. „Trochę zbyt późno”
Dwa i pół roku po objęciu stanowiska przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski zaczął organizować konferencje prasowe po każdym posiedzeniu regulatora. Krytykuje na nich rząd, zapowiada walkę o poprawę losu dziennikarzy, nie ustrzega się błędów w relacjonowaniu działań Rady. – Trochę zbyt późno przewodniczący Świrski postanowił zadbać o zmianę wizerunku KRRiT – mówi Wirtualnemedia.pl Juliusz Braun, były przewodniczący KRRiT. więcejKRRiT nie wypełni luk na multipleksach DAB+. „Są sprawy dużo ważniejsze”
W ostatnim czasie z emisji na multipleksach lokalnych DAB+ zrezygnowały WP Radio, Eska Rock i Radio Konin FM. Zakończyło nadawanie też Radio Profeto. Czy Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji planuje konkursy, które wypełnią te luki? – KRRiT nic nie planuje w tej materii, ponieważ są sprawy dużo ważniejsze niż DAB+ – mówił Wirtualnemedia.pl Maciej Świrski, przewodniczący KRRiT. więcejRada programowa Polskiego Radia z nowym szefem. Zastąpił Marka Suskiego
Jan Ordyński został przewodniczącym rady programowej Polskiego Radia. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiada, że chce skupić się na wsparciu władz nadawcy publicznego w celu poprawienia wyników słuchalności. Liczy na to, że rada będzie pracowała bardziej merytorycznie niż za kadencji Marka Suskiego. więcejRMF FM rządzi na Śląsku. Wiceliderem nie jest już Radio ZET
W aglomeracji śląskiej RMF FM ma prawie jedną trzecią udziału w słuchalności radia, natomiast żadna z pozostałych rozgłośni nie zbliża się do pułapu 10 proc. Na drugą pozycję awansowało Antyradio, wysuwając się nad Radio ZET. więcejZmiany w RDC. Likwidatorka została naczelną rozgłośni
Likwidatorka RDC Emilia Benedykcińska została redaktorką naczelną RDC – poinformowała stacja. Po niespełna roku zastąpiła na tym stanowisku Filipa Gąsiora, który szefował redakcji rozgłośni od maja ub.r. więcejStawki agencji nie nadążają za ich kosztami. Koniec "mitu bajońskich marż"?
Od 10 lat koszty pracy w agencjach marketingowych rosną znacznie szybciej niż stawki, które są w stanie wynegocjować z klientami. W efekcie maleje rentowność i jakość podstawowych usług, ograniczane są inwestycje – to główne wnioski z raportu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. – Mamy nadzieję, że wyniki tego badania ostatecznie obalą mity wysokich zarobków i bajońskich marż w agencjach. Wydaje się, że urealnienie rynku jest nieuchronne – komentuje Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny SAR. więcejIAB Europe przekonuje, że konsumenci chcą spersonalizowanych reklam
Większość europejskich konsumentów preferuje reklamy dopasowane do ich zainteresowań od ogólnych i przypadkowych komunikatów marketingowych – wynika z nowego raportu IAB Europe i Kantar Media. Raport publikowany jest w kontekście nadchodzących unijnych regulacji dotyczących targetowania reklam do konsumentów. więcejDlaczego marketer potrzebuje audytora mediowego? To może być punkt zwrotny
Moment ogłoszenia zwycięzcy przetargu mediowego to zwykle chwila ulgi – podpisana umowa, oczekiwana jakościowa współpraca, nowe nadzieje. Ale dla wielu marketerów to także początek prawdziwego wyzwania. Media, choć istotne, są tylko jednym z elementów znacznie szerszej układanki: obok produktu, kreacji, sprzedaży, PR czy współpracy z siecią dystrybucji. Po stronie klienta kalendarz szybko się zapełnia, a zespół marketingowy balansuje między dziesiątkami priorytetów. więcejŻubr rusza z najwiekszą tegoroczną kampanią
Pod hasłem "Nawet pół Żubra wystarczy, żeby go docenić" startuje największa tegoroczna kampania marki Żubr (Kompania Piwowarska), niosąca przekaz, że gdy Żubr – król puszczy – jest na straży, wszystko znajduje się na właściwym miejscu. więcejBusiness Centre Club z nową dyrektor marketingu i komunikacji
Ewelina Rozpara objęła stanowisko dyrektor marketingu i komunikacji Business Centre Club. Zastąpiła na nim Renatę Stefanowską. więcej"Energia i wiele więcej” w kampanii wizerunkowej Enei
Enea ruszyła z ogólnopolską kampanią wizerunkową, która podkreśla istotną rolę dostawcy energii również do wspierania odbiorców na wielu płaszczyznach i umożliwiania im uczestnictwa w wielu aktywnościach, które szczególnie teraz – na wiosnę – powodują chęć wyjścia z domów. Za jej realizację odpowiada agencja GPD. więcejDyrektor marketingu Poczty Polskiej odchodzi po pół roku. Rusza ze studiem produkcji contentu
Maciej Pichlak, dotychczasowy dyrektor marketingu Poczty Polskiej oraz Joanna Dmochowska, dyrektor biura rozwoju produktu Poczty Polskiej, z końcem czerwca odchodzą ze spółki. Z początkiem lipca obejmą nowe stanowiska w zarządzie Diverger Polska. więcejRuszyła kampania usługi Click to Pay
Ruszyła kampania edukacyjna nowego standardu płatności kartą w internecie – Click to Pay (wspieranego przez Mastercard i Visa).Jej celem jest pokazanie konsumentom korzyści płynących z korzystania z płatności za pomocą tej usługi. więcejEssilorLuxottica z nową kampanią marketingową
Od ponad miesiąca trwa kampania marketingowa EssilorLuxottica promująca innowacyjne szkła progresywne, a przy okazji zwiększająca świadomość na temat prezbiopii. Nowością w kampanii jest wykorzystanie platformy YouTube oraz narzędzi public relations, mających na celu edukację społeczeństwa na temat zagadnienia starczowzroczności. więcejRobbie Williams zaczyna współpracę z MediaMarkt
Sieć marketów MediaMarktSaturn ogłosiła partnerstwo z ikoną muzyki Robbiem Williamsem, czego efektem będzie ekskluzywna kolekcja produktów audio marki PEAQ. Kolekcja „PEAQ by Robbie Williams", składająca się z sześciu produktów, zadebiutuje w lipcu, w trakcie europejskiego etapu trasy koncertowej „Robbie Williams Live 2025". więcejMagda Gessler jest na "tak" w kampanii Doliny Dobra
Firma wędliniarska Dolina Dobra rusza z aktywnościami reklamowymi, w których bierze udział znana restauratorka Magda Gessler. więcejPrawie 20 nowych sklepów miesięcznie. Tak rośnie Dino
W pierwszym kwartale 2025 roku liczba sklepów Dino zwiększyła się o 58. Sieć liczy już ponad 2,7 tys. placówek handlowych. więcejVML z całościową obsługą kreatywną dywizji DA Samsung
Samsung powierza VML całościową obsługę kreatywną dywizji DA (Digital Appliances), obejmującej portfolio produktów AGD marki. Agencja została wyłoniona w wyniku przetargu. więcejBezpieczne inwestowanie na Forex – czy to w ogóle możliwe?
Inwestowanie na rynku Forex to sztuka balansowania między ryzykiem a potencjalnym zyskiem. Zagrożenie stratą jest jego nieodłączną częścią i nie da się go wyeliminować. Mimo wszystko są elementy, nad którymi trader ma pełną kontrolę – często to właśnie one decydują o sukcesie. W poniższym artykule wyjaśniamy, w czym rzecz. materiał reklamowy więcejMinął tydzień, a "Nie" za paywallem nadal nie ma. Dlaczego?
Od wtorku 1 kwietnia czytelnicy tygodnika “Nie” (Urma) mieli mieć możliwość skorzystania z płatnego serwisu internetowego z aktualnymi oraz archiwalnymi wydania tygodnika. Mimo że minął tydzień, to serwis nie ruszył. więcejDyrektor handlowy Inforu wszedł do zarządu spółki
Marcin Krawczak został powołany do zarządu Inforu – poinformowała spółka. W nowej roli będzie odpowiadał za całokształt działalności sprzedażowej oraz rozwój jednego z kluczowych produktów firmy – “Dziennika Gazety Prawnej”. więcejKolejny dziennikarz odchodzi z „Dziennika Gazety Prawnej”. Wraca do PAP
Mateusz Roszak rozstaje się z „Dziennikiem Gazetą Prawną (Infor PL) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wraca do Polskiej Agencji Prasowej. więcejZwierciadło liderem sprzedaży w segmencie pism luksusowych w 2024 r.
Miesięcznik „Zwierciadło” z najwyższą na rynku sprzedażą, portal zwierciadlo.pl najbardziej angażującym oraz najszybciej rosnącym serwisem luksusowych magazynów dla kobiet. więcejPolska Press ma zlecenie od NBP za blisko 2 mln zł
Polska Press Grupa zawarła umowę o współpracy z Narodowym Bankiem Polskim – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Będzie dla niego pracować do końca tego roku. Wartość kontraktu to blisko 1,8 mln zł. więcejPortal mediów Tomasza Sakiewicza w nowej odsłonie
Serwis Niezalezna.pl (Słowo Niezależne), związany z „Gazetą Polską”, „Gazetą Polską Codziennie” i TV Republika, pojawił się w nowej odsłonie. więcejNowa dyrektorka w „Tygodniku Powszechnym”. Przeszła z Polska Press
Funkcję dyrektorki reklamy i rozwoju biznesu w „Tygodniku Powszechnym” objęła Justyna Hernas. Poprzednio była związana z Polska Press. więcejWirtualna Polska przejmie giganta turystycznego. Zielone światło z Chin
Wirtualna Polska Holding uzyskała zgodę chińskiej instytucji na zakup niemieckiego koncernu turystycznego Invia Group. Zielone światło do transakcji wydał też polski UOKiK. więcejTłumy ruszyły do kin na film „Minecraft”. Przebił „Kler”
„Minecraft: Film” zaliczył rekordowe otwarcie na polskim rynku, gromadząc w premierowy weekend ponad 978 tys. widzów. To najlepszy wynik frekwencyjny dla filmu w polskich kinach po 1989 roku. Dotychczas liderem rankingu był „Kler” Wojciecha Smarzowskiego, który w 2018 roku zgromadził 935 tys. widzów podczas „weekendu otwarcia”. więcejPortal mediów Tomasza Sakiewicza w nowej odsłonie
Serwis Niezalezna.pl (Słowo Niezależne), związany z „Gazetą Polską”, „Gazetą Polską Codziennie” i TV Republika, pojawił się w nowej odsłonie. więcejNagie zdjęcia z polską streamerką. Sąd wydał wyrok
Sąd pierwszej instancji wydał orzeczenie w procesie, który streamerka Kasix (Katarzyna Paciorek) wytoczyła wydawcy serwisu Boop.pl. Chodziło o publikację nagich zdjęć, w które wmontowano wizerunek Kasix. więcejKolejna odsłona kampanii Orbit z Young Leosią
Young Leosia ponownie namawia, by „poczuć moc smaku” w najnowszej odsłonie kampanii reklamowej Orbit Refreshers (Mars Wrigley). Tym razem jej efekty będą widoczne w digitalu, social mediach oraz na nośnikach DOOH w największych polskich miastach. więcejInPost skupuje akcje dla menedżerów. Ile wyda?
Firma InPost zdecydowała o rozpoczęciu skupu swoich akcji na potrzeby programów motywacyjnych dla jej topowych menedżerów. więcejZwierciadło liderem sprzedaży w segmencie pism luksusowych w 2024 r.
Miesięcznik „Zwierciadło” z najwyższą na rynku sprzedażą, portal zwierciadlo.pl najbardziej angażującym oraz najszybciej rosnącym serwisem luksusowych magazynów dla kobiet. materiał reklamowy więcejKampania nasila wrogość wobec ukraińskich uchodźców. Tak źle jeszcze nie było
Narasta fala wrogości, oskarżeń i dehumanizującego języka wobec uchodźców z Ukrainy – wynika z analizy polskich mediów społecznościowych przeprowadzonej przez ośrodek Res Futura przy współpracy SentiOne. Tak źle jeszcze nie było, alarmują eksperci, wskazując, że jednym z powodów radykalizacji nastrojów jest trwająca kampania prezydencka. więcejIwona Zaczek szefową PR i marketingu w Direct Ubezpieczenia
Do zespołu firmy Direct Ubezpieczenia dołączyła Iwona Zaczek, która objęła stanowisko dyrektorki PR i marketingu. Jest też rzeczniczką prasową firmy. więcejGiełdy dalej krwawią przez cła Trumpa. Głos zabrał Donald Tusk
W poniedziałek na rynkach giełdowych w wielu krajach, także Polsce, dominowały duże spadki, zapoczątkowane decyzją Donalda Trumpa o nałożeniu ceł na produkty z zagranicy. – Giełdowe trzęsienie ziemi od Japonii przez Europę do Ameryki trzeba przeżyć bez nerwowych decyzji – skomentował premier Donald Tusk. więcejRząd ma własny, bezpieczny komunikator. Tylko jeden minister korzysta
Polskie władze mają do dyspozycji komunikator zakwalifikowany przez Ministerstwo Cyfryzacji jako bezpieczny, ale korzysta z niego tylko jeden minister - ustalił portal WNP.pl. więcejProducent gier mobilnych dalej traci przychody
Według szacunkowych danych produkująca gry mobilne firma Ten Square Games w pierwszym kwartale 2025 roku wypracowała 90,4 mln zł przychodów z płatności od użytkowników. To znacznie mniej niż przed rokiem. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas:redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj