Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE / wirtualnemedia.pl

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Artur Roguski

ŚRODA, 30 LIPCA 2025

YouTube coraz hojniejszy, także dla mediów

Z długich form wideo na YouTubie można dobrze zarobić, ponieważ po zmianach w algorytmie stawki reklamowe rosną. Dzięki temu powstają nowe kanały, działalności na YouTube zaczynają kolejni influencerzy. Co ciekawe, ten trend objawia się nie tylko przy treściach rozrywkowych, ale też informacyjnych.

Największe media w Polsce od dawna są obecne na YouTubie, publikują setki materiałów każdego miesiąca i zdobywają na nich miliony wyświetleń. Cały czas jeszcze daleko do "sufitu" zarówno w kwestii zasięgów, jak i zarobków.

Problem w tym, że nowe, mniejsze kanały też ochoczo wyciągają ręce po kawałek tego całkiem sporego tortu. A i zarabianie na YouTubie nie jest dla każdego. Dlaczego?

Zapraszam do lektury mojego „okładkowego” materiału.

YouTube ratunkiem dla mediów? „Użytkownicy YouTube Premium dają wyższe przychody”

Ruch na strony www z wyszukiwarki Google’a spada regularnie niemal wszystkim. Za to rosną przychody z wideo publikowanych na YouTubie, chociaż daleko nam jeszcze do stawek z USA czy Niemiec. Dla wydawców może to się okazać przysłowiową deską ratunku, ale ta forma zarobku nie jest dla każdego. 

więcej

Na Dzisiaj

Glapiak łagodniejszą szefową KRRiT niż Świrski? „Zmiana na lepsze”

RADIO

Abonament i propagandowa maczuga, czyli media publiczne po polsku [FELIETON]

TELEWIZJA

AI i przejęcia popłaciły. Instytut Monitorowania Mediów z większym zyskiem

INTERNET

Spadła liczba abonentów Canal+. Przychody w Polsce rosną

TELEWIZJA

Ogłoszenia o pracę

Redaktor newsowy / Redaktorka newsowa (Fakt) APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Key Account Manager, Region Centrum APLIKUJ

Morizon-Gratka

Dziennikarz / Dziennikarka dział Polityka (Fakt) APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Fotoedytor/Fotoedytorka Strony Głównej Onet.pl APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Montażysta / Montażystka APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Key Client Partner w Biurze Reklamy APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

YouTube Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Agency Account Manager APLIKUJ

Bauer Media Outdoor

Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Sales Manager APLIKUJ

Ringier Axel Springer

Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 2 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.

DODAJ WŁASNE
WIĘCEJ
InstagramFacebook

INTERNET

YouTube ratunkiem dla mediów? „Użytkownicy YouTube Premium dają wyższe przychody”

Ruch na strony www z wyszukiwarki Google’a spada regularnie niemal wszystkim. Za to rosną przychody z wideo publikowanych na YouTubie, chociaż daleko nam jeszcze do stawek z USA cz…

Artur Roguski więcej

AI i przejęcia popłaciły. Instytut Monitorowania Mediów z większym zyskiem

W 2024 roku czysty zysk Instytutu Monitorowania Mediów podskoczył z 6 do 9,9 mln zł, przy wzroście przychodów o 27 proc. Firma rozwija narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, a ponad rok temu sfinalizowała dwa przejęcia. więcej

Po wyborach newsy mniej się klikają. Liderem nadal Onet

Po zakończeniu kampanii prezydenckiej kilka czołowych serwisów informacyjno-publicystycznych zanotowało spore spadki odwiedzalności. Liderem pozostaje Onet, najwięcej straciły WP.pl i Interia, za to spory wzrost osiągnął portal „Gazety Wyborczej”. więcej

Onet, TVN 24 i Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórcze w czerwcu

Według czerwcowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczym medium drugi miesiąc z rzędu był Onet z wynikiem blisko 5,3 tys. wzmianek w innych mediach. Na drugim miejscu – z liczbą ponad 4,1 tys. wzmianek – znalazł się TVN24. Podium zamyka Wirtualna Polska z ponad 3,9 tys. cytowań.  więcej

Agent GPT zrobi zakupy w Lisek.App

Internetowy sklep Lisek.App uruchomił Agenta GPT (Agent Mode ChatGPT). Od teraz jego użytkownicy mogą zlecić agentowi AI wykonanie zakupów bez konieczności manualnego dodawania produktów do koszyka.  więcej

Polski serwis piłkarski zwalnia dziennikarzy. Koniec kanału na YouTube

Serwis piłkarski Goal.pl zdecydował się zwolnić czterech dziennikarzy i zamknąć prowadzony przez nich kanał na YouTube. Z zespołem żegnają się Damian Smyk, Leszek Milewski, Jakub Olkiewicz oraz Mateusz Bednarski. Olkiewicz i Milewski będą dalej prowadzić popularny program “Tetrycy” na własnym kanale youtubowym.  więcej

Setki milionów dla twórców. Dzięki nowej opłacie od smartfonów i telewizorów

Dzięki nowelizacji rozporządzenia ws. opłat reprograficznych do twórców rocznie trafi 150-200 mln zł – powiedział wiceszef Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Maciej Wróbel. Ministerstwo chce, by opłatą objęte były także smartfony, tablety, telewizory. Resort podkreśla, że nie dotknie ona konsumentów, zyskają artyści.  więcej

Serwis X z weryfikacją wieku w Wielkiej Brytanii. Zmiany dotknęły też Polskę

W piątek 25 lipca w Wielkiej Brytanii weszło rozporządzenie, które narzuca na podmioty prowadzące działalność internetową skuteczną weryfikację wieku osób odwiedzających ich strony www. Okazało się, że zmiany, które zostały wywołane tym działaniem, odczuli użytkownicy internetu w całej Europie, także w Polsce. U nas dotyczą popularnego serwisu X.  więcej

Siła twórców. Nowa era marketingu i odkrywania produktów w mediach społecznościowych

Społeczność Facebooka i Instagrama tworzą użytkownicy - to prosty fakt, ale kluczowy dla zrozumienia działania tych platform. W tej układance swoją ważną rolę mają twórcy, którzy nie tylko dzielą się swoimi historiami z życia codziennego, pasjami i wiedzą. To oni kreują w socjalach także trendy, w tym dotyczące marek i produktów. Czy istnieje jakaś recepta na udaną współpracę marki z influencerem? więcej

TELEWIZJA

Abonament i propagandowa maczuga, czyli media publiczne po polsku [FELIETON]

Co to jest abonament RTV? To jest coś takiego, co służy politykom do składania obietnic, że go zlikwidują. Nie muszę dodawać, że obietnic pustych. A po on jest? Żeby lepiej funkcjo…

Robert Feluś więcej

Spadła liczba abonentów Canal+. Przychody w Polsce rosną

Pod koniec czerwca 2025 roku Grupa Canal+ miała 25,660 mln abonentów. To spadek o 1,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku. Wówczas klientów było  25,984 mln. Dostawca płatnej telewizji pochwalił się w raporcie finansowym wzrostem przychodów na polskim rynku.  więcej

TVN bez prezenterki pogody. W stacji pracowała kilkanaście lat

Anna Dec odchodzi z TVN Warner Bros. Discovery – dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Znana prezenterka pogody ma być zatrudniona przy ulicy Wiertniczej  jedynie do końca sierpnia.  więcej

„Kwiatki polskie” nie w każdą niedzielę. Kiedy program wraca na antenę?

"Kwiatki polskie w niedzielę” zniknęły z anteny TVP Info na dwa tygodnie. Program ma wakacyjną przerwę w emisji – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Najstarsza w Europie telewizja muzyczna wchodzi na niemiecki rynek

Kanał Music Box Classic (Music Box Group Sp. z o.o.) dołączył do oferty waipu.tv - czołowej niemieckiej platformy IPTV. Dzięki tej współpracy dociera teraz do ponad 2 milionów abonentów w Niemczech.  więcej

Przeprowadzka „Milionerów” do Polsatu. Urbański na czele konwoju, który przejechał obok siedziby TVN

Już nie tylko na plakatach, ale i na ulicach Warszawy Hubert Urbański zapraszał na „Milionerów” w Polsacie. We wtorek stacja zrealizowała kolejną akcją promującą kultowy teleturniej przejęty po TVN. Ciężarówki z logo Polsatu przejechały m.in. pod siedzibą stacji TVN.  więcej

Medium uważności i emocji czyli co reklama w kinie ma wspólnego z F1?

W świecie, w którym walka o uwagę konsumenta przypomina wyścig F1, kino oferuje coś, czego nie daje żadne inne medium – pełne skupienie, silne emocje i najwyższą jakość odbioru przekazu. Reklama kinowa, choć stanowi niewielki procent w całościowym media mixie, może odegrać kluczową rolę w domykaniu i wzmacnianiu całej kampanii. Potwierdzają to badania – zarówno w zakresie zapamiętywalności, jak i wpływu emocjonalnego. więcej

RADIO

Glapiak łagodniejszą szefową KRRiT niż Świrski? „Zmiana na lepsze”

Od poniedziałku Agnieszka Glapiak kieruje Krajową Radą Radiofonii i Telewizji. Co to oznacza dla nadawców? – Pod względem ekstrawagancji nikt nie przebije Świrskiego. To nie dobra …

Adrian Gąbka więcej

Świrski pogodził się z dymisją. Wbija szpilki nowej szefowej KRRiT

Maciej Świrski, odwołany w poniedziałek z funkcji przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, poinformował, że nie będzie starał się o powrót na to stanowisko. Zwrócił uwagę, że na nowej szefowej KRRiT Agnieszce Glapiak ciążą zarzuty, a wskutek jej decyzji z profilu społecznościowego Krajowej Rady usunięto jego oświadczenie w sprawie dymisji. więcej

REKLAMA

„Fight for the Last Bite” – w tej kampanii KFC każdy kawałek ma znaczenie

KFC, McCann Poland i McCann Romania łączą kreatywne siły w kampanii „Fight for the Last Bite”. Za komunikację PR kampanii i organizację wydarzenia odpowiada agencja Weber Shandwick…

Justyna Dąbrowska-Cydzik więcej

MediaMarkt Polska z nowym commercial directorem

Janusz Łapacz objął stanowisko commercial directora w MediaMarkt Polska. |To jego powrót do tej firmy po kilkuletniej przerwie, którą spędził w innych firmach.  więcej

Tak Jet Line uczci pamięć Powstańców Warszawskich

Firma reklamy zewnętrznej Jet Line 1 sierpnia na czas „Godziny W” w Warszawie i innych miastach zawiesi emitowanie komunikatów komercyjnych na swoich nośnikach. – Co roku, za wiedzą naszych klientów i partnerów zatrzymujemy wszystkie spoty na godzinę, aby skupić uwagę na atmosferze w mieście – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Agnieszka Maszewska, szefowa komunikacji i marketingu w Jet Line.  więcej

Plush liderem wśród telekomów na TikToku

W ciągu ośmiu miesięcy działalności na TikToku należąca do Polkomtelu marka Plush zdobyła 1,2 miliona polubień. Dzięki temu wyprzedziła marki innych telekomów.  więcej

Agencja Starship zajmie się programem muzycznym Jägermeister

Agencja Starship została wybrana przez CEDC International do obsługi marki Jägermeister. W wyniku wygranego przetargu agencja odpowiadać będzie za kompleksowe działania muzyczne - od strategii, przez kreację, po produkcję wydarzeń.  więcej

Maciej Popiołek po ponad 7 latach odchodzi z Verseo

Maciej Popiołek, head of marketing, z końcem sierpnia rozstaje się z agencją Verseo. Pracował w niej ponad 7 lat.  więcej

Gwiazda "Euforii" w reklamie dżinsów wywołała skandal. Oskarżenia o skrajną propagandę

Aktorka Sydney Sweeney ("Euforia", “Tylko nie ty”) wystąpiła w spotach reklamujących amerykańską markę dżinsów American Eagle. Kampania wywołała w USA skandal – głównie z powodu dwuznacznie brzmiącego hasła, które według wielu nawiązuje bezpośrednio do retoryki hitlerowskiej III Rzeszy.  więcej

UOKiK nie zostawia suchej nitki na dostawcach paczek. „Ekościema” w reklamach Allegro i InPostu?

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił po kilka zarzutów firmom Allegro, InPost, DPD i DHL. Według regulatora spółki są dużo mniej ekologiczne, niż zapewniają w reklamach, a ich slogany takie jak „zielona flota”, „zeroemisyjny” czy „sadzimy drzewa” wprowadzały odbiorców w błąd. więcej

Krzysztof Ibisz obok Sary James w nowej reklamie PKO BP. "Puszczenie oka do dorosłych"

Wystartowała nowa kampania reklamowa promująca PKO Konto Dziecka i aplikację PKO Junior. W spotach reklamowych można zobaczyć Krzysztofa Ibisza i Sarę James, a także słynnego Kota Cukierka – bohatera książek dla dzieci. więcej

„Vogue” wydrukował zdjęcia modelki z AI. Nowa era w modzie?

W „biblii mody” po raz pierwszy wydrukowano rozkładówkę z modelką wygenerowaną przez sztuczną inteligencję. W ten sposób w „Vogue” promuje się marka Guess. Czy to początek końca zdjęć ludzkich modelek w prasie modowej?  więcej

Z Dworca Centralnego w Warszawie zniknęła wielkoformatowa reklama

Z elewacji budynku Dworca Centralnego w Warszawie zdjęto wielkoformatowy baner. To dlatego, że Polskie Koleje Państwowe rozwiązały umowę z firmą specjalizującą się w takich reklamy. Działania w tym zakresie podjął stołeczny Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków.  więcej

Agencja Leo Warsaw realizuje lokalną odsłoną kampanii Opla Frontery

Leo Warsaw (Publicis Groupe) realizuje lokalną odsłonę kampanii launchującej nowy model SUV-a marki Opel - Opla Fronterę (Stellantis). Agencja odpowiada za strategię, ideę kreatywną, działania digitalowe oraz dobór i koordynację działań z influencerami. Kampania pod hasłem „Opel Frontera – kiedy miasto Cię potrzebuje” ruszyła pod koniec lipca br.   więcej

Lajkonik w nowej odsłonie wizualnej

Jedna z najbardziej znanych marek słonych przekąsek w Polsce przeszła kompleksową metamorfozę wizualną. Za odświeżenie identyfikacji Lajkonika odpowiada agencja Soul & Mind, która nadała jej inny charakter, zachowując przy tym wartości budowane przez lata.  więcej

Dentsu wygrywa europejski przetarg BMW Group

Grupa Dentsu wygrała przetarg na obsługę BMW Group. Tym samym utrzymuje obsługę tego klienta, a ponadto ją rozszerza.  więcej

Volkswagen Bank wybiera Cut The Mustard

Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg na kompleksową obsługę Volkswagen Banku – instytucji zapewniającej usługi bankowe w ramach Volkswagen Financial Services. Współpraca obejmuje stworzenie nowej strategii komunikacji oraz kompleksową realizację działań marketingowych. więcej

Nowe liderki operacji i produkcji eventowej w Creative Brand Stories

W agencji Creative Brand Stories, specjalizującej się w działaniach z obszarów brand experience, PR oraz produkcji eventowej awansowały: Paula Magiera - na stanowisko head of operations i Wioleta Cała na stanowisko head of events.  więcej

Łukasz Borek po 10 latach odchodzi z LiquidThread

Łukasz Borek, general manager po ponad 10 latach odchodzi z agencji LiquidThread, należącej do Publicis Groupe.  więcej

Z nową, wakacyjną ofertą Plusa zaoszczędzisz 1000 zł przy wyborze tych telefonów

Zaskakujące promocje Plusa na wakacje. Klienci, którzy zdecydują się na zakup telefonów Samsung, Xiaomi lub realme, mogą zaoszczędzić nawet 1000 zł. Dodatkowo, dostępna jest nowa oferta streamingów – prosta i w atrakcyjnych cenach. więcej

PRASA

Komiks o Kaczorze Donaldzie szybko zniknął ze sprzedaży. W „dymkach” mnóstwo błędów

Wydawnictwo Egmont Polska wycofuje ze sprzedaży komiks o Kaczorze Donaldzie – Gigant Poleca Premium „Superkwęk". Powodem decyzji są liczne błędy w tłumaczeniu – Jest to po prostu l…

Kinga Walczyk więcej

Wydawca tej gazety narzeka, ale zarabia coraz więcej

Wydawnictwo Podatkowe Gofin kolejny rok z rzędu osiągnęło wzrost wyników finansowych. Jego przychody poszły w górę o 8 proc., a zysk netto sięgnął 10,1 mln zł. Mimo to firma nadal negatywnie ocenia sytuację na rynku wydawniczym. więcej

Karnowscy i Ogórek z orderami. Za co odznaczył ich Andrzej Duda?

Michał i Jacek Karnowscy otrzymali od prezydenta Andrzeja Dudy Krzyże Oficerskie Orderu Odrodzenia Polski, a Magdalena Ogórek – Złoty Krzyż Zasługi. więcej

To już oficjalne. Tomasz Pietryga nowym redaktorem naczelnym „Dziennika Gazety Prawnej”

Infor oficjalnie ogłosił, że z początkiem sierpnia stanowisko redaktora naczelnego „Dziennika Gazety Prawnej” obejmuje Tomasz Pietryga. Przez blisko 19 lat pracował w konkurencyjnej „Rzeczpospolitej”.   więcej

„Vogue” wydrukował zdjęcia modelki z AI. Nowa era w modzie?

W „biblii mody” po raz pierwszy wydrukowano rozkładówkę z modelką wygenerowaną przez sztuczną inteligencję. W ten sposób w „Vogue” promuje się marka Guess. Czy to początek końca zdjęć ludzkich modelek w prasie modowej?  więcej

Wiceszefowa KRRiT wrzuciła do sieci cały numer "Gazety Polskiej Codziennie". Co na to Tomasz Sakiewicz?

Prawo autorskie nie zezwala na publikowanie całych artykułów i innych materiałów z gazety. A tym bardziej całego, płatnego numeru dziennika. Tymczasem nowa wiceszefowa KRRiT Hanna Karp opublikowała w serwisie X plik PDF z całym najnowszym numerem “Gazety Polskiej Codziennie”. Powód? W tekście wyjaśniała swoje motywy odwołania Macieja Świrskiego z funkcji szefa KRRiT.  więcej

TECHNOLOGIA

Ministerstwo tłumaczy, po co mObywatel zbiera nasze dane. To reakcja na dezinformację

Ministerstwo Cyfryzacji reaguje na sugestie pojawiające się w internecie, jakoby aplikacja mObywatel miała służyć do szpiegowania obywateli. Urzędnicy wskazują na kluczowe cechy te…

Dominik Senkowski więcej

Reklama out of home dziś i jutro. Nasz dodatek specjalny

Dodatek specjalny w portalu Wirtualnemedia.pl to opracowanie trendów, wyzwań i perspektyw rynku out-of-home i digital out-of-home w Polsce. Przedstawiamy analizy ekspertów, wypowiedzi przedstawicieli branży, innowacyjne kampanie i kluczowe dane

więcej