Rafał Trzaskowski czy Karol Nawrocki. Co oznacza to dla mediów?
Nowym prezydentem zostanie Rafał Trzaskowski albo Karol Nawrocki. Kandydaci idą w sondażach niemal łeb w łeb. Zapytaliśmy ekspertów o konsekwencje dla rynku medialnego w przypadku wygranej jednego lub drugiego. Wielu z pytanych liczy na likwidację abonamentu RTV dzięki kandydatowi Koalicji Obywatelskiej, jednocześnie obawiając się chaosu w przypadku wygranej kandydata Prawa i Sprawiedliwości. Konserwatyści widzą w nim nadzieję na repolonizację mediów. więcejPo czym poznać, że tekst napisała sztuczna inteligencja?
Z narządzi generatywnej sztucznej inteligencji garściami korzystają masy ludzi – eksperci, naukowcy, prawnicy, finansiści, ale także ziennikarze. Zgrabne teksty zamieszczone w sieci to czasem (a może często?) dzieło nie ludzi, ale AI. Jak rozpoznać, że tekst mogła napisać sztuczna inteligencja? więcejSprawdziliśmy, jak radzi sobie XYZ. "Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników"
Założony przez Grzegorza Nawackiego portal ekonomiczny XYZ notuje ostatnio ponad 350 tys. użytkowników miesięcznie. – Warunki - jak wszyscy wiedzą - nie są delikatnie mówiąc sprzyjające, bo wszyscy wydawcy mierzą się z nieprzyjazną polityką bigtechów – mówi nam redaktor naczelny i prezes XYZ. Nie zdradza jednak liczby pozyskanych do tej pory płatnych subskrypcji. więcejW Wirtualnej Polsce turystyka dogania media. Nowa usługa reklamowa
Wirtualna Polska Holding w pierwszym kwartale 2025 roku zwiększyła r/r przychody, mimo spadku w segmencie reklamowo-subskrypcyjnym. Pion turystyczny urósł o 17 proc., jeszcze przed finalizacją przejęcia Invia Group. Firma uruchamia usługę reklamową WPartner for Retailers. więcejTemu z największą liczbą reklam na Facebooku i Instagramie. Plus z największym zasięgiem
Najwięcej reklam w 2024 roku w systemie Meta (Facebook, Instagram) miało na swoim koncie Temu Poland, zaś reklamę o największym zasięgu wyemitował Plus – wynika z najnowszego raportu firmy Sotrender. Średni CPM, w porównaniu do 2023 roku, spadł o ponad złotówkę i osiągnął wartość 2 zł 82 gr, a 22,5 proc. wszystkich reklam dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców. więcejPolsat Hit Festiwal ze wzrostem widowni. Hitem kabarety
Średnio 1,53 mln widzów oglądało w Polsacie tegoroczny Polsat Hit Festiwal - to o 400 tys. więcej osób niż rok temu. Widzów przybywało z każdym dniem, a największym zainteresowaniem cieszył się Sopocki Hitu Kabaretowy, który przyciągnął przed ekrany ponad 2 mln osób. więcejCyfrowy Polsat dalej inwestuje w emisję. Dokupił udziałów operatora
Cyfrowy Polsat przejął kolejny pakiet udziałów operatora radiodyfuzyjnego Bcast. Jego większościowym udziałowcem jest od ponad pięciu lat. więcejNiekodowany kanał po polsku zmienił parametry na satelicie
Kanał ViDoc TV zmienił transponder na pozycji orbitalnej Hot Bird 13E, wykorzystywanej przez platformy cyfrowe Canal+ i Polsat Box. – Zmiana parametrów satelitarnych to decyzja Canal Plus – mówi Wirtualnemedia.pl Leszek Kułak, przewodniczący rady nadzorczej Red Carpet Media Group, nadawcy stacji. więcejTrzaskowski u Mentzena popularniejszy niż Nawrocki. TVN24 i Republika zdeklasowały konkurentów
Średnio 3,4 mln widzów oglądało w sobotni wieczór spotkanie Rafała Trzaskowskiego i Sławomira Mentzena, które retransmitowały na swoich antenach główne stacje informacyjne. TVN24 i TV Republika zostawiły konkurencję w tyle, gromadząc przed telewizorami największą, ponad milionową widownię – wynika z raportu opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. więcejTVN ukarany za reklamy podczas „Faktów”. Zapadł wyrok sądu
Sąd Apelacyjny w Warszawie potwierdził zasadność nałożenia kary przez przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na TVN. Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT informuje Wirtualnemedia.pl, że chodzi o przerwanie „Faktów” spotami reklamowymi. więcejRepublika znów apeluje do widzów o wpłaty. Na debatę prezydencką, która może się nie odbyć
Telewizja Republika ogłosiła kolejną zbiórkę pieniędzy od widzów. Tym razem celem jest organizacja ostatniej debaty przed wyborami prezydenckimi, w której prawdopodobnie nie weźmie udziału Rafał Trzaskowski. więcejZmiana na czele ATM Grupy. Odchodzi prezes
Z firmy producenckiej ATM Grupa odchodzi prezes Andrzej Muszyński. Jej szefem był od prawie 14 lat. więcejJaka była oglądalność debaty Nawrocki-Trzaskowski? Najwięcej widzów wybrało TVP1
Piątkowa debata dwóch kandydatów na prezydenta: Karola Nawrockiego i Rafała Trzaskowskiego przyciągnęła przed telewizory średnio prawie 4,85 mln widzów – wynika z danych Nielsena. Najwięcej odbiorców śledziło starcie kandydatów za pośrednictwem TVP1, co stanowiło jeden z najwyższych wyników TVP w obszarze informacyjno-publicystycznym. więcejMalcolm i Stomil wrócą. Canal+ szykuje kontynuację „Emigracji XD” i „Edukacji XD”
Powstanie serial „Eskapada XD” – trzecia odsłona ekranizacji trylogii napisanej przez Malcolma XD. Malcolma i Stomila znów zagrają znów zagrają Tomasz Włosok i Michał Balicki, a produkcją zajmie się Jake Vision DGA Studio. więcejKiedyś można było o tym tylko pomarzyć. Dzięki GeForce NOW można grać w chmurze bez drogiego sprzętu
W świecie, w którym topowe gry wymagają coraz potężniejszego sprzętu, usługa GeForce NOW od NVIDIA oferuje alternatywne rozwiązanie. Okazuje się, że nie zawsze trzeba inwestować w kosztowny sprzęt, można grać w najnowsze tytuły z wykorzystaniem mocy obliczeniowej serwerów w chmurze. Czy to naprawdę działa? I czy jakość rozgrywki dorównuje tej, którą znamy z lokalnych urządzeń? materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
Rafał Trzaskowski czy Karol Nawrocki. Co oznacza to dla mediów?
Nowym prezydentem zostanie Rafał Trzaskowski albo Karol Nawrocki. Kandydaci idą w sondażach niemal łeb w łeb. Zapytaliśmy ekspertów o konsekwencje dla rynku medialnego w przypadku wygranej jednego lub drugiego. Wielu z pytanych liczy na likwidację abonamentu RTV dzięki kandydatowi Koalicji Obywatelskiej, jednocześnie obawiając się chaosu w przypadku wygranej kandydata Prawa i Sprawiedliwości. Konserwatyści widzą w nim nadzieję na repolonizację mediów. więcejJoanna Senyszyn będzie radzić słuchaczom RMF FM
Na antenie RMF FM debiutuje codzienny cykl Joanny Senyszyn „Jak żyć, być i kochać w XXI wieku”. Senyszyn sporą popularność zdobyła jako kandydatka w wyborach prezydenckich. więcejDwaj producenci lakierów do paznokci spierają się w Komisji Etyki Reklamy
Firma Nesperta Europe (właściciel marki SemilaC) zaskarżyła do Komisji Etyki Reklamy reklamę konkurenta - Cosmo Group, właściciela marki Neonail. A ta skargę częściowo uwzględniła. więcejMałgorzata Witkowska na nowym stanowisku w BNP Paribas
Małgorzata Witkowska objęła stanowisko managerki managerski zespołu komunikacji marketingowej klienta indywidualnego w banku BNP Paribas Polska. więcejAvon w kampanii łączy Dzień Matki z Dniem Dziecka
Marka Avon startuje z nową kampanią „Tydzień Matek i Córek”, która wypełni okres między Dniem Matki a Dniem Dziecka. Promuje w niej najnowszą linię zapachów marki Perfect Nonsense. więcejOsiem ofert w przetargu reklamowym Enei
W odpowiedzi na przetarg firmy energetycznej Enea na wybór agencji reklamowej wpłynęło 8 ofert. Złożyły je m.in. takie agencje, jak GoldenSubmarine, GPD, Opus B – dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. więcejDentsu X rozszerza współpracę z Exim Tours
W wyniku przetargu Exim Tours powierzył agencji dentsu X (dentsu Polska) obsługę kampanii SEM w Google Ads i Bing Ads. więcejAnita Łatyńska w Cheil Poland
Anita Łatyńska dołączyła do agencji Cheil Poland, w której objęła stanowisko senior strategy plannera. Poprzednio związana była z agencją Walk. więcejLidl stawia na markę Crivit, rusza międzynarodowa kampania
Sieć sklepów Lidl ruszyła z międzynarodową, obejmującą ponad 30 krajów kampanią marki Crivit pod hasłem “Find your move”. Detalista chce,by docelowo jego brand stał się najsilniejszą marką sportową w Europie. więcejJysk stawia na employer branding
Sieć sklepów Jysk startuje z nową kampanią employer brandingową. Firma zdecydowała się skupić komunikację na możliwościach, które w oczach zespołu mają największe znaczenie: „Wnieś zaangażowanie, odkryj możliwości” oraz „Silny zespół, potęga zaangażowania”. więcejDoritos reklamowane przy "Minecraft: Film"
Agencja Cut The Mustard przygotowała kampanię promującą współpracę Doritos i Minecraft: Film pod hasłem „Spróbuj smaku, który za Tobą chodzi”. To bezpośrednie nawiązanie do najbardziej kultowej postaci gry, czyli Creepera. Doritos wprowadził na rynek nowy, limitowany smak: The Creeper Pizza. więcejShein ma kłopoty w Europie. Groźba kar za mylące promocje
Komisja Europejska w poniedziałek wezwała chińską platformę sprzedażową Shein do odejścia od praktyk wprowadzających klientów w błąd, takich jak nieprawdziwe promocje. Zagroziła, że w następnym kroku na platformę zostaną nałożone kary pieniężne. więcejCYBERSEC EXPO & FORUM 2025: największe targi cyberbezpieczeństwa w Europie Środkowo-Wschodniej
W dniach 11-12 czerwca 2025 roku, TAURON Arena Kraków stanie się centrum europejskiej dyskusji o cyberbezpieczeństwie goszcząc jubileuszową, 20. edycję CYBERSEC EXPO & FORUM. Wydarzenie, odbywające się pod auspicjami Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, zgromadzi ponad 2000 uczestników oraz 100 wystawców i partnerów, tworząc wyjątkową platformę do wymiany wiedzy, nawiązywania kontaktów biznesowych oraz prezentacji najnowszych rozwiązań w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. materiał reklamowy więcejSztuczna inteligencja podsumowuje czytelnikom wydanie „Dziennika Gazety Prawnej”
Infor PL, wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”, udostępnił na swojej stronie internetowej skrót audio z najważniejszymi tekstami z wydania papierowego. Materiał wygenerowało narzędzie sztucznej inteligencji. więcejPrestiżowy brytyjski wydawca ma nowego właściciela
Fundusz inwestycyjny RedBird przejmuje brytyjską grupę medialną Telegraph Media Group, wydawcę prestiżowego dziennika „The Daily Telegraph”. Kwota transakcji opiewa na 673 milionów dolarów. Nowy właściciel obiecuje inwestycje w jakościowe dziennikarstwo i rozwój modelu subskrypcyjnego. więcejPo czym poznać, że tekst napisała sztuczna inteligencja?
Z narządzi generatywnej sztucznej inteligencji garściami korzystają masy ludzi – eksperci, naukowcy, prawnicy, finansiści, ale także ziennikarze. Zgrabne teksty zamieszczone w sieci to czasem (a może często?) dzieło nie ludzi, ale AI. Jak rozpoznać, że tekst mogła napisać sztuczna inteligencja? więcejSprawdziliśmy, jak radzi sobie XYZ. "Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników"
Założony przez Grzegorza Nawackiego portal ekonomiczny XYZ notuje ostatnio ponad 350 tys. użytkowników miesięcznie. – Warunki - jak wszyscy wiedzą - nie są delikatnie mówiąc sprzyjające, bo wszyscy wydawcy mierzą się z nieprzyjazną polityką bigtechów – mówi nam redaktor naczelny i prezes XYZ. Nie zdradza jednak liczby pozyskanych do tej pory płatnych subskrypcji. więcejW Wirtualnej Polsce turystyka dogania media. Nowa usługa reklamowa
Wirtualna Polska Holding w pierwszym kwartale 2025 roku zwiększyła r/r przychody, mimo spadku w segmencie reklamowo-subskrypcyjnym. Pion turystyczny urósł o 17 proc., jeszcze przed finalizacją przejęcia Invia Group. Firma uruchamia usługę reklamową WPartner for Retailers. więcejTemu z największą liczbą reklam na Facebooku i Instagramie. Plus z największym zasięgiem
Najwięcej reklam w 2024 roku w systemie Meta (Facebook, Instagram) miało na swoim koncie Temu Poland, zaś reklamę o największym zasięgu wyemitował Plus – wynika z najnowszego raportu firmy Sotrender. Średni CPM, w porównaniu do 2023 roku, spadł o ponad złotówkę i osiągnął wartość 2 zł 82 gr, a 22,5 proc. wszystkich reklam dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców. więcejAllegro jednak sprzedaje alkohol. Tylko trzeźwym internautom
Platforma Allegro do sprzedaży alkoholu przymierzała się już w zeszłym roku, jednak w październiku wycofano się z tych planów. Ku zaskoczeniu klientów w ostatnich dniach na platformie pojawiła się oferta sprzedaży alkoholu. Odbiór zamówienia odbywa się w punkcie sprzedaży bądź poprzez kuriera, który ma obowiązek weryfikacji trzeźwości, tożsamości i wieku odbierającego przesyłkę. więcejDemagog: dyskusyjne spoty polityczne na Facebooku. Podobne w Hiszpanii
Tropy wokół kontrowersyjnych profili facebookowych Stół Dorosłych i Wiesz jak nie jest prowadzą zagranicę – podaje Stowarzyszenie Demagog, które prześwietliło obie strony, które emitowały agitację wyborczą. „Odkryliśmy łudząco podobne profile działające w Hiszpanii, (…) podobne przedsięwzięcia mogły być realizowane również w innych krajach europejskich” – czytamy w analizie Demagoga. więcejZmiana na czele Krytyki Politycznej. Kaja Puto zastąpi Agnieszkę Wiśniewską
Kaja Puto, wieloletnia współpracowniczka Krytyki Politycznej, od maja pełni funkcję redaktorki naczelnej pisma. Zastąpiła w tej roli Agnieszkę Wiśniewską, która stała na czele lewicowego pisma od 2016 roku. więcejWirtualna Polska z rekordową dywidendą. Ile dostaną inwestorzy?
Władze Wirtualnej Polski Holding chcą, żeby firma wypłaciła w 2025 roku 86,35 mln zł dywidendy, po 2,90 zł na akcję. Głównymi inwestorami w spółce są członkowie jej zarządu Jacek Świderski, Michał Brański i Krzysztof Sierota. więcejWielka awaria Canva.com. Strona praktycznie nie działa od rana
Od około godziny 8:26 użytkownicy platformy Canva zgłaszają masowe problemy z dostępem do serwisu. Strona główna nie ładuje się albo ładuje się bardzo wolno, a próby edytowania czy pobrania projektów kończą się komunikatami o przekroczeniu czasu oczekiwania. więcejShein ma kłopoty w Europie. Groźba kar za mylące promocje
Komisja Europejska w poniedziałek wezwała chińską platformę sprzedażową Shein do odejścia od praktyk wprowadzających klientów w błąd, takich jak nieprawdziwe promocje. Zagroziła, że w następnym kroku na platformę zostaną nałożone kary pieniężne. więcejNowa kampania Oranżady Hellena. Startują „Cooltowe lody oranżadowe!”
Hellena rozpoczęła nową kampanię promującą lody o smaku kultowej oranżady. Letnia inicjatywa pod nazwą „Cooltowe lody oranżadowe!” obejmuje działania w internecie, obecność w przestrzeni miejskiej, specjalne ekspozycje w sklepach oraz współpracę z influencerami. więcejFarmacja i Eurowizja. Jak Novartis wspierał konkurs w Bazylei?
Sponsorem tegorocznego konkursu Eurowizja, który odbył się w Bazylei, był szwajcarski koncern farmaceutyczny Novartis. – Chcemy promować znaczenie zdrowia i dobrego samopoczucia wśród szerokiej publiczności, co idealnie wpisuje się w naszą misję – podkreśla Aneta Poznańska - Country Communications & Patient Advocacy Head w Novartis Poland. materiał reklamowy więcejDemagog: dyskusyjne spoty polityczne na Facebooku. Podobne w Hiszpanii
Tropy wokół kontrowersyjnych profili facebookowych Stół Dorosłych i Wiesz jak nie jest prowadzą zagranicę – podaje Stowarzyszenie Demagog, które prześwietliło obie strony, które emitowały agitację wyborczą. „Odkryliśmy łudząco podobne profile działające w Hiszpanii, (…) podobne przedsięwzięcia mogły być realizowane również w innych krajach europejskich” – czytamy w analizie Demagoga. więcejBioodpady.pl klientem All Hands Agency
Agencja marketingowa All Hands rozpoczęła współpracę z firmą Bioodpady.pl, specjalizującą się w rozwiązaniach dla prawidłowej segregacji i przetwarzania odpadów organicznych. więcejPo czym poznać, że tekst napisała sztuczna inteligencja?
Z narządzi generatywnej sztucznej inteligencji garściami korzystają masy ludzi – eksperci, naukowcy, prawnicy, finansiści, ale także ziennikarze. Zgrabne teksty zamieszczone w sieci to czasem (a może często?) dzieło nie ludzi, ale AI. Jak rozpoznać, że tekst mogła napisać sztuczna inteligencja? więcejSztuczna inteligencja podsumowuje czytelnikom wydanie „Dziennika Gazety Prawnej”
Infor PL, wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”, udostępnił na swojej stronie internetowej skrót audio z najważniejszymi tekstami z wydania papierowego. Materiał wygenerowało narzędzie sztucznej inteligencji. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas:redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj