„AI-owy Armageddon” u wydawców w USA, a co w Polsce? „O krok do tyłu za głównymi trendami na świecie”
Amerykańcy wydawcy notują duże spadki ruchu przez rozwój asystentów AI i AI-owe zmiany w wyszukiwarce Google. Alarmujących doniesień zza oceanu niespecjalnie chcą komentować najwięksi wydawcy w Polsce, chociaż niektórzy zauważają problem. – Wydawcy w Polsce mocno poszli za treściami, a nie danymi użytkowników – uważa ekspert Paweł Nowacki. więcejTak piłkarze potraktowali media po meczu z Finlandią. "Żenujące" czy zrozumiałe?
Polscy piłkarze nie chcieli rozmawiać z mediami w mix zonie po przegranej z Finlandią 1:2. Z jednej strony można to zrozumieć, bo sportowiec po przegranej ma prawo nie czuć się na siłach na podobne aktywności. Z drugiej jednak historia polskiej piłki jest pełna podobnych reakcji. A kibice i sponsorzy patrzą i wyciągają wnioski. więcejWybrano nowe władze IAA Polska. Jovan Protić prezesem
Jovan Protić, ustępujący wiceprezes Ringier Axel Springer Polska, został wybrany na prezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska w kadencji 2025-2027. Do zarządu weszli też przedstawiciele firm Warner Bros. Discovery, Nestle, TikTok, IF Nation, L’Oréal, Publicis, Havas, więcejKoniec "Warsaw Shore". Nie będzie kolejnej edycji
Nie będzie kolejny sezonu programu “Warsaw Shore”. Stacja MTV Polska zdecydowała się bowiem zakończyć realizację kultowego reality show. Dotąd zrealizowano 22. edycje - ostatnia jednak nie została wyemitowana, bo po zakończeniu zdjęć zmarł jej uczestnik. więcejTego jeszcze nie było. Znany sportowiec ambasadorem agencji mediowej
Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski, lekkoatleta i chodziarz został ambasadorem agencji mediowej OMD Poland. Nowym motto firmy brzmi "Krok więcej". więcejKoniec "Warsaw Shore". Nie będzie kolejnej edycji
Nie będzie kolejny sezonu programu “Warsaw Shore”. Stacja MTV Polska zdecydowała się bowiem zakończyć realizację kultowego reality show. Dotąd zrealizowano 22. edycje - ostatnia jednak nie została wyemitowana, bo po zakończeniu zdjęć zmarł jej uczestnik. więcejPrzerwany mecz w Canal+ i Polsat Box Go. Dlaczego do tego doszło?
Osobom, które oglądały mecz Finlandia-Polska za pośrednictwem serwisów streamingowych Canal+ i Polsat Box Go, pod koniec spotkania wyświetlił się komunikat o ograniczeniach licencyjnych. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska tłumaczy to w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przerwą w grze i ograniczeniami licencyjnymi TVP. więcejPrezenterka TTV pojawia się w poranku TVN24
Od tygodnia Patrycja Stockinger pojawia się wśród prowadzących serwisy w programie „Wstajesz i wiesz” w TVN24. Wcześniej dziennikarka była związana głównie z anteną TTV. więcejTVN szykuje kolejny program z Architektką Porządku. Ruszył casting
Z początkiem czerwca ruszyły poszukiwania uczestników do nowego programu „Poukładani”. To drugi format z udziałem Agnieszki Witkowskiej, Architektki Porządku, realizowany na zlecenie stacji TVN. więcejWłaściciel MTV i Paramount Network zwalnia pracowników
Paramount Global, który jest właścicielem takich kanałów jak Paramount Network, MTV, Comedy Central czy współwłaścicielem serwisu streamingowego SkyShowtime, rozpoczął ostatni etap redukcji zatrudnienia. Według Reutersa, pracę ma stracić 3,5 proc. personelu w Stanach Zjednoczonych. Zwolnienia są też możliwe na innych rynkach. więcejIlu widzów oglądało klęskę piłkarzy w Helsinkach? Padł tegoroczny rekord
Średnio 4,23 mln widzów obejrzało w kanałach Telewizji Polskiej mecz Finlandia - Polska rozegrany we wtorek 10 czerwca w ramach eliminacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2026. Jest to rekordowy wynik oglądalności w telewizji w tym roku. Zapewne nie bez wpływu na to miało zamieszanie wokół kadry narodowej. Samo spotkanie zostało przerwane z powodu zasłabnięcia kibica. więcejSzefowa TVN24 BiS odchodzi. W firmie pracowała 21 lat
Katarzyna Ramotowska, redaktor naczelna kanału TVN24 BiS, odchodzi z TVN Warner Bros. Discovery – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z firmą związana była 21 lat. – Naszedł dla mnie moment, by nieco zwolnić tempo i otworzyć się na nowe wyzwania oraz inne formy rozwoju zawodowego i osobistego – napisała w mailu skierowanym do dziennikarzy stacji, do którego dotarliśmy. więcejKontrowersyjne zachowanie dziennikarzy TVP. KRRiT oceni, czy złamali prawo
Przed meczem Finlandia-Polska dziennikarze TVP Sport nie przerwali relacji, kiedy na próbę zagrano polski hymn. Skrytykował ich za to m.in. poseł PiS Zbigniew Bogucki. – Zleciłem odpowiedniemu departamentowi KRRiT zażądać od TVP tego materiału w celu analizy czy nie zostało naruszone prawo – odpisał mu na portalu X przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski. więcejAgnieszka Woźniak-Starak odchodzi z TVN. "Ludzi, którym zawdzięczam najwięcej, dawno już tam nie ma"
Agnieszka Woźniak-Starak po 12 latach pracy rozstaje się ze stacją TVN, w którym ostatnio prowadziła “Mam talent!”. – To był bardzo ważny czas w moim życiu, ale pora iść dalej – napisała Woźniak-Starak na Instagramie w środowy poranek. więcejMinister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych z siedzibą w Warszawie, ul. Chełmska 21. materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
Tak piłkarze potraktowali media po meczu z Finlandią. "Żenujące" czy zrozumiałe?
Polscy piłkarze nie chcieli rozmawiać z mediami w mix zonie po przegranej z Finlandią 1:2. Z jednej strony można to zrozumieć, bo sportowiec po przegranej ma prawo nie czuć się na siłach na podobne aktywności. Z drugiej jednak historia polskiej piłki jest pełna podobnych reakcji. A kibice i sponsorzy patrzą i wyciągają wnioski. więcejWybrano nowe władze IAA Polska. Jovan Protić prezesem
Jovan Protić, ustępujący wiceprezes Ringier Axel Springer Polska, został wybrany na prezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska w kadencji 2025-2027. Do zarządu weszli też przedstawiciele firm Warner Bros. Discovery, Nestle, TikTok, IF Nation, L’Oréal, Publicis, Havas, więcejTego jeszcze nie było. Znany sportowiec ambasadorem agencji mediowej
Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski, lekkoatleta i chodziarz został ambasadorem agencji mediowej OMD Poland. Nowym motto firmy brzmi "Krok więcej". więcejDyrektorzy marketingu zwiększają inwestycje w sztuczną inteligencję
Chociaż nadal istnieją obawy dotyczące roli generatywnej sztucznej inteligencji w marketingu, 83 proc. dyrektorów ds. marketingu wyraziło optymizm co do tej technologii, co stanowi wzrost o pięć punktów procentowych w porównaniu z rokiem poprzednim – wynika z raportu Boston Consulting Group (BCG). Chcą w nią zainwestować co najmniej 10 mln dolarów w ciągu najbliższych trzech lat. więcejKina Helios z salami Imax
Sień kin Helios rozpoczyna współpracę strategiczną z IMAX. W ramach tego partnerstwa w wybranych kinach Helios powstaną sale w formacie IMAX Experience. Pierwsze dwie sale IMAX zostaną otwarte w kinach Agory w Gdyni oraz w Szczecinie. więcejWersow i Faustyna Fugińska promują herbaty Lipton
Marka herbat Lipton rozpoczęła współpracę z dwiema popularnymi influencerkami: Wersow (Weroniką Sową) oraz Faustyną Fugińską. Obie współtworzą i promują limitowaną linię czarnych herbat inspirowanych ich ulubionymi smakami i stylami życia. więcej"Bolec" dołącza do "Gruchy" w reklamie Uniqa
W czerwcu wystartowała nowa odsłona kampanii reklamowej ubezpieczyciela Uniqa. W znanym formacie ponownie zobaczymy Mirosława Zbrojewicza w roli Gruchy z filmu „Chłopaki nie płaczą”, a towarzyszy mu Michał Milowicz, czyli słynny “Bolec”. więcejMagda Żychlińska wraca do Grupy DDB
DDB basket (dawnej Gutenberg Agency) wzmacnia struktury client service. Do agencji na stanowisko business & client service directora wraca Magda Żychlińska. więcejMuzyka, która łączy w nowej kampanii Sony „Festiwal jest w Tobie”
Pod hasłem „Festiwal jest w Tobie” wystartowała kampania promująca nową linię głośników ULT Power Sound marki Sony. Za koncepcję i realizację odpowiada konsorcjum agencji JU:, Neon Shake i Euvic Digital. Media zaplanowała i zakupiła agencja Sales Intelligence. więcejRuszyła nowa kampania mebli Agata z Mumio
Sklepy meblowe Agata w nowej kampanii promują meble kuchenne. Bohaterami spotów są aktorzy z grupy teatralnej Mumio. więcejMarka Kia promuje Dni Otwarte
W ramach promocji Dni Otwartych Kia Polska wystartowała z kampanią reklamową. Celem działań promocyjnych jest zapoznanie z modelami samochodów Kia oraz zachęta do skorzystania ze specjalnych ofert czy jazd testowych. więcej„Dieta (Nie)Życia” – rusza druga edycja kampanii o problemie anoreksji
Rusza druga edycja kampanii „Dieta (Nie)Życia”, skupionej dookoła anoreksji. Celem kampanii pt. „Czas ma znaczenie” jest nie tylko zwiększenie świadomości na temat anoreksji, ale przede wszystkim umożliwienie jej wczesnego rozpoznania. więcejBędzie kolejne Multikino w Poznaniu. Przekąski i bilety samoobsługowo
Multikino w 2027 roku uruchomi swój multipleks w poznańskiej Galerii Avenida. Bilety, przekąski i napoje będą w nim sprzedawane samoobosługowo. więcejBank Pekao laureatem konkursu The Drum Awards for Marketing EMEA
Kampania „Jak nie teraz, to kiedy …wbijesz na wyższy level” Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse. materiał reklamowy więcejTak piłkarze potraktowali media po meczu z Finlandią. "Żenujące" czy zrozumiałe?
Polscy piłkarze nie chcieli rozmawiać z mediami w mix zonie po przegranej z Finlandią 1:2. Z jednej strony można to zrozumieć, bo sportowiec po przegranej ma prawo nie czuć się na siłach na podobne aktywności. Z drugiej jednak historia polskiej piłki jest pełna podobnych reakcji. A kibice i sponsorzy patrzą i wyciągają wnioski. więcejByły manager naTemat.pl przeszedł do Polska Press
Janusz Omyliński dołączył do Polska Press Grupy. Niedawno podawaliśmy, że rozstał się z Grupą naTemat.pl. Będzie zajmował podobne stanowisko w nowym miejscu pracy. więcej"Vanity Fair" z nowym globalnym dyrektorem wydawniczym
Wydawnictwo Condé Nast mianowało Marka Guiducciego globalnym dyrektorem wydawniczym “Vanity Fair”. Stanowisko to obejmie 30 czerwca br. Zastąpi Radhikę Jones, która kierowała magazynem przez siedem lat. więcejRuch na stronach wydawców "miażdżony" przez Google i AI
Asystenci AI jak Gemini czy ChatGPT na spółkę z funkcją AI Overviews od Google dosłownie zabijają ruch na strony wydawców internetowych – alarmuje “The Wall Street Journal”. Media muszą się zmienić, jeśli chcą przetrwać to tsunami zmian. więcejByła szefowa biura reklamy TVP pożegnała się z ZPR Media
Po roku pracy z Grupą ZPR Media rozstała się dyrektor rozwoju i sprzedaży wideo Ewelina Czuba. Wcześniej przez kilka lat pracowała jako szefowa biura reklamy Telewizji Polskiej. więcejPrawicowi publicyści odznaczeni przez prezydenta. Krzyż Kawalerski dla komentatora ze starego TVP Info
Wśród odznaczonych we wtorek przez prezydenta Andrzeja Dudę są publicyści związani z mediami o profilu konserwatywnym. Krzyże Kawalerskie Orderu Odrodzenia Polski otrzymali m.in. Wojciech Korkuć, Miłosz Manasterski, Krzysztof Masłoń i Ewa Stankiewicz–Jorgensen. więcej„AI-owy Armageddon” u wydawców w USA, a co w Polsce? „O krok do tyłu za głównymi trendami na świecie”
Amerykańcy wydawcy notują duże spadki ruchu przez rozwój asystentów AI i AI-owe zmiany w wyszukiwarce Google. Alarmujących doniesień zza oceanu niespecjalnie chcą komentować najwięksi wydawcy w Polsce, chociaż niektórzy zauważają problem. – Wydawcy w Polsce mocno poszli za treściami, a nie danymi użytkowników – uważa ekspert Paweł Nowacki. więcejTe portale informacyjne zyskały najwięcej w szczycie kampanii. Onet umocnił się jako lider
W maju 2025 roku dziesięć najpopularniejszych serwisów informacyjno-publicystycznych miało prawie jedną czwartą użytkowników więcej niż przed miesiącem. Wzrosty o ponad 30 proc. osiągnęły portale TVN24, „Gazety Wyborczej”, RMF24 i Goniec.pl, zaś liderujący Onet zwiększył przewagę zasięgową nad WP.pl. więcejMariusz Marszałkowski nowym wicenaczelnym Defence24
Od 1 czerwca Mariusz Marszałkowski został mianowany zastępcą redaktora naczelnego Defence24.pl. W nowej roli będzie odpowiadał za rozwój treści informacyjnych i wsparcie procesu redakcyjnego oraz koordynacje bieżącej pracy redakcji. więcejTrump znów łaskawy dla TikToka
Donald Trump zasugerował ponowne przedłużenie terminu wejścia w życie ustawy, która w praktyce wyklucza TikToka z amerykańskiego rynku. Polityk od początku swojej kadencji odwleka ostateczną decyzję na temat popularnej chińskiej aplikacji, z której korzysta 100 mln Amerykanów. Do tej pory nie sprzedano lokalnej części aktywów TikToka firmie z USA, co pozwoliłoby uniknąć banicji. więcejRuch na stronach wydawców "miażdżony" przez Google i AI
Asystenci AI jak Gemini czy ChatGPT na spółkę z funkcją AI Overviews od Google dosłownie zabijają ruch na strony wydawców internetowych – alarmuje “The Wall Street Journal”. Media muszą się zmienić, jeśli chcą przetrwać to tsunami zmian. więcej"Ksiądz z osiedla" upomniany za działania w mediach. Duchowny odpowiedział na zarzuty
Zarząd Polskiej Prowincji Towarzystwa Boskiego Zbawiciela (Salwatorianów) upomniał ks. Rafała Główczyńskiego SDS, znanego w social mediach jako “Ksiądz z osiedla”. Podkreślono, że potrzeba większej precyzji w wypowiedziach duchownego, szczególnie w kontekście złożonych zagadnień moralnych. Ks. Główczyński zapowiedział, że będzie konsultował swoje wypowiedzi z teologami. więcej„Pytania na Szybko”. Nowy format wideo od Auto Świata
W czwartek serwis Auto Świat (Ringier Axel Springer Polska) rusza z nowym formatem wideo „Pytania na Szybko”. Program poprowadzi dziennikarz motoryzacyjny Łukasz Bąk, a jego sceną będzie tor wyścigowy w Poznaniu. więcejFundusz wycofuje się z Answear.com. Zainkasuje prawie 100 mln zł
Subdundusz należący do MCI w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu sprzedaje 19,3 proc. akcji spółki Answear.com, zdecydowaną większość posiadanego pakietu jej walorów. Wartość transakcji to 95,3 mln zł. więcejBank Pekao laureatem konkursu The Drum Awards for Marketing EMEA
Kampania „Jak nie teraz, to kiedy …wbijesz na wyższy level” Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse. materiał reklamowy więcejBe Communications w nowym międzynarodowym aliansie firm doradczych PR
Powstał Gartner’s Partners - międzynarodowy alians firm PR skupiających się na doradztwie strategicznym oraz zarządzaniu reputacją organizacji klientów. Polskę reprezentuje w nim Be Communications. więcejDyrektorzy marketingu zwiększają inwestycje w sztuczną inteligencję
Chociaż nadal istnieją obawy dotyczące roli generatywnej sztucznej inteligencji w marketingu, 83 proc. dyrektorów ds. marketingu wyraziło optymizm co do tej technologii, co stanowi wzrost o pięć punktów procentowych w porównaniu z rokiem poprzednim – wynika z raportu Boston Consulting Group (BCG). Chcą w nią zainwestować co najmniej 10 mln dolarów w ciągu najbliższych trzech lat. więcejTrump znów łaskawy dla TikToka
Donald Trump zasugerował ponowne przedłużenie terminu wejścia w życie ustawy, która w praktyce wyklucza TikToka z amerykańskiego rynku. Polityk od początku swojej kadencji odwleka ostateczną decyzję na temat popularnej chińskiej aplikacji, z której korzysta 100 mln Amerykanów. Do tej pory nie sprzedano lokalnej części aktywów TikToka firmie z USA, co pozwoliłoby uniknąć banicji. więcejSukces polskiego modelu językowego. Bielik będzie współpracować z Nvidią
Fundacja SpeakLeash ogłosiła, że polski model językowy Bielik podejmuje współpracę z amerykańską firmą Nvidia. Bielik ma trafić do jednego z najpopularniejszych systemów AI – Perplexity. więcejZmiana w zarządzie T-Mobile Polska. Nowy szef pionu klientów detalicznych
Z zarządu T-Mobile Polska z końcem czerwca odejdzie Goran Markovic, dyrektor ds. B2C, segmentu obejmującego klientów detalicznych. Od września tę funkcję przejmie Maximiliano Bellassai, obecnie członek zarządu Mobile w Czechach i na Słowacji. więcej10 mln na walkę z cyberzagrożeniami. Powołano nową jednostkę
W Ministerstwie Cyfryzacji powstaje CSIRT Cyfra – wyspecjalizowany zespół ds. cyberbezpieczeństwa sektora infrastruktury cyfrowej. Jego główne zadania to szybkie reagowanie na cyberataki, ciągłe monitorowanie zagrożeń oraz pomoc techniczna dla instytucji korzystających z usług cyfrowych. Projekt otrzymał 10 mln zł dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas:redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj