W końcu jest rzecznik rządu. Ekspert: wybór aktywnego polityka to błąd
Donald Tusk powołał rzecznika rządu. Został nim minister ds. Unii Europejskiej Adam Szłapka. O ocenę tej nominacji zapytaliśmy Pawła Prusa, eksperta komunikacji, badacza rynku mediów oraz infosfery, założyciela Instytutu Zamenhofa. Zwrócił on uwagę również na inny aspekt tej nominacji - całościową strategię komunikacji rządu, z którą będzie musiał mierzyć się Adam Szłapka. więcejKto wygrał wiosnę w TV? Ekspertka wskazuje na nowy „format sukcesu”
Tegoroczne wiosenne ramówki w większości dobiegły końca. Mimo iż w ofercie tzw. wielkiej czwórki wielkich zaskoczeń nie było, to statystyczny Polak i tak spędził przed szklanym ekranem nieco więcej czasu niż rok temu. Nie przesądziły o tym jednak ani elektryzujące nowości, ani wyczekiwane reaktywacje. Największym wygranym tej wiosny były kanały newsowe, a telewizja odkryła nowy „format sukcesu” – wskazują znawcy telewizyjnego rynku. Jaki? więcejMcCann Poland i Mastercard z dwoma Lwami na Cannes Lions
Zakończył się Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2025, w ramach którego McCann Poland i Mastercard zdobyli dwa Srebrne Lwy za kampanię „Public Money ATM”. Zespół agencji i klienta zdobył łącznie osiem nominacji za dwa różne projekty – „Public Money ATM” i „Inclusive by Design”. więcejwPolsce24 zbiera milion zł na nowe studio. Jak będzie wyglądać?
Telewizja wPolsce24 (Fratria) rozpoczęła największą zbiórkę pieniędzy w swojej historii. Chce pozyskać 1 mln zł na studio. Stacja planuje oszklić taras przylegający do budynku, w którym wynajmuje piętro. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że wPolsce24 planuje ruszyć z budową do końca roku. więcejOrlen ma plany wobec Kubicy po sukcesie w LE Mans. Czy przedłuży umowę?
Robert Kubica zwyciężył w wyścigu LE Mans. Nadal współpracuje z marką Orlen, a dyrektor wykonawcza firmy ds. sponsoringu Lidia Kałucka tłumaczy nam, jak zamierzają wykorzysta sukces kierowcy i co z ich dalszą współpracą. więcejKto wygrał wiosnę w TV? Ekspertka wskazuje na nowy „format sukcesu”
Tegoroczne wiosenne ramówki w większości dobiegły końca. Mimo iż w ofercie tzw. wielkiej czwórki wielkich zaskoczeń nie było, to statystyczny Polak i tak spędził przed szklanym ekranem nieco więcej czasu niż rok temu. Nie przesądziły o tym jednak ani elektryzujące nowości, ani wyczekiwane reaktywacje. Największym wygranym tej wiosny były kanały newsowe, a telewizja odkryła nowy „format sukcesu” – wskazują znawcy telewizyjnego rynku. Jaki? więcejwPolsce24 zbiera milion zł na nowe studio. Jak będzie wyglądać?
Telewizja wPolsce24 (Fratria) rozpoczęła największą zbiórkę pieniędzy w swojej historii. Chce pozyskać 1 mln zł na studio. Stacja planuje oszklić taras przylegający do budynku, w którym wynajmuje piętro. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że wPolsce24 planuje ruszyć z budową do końca roku. więcejRepublika na czele. wPolsce24 wyprzedziło stację Polsatu
W maju tego roku zdecydowana większość kanałów informacyjnych notowała wzrosty oglądalności. Powód jest oczywisty – kampania wyborcza i wybory prezydenckie. Z ciekawych zmian to kanał wPolsce24 ma już wyższą widownię niż należące do Grupy Polsat Plus Wydarzenia 24. więcej„Projekt UFO” i „Heweliusz” dały zarobić. Polski producent z większym zyskiem
Producent filmowo-serialowy Telemark, który w ostatnich latach zrealizował m.in. seriale „Projekt UFO”, „Heweliusz” i „Udar”, w 2024 roku zwiększył przychody o ponad połowę, zarabiając na czysto 1,8 mln zł. więcejUczestnicy „Idź na całość” poszukiwani. Stacja ogłosiła casting
Ruszył nabór uczestników do programu „Idź na całość”, który jesienią trafi na antenę kanału TTV. Casting do reaktywowanego po latach teleturnieju realizuje firma Well well Productions. więcejPrezenter Wydarzeń 24 współpracuje z Polskim Radiem
Eugeniusz Diaczkow, prezenter kanału informacyjnego Wydarzenia 24 (Grupa Polsat Plus) rozpoczął współpracę z Polskim Radiem dla Ukrainy – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarz jest jednym z prowadzących programu publicystycznego „Temat dnia”. więcej"Fakty" najdroższe w cenniku reklamowym TVN
W cenniku TVN na lipiec najdrożej wyceniono spoty przy serwisie informacyjnym “Fakty” – na ponad 50 tys. zł. więcejRządzą w ramówkach od lat. Oto najdłużej emitowane w Polsce teleturnieje
Moda na teleturnieje trwa w najlepsze, o czym najlepiej świadczy ostatni sukces „The Floor” w TVN, reaktywacja „Awantury o kasę” Polsatu czy ”Idź na całość”, które na jesień szykuje TTV. Programy, które rozrywkę łączą z rywalizacją, wielkimi emocjami, a często także walorami edukacyjnymi to wciąż jedne z najpopularniejszych formatów w telewizji. Zobaczcie nasze zestawienie pięciu najdłużej emitowanych teleturniejów, które wciąż można oglądać w telewizji. więcejCzy będą kolejne seriale Maxa w Playerze?
Wiosną Player zaoferował czwarty sezon serialu „Szadź”, który zadebiutował w październiku na platformie Max. Miało to charakter eksperymentu. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl, na razie nie będzie on kontynuowany w odniesieniu do innych tytułów. więcejNetflix udostępni w Europie kanały telewizyjne
Od lata 2026 roku wszyscy abonenci serwisu Netflix we Francji będą mogli oglądać kanały telewizyjne Grupy TF1 i treści wideo na żądanie z platformy TF1+ bezpośrednio w serwisie Netflix. To efekt zawartej ostatnio umowy dystrybucyjnej. więcejProgramy czołowych brytyjskich kanałów w Canal+ Polska i AXN Spin
Programy brytyjskich nadawców Channel 4 oraz ITV zasilą niebawem ramówki polskojęzycznych stacji Canal+ Kuchnia, Canal+ Domo i AXN Spin. Nadawcy kupili licencje pozwalające na pokazywanie programów dokumentalnych, kulinarnych i podróżniczych. więcejMax przedstawia dokument „Zaufaj mi” o polsko-niemieciej parze w kryzysie
„Zaufaj mi” to intymna opowieść o miłości wystawionej na próbę. Nowy dokument HBO Original trafił właśnie na platformę Max. więcejTyle zarobiły władze Cyfrowego Polsatu. Zygmunt Solorz więcej niż żona i synowie
Członkowie zarządu Cyfrowego Polsatu w 2024 roku zarobili łącznie 17,3 mln zł brutto, o 0,8 mln więcej niż przed rokiem. Natomiast w radzie nadzorczej najlepiej wynagradzany był jej szef Zygmunt Solorz, większościowy akcjonariusz całej spółki, który zainkasował znacznie więcej od swojej żony Justyny Kulki oraz każdego z dwóch synów. więcejKonkurent Netfliksa pyta klientów, jak ma się promować. Czy wolą 4K czy produkcje w USA?
SkyShowtime rozsyła do polskich użytkowników ankietę, w której pyta jak ma komunikować swój przekaz. W badaniu pojawia się kwestia treści 4K, elastycznych pakietów, lokalnych i amerykańskich produkcji. W badaniu, do którego treści dotarł portal Wirtualnemedia.pl, można wskazać też konkurencyjne platformy, które spełniają określone atuty. więcejWielka ofensywa HBO Max. Zadebiutuje na 12 rynkach
Już w lipcu serwis streamingowy HBO Max pojawi się w 12 krajach, gdzie nie był do tej pory dostępny. Będą to: Albania, Armenia, Cypr, Estonia, Gruzja, Islandia, Kazachstan, Kirgistan, Litwa, Łotwa, Malta i Tadżykistan. Zbiegnie się to z rebrandingiem Max na HBO Max m.in. na polskim rynku. więcejCzołowy nadawca testuje streaming o niskim opóźnieniu
Nadawca publiczny BBC w serwisie streamingowym iPlayer w Wielkiej Brytanii uruchomił testowo wersję stacji BBC Two z niskim opóźnieniem. Próbny przekaz jest dostępny dla widzów z wybranymi urządzeniami codziennie w godzinach 8-17. Próby są związane m.in. z transmisjami z Wimbledonu i festiwalu muzycznego Glastonbury. więcejPlatforma Max i Eurosport pokażą nowy turniej tenisowy
Warner Bros. Discovery pozyskało prawa do nowego drużynowego turnieju tenisowego z udziałem gwiazd tenisa z minionych lat na czele z Dominikiem Thiemem. Każdy mecz turnieju Legends Team Cup, którego pierwsza runda rozpocznie się 14 sierpnia, transmitowany będzie na platformach WBD - HBO Max i Discovery+. więcejKultowy serial wrócił na antenę TVP. „To eksperyment społeczno-telewizyjny”
Po ponad 25 latach przerwy telenowela „Sobota w Bytkowie” wróciła na antenę TVP3 Katowice. Bijący rekordy oglądalności w latach 90. serial w języku śląskim, będzie powtarzany przez całe lato. Włodarze regionalnego ośrodka TVP zastanawiają się, czy serial sprzed lat trafi dziś do młodej widowni. więcejTVP pozyskała nowe prawa sportowe. Powrót po latach
Stacja TVP Sport poinformowała, że pokaże zaplanowane na 4-5 lipca zawody darta Superbet Poland Darts Masters. Dyscyplina ta wraca na publiczną antenę po trzech latach przerwy. więcej"Mówię Wam" wróci z kolejnym sezonem. Ilu widzów oglądało program tej wiosny?
Średnio 226 tys. widzów śledziło tej wiosny talk-show „Mówię Wam” w TVN7 – wynika z danych Nielsena. Program prowadzony przez Mateusza Hładkiego wróci na antenę pod koniec sierpnia. więcej„Wszystkie gramy do jednej bramki”. TVP z kampanią na Euro 2025 piłkarek
Telewizja Polska startuje z kampanią „Wszystkie gramy do jednej bramki”, nawiązującą do Euro 2025 Kobiet. Piłkarska reprezentacja Polski kobiet w lipcu, po raz pierwszy w historii, wystąpi w mistrzostwach Europy. Telewizja Polska pozyskała wyłączne prawa do transmisji Euro 2025. Nadawca publiczny pokaże wszystkie mecze turnieju, rozgrywanego w dniach 2–27 lipca w Szwajcarii. więcejNietypowy casting do „Familiady”. Szukają ankietowanych
Twórcy „Familiady” pracują nad nowym sezonem teleturnieju, poszukując nie tylko uczestników, ale i ankietowanych. Respondenci zainteresowani udziałem w kultowej ankiecie, mogą zgłaszać się do programu TVP2. więcejViaplay wchodzi do kolejnego kraju. Ale bez sportu
Czeska Prima Group podpisała długoterminową umowę na wyłączność odnośnie oferowania biblioteki Viaplay Select, która obejmuje m.in. skandynawskie seriale. Zasilą one ofertę serwisu streamingowego Prima+. więcejMazurska Noc Kabaretowa po latach w TVP2. Impreza ma łączyć Polaków
Na początku lipca telewizyjna Dwójka pokaże Mazurską Noc Kabaretową, która tradycyjnie odbędzie się w Mrągowie. Kultowy kabareton wraca na antenę Telewizji Polskiej po dziewięcioletniej przerwie, a tegoroczna impreza ma być symbolem tego, że “dobry humor buduje mosty – a nie mury”. więcejW Polsce mniej kanałów FAST niż w Argentynie. Przychody podwoją się
W Polsce działa 96 kanałów FAST, podczas gdy na przykład w Argentynie 200. W Europie Środkowo-Wschodniej przychody tego segmentu wzrosną ze 176 mln dol. w 2025 roku do 379 mld dol. w 2029 roku - wynika z prezentacji firmy 3Vision podczas opublikowanej przez portal c21media.net przy okazji konferencji Content Warsaw. więcejZawieszony dziennikarz TVN24 poza aresztem. „Nie oceniajmy, poczekajmy na fakty”
Mateusz W., zawieszony w pracy dziennikarz TVN24, poinformował, że opuścił areszt, do którego trafił w połowie kwietnia. – Proszę, nie oceniajmy, poczekajmy na fakty – stwierdził. Prokuratura postawiła W. pięć zarzutów w sprawie, w którą zamieszany jest także m.in. były komendant główny policji Zbigniew M. więcejRepublika ujawnia kolejne rozmowy Giertycha sprzed 6 lat. Służby szukają źródła wycieku
W środę TV Republika opublikowała kolejne nagrania rozmów telefonicznych Romana Giertycha z 2019 roku. Giertych był wówczas inwigilowany przez służby z użyciem oprogramowania Pegasus. CBA złożyło do prokuratury zawiadomienie dotyczące ujawnienia informacji niejawnej oraz rozpowszechnianie informacji z postępowania przygotowawczego – podał we wtorek rzecznik ministra spraw wewnętrznych i administracji. więcejWielki powrót. Marek Kondrat zagra Rzeckiego w nowej "Lalce"
Marek Kondrat wcieli się w rolę Ignacego Rzeckiego w nowej ekranizacji "Lalki" Bolesława Prusa - podał Onet. Zdjęcia do filmu ruszą już w lipcu. więcejMinister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych z siedzibą w Warszawie, ul. Chełmska 21. materiał reklamowy więcejWIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
Radio Plus zarobiło więcej. Zysk w górę
W 2024 roku spółka Porozumienie Radiowe Plus, współwłaściciel Radia Plus, wypracował wzrost przychodów o ponad 15 proc., zarabiając na czysto ponad dwa razy więcej niż przed rokiem. więcejPrezenter Wydarzeń 24 współpracuje z Polskim Radiem
Eugeniusz Diaczkow, prezenter kanału informacyjnego Wydarzenia 24 (Grupa Polsat Plus) rozpoczął współpracę z Polskim Radiem dla Ukrainy – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarz jest jednym z prowadzących programu publicystycznego „Temat dnia”. więcejRadio Nowy Świat będzie nadawać z zawodów sportowych
Od 18 do 25 czerwca w Pucku odbywają się Mistrzostwa Europy ILCA 4. Ponad 400 zawodników z całego kontynentu zmierzy się w najliczniejszej klasie regatowej świata. Radio Nowy Świat objęło patronat medialny nad tym wydarzeniem i będzie nadawać w sobotę dwie audycje z mariny w Pucku. więcejPolskie Radio składa apelację od wyroku ws. Fundacji Otwarty Dialog
Polskie Radio przegrało proces z Fundacją Otwarty Dialog (FOD) za serię szkalujących materiałów w latach rządów Zjednoczonej Prawicy. Sąd nakazał nadawcy przeprosiny i wypłatę 200 tys. zł odszkodowania. Polskie Radio złożyło apelację. więcejMcCann Poland i Mastercard z dwoma Lwami na Cannes Lions
Zakończył się Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2025, w ramach którego McCann Poland i Mastercard zdobyli dwa Srebrne Lwy za kampanię „Public Money ATM”. Zespół agencji i klienta zdobył łącznie osiem nominacji za dwa różne projekty – „Public Money ATM” i „Inclusive by Design”. więcejOrlen ma plany wobec Kubicy po sukcesie w LE Mans. Czy przedłuży umowę?
Robert Kubica zwyciężył w wyścigu LE Mans. Nadal współpracuje z marką Orlen, a dyrektor wykonawcza firmy ds. sponsoringu Lidia Kałucka tłumaczy nam, jak zamierzają wykorzysta sukces kierowcy i co z ich dalszą współpracą. więcejKonsumenci dokonują egoistycznego zwrotu
W dobie rosnących trudności ekonomicznych konsumenci na całym świecie coraz bardziej stawiają na zaspokajanie swoich własnych potrzeb kosztem wspólnoty – wynika ze specjalnej edycji raportu agencji Edelman „Brand Trust, From We to Me”. Badani wybierają marki lokalne, którym bardziej ufają, i oczekują od nich nie tylko jakości produktów, ale także wsparcia, odpowiedzialności społecznej oraz transparentności. więcejPiwo Lech sponsoruje Enklawę. W nowej odsłonie Kayah
Marka piwa Lech (Kompania Piwowarska), sponsor projektu Enklawa przedstawia jego drugą odsłonę. Po inauguracyjnym koncercie Sobla, na YouTube premierę ma nagranie występu Kayah. Ikona polskiej sceny muzycznej zaśpiewała boso, w kameralnej formule jam session, na warszawskim ogródku działkowym. więcejDorian Szymański awansował w WPP Media
Dorian Szymański, po ponad 5 latach pracy w agencji mediowej Mindshare (WPP) awansował na nowe stanowisko w strukturze WPP Media – dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. więcejHeinz w kampanii grillowej docenia tych, którzy dla smaku zrobią wszystko
„Niezwykła księga grillowych poświęceń” – to pierwsza odsłona nowego pozycjonowania marki Heinz w Polsce, przygotowanego przez agencję Ogilvy, które wyraża hasło „Heinz. Dla smaku wszystko”. więcejPokolenie Z i reklamy z AI to złe połączenie
Aplikacje do tworzenia treści wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz komunikacja do pokolenia zetek to jedne z dwóch najbardziej gorących tematów. Przynajmniej wśród marketerów i osób zajmujących się reklamą. Jak pokazują badania IAB tych dwóch rzeczy jednak nie powinniśmy łączyć. więcejKrzysztof Ibisz w reklamie OBI świętuje 27. urodziny
Ruszyła urodzinowa kampania reklamowa sieci sklepów budowlanych OBI. Występuje w niej prezenter Polsatu Krzysztof Ibisz. więcejCannes Lions: kolejne nagrody dla agencji z Polski
Agencja DDB Warszawa zdobyła Złotego Lwa za kampanię dla McDonald's Polska, a McCann Poland - Srebrnego Lwa za aktywację dla Mastercard na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Polskie agencje mają łącznie na koncie 6 nagród. więcejLinie lotnicze odpowiadają na zastrzeżenia UOKiK. Chodzi o opłaty za bagaże pasażerów
Wizz Air ściśle współpracuje z właściwymi organami - poinformowała w piątek PAP firma, odnosząc się do postępowania wyjaśniającego UOKiK ws. sposobu mierzenia bagaży pasażerów i naliczania opłat za zbyt duże. Linia dodała, że nie może komentować szczegółów postępowania. więcej„Wszystkie gramy do jednej bramki”. TVP z kampanią na Euro 2025 piłkarek
Telewizja Polska startuje z kampanią „Wszystkie gramy do jednej bramki”, nawiązującą do Euro 2025 Kobiet. Piłkarska reprezentacja Polski kobiet w lipcu, po raz pierwszy w historii, wystąpi w mistrzostwach Europy. Telewizja Polska pozyskała wyłączne prawa do transmisji Euro 2025. Nadawca publiczny pokaże wszystkie mecze turnieju, rozgrywanego w dniach 2–27 lipca w Szwajcarii. więcejPlush reklamuje się w "Awanturze o kasę". Ibisz w roli prowadzącego
Marka telekomunikacyjna Plush (Polkomtel) wraca z reklamą telewizyjną. Promuje się spotem, którego akcja dzieje się na planie teleturnieju “Awantura o kasę” w Polsacie prowadzonego przez Krzysztofa Ibisza. więcejDrWitt sponsoruje Superpuchar Polski w piłce ręcznej
Marka DrWitt, wchodząca w skład Grupy Maspex, dołącza do grona sponsorów Superpucharu Polski w piłce ręcznej. Logo marki pojawi się na bandach LED wokół boiska, naklejkach umieszczonych na parkiecie, ściankach do wywiadów, w strefie mixed-zone, citylightach, stronie internetowej wydarzenia oraz innych materiałach promocyjnych. więcejPrzed rozmową o pracę dane o zarobkach. Ważna zmiana przepisów
Prezydent Andrzej Duda podpisał w środę nowelizację Kodeksu pracy ws. jawności płac. Zgodnie z nowymi przepisami pracodawca będzie zobowiązany do udzielenia kandydatowi na stanowisko z odpowiednim wyprzedzeniem informacji o proponowanym wynagrodzeniu, aby umożliwić mu świadome i przejrzyste negocjacje. więcejApteki w Polsce znów będą mogły się reklamować? Polska przegrała w unijnym trybunale
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł w czwartek, że obowiązujący w Polsce zakaz reklamy aptek, punktów aptecznych i ich działalności jest niezgodny z prawem UE. Skargę przeciwko Polsce złożyła w tej sprawie Komisja Europejska w 2024 roku. więcejŁukasz Jadczak creative directorem w IQ Marketing
Agencja IQ Marketing wprowadza zmiany w strukturze. Do jej zespołu dołączył Łukasz Jadczak, który objął rolę creative director. Wcześniej pracował w Accenture Song na stanowisku senior art director. więcejCannes Lions: Srebrny Lew i kolejna nominacja dla McCann Poland i Mastercard
Kampania „Public Money ATM”, stworzona przez McCann Poland i Mastercard, zdobyła Srebrnego Lwa na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Dodatkowo projekt “Inclusive by Design” otrzymał nominację w kategorii Sustainable Development Goals. więcejMiss Kay i Hebe we wspólnej kampanii „Złap zapach pięknych chwil”
Marka kosmetyków Miss Kay wraz z drogeriami Hebe rozpoczyna kampanię „Złap zapach pięknych chwil”, której celem jest pokazanie zapachów jako codziennego sposobu wyrażania siebie. Działania, skierowane do młodych kobiet z pokolenia Gen Z, podkreślają dostępność, różnorodność oraz praktyczność produktów. więcej“Czas na pranie, czas na ruch” – Persil z nową kampanią promującą aktywność fizyczną
Marka Persil wystartowała z nową kampanią, która ma zachęcać do podjęcia aktywności fizycznej w czasie, kiedy robi się pranie. To element szerszej strategii promującej platformę komunikacyjną “Zawsze dajesz z siebie wszystko”. Za wsparcie koncepcyjne i realizacyjne odpowiedzialna jest agencja Chromatique. więcejBank Pekao laureatem konkursu The Drum Awards for Marketing EMEA
Kampania „Jak nie teraz, to kiedy …wbijesz na wyższy level?” Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse. materiał reklamowy więcejNie żyje Maria Leśnikowska. Była dziennikarką „Życia”, „Super Expressu” i TVP
W wieku 76 lat zmarła dziennikarka Maria Leśnikowska (po mężu Pietrasik), dziennikarka związana w przeszłości m.in. z „Kurierem Polskim”, „Super Expressem”, „Życiem” i Telewizją Polską. więcejWydawca „Rzeczpospolitej” z zawyżonymi wynikami. Przez błąd e-Kiosku ubyło 15 mln zł kapitałów
Spółka e-Kiosk, należąca do Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” wykryła, że wskutek błędnego algorytmu zawyżyła o ponad 17 mln zł saldo rozliczeń międzyokresowych. W konsekwencji znacząco zawyżone zostały wyniki finansowe całej grupy kapitałowej Gremi Media za lata 2019–2024. Firma zapowiada, że skoryguje swój raport za ub.r. więcejDziennik Polska Press bez jednej czwartej przychodów. Zysk wzrósł, bo podrożała nieruchomość
Spółka Pro Media wydająca „Nową Trybunę Opolską” (jej większościowym udziałowcem jest Polska Press) w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o prawie jedną czwartą, ale dzięki dużemu wzrostowi wyceny posiadanej nieruchomości wypracowała spory zysk. więcej"Gazeta Uchodźców", czyli wydanie specjalne “Gazety Wyborczej”
20 czerwca, z okazji Światowego Dnia Uchodźców, już po raz czwarty ukaże się "Gazeta Uchodźców". Wydanie specjalne "Gazety Wyborczej" odda głos uchodźcom oraz migrantom, by opowiedziały o Polsce, swoich ojczyznach i świecie ze swojej perspektywy. więcejZnany polityk PiS zaatakował dziennikarkę "Faktu". Ekspertka o "fali hejtu"
Europoseł PiS Dominik Tarczyński skrytykował artykuł „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) oraz jego autorkę Natalię Wyszkowską. Wicenaczelna dziennika broni dziennikarki, a wypowiadająca się w tekście ekspertka Marta Rodzik pisze o „fali hejtu”, jaka ją spotkała. więcejMediaworker – to dziś komplement czy obelga? "Są pompą medialnego systemu"
W polskich mediach pracują ich całe armie. Nie wygrywają prestiżowych nagród dziennikarskich, zdarza się, że pozostają anonimowi. Jednak to oni wielu mediom zapewniają utrzymanie i są znaczącą częścią ich modelu biznesowego. Kto i za co kocha, a kto i dlaczego śmieje się z mediaworkerów? Czy to określenie należy już złożyć na śmietniku historii, czy może warto przetłumaczyć je dosłownie i uświadomić sobie, że tak naprawdę to pracując w tej branży wszyscy jesteśmy “mediaworkerami”? więcejProfil Kanału Zero liderem zaangażowania na TikToku
W maju tytuł najbardziej angażującego profilu na TikToku zgarnęło OficjalneZero – wynika z najnowszej analizy firmy Sotrender. Polsat zdeklasował wszystkich liczbą opublikowanych postów, zaś najbardziej angażował film opublikowany przez TTV. więcejCzy będą kolejne seriale Maxa w Playerze?
Wiosną Player zaoferował czwarty sezon serialu „Szadź”, który zadebiutował w październiku na platformie Max. Miało to charakter eksperymentu. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl, na razie nie będzie on kontynuowany w odniesieniu do innych tytułów. więcejNetflix udostępni w Europie kanały telewizyjne
Od lata 2026 roku wszyscy abonenci serwisu Netflix we Francji będą mogli oglądać kanały telewizyjne Grupy TF1 i treści wideo na żądanie z platformy TF1+ bezpośrednio w serwisie Netflix. To efekt zawartej ostatnio umowy dystrybucyjnej. więcejPokolenie Z i reklamy z AI to złe połączenie
Aplikacje do tworzenia treści wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz komunikacja do pokolenia zetek to jedne z dwóch najbardziej gorących tematów. Przynajmniej wśród marketerów i osób zajmujących się reklamą. Jak pokazują badania IAB tych dwóch rzeczy jednak nie powinniśmy łączyć. więcejInstagram zezwoli na indeksację wyszukiwarkom. Co to oznacza?
Podczas przeglądania swojego konta na Instagramie możesz otrzymać informację na temat pojawienia się Twoich treści, które publikujesz, w wynikach popularnych wyszukiwarek. Podano również konkretną datę i skierowano do wyjaśnienia, co to oznacza dla użytkowników. więcejKiedy usługi w pasmach 700 i 800 MHz? Jest deklaracja operatorów
W marcu Urząd Komunikacji Elektronicznej zakończył aukcję na rezerwację pasm 700 i 800 MHz. Play planuje uruchomienie usług w paśmie 700 MHz w lipcu, Orange deklaruje, że stanie się to "wkrótce". T-Mobile chce oddać klientom zasoby 800 MHz "w najbliższych tygodniach" - wynika z informacji przekazanych PAP przez operatorów. więcejAllegro z istotną zmianą dla sprzedających. Kara za wyższe ceny niż u konkurencji?
Allegro od lipca wprowadza nowe zasady dostępu do programu Allegro Ceny i reklam. Jeśli sprzedawca będzie na tej platformie oferować swoje produkty drożej niż na innych platformach, Allegro nie będzie dopłacać do części jego zamówienia i płacić za reklamy jego ofert w internecie. – Zmiana ta jest elementem długoterminowych działań na naszej platformie, w ramach których dbamy o konkurencyjność naszej oferty - przekonuje platforma. więcejTo prawdziwy król polskiego politycznego YouTube’a. Liczby nie kłamią
Profesor Antoni Dudek odnalazł się jak mało kto z podobnych ekspertów na polskim YouTube. Zainteresowaniem internautów cieszy się jego własny kanał, program w „Super Expressie”, ale także wywiady, jakich udziela w innych mediach. Dlaczego? więcejWielka ofensywa HBO Max. Zadebiutuje na 12 rynkach
Już w lipcu serwis streamingowy HBO Max pojawi się w 12 krajach, gdzie nie był do tej pory dostępny. Będą to: Albania, Armenia, Cypr, Estonia, Gruzja, Islandia, Kazachstan, Kirgistan, Litwa, Łotwa, Malta i Tadżykistan. Zbiegnie się to z rebrandingiem Max na HBO Max m.in. na polskim rynku. więcejTreści wydawców zza paywalla lądują na YouTube. Dziennikarz opisał skandaliczny proceder
Brytyjski dziennikarz Rob McGibbon nagłośnił bezprawne wykorzystywanie jego artykułów na YouTube. Materiały dziennikarza, publikowane za paywallem, są plądrowane i przerabiane na filmiki z głosem z AI. YouTube twierdzi, że jest wobec takiego rażącego naruszenia praw autorskich bezradny. więcejBędą zmiany dotyczące wideo na Facebooku
Obecnie publikując wideo na Facebooku, użytkownicy mają do wyboru publikację jako standardowe wideo lub jako reels znany ze swojej krótkiej, wertykalnej formy. Serwis należący do Mety zdecydował jednak, że system publikacji wideo zostanie uproszczony. więcejTikTok zostaje w USA. Donald Trump podpisał decyzję
Prezydent USA Donald Trump podpisał w czwartek rozporządzenie wstrzymujące przez kolejne 90 dni egzekwowanie ustawy o zakazie TikToka, by dać firmie i Chinom dodatkowy czas na zgodę na przejęcie jej przez amerykańskiego właściciela. To już trzecia taka decyzja prezydenta. więcejFacebook z nowymi wytycznymi odnośnie do linków. Wydawcy stosują je od dawna
Coraz więcej serwisów społecznościowych rezygnuje ze wspierania postów zawierających linki do zewnętrznych stron. Kolejny krok w tym kierunku uczyniła Meta, która zaczęła podpowiadać swoim użytkownikom, gdzie jest miejsce linków w postach. Taką samą sugestię parę miesięcy temu przedstawił LinkedIn. więcejTemu zwalnia reklamowe tempo na Facebooku i Instagramie
Po dwóch miesiącach intensywnych działań reklamowych w systemie Meta, Temu Poland zdecydowało się zmniejszyć liczbę swoich reklam o 49 proc. w maju – wynika z najnowszego raportu AdTrends firmy Sotrender. Pozwoliło to innym markom zająć miejsca na podium wśród najszybciej rosnących profili. Na czoło wysunęły się Magiczne Ogrody, Shein i Naoko. więcejKolejny pracownik odchodzi z Kanału Zero. Tłumaczy dlaczego
Damian Duczek rozstaje się z Kanałem Zero. Od 15 miesięcy odpowiadał za social media projektu Krzysztofa Stanowskiego. We wpisie na Linkedin tłumaczy, skąd taka decyzja. więcejDziennikarz idzie do sądu z Filipem Chajzerem. „Zebrało się”
Dziennikarz Jakub Wątor nagrał na swoim kanale youtubowym film, w którym ujawnił, że złożył pozew przeciwko Filipowi Chajzerowi oraz zawiadomienie do prokuratury. To efekt toczącego się między nimi od kilku tygodni sporu. więcejTikTok przyciąga Polaków na kilka godzin dłużej niż Facebook. Jest coraz bliżej Instagrama
Z Facebooka korzysta ok 85 proc. polskich internautów, natomiast na TikToku, mającym 10 mln użytkowników mniej, średni czas korzystania jest o ok. cztery godziny dłuższy. TikTok pod względem liczby odwiedzających zmniejszył stratę do Instagrama. więcejZmiana w Wirtualnej Polsce. Jest nowa szefowa Pudelka
Justyna Michalska przestała kierować serwisem Pudelek (Wirtualna Polska Media). Nową szefową serwisu została Ewelina Gołębiowska, kierująca też serwisem Jastrzabpost.pl i obszarem WP Film - ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcejTikTok z trzecią szansą od Trumpa
Biały Dom potwierdził, że Donald Trump po raz trzeci opóźni wejście w życie ustawy de facto zakazującej aplikacji TikTok w USA. więcejMeta podkupuje specjalistów. Oferuje nawet 100 milionów dolarów
Mark Zuckerberg marzy o stworzeniu najlepszego zespołu specjalistów od AI. Jak się okazuje najlepsi specjaliści pracują w OpenAI oraz Google i nie są skłonni do zmiany pracodawcy. Nawet za kosmiczne wynagrodzenie. więcejAllegro rozwija „Gwarancję najniższej ceny”. Porównuje się z Zalando i Answear
Allegro mocno poszerza zakres programu „Gwarancja najniższej ceny”, w ramach którego kupujący za nagradzani za znalezienie produktów w niższych cenach niż na platformie. Do listy e-sklepów, z którymi Allegro będzie porównywać się pod tym względem, dołączą m.in. Zalando, Modivo, Answear, Militaria, Frisco i SFD. więcejTyle płacimy za zakupy w sklepach. W której sieci najtaniej?
W maju średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 316 zł i spadła miesiąc do miesiąca o ponad 4 zł, tj. niespełna o 1 proc. – wynika z raportu ASM SFA. Najtańszą siecią handlową nadal był Auchan, który odnotował największy spadek cen, z kolei najwięcej za zakupy trzeba było zapłacić w Intermarché. więcejBank Pekao laureatem konkursu The Drum Awards for Marketing EMEA
Kampania „Jak nie teraz, to kiedy …wbijesz na wyższy level?” Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse. materiał reklamowy więcejKonsumenci dokonują egoistycznego zwrotu
W dobie rosnących trudności ekonomicznych konsumenci na całym świecie coraz bardziej stawiają na zaspokajanie swoich własnych potrzeb kosztem wspólnoty – wynika ze specjalnej edycji raportu agencji Edelman „Brand Trust, From We to Me”. Badani wybierają marki lokalne, którym bardziej ufają, i oczekują od nich nie tylko jakości produktów, ale także wsparcia, odpowiedzialności społecznej oraz transparentności. więcejW końcu jest rzecznik rządu. Ekspert: wybór aktywnego polityka to błąd
Donald Tusk powołał rzecznika rządu. Został nim minister ds. Unii Europejskiej Adam Szłapka. O ocenę tej nominacji zapytaliśmy Pawła Prusa, eksperta komunikacji, badacza rynku mediów oraz infosfery, założyciela Instytutu Zamenhofa. Zwrócił on uwagę również na inny aspekt tej nominacji - całościową strategię komunikacji rządu, z którą będzie musiał mierzyć się Adam Szłapka. więcejRząd Donalda Tuska ma rzecznika. To jeden z ministrów
Rzecznikiem prasowym rządu Donalda Tuska będzie Adam Szłapka, poseł Koalicji Obywatelskiej obecnie pełniący funkcję ministra do spraw Unii Europejskiej. więcejXtreme Fitness Gyms wybrało SEC Newgate CEE
Z początkiem czerwca polska sieć klubów fitness Xtreme Fitness Gyms rozpoczęła współpracę z SEC Newgate CEE. Do zadań agencji należy wspieranie ekspansji marki poprzez strategiczne doradztwo komunikacyjne oraz wspólne działania PR. więcejSzybex w gronie klientów agencji More
Z początkiem czerwca do grona klientów agencji More dołączyła firma Szybex, specjalizująca się w naprawie, wymianie oraz przyciemnianiu szyb samochodowych. więcejKiedy usługi w pasmach 700 i 800 MHz? Jest deklaracja operatorów
W marcu Urząd Komunikacji Elektronicznej zakończył aukcję na rezerwację pasm 700 i 800 MHz. Play planuje uruchomienie usług w paśmie 700 MHz w lipcu, Orange deklaruje, że stanie się to "wkrótce". T-Mobile chce oddać klientom zasoby 800 MHz "w najbliższych tygodniach" - wynika z informacji przekazanych PAP przez operatorów. więcejTelekomy uruchomią sieci w nowych pasmach. Będzie lepszy zasięg wewnątrz budynków
Operatorzy komórkowi przygotowują się do uruchomienia sieci w nowych pasmach, które zapewniły sobie w ramach aukcji organizowanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Play planuje start usług w paśmie 700 MHz w lipcu, Orange deklaruje, że stanie się to "wkrótce", a T-Mobile chce oddać klientom zasoby 800 MHz "w najbliższych tygodniach" - wynika z informacji od operatorów. więcejW Polsce ma powstać GigaFabryka Sztucznej Inteligencji. W konsorcjum m.in. Orange, Allegro, Wirtualna Polska i NASK
Ministerstwo Cyfryzacji podało w piątek, że Polska wspólnie z Estonią, Litwą i Łotwą wraz z konsorcjum prywatnych przedsiębiorców oraz instytutów badawczych złożyła do Komisji Europejskiej wniosek dotyczący budowy GigaFabryki Sztucznej Inteligencji. Budżet projektu to 3 mld euro, wśród polskich podmiotów w konsorcjum są Allegro, Orange Polska, Wirtualna Polska i NASK. więcejSpuścizna po metaverse: AR ma się dobrze
Hype na metaverse zniknął tak samo nagle jak się pojawił. Jednak swoje w świecie technologii, marketingu i reklamy zrobił. Niekoniecznie coś dobrego. Pomijając nieudane projekty, startupy i niespełnione marzenia o wirtualnym świecie zostawił nam też spuściznę w postaci niezrozumiałej nomenklatury. Bo czym jest VR czy AR? Jakie są między nimi różnice? W poniższym tekście wyjaśniamy i rozwiewamy wszelkie wątpliwości. więcejIzrael zaatakował także giełdę kryptowalut w Iranie. Ukradziono prawie 100 mln dol.
Z największej w Iranie giełdy kryptowalut Nobitex zniknęła równowartość ok. 90 mln dolarów– podała stacja CNN. Wykradła je grupa proizraelskich hakerów o nazwie Predatory Sparrow. Celem jest osłabienie władze Iran. trwa konflikt izraelsko-irański. więcejFiasko firmy Elona Muska. Kolejna rakieta Starship wybuchła
Megarakieta Starship należącej do Elona Muska firmy SpaceX eksplodowała podczas rutynowego testu w centrum lotów kosmicznych w Starbase w amerykańskim stanie Teksas – poinformowała w czwartek AFP, powołując się na lokalne władze. Jak dodano, w wyniku zdarzenia nikt nie ucierpiał. więcejMeta podkupuje specjalistów. Oferuje nawet 100 milionów dolarów
Mark Zuckerberg marzy o stworzeniu najlepszego zespołu specjalistów od AI. Jak się okazuje najlepsi specjaliści pracują w OpenAI oraz Google i nie są skłonni do zmiany pracodawcy. Nawet za kosmiczne wynagrodzenie. więcejByły menedżer Siemensa i Orange na czele Operatora Chmury Krajowej
Polski Fundusz Rozwoju zapowiedział, że z początkiem lipca 2025 roku Tomasz Laudy zostanie nowym prezesem Operatora Chmury Krajowej (OChK), a Mateusz Hammer członkiem zarządu. W spółce po 50 proc. udziałów mają PFR i PKO Bank Polski. więcejMasz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas:redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj