Tak powstawała "najlepsza polska reklama". Kulisy arcydzieła Ery sprzed 23 lat, które zna każdy
Gdy 23 lata temu kreatywni pracowali nad nową kampanią marki Era, nie przypuszczali, że padające w niej, na pozór proste i banalne słowa, wryją się w pamięć ludzi na dekady. Kombinacja naturalności postaci, emocjonalnego ciepła, wspaniałych zdjęć i muzyki, dała ponadczasowy spot, który – choć nie zdobył żadnej branżowej nagrody – z powodzeniem mógłby promować markę także dzisiaj. Takich reklam nie da się zapomnieć, więc nic dziwnego, że mimo upływu lat, ludzie nazywają ją “najlepszą polską reklamą”. więcej„Idź na całość” wraca do telewizji. Licencję przejął konkurent Polsatu [NASZ NEWS]
Znany z Polsatu kultowy teleturniej „Idź na całość” po 24 latach wraca na telewizyjne ekrany. Licencję na pokazywanie polskiej wersji formatu przejął TVN Warner Bros. Discovery, a program ma trafić na antenę kanału TTV – dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtulanemedia.pl. więcejRewolucyjne narzędzie Google niesie też zagrożenia. "Ryzyko zalewu deepfake’ów"
W środę Google zaprezentował Veo 3, czyli generator wideo oparty na sztucznej inteligencji. Narzędzie pozwala na generowanie filmów, dodawanie efektów dźwiękowych, czy dialogów synchronizowanych z ruchem ust. – To prawdziwa demokratyzacja kina – wystarczy pomysł, kilka linijek tekstu i dostęp do narzędzia GenAI - mówi ekspert. Ale czy tak łatwy dostęp do tworzenia filmów, nie spowoduje inwazji deepfake'ów wideo w sieci? więcejPolsat Box „pod lekką presją”. Spada popularność odbioru satelitarnego
Na koniec I kwartału 2025 roku Polsat Box sprzedał o 143 tys. mniej usług płatnej telewizji niż pod koniec zeszłego roku. Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu podczas konferencji prasowej przyznał, że spadek dotyczy przede wszystkim jednej technologii. – Rzeczywiście jesteśmy pod lekką presją, jeśli chodzi o usługi telewizji przez satelitę – mówił w odpowiedzi na pytanie Wirtualnemedia.pl. więcejBBC World Service uruchamia serwis po polsku
BBC World Service rozszerza swoją dotychczasową ofertę i jako dostawca informacji uruchomi wkrótce pilotażowo polskojęzyczny serwis informacyjny BBC News Polska pod adresem bbc.com/polska wraz z powiązanymi z nim kanałami społecznościowymi. więcej„Idź na całość” wraca do telewizji. Licencję przejął konkurent Polsatu [NASZ NEWS]
Znany z Polsatu kultowy teleturniej „Idź na całość” po 24 latach wraca na telewizyjne ekrany. Licencję na pokazywanie polskiej wersji formatu przejął TVN Warner Bros. Discovery, a program ma trafić na antenę kanału TTV – dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtulanemedia.pl. więcejPolsat Box „pod lekką presją”. Spada popularność odbioru satelitarnego
Na koniec I kwartału 2025 roku Polsat Box sprzedał o 143 tys. mniej usług płatnej telewizji niż pod koniec zeszłego roku. Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu podczas konferencji prasowej przyznał, że spadek dotyczy przede wszystkim jednej technologii. – Rzeczywiście jesteśmy pod lekką presją, jeśli chodzi o usługi telewizji przez satelitę – mówił w odpowiedzi na pytanie Wirtualnemedia.pl. więcejBBC World Service uruchamia serwis po polsku
BBC World Service rozszerza swoją dotychczasową ofertę i jako dostawca informacji uruchomi wkrótce pilotażowo polskojęzyczny serwis informacyjny BBC News Polska pod adresem bbc.com/polska wraz z powiązanymi z nim kanałami społecznościowymi. więcejFAST-owa ofensywa Polsatu. Kiedy ruszą nowe kanały?
Mimo zapowiedzi z początku kwietnia, kanały FAST Telewizji Polsat, wciąż nie rozpoczęły nadawania w serwisie Polsat Box Go. – To kwestia tygodni, początku czerwca, pierwszej połowie czerwca – mówił podczas telekonferencji Grupy Polsat Plus wiceprezes Cyfrowego Polsatu Maciej Stec. więcejEkrany poszły w odstawkę. TOP 10 dostawców treści wideo w Polsce
Kwiecień, drugi wiosenny miesiąc, to kolejny miesiąc spadku czasu spędzanego na oglądaniu treści wideo względem poprzedniego miesiąca br. Liderem pozostała Grupa TVN Warner Bros. Discovery – wynika z raportu All Screens Video Landscape, obejmującego oglądalność z czterech ekranów: telewizorów, PC/laptopów, smartfonów i tabletów w domu. Kto znalazł się na kolejnych miejscach? więcejKorespondent Polsat News w Berlinie w nowej roli
Tomasz Lejman, korespondent Polsat News w Berlinie, od czerwca br. obejmie dodatkową funkcję korespondenta w krajach skandynawskich. więcej"Mówię Wam” wróci jesienią. Talk-show Hładkiego hitem TVN7
Program „Mówię Wam” będzie kontynuowany w kolejnym sezonie - poinformował w sieci jego gospodarz, Mateusz Hładki. Będzie to trzeci sezon autorskiego talk-show dziennikarza, które zadebiutowało w ramówce TVN7 jesienią ub.r. więcejSpecjalne oferty Canal+ po zniknięciu Viaplay
Tylko do końca czerwca w Polsce działać będzie serwis streamingowego Viaplay. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska informuje Wirtualnemedia.pl, że klienci tej platformy cyfrowej z Viaplay pakiecie, nie muszą podejmować żadnych czynności. Dostawca płatnej telewizji przygotuje dla nich specjalne oferty. więcejPolsat Hit Festiwal: będą specjalne koncerty na TikToku
TikTok po raz kolejny został partnerem Polsat Hit Festiwalu. W ramach partnerstwa, oficjalny profil Polsatu na TikToku stanie się centrum ekskluzywnych treści z tegorocznej imprezy. więcejBędą zmiany w Cyfrowym Polsacie po wyroku? Zarząd zabrał głos
Sąd w Liechtensteinie oddalił pozew Zygmunta Solorza kwestionujący ważność zmian w statucie Fundacji TiVi i przeniesienia kontroli nad nią na dzieci miliardera. Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu pytany o wyrok przez Wirtualnemedia.pl zapewnił, że spółka nie jest stroną postępowań i działa zgodnie z planem. więcejKino Polska TV wyciska więcej zysku. Stacja naziemna w głębszym dołku
W pierwszym kwartale 2025 roku grupa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów o 1,4 proc., zarabiając na czysto 19 mln zł. Pogorszyły się wyniki Zoom TV, który pod koniec br. zniknie z naziemnej telewizji cyfrowej. więcejZ Polsatu odchodzi wicedyrektor marketingu
Z Telewizją Polsat żegna się Marlena Jezierska, wicedyrekor marketingu odpowiadająca za internet i social media. Z nadawcą była związana prawie cztery lata, wcześniej pracowała m.in. w Agorze i Ringier Axel Springer Polska. więcejKolejna uczestniczka „Afryka Express” ujawniona. To gwiazda serialu TVN
Aktorka Ewa Gawryluk to kolejna uczestniczka, która pojawi się w programie “Afryka Express”. Wiadomo też, przez jakie kraje przebiegać będzie trasa wyścigu. więcejKiedyś można było o tym tylko pomarzyć. Dzięki GeForce NOW można grać w chmurze bez drogiego sprzętu
W świecie, w którym topowe gry wymagają coraz potężniejszego sprzętu, usługa GeForce NOW od NVIDIA oferuje alternatywne rozwiązanie. Okazuje się, że nie zawsze trzeba inwestować w kosztowny sprzęt, można grać w najnowsze tytuły z wykorzystaniem mocy obliczeniowej serwerów w chmurze. Czy to naprawdę działa? I czy jakość rozgrywki dorównuje tej, którą znamy z lokalnych urządzeń? materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
NIK nie zostawia suchej nitki na szefie Krajowej Rady. Zawiadomienie do prokuratury
Najwyższa Izba Kontroli oceniła, że przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nie miał podstaw do nieprzekazywania nadawcom publicznym środków z abonamentu rtv. Zdecydowała się zawiadomić o tym prokuraturę. Według NIK Krajowa Rada za długo zastanawiała się nad przedłużeniem koncesji niektórych stacji. – Sprawa NIK to hucpa polityczna mająca na celu zdyskredytowanie Krajowej Rady – skomentował szef KRRiT Maciej Świrski. więcejJak za rządów PiS wybierano władze TVP i Polskiego Radia? NIK: bez procedur i trybu
Rada Mediów Narodowych mianowała i odwoływała członków władz spółek mediów publicznych bez szczegółowych zasad i procedur, bo nie została do tego zobligowana ustawowo – stwierdziła Najwyższa Izba Kontroli. Działalność RMN przez osiem lat kosztowała prawie 9 mln zł. więcejTak powstawała "najlepsza polska reklama". Kulisy arcydzieła Ery sprzed 23 lat, które zna każdy
Gdy 23 lata temu kreatywni pracowali nad nową kampanią marki Era, nie przypuszczali, że padające w niej, na pozór proste i banalne słowa, wryją się w pamięć ludzi na dekady. Kombinacja naturalności postaci, emocjonalnego ciepła, wspaniałych zdjęć i muzyki, dała ponadczasowy spot, który – choć nie zdobył żadnej branżowej nagrody – z powodzeniem mógłby promować markę także dzisiaj. Takich reklam nie da się zapomnieć, więc nic dziwnego, że mimo upływu lat, ludzie nazywają ją “najlepszą polską reklamą”. więcejPoznaliśmy „Dobrostars”. IAA Polska Marketing Masterminds wręczyło nowe nagrody
Na gali finałowej konkursu „Dobrostars” nagrodzono firmy, które wdrażają najlepsze i najbardziej inspirujące rozwiązania wspierające dobrostan pracowników. Konkurs zorganizowało IAA Polska we współpracy z uczestnikami programu liderskiego Marketing Masterminds. Ambasadorem Konkursu jest Mateusz Kusznierewicz, mistrz olimpijski. więcejWPP globalnym partnerem reklamowym koncernu Coca-Cola
Coca-Cola kontynuuje współpracę z holdingiem reklamowym WPP. Za jej obsługę reklamowa będzie odpowiadać w dalszym ciągu specjalnie utworzona w tym celu przed laty jednostka Open X. więcejNowa kampania Sexedpl skierowana do nauczycieli
Rusza kolejna odsłona kampanii „Ciało obce”, realizowana przez fundację Sexedpl założoną przez Anję Rubik we współpracy z agencją Ancymony (*ancy). Organizatorzy kierują swoją kampanię do nauczycieli, którzy szukają narzędzi do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji seksualnej. więcejAltavia Kamikaze+K2 z nowym szefem SEO&AI
Do zespołu agencji Altavia Kamikaze + K2 dołączył Robert Głowacki, obejmując stanowisko head of SEO & AI optimisation. więcejZnany siatkarz ambasadorem marki 4F
Reprezentant Polski w siatkówce Tomasz Fornal został ambasadorem marki odzieży sportowej 4F (OTCF). więcejVienna Life z pierwszą ogólnopolską kampanią wizerunkową
Vienna Life uruchomiła ogólnopolską kampanię wizerunkową pod hasłem „Najbardziej życiowy ubezpieczyciel”. Jej celem jest budowanie świadomości nowej marki i przełamywanie schematów w komunikacji produktów ubezpieczeniowych. więcejFreenow ma nowego globalnego szefa marketingu
Tony Fletcher został mianowany globalnym dyrektorem marketingu Freenow, europejskiej aplikacji multimobilnosci. Będzie kierował strategicznymi działaniami związanymi z marką i marketingiem, koncentrując się na rozwoju kluczowych usług taxi oraz doświadczeń kierowców. więcejPerformance Group rozszerza współpracę z Medicover
Po roku współpracy z Performance Group firma Medicover zdecydowała się na poszerzenie jej o kolejne obszary. Jest to efektem m.in. osiągnięcia w 2024 r. znaczącego wzrostu wyników kampanii płatnych. więcejE.Wedel w loterii stawia na "czekoladowe przyjemności"
W nowej czteromiesięcznej kampanii marka E. Wedel wykorzystuje swoje dwa największe atuty i spina je jednym parasolowym hasłem: „czekoladowa przyjemność”. Zorganizowana została również loteria, w ramach której, konsumenci – obok nagród pieniężnych – mogą wygrać bilety do Fabryki Czekolady. więcejŻywec Zdrój hasłem "Po stronie natury" promuje wodę niegazowaną
Żywiec Zdrój nową kampanią pod hasłem “Po stronie natury” zwraca uwagę na znaczenie ochrony zasobów wodnych w naturze, podkreślając, że im więcej drzew, tym więcej czystej wody – bo to właśnie drzewa wspierają retencję i pomagają chronić naturalne zasoby wodne. więcejDentsu Creative po wygranym przetargu pracuje dla marki Zbyszko 3Cytryny
Zbyszko, producent napojów 3Cytryny, dołączył do grona klientów agencji Dentsu Creative (dentsu Polska). W ramach współpracy agencja odpowiada za przygotowanie spotów i jednocześnie długofalowe prowadzenie profili marki na Facebooku i Instagramie, w tym tworzenie kontentu i moderację. więcejPharmaceris promuje serię dermokosmetyków
Pharmaceris rusza z nową kampanią promującą serię dermokosmetyków Pharmaceris R. Działania przygotowała agencja Copuz. więcejZ Polsatu odchodzi wicedyrektor marketingu
Z Telewizją Polsat żegna się Marlena Jezierska, wicedyrekor marketingu odpowiadająca za internet i social media. Z nadawcą była związana prawie cztery lata, wcześniej pracowała m.in. w Agorze i Ringier Axel Springer Polska. więcejMieszanka Krakowska z kampanią telewizyjną. Spot z AI
Wawel, producent galaretek w czekoladzie Mieszanka Krakowska, wprowadza nowy smak i startuje z kampanią reklamową, obejmującą spot telewizyjny przygotowany z wykorzystaniem AI, działania digital, PR i in-store. więcejDPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą najbardziej dostępną sieć OOH (OOH – out-of-home, dostawy poza domem) w Polsce – DPD Pickup. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz chętniej wybierają wygodne i elastyczne formy odbioru przesyłek poza domem. To również inwestycja w rozwój dostępności usług logistycznych i wsparcie dostaw e-commerce. materiał reklamowy więcejSpółka właściciela „Wprost” i „Do Rzeczy” szykuje serwis oparty na AI. Kilkanaście mln zł od PARP
Firma B-8 Poland, której udziałowcem jest PMPG Polskie Media, kontrolująca właścicielsko wydawców „Wprost” i „Do Rzeczy”, pozyskała do 13,3 mln zł dofinansowania do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Spółka ma za maksymalnie 20 mln zł przygotować innowacyjną platformę social-mediowo-newsową wykorzystującą sztuczną inteligencję. więcej“Niezwykły wzrost Polski”. Prestiżowy tygodnik z okładką o naszym kraju
“Niezwykły wzrost Polski” - taki tytuł pojawił się na okładce najnowszego wydania prestiżowego brytyjskiego tygodnika “The Economist”, który okładkowy tekst poświęcił naszemu krajowi. Post z pierwszą stroną magazynu, udostępniony w serwisie X, został zauważony przez polskich polityków i dziennikarzy. więcejRewolucyjne narzędzie Google niesie też zagrożenia. "Ryzyko zalewu deepfake’ów"
W środę Google zaprezentował Veo 3, czyli generator wideo oparty na sztucznej inteligencji. Narzędzie pozwala na generowanie filmów, dodawanie efektów dźwiękowych, czy dialogów synchronizowanych z ruchem ust. – To prawdziwa demokratyzacja kina – wystarczy pomysł, kilka linijek tekstu i dostęp do narzędzia GenAI - mówi ekspert. Ale czy tak łatwy dostęp do tworzenia filmów, nie spowoduje inwazji deepfake'ów wideo w sieci? więcejSpółka właściciela „Wprost” i „Do Rzeczy” szykuje serwis oparty na AI. Kilkanaście mln zł od PARP
Firma B-8 Poland, której udziałowcem jest PMPG Polskie Media, kontrolująca właścicielsko wydawców „Wprost” i „Do Rzeczy”, pozyskała do 13,3 mln zł dofinansowania do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Spółka ma za maksymalnie 20 mln zł przygotować innowacyjną platformę social-mediowo-newsową wykorzystującą sztuczną inteligencję. więcejCeny subskrypcji AI od Google’a mogą szokować
Konferencja Google I/O obfitowała w wiele przełomowych ogłoszeń dotyczących usług czy narzędzi wspieranych sztuczną inteligencją. Jednak nie ma nic za darmo. Aby korzystać w większości z nich należy wykupić jeden z dwóch abonamentów: Google AI Pro bądź Google AI Ultra. Cena zwłaszcza tego drugiego szokuje. więcejNowy program Gońca. Palikot przemówi po wyjściu z aresztu
W niedzielę 25 maja o godz. 20:00 na kanale youtubowym Gońca rusza nowy program Janusza Schwertnera, redaktora naczelnego serwisu oraz dyrektora programowego Iberionu. Dziennikarz do premierowego odcinka zaprosił Janusza Palikota. Będzie to pierwszy wywiad biznesmena po wyjściu z aresztu. więcejŚwiat bez internetu? Połowa nastolatków jest na tak
Badanie przeprowadzone w UK przez British Standards Institution na 1293 nastolatkach w wieku 16-21 i jego wyniki dają do myślenia. 46 procent z nich stwierdziło, że wolałoby dorastać w świecie bez internetu. Czy to kolejny znak, że higiena cyfrowa nabiera na znaczeniu wraz z interakcjami w świecie rzeczywistym? Czego jeszcze możemy dowiedzieć się ze wspomnianego badania? więcejTak wygląda Discover od Google na desktopie
Discover, czyli kluczowa dla wydawców internetowych część wyszukiwarki Google, zaczęła już pojawiać się w wersji desktopowej. Na komputerach stacjonarnych widoczna jest już np. w Nowej Zelandii. więcejGazeta.pl pozywa nadawcę wPolsce24 za atak na jej dziennikarza
Gazeta.pl (Agora) poinformowała, że zdecydowała się pozwać spółkę Fratria, nadawcę telewizji wPolsce24, za materiał o jej dziennikarzu Grzegorzu Wysockim. Stacja braci Karnowskich twierdziła, że Wysocki miał w Krakowie rozwieszać ulotkę krytykującą Karola Nawrockiego. więcejTemu? Jakie Temu? Allegro sprzedaje więcej i śrubuje zysk
Liczba kupujących na Allegro sięgnęła 21 mln, a kwartalna wartość sprzedaży brutto przekroczyła 15 mld zł. Grupa Allegro zwiększyła przychody o prawie 6 proc. (te z reklam o 31 proc.), zarabiając na czysto prawie 300 mln zł. więcejMediaMarkt ma nowy pomysł na biznes w Polsce. Rusza z marketplace
MediaMarkt uruchomił w naszym kraju platformę marketplace, która była wcześniej dostępna już w Niemczech, Austrii, Włoszech, Hiszpanii, Holandii i Belgii. Została oddana właśnie do dyspozycji polskich klientów oraz partnerów biznesowych. więcejPrime Video udostępnia Apple TV+ w Polsce. Znamy cenę
Serwis Apple TV+ jest już dostępny na platformie Prime Video w Polsce w ramach dodatkowej subskrypcji. Nowi subskrybenci będą mogli korzystać z usługi streamingowej za 34,99 zł miesięcznie. więcejAI w narzędziach reklamowych Google’a. Co nowego ogłoszono?
Lepiej ustalane stawki za reklamy i budżety, reklamy w wynikach wyszukiwania AI czy kreatywne narzędzia dla marketerów – to kilka z nowości ogłoszonych przez Google’a na środowej prezentacji. więcejDziennikarz sportowy przechodzi z Goal.pl do Interii
Przemysław Langier przechodzi do Interii z serwisu Goal.pl. Wcześniej przez 12 lat relacjonował najważniejsze wydarzenia sportowe dla Onetu oraz “Przeglądu Sportowego”. więcejFarmacja i Eurowizja. Jak Novartis wspierał konkurs w Bazylei?
Sponsorem tegorocznego konkursu Eurowizja, który odbył się w Bazylei, był szwajcarski koncern farmaceutyczny Novartis. – Chcemy promować znaczenie zdrowia i dobrego samopoczucia wśród szerokiej publiczności, co idealnie wpisuje się w naszą misję – podkreśla Aneta Poznańska - Country Communications & Patient Advocacy Head w Novartis Poland. materiał reklamowy więcejŚwiat bez internetu? Połowa nastolatków jest na tak
Badanie przeprowadzone w UK przez British Standards Institution na 1293 nastolatkach w wieku 16-21 i jego wyniki dają do myślenia. 46 procent z nich stwierdziło, że wolałoby dorastać w świecie bez internetu. Czy to kolejny znak, że higiena cyfrowa nabiera na znaczeniu wraz z interakcjami w świecie rzeczywistym? Czego jeszcze możemy dowiedzieć się ze wspomnianego badania? więcejAgencja Madogz z PR managerką
Do agencji Madogz dołączyła Klara Ufnalewska, obejmując stanowisko PR managerki. więcejCeny subskrypcji AI od Google’a mogą szokować
Konferencja Google I/O obfitowała w wiele przełomowych ogłoszeń dotyczących usług czy narzędzi wspieranych sztuczną inteligencją. Jednak nie ma nic za darmo. Aby korzystać w większości z nich należy wykupić jeden z dwóch abonamentów: Google AI Pro bądź Google AI Ultra. Cena zwłaszcza tego drugiego szokuje. więcejPlay przyciąga abonentów. Znów zarobił ponad miliard zł
W pierwszym kwartale 2025 roku grupa Play osiągnęła r/r wzrosty liczby abonentów usług mobilnych i stacjonarnych. Przy wzroście przychodów o 2,1 proc. i spadku wydatków inwestycyjnych o 9,2 proc. telekom kolejny raz wypracował pomad 1 mld zł zysku EBITDAaL. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas:redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj