Z Rejection Fee jak z jednorożcem: wszyscy o nim mówią, mało kto je widział
Jeśli spytać ludzi z agencji, co jest najbardziej frustrujące w ich branży, odpowiedź często leci w kierunku tzw. rejection fee. A dokładniej jej braku. Udział w przetargu wymaga zaangażowania masy zasobów i pokrycia dziesiątek tysięcy złotych kosztów. I to bez gwarancji wygranej. Rekompensatą ma być zapłata za udział w przetargu. Niestety na polskim rynku reklamowym to wciąż rzadka praktyka, a na mediowym niemal nieistniejąca. – To trochę jak poprosić trzech stolarzy o wykonanie krzesła i kupić tylko jedno z nich – mówi jeden z moich rozmówców. więcejSprawdziłam, kto kupuje reklamy polityczne na Facebooku. Dziwni zleceniodawcy na ostatniej prostej
Na ostatniej prostej kampanii wyborczej na reklamy polityczne tylko na Facebooku idą setki tysięcy złotych. Nie każda złotówka wydawana jest jednak przez komitety wyborcze kandydatek i kandydatów. Fundacja Batorego zwraca uwagę na wzrost liczby reklam politycznych nie od polityków na finiszu kampanii. Uwagę naszego portalu przykuł jeden wyróżniający się „reklamodawca”. więcejKRRiT uchyli koncesję stacji z MUX-8? Nadawca prosi o więcej czasu
Minęły trzy miesiące od zawieszenia emisji ViDoc TV na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji może wszcząć postępowanie w sprawie uchylenia koncesji. Leszek Kułak, prezes Red Carpet TV informuje Wirtualnemedia.pl, że poprosił regulatora o przedłużenie terminu, w którym powinien wznowić nadawanie. więcejWraca HBO Max. Właściciel TVN znowu zmienia strategię
Warner Bros. Discovery poinformował, że latem 2025 roku platforma Max wróci do nazwy HBO Max. W komunikacie podano, że taki ruch wzmocni usługę, a firma zdecydowała się na odważny krok, opierając się na badaniach i oczekiwaniach konsumentów. HBO Max ma nie być serwisem ze wszystkimi treściami. Koncern równolegle będzie rozwijać inne platformy. więcejSąd: „perlage” wyłącznie dla producenta Cisowianki
Naczelny Sąd Administracyjny w prawomocnym wyroku orzekł, że Nałęczów Zdrój ma prawo do wyłącznego użycia słownego znaku towarowego „perlage”. Firma ma swoim portfolio markę wody Cisowianka Perlage. więcejKRRiT uchyli koncesję stacji z MUX-8? Nadawca prosi o więcej czasu
Minęły trzy miesiące od zawieszenia emisji ViDoc TV na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji może wszcząć postępowanie w sprawie uchylenia koncesji. Leszek Kułak, prezes Red Carpet TV informuje Wirtualnemedia.pl, że poprosił regulatora o przedłużenie terminu, w którym powinien wznowić nadawanie. więcejWraca HBO Max. Właściciel TVN znowu zmienia strategię
Warner Bros. Discovery poinformował, że latem 2025 roku platforma Max wróci do nazwy HBO Max. W komunikacie podano, że taki ruch wzmocni usługę, a firma zdecydowała się na odważny krok, opierając się na badaniach i oczekiwaniach konsumentów. HBO Max ma nie być serwisem ze wszystkimi treściami. Koncern równolegle będzie rozwijać inne platformy. więcejRepublika z innym exit poll niż TVP, TVN i Polsat. „Chcemy, żeby widzowie porównali”
Podczas niedzielnego wieczoru wyborczego Republika opublikuje exit poll, przygotowany przez OGB. TVP, TVN i Polsat będą opierać się na badaniu Ipsosa. – Będziemy pokazywać podczas wieczoru wyborczego wszystkie badania. Chcemy, żeby widzowie porównali. To korzystne dla opinii publicznej, że jest kilka badań różnych mediów – mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, prezes Republiki. więcejWięcej na pensje w grupie Cyfrowy Polsat. „Presja inflacyjna”
W grupie Cyfrowy Polsat liczba pracowników ustabilizowała się na pułapie 9 tys. Koszty ich wynagrodzeń i świadczeń wzrosły rok do roku o ponad 5 proc., co holding tłumaczy m.in. presją inflacyjną na płace. więcejNie Azja, a „Afryka Express”. Wyciekły nazwiska pierwszych uczestników
Katarzyna Niezgoda, Nikodem Rozbicki i Wiktoria Gąsiewska to według „Super Expressu” uczestnicy najnowszej edycji podróżniczego reality show TVN, które oficjalnie zmienia się w ”Afryka Express”. Program poprowadzi Izabella Krzan. więcejAktualizacja oprogramowania dekoderów Polsat Box
Na urządzenia abonentów platformy cyfrowej Polsat Box trafia aktualizacja oprogramowania. – Dotyczy dekoderów Polsat Box 4K i Polsat Box 4K Lite i obejmuje drobne usprawnienia i zmiany, np. zmianę wyglądu procesu pierwszej instalacji czy zmiany w menu mozaikowym – informuje Wirtulanemedia.pl Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu. więcejProgram Blajera z Biznes24 na żywo także na YouTubie
Od 14 maja program „Blajer mówi: Biznes” jest dostępny na żywo również na platformie YouTube (od poniedziałku do piątku od 21:00 do 22:15). Nadawca informuje Wirtualnemedia.pl, że to kolejny krok w realizacji strategii cyfrowej Biznes24, która zakłada dotarcie do nowych grup odbiorców. więcejTVP bezkonkurencyjna w czasie Eurowizji. Ilu widzów obejrzało występ Steczkowskiej?
Średnio 2 mln widzów przyciągnął przed ekrany pierwszy półfinał tegorocznej Eurowizji transmitowany w TVP. Jedną z uczestniczek wtorkowego koncertu była reprezentująca Polskę z utworem „Gaja” Justyna Steczkowska, która zakwalifikowała się do finału konkursu. więcejZa rządów PiS Stanowski nie krytykował TVP, tylko tam zarabiał. Ujawniono kwoty
Przez kilka lat Weszło zainkasowało od Telewizji Polskiej ponad 1 mln zł za przygotowywanie programu „Stan futbolu”, a Krzysztof Stanowski dodatkowo zarabiał za obecność w studiu TVP Sport. Stanowskiemu wiele razy przypomniano w ostatnich miesiącach, że w tamtym okresie nie chciał oceniać programów informacyjnych i publicystycznych TVP. więcejSkyShowtime walczy o polskich klientów. Wielka obniżka cen subskrypcji
Platforma streamingowa SkyShowtime rozpoczyna promocję, w ramach której ceny subskrypcji na pierwsze 12 miesięcy obniżono o 25-40 proc. więcejUpamiętnią Republikę w TVP2. Będzie specjalny koncert
Telewizyjna Dwójka pokaże koncert "Raz na milion lat - piosenki zespołu Republika" poświęcony legendarnej formacji i jej liderowi Grzegorzowi Ciechowskiemu. Z twórczością Republiki zmierzą się na scenie m.in. Renata Przemyk, Kuba Badach czy Mery Spolsky. więcejSpięcie Stanowskiego z Wysocką-Schnepf przykuło uwagę w czasie debaty. „Można było tego uniknąć”
Wymiana zdań między Krzysztofem Stanowskim a Dorotą Wysocką-Schnepf była wyjątkowo szeroko komentowana po poniedziałkowej debacie prezydenckiej TVP, Polsatu i TVN. – Mogliśmy się spodziewać, że część kandydatów będzie chciała wyprowadzić dziennikarkę z równowagi. Można było tego uniknąć – mówi nam Paweł Prus z Instytutu Zamenhofa. więcejWiktory wrócą do TVP? Zabiegają o to Orłoś i Jaworowicz
Do władz Telewizji Polskiej wpłynął list ws. przywrócenia nagrody Wiktory – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jednym z jego sygnatariuszy jest Maciej Orłoś. – Postanowiliśmy spróbować wrócić do tematu Wiktorów, bo uważamy, że te nagrody są jak najbardziej potrzebne – mówi Wirtualnemedia.pl. dziennikarz TVP. Impreza znów miałaby łączyć telewizyjną branżę. więcejNetflix pozyskał najwięcej nowych subskrybentów
W I kwartale 2025 roku Netflix pozyskał najwięcej nowych płatnych subskrybentów (12 proc.), pokonując Amazon Prime Video, Paramount+, Apple TV+ i Disney+ - wynika z danych Kantar. Gigantowi streamingu pomogły głośne premiery serialowe i transmisje sportowe. więcejSukces Polski. Justyna Steczkowska w finale Eurowizji
Justyna Steczkowska awansowała do sobotniego finału 69. Konkursu Piosenki Eurowizji. Artystka znalazła się w gronie 10 wykonawców z największą liczbą głosów od widzów w pierwszym półfinale. Na scenie w Bazylei zaprezentowała wielkie show, wykonując piosenkę “Gaja”. Był to jej powrót na eurowizyjną scenę po 30 latach. więcejNocna wpadka Republiki. Wyemitowali to zamiast powtórki debaty
W nocy z poniedziałku na wtorek Republika miała pokazać powtórkę debaty prezydenckiej Telewizji Polskiej. Zamiast tego widzowie stacji mogli oglądać jej próbę. Testowo między innymi jazdę kamery podczas przedstawiania kandydatów. – Szczęść Boże, Grzegorz Braun – żartował Piotr Witwicki z Polsatu. więcejZnamy plan Top of the Top Festival 2025 w Sopocie. Imprezę pokaże TVN
Od 18 do 21 sierpnia odbędzie się tegoroczna edycja Top of the Top Festival w Sopocie. Ruszyła sprzedaż biletów na cztery dni koncertów, które ponownie zorganizowane zostaną w Operze Leśnej. Imprezę będzie transmitować na swojej antenie telewizja TVN. więcejByli dziennikarze TVN24 otworzyli firmę szkoleniową
Krzysztof Górlicki i Łukasz Grass założyli Akademię Wystąpień Publicznych i Komunikacji, która organizować będzie szkolenia medialne. – Decyzja o założeniu Akademii była dla mnie naturalnym etapem rozwoju zawodowego – mówi Wirtualnemedia.pl Górlicki. więcejWłaściciel Play i UPC kupuje zieloną energię m.in. w Polsce
Grupa Iliad poinformowała, że podpisała cztery umowy dotyczące zakupu energii odnawialnej we Francji, Włoszech i Polsce. Dzięki porozumieniom o łącznej mocy 166 MW firma pozyska 219 gigawatogodzin rocznie. Pozwoliłoby to zasilić miasto Roubaix we Francji, Bari we Włoszech czy Słupsk w Polsce lub pokryć zużycie energii elektrycznej 6 milionów abonentów operatora do 2027 roku. więcejUdany debiut nowego kanału TVP
Telewizja Polska twierdzi, że jej pierwszy kanał FAST okazał się strzałem w dziesiątkę. Nadawca publiczny poinformował, że w kwietniu stacja poświęcona serialowi „Na dobre i na złe” w serwisie streamingowym TVP VOD miała słabszą oglądalność jedynie od TVP1, TVP2 i TVP Info. Wkrótce ruszą kolejne kanały FAST. więcejMagazyn Agaty Passent jesienią znów w TVP2
Program o książkach „Dobry tytuł” jesienią ponownie pojawi się na antenie telewizyjnej Dwójki. Telewizja Polska rusza z przygotowaniami kolejnego sezonu magazynu prowadzonego m.in. przez Agatę Passent i Szymona Kloskę. więcejOstatnia przedwyborcza debata ściągnęła przed ekrany miliony Polaków
Średnio 6,4 mln widzów oglądało w poniedziałek debatę z udziałem dziennikarzy TVP, TVN i Polsatu, transmitowaną w sumie na ośmiu telewizyjnych antenach. Najwięcej widzów obejrzało starcie kandydatów na prezydenta w telewizyjnej Jedynce, która w porze debaty była liderem telewizyjnego rynku, na drugim miejscu znalazła się stacja TVN24 – wynika z raportu opracowanego przez Wirtualnemdia.pl. więcejRobert Feluś: Tak nie powinno robić się debat. A jest prosty sposób, by były ciekawsze
Drodzy Czytelnicy, 12 maja przed północą umarła idea organizowania debat prezydenckich w telewizji publicznej w znanym nam do tej pory formacie. Cześć ich pamięci! więcejUjawniono zarobki dyrektorów w TVP. Nawet 48 tys. zł miesięcznie
W Telewizji Polskiej najlepiej wynagradzani dyrektorzy na początku ub.r. zarabiali od 40 do 48 tys. zł. Znacznie niższe pensje pobierali szefowie ośrodków regionalnych nadawcy. więcejNetflix zapowiada serial z Małgorzatą Kożuchowską. Jest już nawet zwiastun
W połowie czerwca na platformie Netflix pojawi się serial „Aniela” z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej. Serial będzie miał osiem odcinków, Netflix opublikował jego zwiastun. więcejFormat nie do zdarcia? „Taniec z gwiazdami” znów hitem oglądalności
16. edycję „Tańca z gwiazdami” w Polsacie oglądało średnio 1,75 mln widzów, a Polsat w porze emisji show zwiększył udziały w rynku względem dwóch minionych edycji. Większym zainteresowaniem widzów niż przed rokiem cieszył się tez finał programu, który przyciągnął przed ekrany średnio 2,2 mln odbiorców. więcej„Justyna rozwala system”. Eksperci o szansach Steczkowskiej na Eurowizji
Równo 30 lat po występie na 40. Konkursie Piosenki Eurowizji w Dublinie i niewiele ponad rok po przegranych zaledwie jednym punktem preselekcjach Justyna Steczkowska znów będzie reprezentować Polskę na Eurowizji. Tym razem artystka wystąpi z utworem "Gaja". Czy słowiańskie zaklęcia, lateksowe stroje i smok skradną serca eurowizyjnej publiczności? Eksperci są zgodni: miejsce reprezentantki Polski w sobotnim finale jest pewne. więcej„Klara” wróci z kolejnym sezonem. Jako serial Max
Izabela Kuna ponownie wcieli się w tytułową bohaterkę serialu „Klara”. Serial powróci na ekrany jako produkcja oryginalna serwisu Max. więcejKredyt obrotowy w finansowaniu działalności przedsiębiorstw
Finansowanie bieżących wydatków w firmie nie zawsze możliwe jest ze środków własnych. Mogą blokować Cię niezapłacone przez kontrahentów faktury czy długoterminowe inwestycje, w których masz zamrożone środki. Gdy pojawia się potrzeba pozyskania dodatkowego źródła finansowania, możesz rozważyć kredyt obrotowy. To doskonałe rozwiązanie pozwalające na utrzymanie płynności finansowej firmy. Jako przedsiębiorca musisz radzić sobie z wieloma wyzwaniami – niestabilnością rynków, zmiennością popytu, nierzetelnymi kontrahentami oraz różnymi cyklami koniunkturalnymi. Nie możesz przy tym ryzykować, że Twoja firma straci płynność finansową czy nie będziesz miał środków na wynagrodzenia dla pracowników. W tych, ale też w wielu innych sytuacjach ratunkiem okazują się produkty kredytowe dla przedsiębiorców, w tym właśnie kredyt obrotowy. materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
Radio Eska2 zarobiło mniej niż SuperNova. Ubyło 60 proc. zysku
Spółka International Communication nadająca Radio Eska2 w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o 12 proc., a jej zysk netto poszedł w dół z 1,46 mln do 581 tys. zł. więcej“Słuchaj razem z nami”. Maciej Zakościelny i Oskar Cyms w nowej kampanii Radia ZET
15 maja Radio ZET rusza z nową, ogólnopolską kampanią wizerunkową pod hasłem „Słuchaj razem z nami”. Kompleksowe działania komunikacyjne 360° obejmują telewizję, sieci kin, prasę, outdoor, internet oraz media społecznościowe. Kampanii towarzyszy zabawa antenowa. więcejRMF Classic z szerszym zasięgiem naziemnym
RMF Classic to kolejna stacja, której słuchacze z Warszawy i okolic mogą słuchać dzięki emisji z obiektu Varso. Po przeniesieniu nadajnika na najwyższy budynek w Polsce i Unii Europejskiej, poprawiła ona zasięg. więcejJulia Żugaj dostała audycję w Radiu ZET
Popularna influencerka młodego pokolenia Julia Żugaj została nową prowadzącą audycję w Radiu ZET. W programie „Alfabet Julki w Radiu ZET” wyjaśni słuchaczom, co dla niej i Generacji Z znaczą F jak „Fame”, K jak „Kryzys” czy R jak „Relacje”. więcejZ Rejection Fee jak z jednorożcem: wszyscy o nim mówią, mało kto je widział
Jeśli spytać ludzi z agencji, co jest najbardziej frustrujące w ich branży, odpowiedź często leci w kierunku tzw. rejection fee. A dokładniej jej braku. Udział w przetargu wymaga zaangażowania masy zasobów i pokrycia dziesiątek tysięcy złotych kosztów. I to bez gwarancji wygranej. Rekompensatą ma być zapłata za udział w przetargu. Niestety na polskim rynku reklamowym to wciąż rzadka praktyka, a na mediowym niemal nieistniejąca. – To trochę jak poprosić trzech stolarzy o wykonanie krzesła i kupić tylko jedno z nich – mówi jeden z moich rozmówców. więcejSąd: „perlage” wyłącznie dla producenta Cisowianki
Naczelny Sąd Administracyjny w prawomocnym wyroku orzekł, że Nałęczów Zdrój ma prawo do wyłącznego użycia słownego znaku towarowego „perlage”. Firma ma swoim portfolio markę wody Cisowianka Perlage. więcej“Słuchaj razem z nami”. Maciej Zakościelny i Oskar Cyms w nowej kampanii Radia ZET
15 maja Radio ZET rusza z nową, ogólnopolską kampanią wizerunkową pod hasłem „Słuchaj razem z nami”. Kompleksowe działania komunikacyjne 360° obejmują telewizję, sieci kin, prasę, outdoor, internet oraz media społecznościowe. Kampanii towarzyszy zabawa antenowa. więcejPrawie 170 mln zł na reklamę zewnętrznej. Wzrost tylko na ekranach
W pierwszym kwartale 2025 roku wartość sprzedaży w trzech głównych segmentach rynku reklamy zewnętrznej – Klasyczne OOH, City Transport i Digital OOH – wyniosła 169,18 mln zł, co oznacza wzrost o 1,1 proc. rok do roku – wynika z raportu OOHlife Izby Gospodarczej, przygotowanego we współpracy z Publicis Groupe. więcejSpółka z Group One wchodzi na rynek brytyjski
Mar-techowa spółka Salestube (Group One) wchodzi na rynek brytyjski. Ekspansja odbywa się w ramach joint venture z należącą do wieloletniego partnera grupy Serviceplan Group, agencją Mediaplus UK. więcej“(Nie)idealni ludzie tworzą lepszy świat” w kampanii Fundacji Yes
Papaya Films we współpracy z londyńską agencją Dude stworzyło kampanię dla Fundacji Yes, której celem jest zachęcenie ludzi do składania wniosków o dofinansowanie projektów wspierających kobiety. Film został wyreżyserowany przez Mateusza Miszczyńskiego w ramach programu Papaya New Directors. więcej„Dla każdego coś rodzINNEGO”, czyli nowa kampania Rainbow
Biuro podróży Rainbow uruchomiło nową kampanię promującą rodzinne wakacje pod hasłem „Dla każdego coś rodzINNEGO”. Kampania obejmuje emisje spotów w sieciach kin, na lotniskach i nośnikach OOH, a także kampanię digital, działania w social mediach oraz współpracę z influencerami i ich rodzinami. więcejMinisterstwo Cyfryzacji przeciw dezinformacji. Wystartowała akcja edukacyjna
Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło nową kampanię edukacyjną pt. „Przepis na dezinformację”, która ma na celu przeciwdziałanie dezinformacji. Na kampnię składa się cykl edukacyjnych filmów, które opowiadają o mechanizmach i skutkach manipulowania informacjami w sieci. Kampania będzie emitowana do 5 czerwca na głównych antenach Telewizji Polskiej. więcejSkyShowtime walczy o polskich klientów. Wielka obniżka cen subskrypcji
Platforma streamingowa SkyShowtime rozpoczyna promocję, w ramach której ceny subskrypcji na pierwsze 12 miesięcy obniżono o 25-40 proc. więcejDoda na celowniku prokuratury? Promuje żelki na chorobę tarczycy
Główny Inspektor Farmaceutyczny zawiadomi prokuraturę o nagraniach internetowych, w których piosenkarka Dorota „Doda” Rabczewska promowała suplementy i dietę jako skuteczną metodę „zaleczenia” choroby Hashimoto. więcej“No to rura!”. Park wodny Suntago promuje zjeżdżalnie
W czwartek 15 maja startuje nowa kampania reklamowa parku wodnego Suntago, promująca zjeżdżalnie. Na potrzeby kampanii stworzono platformę kreatywną „Suntago – Portal do świata emocji”, której centralnym motywem wizualnym jest okrągły portal, inspirowany przekrojem zjeżdżalni. więcejAgencja Opus B wygrała przetarg Frisco
Opus B została nową agencją strategiczno-kreatywną Frisco, platformy zakupów spożywczych online. Agencja wygrała przetarg na kompleksową obsługę marki oraz opracowanie platformy komunikacji na lata 2025-2027. więcejBrit pokazuje w kampanii oblicza weterynarii
Agencja Cut The Mustard przygotowała dla producenta karm dla zwierząt Brit kampanię na temat zdrowia psychicznego lekarzy weterynarii „Oblicza weterynarii”. W ramach kampanii praktykujący lekarze zwierząt dzielą się swoimi historiami — mówią otwarcie o trudnych momentach, wypaleniu zawodowym, presji ze strony klientów, ale też o miłości do zawodu i potrzebie większego zrozumienia. więcejKampania z okazji 70-lecia oliwki Bambino
Z okazji 70-lecia oliwki Bambino firma Beiersdorf ruszyła z kampanią reklamową „Wasza formuła czułości”. Działania obejmują m.in. spot telewizyjny. więcejPlatige Image ogranicza koszty i stratę. Ubyło pracowników
Firma Platige Image, zajmująca się produkcją i postprodukcją wideo, w pierwszym kwartale 2025 roku przy spadku przychodów o ponad jedną piątą mocno zmniejszyła stratę. Oszczędza m.in. poprzez redukcję zatrudnienia. więcejDHL dołącza do grona klientów Mullenlowe Group
Agencje należące do grupy reklamowej MullenLowe Group wygrały przetargi na obsługę kreatywną i mediową automatów DHL BOX 24/7, należących do firmy DHL eCommerce. więcejPrzed nami Impact’25. Jubileuszowa edycja
Nobliści, światowe autorytety, szefowie globalnych firm, czołowi polscy przedsiębiorcy spotkają się w Poznaniu 14-15 maja na jubileuszowej 10. edycji Impactu. więcejsayHi.agency zajmie się kampanią Polskich Przetworów
Krajowa Grupa Spożywcza rozpoczyna współpracę z agencją social&digital sayHi.agency. Partnerstwo koncentruje się na działaniach wspierających promocję marki „Polskie Przetwory” w social media i sprzedaż produktów w dyskontach Dino. więcejOne House odpowiada za kampanię marki Łaciate
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol w Grajewie wystartowała z nową, ogólnopolską kampanią wizerunkową, promującą markę Łaciate. Za jeden z elementów kampanii – czyli strategię oraz kompleksowe planowanie i zakup kampanii w telewizji oraz na platformach VoD – odpowiada agencja mediowa One House. więcejCezary Kozieł country managerem w Somplo
Cezary Kozieł dołączył do zespołu firmy Somplo, specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań z zakresu marketingu cyfrowego. więcejBraughman Group Media z nową lokalizacją OOH w sercu Rzeszowa
Poszerzyliśmy nasze portfolio o dwa nowe nośniki wielkoformatowe zlokalizowane w ścisłym centrum Rzeszowa – jednego z najszybciej rozwijających się miast w Polsce. Nowe powierzchnie reklamowe ulokowane są na szczycie hotelu Forum, tuż przy Galerii Graffica, przy ulicy Lisa Kuli – w samym sercu miasta. To lokalizacja typu premium, vis-à-vis ekskluzywnego kompleksu apartamentowo-usługowego Olszynki Park, gdzie wkrótce powstaną restauracje, butiki, SPA i przestrzenie lifestyle’owe. materiał reklamowy więcejKolejne magazyny z prenumeratą do Paczkomatów
Tygodnik “Polityka” od bieżącego wydania wprowadził możliwość prenumerowania za pośrednictwem Paczkomatów InPostu. Do tych maszyn można zamówić także miesięczniki popularnonaukowe tego samego wydawcy, czyli „Wiedzę i Życia” i „Świat Nauki”. Tytuły te idą śladem “Tygodnika Powszechnego”, który w ten sposób się sprzedaje od marca. więcejMało, coraz mniej. Sprzedaż dzienników regionalnych skurczyła się o ponad 20 proc.
Średnia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych w pierwszym kwartale 2025 roku była o 22,5 proc. niższa niż przed rokiem. Żaden tytuł nie sprzedaje się już w ponad 10 tys. egz., a jedynie trzy przekraczają pułap 5 tys. W przypadku „Polski Metropolii Warszawskiej” sprzedaż poleciała w dół o prawie połowę. więcejMeta próbuje udowodnić swoje znaczenie dla gospodarki USA
Meta ma problemy nie tylko w Europie, ale również na swoim podwórku. Trwa proces antymonopolowy, który nie idzie po myśli Marka Zuckerberga. Aby wpłynąć na senatorów i opinię publiczną Meta pokazuje swój wpływ na gospodarkę i gra liczbą 3,4 miliona. Co ona oznacza? więcejŁukasz Turczyński na czele Bolt Food w Polsce
Łukasz Turczyński pełni funkcję senior general managera Bolt Food w Polsce. Nowy manager odpowiada za rozwój długofalowej strategii biznesowej oraz dalszą ekspansję usługi dostaw jedzenia. więcejPolscy artyści zarobili 190 mln zł ze Spotify. Więcej niż przed rokiem
Jak podaje raport “Loud & Clear 2024”, w zeszłym roku polscy artyści wygenerowali niemal 190 mln zł ze Spotify, co daje 22 proc. wzrost w porównaniu do 2023 roku, kiedy ta kwota wyniosła 150 mln zł. więcejZmiany w Wirtualnej Polsce. Dołączają menedżerowie z Iberionu i SpidersWebu
W czerwcu nastąpią kluczowe zmiany w strukturze pionu serwisów tematycznych Wirtualnej Polski. Do zespołu dołączą Michał Chabas, przechodzący z Iberionu, oraz Mateusz Nowak, dotąd związany ze SpidersWeb. Obaj wzmocnią rozwój serwisów. więcejDlaczego prawica "umie w internet" dużo lepiej od lewicy? Jest większa i bardziej zaangażowana
Internet (i polski, i anglojęzyczny) zdominowany jest dziś przez zwolenników prawicy. Są aktywniejsi od lewicowców, tworzą więcej kont w social mediach, kanałów na YouTube: generalnie są dużo bardziej zaangażowani. Postanowiłem sprawdzić, z czego to wynika. Dlaczego w Polsce jest tak mało projektów podobnych do podcastu Dwie Lewe Ręce, a kanał youtubowy partii Razem ma 26 razy mniej subskrybentów niż Sławomira Mentzena? więcejNASK zawiadamia służby ws. reklam na Facebooku. Dyskredytowano kandydatów na prezydenta
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa poinformowała w środę o możliwej próbie ingerencji w kampanię wyborczą. Zawiadomiona została Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Redakcja Wirtualnemedia.pl dowiedziała się, ile dokładne wydano na podejrzane przekazy rekalmowe. więcejInPost postawił 12 tys. Paczkomatów. Mocny wzrost na Wyspach
Grupa InPost w pierwszym kwartale 2025 roku zwiększyła rok do roku przychody o 22 proc. do 2,95 mld zł, osiągając 940 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Firma najmocniej rośnie w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Przez rok postawiła 12 tys. Paczkomatów, a jej kwartalne wydatki inwestycyjne wyniosły 340 mln zł. więcejGrupa Pracuj dalej inwestuje na Ukrainie. Wyłożyła prawie 30 mln zł
Grupa Pracuj sfinalizowała zakup kolejnych pakietów spółek zarządzających ukraińskimi serwisami Work.ua i Robota.ua. Kwota transakcji to 7,64 mln dolarów. więcejOnet z najpopularniejszą stroną główną. o2.pl zbliża się do Gazeta.pl
Wśród czołowych portali horyzontalnych najpopularniejszą stronę główną ma Onet.pl, pod względem liczby użytkowników nieznacznie wyprzedzający WP.pl. Spory wzrost odwiedzalności osiągnęła strona główna o2.pl. więcejTikTok wprowadza nową funkcję z AI. Czy będzie przydatna?
TikTok wprowadził do swojej aplikacji funkcję AI-Alive, która zamienia statyczne obrazy w krótkie wideo. Nie jest to nowość na rynku, bo animowanie grafik w AI jest już dostępne w wielu aplikacjach oraz testowane nie tylko przez użytkowników, ale też przez marki. więcejAmazon wprowadza konkurenta Temu i Shein do Europy
Amazon swoją wprowadza do Europy platformę Haul oferującą tanie towary z Chin. Pierwszym krajem, w którym serwis się pojawi, jest Wielka Brytania. więcejMakro Polska dalej z agencją Kerris. Marka pojawi się na Instagramie
Agencja 360 Kerris kontynuuje współpracę z Makro Polska w zakresie obsługi kanałów social media firmy. Dodatkowo zajmie się też Instagramem marki. więcejNowa wydawczyni w XYZ. Przeszła z „Pulsu Biznesu”
Do zespołu redakcyjnego XYZ dołączyła Katarzyna Latek. Jako wydawczyni będzie odpowiadać za zarządzanie treściami i stroną główną serwisu oraz redakcję tekstów. Będzie również autorką newsletterów. więcejGoogle dokonuje zmiany w logo. Po 10 latach
Google zmodyfikowało swój logotyp. Zmiana jest dość kosmetyczna, ponieważ odnosi się jedynie do przejścia pomiędzy kolorami. więcejRuszył nowy serwis publicystyczny Dobitnie. Założycielami Staniszewski i Świetlik
Wiktor Świetlik i Mariusz Staniszewski założyli nowy serwis publicystyczny Dobitnie. Pod tą nazwą do ponad roku funkcjonuje także ich kanał na YouTube. więcejRokmates partnerem ZenMarket na polskim rynku
Agencja influencer marketingu Rokmates została partnerem ZenMarket na polskim rynku. W ramach współpracy odpowiada za jej kompleksowe działania influencer marketingowe. więcejGrupa CCC ma już ponad 100 tys. subskrybentów. Ze sklepami rusza na południe
Uruchomiony przez grupę CCC w kwietniu klub lojalnościowy Modivo.club ma już 110 tys. płacących użytkowników. Firma chce w 2025 roku otworzyć 270 sklepów, a z szyldami CCC i HalfPrice wejść mocniej do Hiszpanii i Włoch. więcejKredyt obrotowy w finansowaniu działalności przedsiębiorstw
Finansowanie bieżących wydatków w firmie nie zawsze możliwe jest ze środków własnych. Mogą blokować Cię niezapłacone przez kontrahentów faktury czy długoterminowe inwestycje, w których masz zamrożone środki. Gdy pojawia się potrzeba pozyskania dodatkowego źródła finansowania, możesz rozważyć kredyt obrotowy. To doskonałe rozwiązanie pozwalające na utrzymanie płynności finansowej firmy. Jako przedsiębiorca musisz radzić sobie z wieloma wyzwaniami – niestabilnością rynków, zmiennością popytu, nierzetelnymi kontrahentami oraz różnymi cyklami koniunkturalnymi. Nie możesz przy tym ryzykować, że Twoja firma straci płynność finansową czy nie będziesz miał środków na wynagrodzenia dla pracowników. W tych, ale też w wielu innych sytuacjach ratunkiem okazują się produkty kredytowe dla przedsiębiorców, w tym właśnie kredyt obrotowy. materiał reklamowy więcejW nowym sondażu Trzaskowski z mniejszą przewagą nad Nawrockim. Hołownia bliżej Mentzena
W I turze wyborów oddanie głosu na kandydata KO Rafała Trzaskowskiego deklaruje 32,3 proc. ankietowanych, a na popieranego przez PiS Karola Nawrockiego 25,2 proc. - wynika z sondażu IBRiS dla "Rzeczpospolitej". Na podium uplasował się również Sławomir Mentzen z 11,2 proc. głosów. więcejZakupy znów w każdą niedzielę? Polacy są podzieleni
42 proc. ankietowanych uważa, że handel w niedzielę powinien zostać przywrócony; przeciwnego zdania jest 49 proc., a 8 proc. nie wie - wynika z sondażu pracowni Opinia24 dla Radia Zet. Kwestia niedzielnych zakupów dzieli społeczeństwo, a także elektorat kandydatów na prezydenta. więcejSprawdziłam, kto kupuje reklamy polityczne na Facebooku. Dziwni zleceniodawcy na ostatniej prostej
Na ostatniej prostej kampanii wyborczej na reklamy polityczne tylko na Facebooku idą setki tysięcy złotych. Nie każda złotówka wydawana jest jednak przez komitety wyborcze kandydatek i kandydatów. Fundacja Batorego zwraca uwagę na wzrost liczby reklam politycznych nie od polityków na finiszu kampanii. Uwagę naszego portalu przykuł jeden wyróżniający się „reklamodawca”. więcejGrzegorz Łaguna rzecznikiem prasowym Tauronu
Grzegorz Łaguna objął stanowisko rzecznika prasowego Tauron Polska Energia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ostatnio pracował w Grupie Polenergia, gdzie odpowiadał za komunikację. więcejPublicon otwiera się na AI. Na czele Tomasz Bryja
Agencja doradztwa komunikacyjnego rozwija nowy, samodzielny podmiot Publicon.AI, który oferuje kompleksowe strategie wdrażania narzędzi sztucznej inteligencji dla sektora publicznego i prywatnego. więcejZFPR inicjuje Komisję Etyki Public Relations. Na czele prof. Monika Kaczmarek-Śliwińska
Związek Firm Public Relations powołał Komisję Etyki Public Relations, której przewodniczącą została prof. UW dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska – ekspertka w zakresie etyki i komunikacji z Uniwersytetu Warszawskiego. Celem nowego organu jest umacnianie standardów etycznych branży oraz działania edukacyjne na temat etyki. więcejByli dziennikarze TVN24 otworzyli firmę szkoleniową
Krzysztof Górlicki i Łukasz Grass założyli Akademię Wystąpień Publicznych i Komunikacji, która organizować będzie szkolenia medialne. – Decyzja o założeniu Akademii była dla mnie naturalnym etapem rozwoju zawodowego – mówi Wirtualnemedia.pl Górlicki. więcejKoperta od Trzaskowskiego, nagranie Nawrockiego. Będzie postępowanie ws. ujawnienia danych Jerzego Ż.
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych podejmie z urzędu sprawę ujawnienia danych osobowych Jerzego Ż. przez kandydata KO na prezydenta Rafała Trzaskowskiego oraz przez kandydata popieranego przez PiS Karola Nawrockiego - poinformował Urząd w środę. więcejPaweł Luty odpowiada za komunikację Google Cloud Poland
Paweł Luty objął stanowisko communications managera w Google Cloud Poland. Odpowiada za komunikację w Polsce, krajach nordyckich i regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). więcejWszyscy zwrócili uwagę na koszulkę Stanowskiego. Wiadomo już, ile dzięki niej udało się zebrać pieniędzy
W czasie poniedziałkowej debaty prezydenckiej Krzysztof Stanowski zachęcał do wsparcia zbiórki na leczenie ciężko chorego chłopca. W efekcie internauci wpłacili ok. 3 mln zł, a zainteresowanie było tak duże, że na krótko padł serwis Siepomaga.pl. więcejWe wrześniu jubileuszowy Kongres PR w Rzeszowie. Znamy program
Jubileuszowa edycja Kongresu PR odbędzie się 25-26 września 2025 roku. W Rzeszowie wydarzenie zgromadzi ekspertów, praktyków oraz liderów opinii, którzy omówią najbardziej aktualne wyzwania stojące przed polską branżą public relations. Znamy już program wydarzenia. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym Kongresu. więcejZuzanna Fabiańska: z PR Calling do oLIVE media
Do agencji komunikacji oLIVE media dołączyła Zuzanna Fabiańska, obejmując stanowisko senior PR specialist. więcejPrzed nami Impact’25. Jubileuszowa edycja
Nobliści, światowe autorytety, szefowie globalnych firm, czołowi polscy przedsiębiorcy spotkają się w Poznaniu 14-15 maja na jubileuszowej 10. edycji Impactu. więcejPublicon otwiera się na AI. Na czele Tomasz Bryja
Agencja doradztwa komunikacyjnego rozwija nowy, samodzielny podmiot Publicon.AI, który oferuje kompleksowe strategie wdrażania narzędzi sztucznej inteligencji dla sektora publicznego i prywatnego. więcejNASK zawiadamia służby ws. reklam na Facebooku. Dyskredytowano kandydatów na prezydenta
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa poinformowała w środę o możliwej próbie ingerencji w kampanię wyborczą. Zawiadomiona została Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Redakcja Wirtualnemedia.pl dowiedziała się, ile dokładne wydano na podejrzane przekazy rekalmowe. więcejKoperta od Trzaskowskiego, nagranie Nawrockiego. Będzie postępowanie ws. ujawnienia danych Jerzego Ż.
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych podejmie z urzędu sprawę ujawnienia danych osobowych Jerzego Ż. przez kandydata KO na prezydenta Rafała Trzaskowskiego oraz przez kandydata popieranego przez PiS Karola Nawrockiego - poinformował Urząd w środę. więcejWłaściciel Play i UPC kupuje zieloną energię m.in. w Polsce
Grupa Iliad poinformowała, że podpisała cztery umowy dotyczące zakupu energii odnawialnej we Francji, Włoszech i Polsce. Dzięki porozumieniom o łącznej mocy 166 MW firma pozyska 219 gigawatogodzin rocznie. Pozwoliłoby to zasilić miasto Roubaix we Francji, Bari we Włoszech czy Słupsk w Polsce lub pokryć zużycie energii elektrycznej 6 milionów abonentów operatora do 2027 roku. więcejChipy od NVIDIA znów w Polsce. Administracja Trumpa znosi restrykcje
Ministerstwo handlu USA ogłosiło we wtorek, że wycofa restrykcje na eksport zaawansowanych chipów stosowanych w systemach AI do większości państw świata, w tym Polski. O zmianę tą zabiegał też polski rząd. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas:redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj