Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE / wirtualnemedia.pl

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Beata Goczał

PIĄTEK, 1 SIERPNIA 2025

Przetargowe perypetie reklamowe

Udział w przetargach to jedna z głównych form pozyskiwania klientów przez agencje mediowe, reklamowe czy PR. I choć są naturalną częścią gry rynkowej, to jak się okazuje, nierzadko przyprawiają agencje o ból głowy, a nawet wywołują u ich przedstawicieli frustrację.

Kiedy tak się dzieje? Gdy np. dyrektor marketingu wychodzi nagle w trakcie spotkania i już nie wraca, bez słowa wyjaśnienia.  Albo osoba oddelegowana na takie spotkanie mówi wprost, że w ogóle nie zajrzała do przesłanej oferty.

Może być jeszcze Lepiej: agencja na spotkaniu dowiaduje się, że jej praca poszła na marne, bo klient już kupił sobie media do kampanii, a zbierając oferty z rynku, chciał tylko sprawdzić, czy zrobił to dobrze...

Niewiarygodne? A zdarzyło się i to nie raz. Po więcej takich przykładów zapraszam do mojego "okładkowego" artykułu.

Agencyjny pot, krew i łzy. O kuriozalnych przetargach, które frustrują branżę

Klient zaprosił do przetargu agencje, po czym ogłosił, że już sam kupił kampanię, której on dotyczył. Inny marketer chciał pojawić się w „Niedzieli” w kostiumie Piotrusia Pana. Zażądał konkretnych pomysłów i szybko chciał się rozłączyć. Kolejny wysłał zapytanie w środku nocy, oczekując oferty do… 9.00 rano. Podobne przykłady można mnożyć. Agencje opowiedziały nam o najbardziej kuriozalnych przetargach, w których brały udział.

więcej

Na Dzisiaj

Jesienna ramówka Polsatu pod znakiem „Milionerów”. Miszczak pewny sukcesu: „Wyciągajcie piloty”

TELEWIZJA

Nowości i powroty w jesiennej ramówce TVN. Co pokaże stacja?

TELEWIZJA

Tyle wpłacono na media Tomasz Sakiewicza. Krótka inwestycja w akcje Republiki

TELEWIZJA

Facebook i Instagram słabiej opodatkowane. Czarne chmury nad reklamami w Europie?

INTERNET

Ogłoszenia o pracę

Redaktor newsowy / Redaktorka newsowa (Fakt) APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Key Account Manager, Region Centrum APLIKUJ

Morizon-Gratka

Dziennikarz / Dziennikarka dział Polityka (Fakt) APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Fotoedytor/Fotoedytorka Strony Głównej Onet.pl APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Montażysta / Montażystka APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Key Client Partner w Biurze Reklamy APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

YouTube Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Agency Account Manager APLIKUJ

Bauer Media Outdoor

Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Sales Manager APLIKUJ

Ringier Axel Springer

Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 2 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.

DODAJ WŁASNE
WIĘCEJ
InstagramFacebook

INTERNET

Facebook i Instagram słabiej opodatkowane. Czarne chmury nad reklamami w Europie?

Zmiany w prawie podatkowym w USA sprawiają, że Meta Platforms oddaje fiskusowi coraz mniejszą część swoich rosnących dochodów. Z drugiej strony regulacje dotyczące sposobu działani…

Artur Roguski więcej

Naczelna serwisów lifestylowych Onetu odchodzi z firmy [NASZ NEWS]

Dominika Olszyna-Kniaź, dotychczasowa redaktor naczelna serwisów lifestylowych Onetu, rozstaje się z Ringier Axel Springer Polska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jej obowiązki przejęli inni managerowie.   więcej

Transfery do android.com.pl. W przyszłym roku nowy redaktor naczelny

Od sierpnia do redakcji serwisu technologicznego android.com.pl dołączają: Grzegorz Szymanik, który przez ostatni rok kierował redakcją INNPoland, a także Krzysztof Rojek i Ignacy Zieliński - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Szymanik na początku 2026 r. zastąpi Piotra Pilewskiego na stanowisku redaktora naczelnego android.com.pl. więcej

Przejście z portalu Polsatu do serwisu TVN

Dotychczasowa dziennikarka portalu Interia.pl Aleksandra Piwowarczyk przeszła do TVN Warner Bros. Discovery. Objęła tam stanowisko pod nazwą Entertainment Services Editor.  Będzie publikować na łamach strony internetowej tvn.pl.  więcej

Z Canal+ Sport do Meczyków. Nowy dziennikarz w redakcji

Do zespołu redakcyjnego portalu Meczyki.pl (OV Grupa) dołączył dziennikarz piłkarski Mateusz Rokuszewski. Wcześniej był związany m.in. z Canal+ Sport i Weszło. więcej

Z mObywatela korzysta już 10 milionów Polaków. Jesienią nowe usługi

Z aplikacji mObywatel korzysta już jedna trzecia dorosłych Polaków. W ciągu ostatniego 1,5 roku wprowadzono do niej aż 18 usług, jesienią lista ta się wydłuży. Aplikacja właśnie zmienia interfejs, zyskuje też nową szatę graficzną, układ dokumentów przypominający ułożenie kart w portfelu oraz usługi podzielone na kategorie.  więcej

TikTok Pro w Europie. Czym różni się od klasycznej aplikacji?

TikTok wprowadza w Europie nową wersję swojej aplikacji. Ma być bardziej przyjazna dla użytkowników oraz wycięto z niej e-commerce, czyli nie można prowadzić relacji na żywo ze sprzedażą produktów. To kolejny społecznościowy bigtech, który reaguje na rosnącą krytykę serwisów społecznościowych ze strony krajów i społeczności europejskiej. więcej

Smartfony i telewizory z nową opłatą. "Mniej niż miesięczna subskrypcja streamingu"

Nowelizacja rozporządzenia w sprawie opłat reprograficznych to naprawianie tego, czego nie udało się zrobić od dekad. Aktualizujemy i upraszczamy listę nośników, które figurują w rozporządzeniu. Jednorazowa opłata reprograficzna to mniej niż kosztuje miesięczna opłata za serwis streamingowy - powiedział PAP sekretarz stanu w MKiDN Maciej Wróbel.  więcej

Microsoft jak cztery mega jednorożce, goni Nvidię. LinkedIn i „Minecraft” rosną wolniej od Azure

W zeszłym kwartale Microsoft zwiększył r/r przychody o 13 proc., głównie dzięki dynamice biznesu chmurowego napędzanego przez AI. Kapitalizacja giełdowa koncernu może w czwartek przekroczyć 4 biliony dolarów. Pierwsza ten pułap minęła Nvidia, obecnie wyceniana na 4,4 bln. więcej

Tysiące bezprawnych ofert na Airbnb. Urząd interweniuje

Władze Hiszpanii idą na wojnę z naruszającymi przepisy ofertami wynajmu zakwaterowania na Airbnb. Ministerstwo ds. konsumentów poinformowało w środę oświadczeniu, że doprowadziło do usunięcia 65 tys. takich ogłoszeń. Władze kraju mierzą się z malejącą dostępnością mieszkań dla przeciętnych obywateli. więcej

Siła twórców. Nowa era marketingu i odkrywania produktów w mediach społecznościowych

Społeczność Facebooka i Instagrama tworzą użytkownicy - to prosty fakt, ale kluczowy dla zrozumienia działania tych platform. W tej układance swoją ważną rolę mają twórcy, którzy nie tylko dzielą się swoimi historiami z życia codziennego, pasjami i wiedzą. To oni kreują w socjalach także trendy, w tym dotyczące marek i produktów. Czy istnieje jakaś recepta na udaną współpracę marki z influencerem? więcej

TELEWIZJA

Jesienna ramówka Polsatu pod znakiem „Milionerów”. Miszczak pewny sukcesu: „Wyciągajcie piloty”

Polsat zaprezentował jesienną ofertę programową. Mimo iż na konferencji ramówkowej nie brakowało gwiazd, w centrum uwagi był Hubert Urbański i „Milionerzy”. Popularny teleturniej, …

Kamila Meller więcej

Nowości i powroty w jesiennej ramówce TVN. Co pokaże stacja?

„Pogromcy chaosu” i "Bez kompleksów” będą jesiennymi nowościami stacji TVN. Na antenie pojawią się kolejne odsłony znanych formatów, a po przerwie do ramówki wrócą „Ugotowani” i „Bitwa o gości”. więcej

Tyle wpłacono na media Tomasz Sakiewicza. Krótka inwestycja w akcje Republiki

Fundacja Niezależne Media, wspierająca tytuły związane z Tomaszem Sakiewiczem, w 2024 roku dostała prawie 47 mln zł darowizn, ponad cztery razy więcej niż rok wcześniej. Dzięki temu mogła zainwestować m.in. w akcje Telewizji Republika. więcej

Przejście z portalu Polsatu do serwisu TVN

Dotychczasowa dziennikarka portalu Interia.pl Aleksandra Piwowarczyk przeszła do TVN Warner Bros. Discovery. Objęła tam stanowisko pod nazwą Entertainment Services Editor.  Będzie publikować na łamach strony internetowej tvn.pl.  więcej

Rusza Premier League w Canal+. Co z transmisjami 4K?

Pierwsza kolejka Premier League rusza 15 sierpnia. Canal+ opublikował rozpiskę transmisji. Nie ma w niej mowy o żadnych spotkaniach w jakości Ultra HD. –  Nie mam do przekazania nic nowego na temat dostępności meczów Premier League w 4K – mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska.  więcej

Polsat ujawnił, kiedy pokaże „Milionerów”. Istota zmiana w prime-time

Telewizja Polsat pokazywać będzie „Milionerów” od września cztery razy w tygodniu, tak ja to było w TVN. Wprowadzenie teleturnieju do ramówki oznacza przesunięcie emisji pasma codziennych premier wieczornych. więcej

Tak TVP Info podsumowuje prezydenturę Andrzeja Dudy. Tylko gafy, dziwne miny i kompromitacje. "Kurszczyzna..."

Na profilu TVP Info w serwisie X pojawił się klip wideo zapowiadający odcinek programu „Niebezpieczne związki”. Pokazano w nim kompilację wyłącznie wpadek, przejęzyczeń i kontrowersyjnych wypowiedzi żegnającego się z urzędem prezydenta RP Andrzeja Dudy. Internauci i dziennikarze nie zostawiają na materiale suchej nitki. "Kurszczyzna czystej wody, tylko w drugą stronę" - skomentował Tomasz Żółciak z Money.pl.  więcej

Kinga Rusin wraca do "Dzień Dobry TVN" po pięciu latach

Kinga Rusin wraca do programu “Dzień Dobry TVN”. Jesienią znów pojawi się w roli prowadzącej śniadaniówkę TVN. Ma to związek z 20-leciem programu. Z tej okazji w programie pojawią się też inni wyjątkowi gospodarze.   więcej

Jarosław Koliński wraca do Canal+ Sport

Jarosław Koliński będzie stałym współpracownikiem Canal+ Sport. Skomentuje mecze m.in. Premier League.  więcej

Kolejne zwolnienia u właściciela TVN

Warner Bros Discovery planuje zwolnienie 10 proc. pracowników segmentu produkcji filmowej Motion Picture. Pracę starci ponad 50 osób.  więcej

Jacek Swoboda dyrektorem w TVS

Jacek Swoboda został dyrektorem telewizji TVS. Dotychczas był pełniącym obowiązki dyrektora. więcej

Medium uważności i emocji czyli co reklama w kinie ma wspólnego z F1?

W świecie, w którym walka o uwagę konsumenta przypomina wyścig F1, kino oferuje coś, czego nie daje żadne inne medium – pełne skupienie, silne emocje i najwyższą jakość odbioru przekazu. Reklama kinowa, choć stanowi niewielki procent w całościowym media mixie, może odegrać kluczową rolę w domykaniu i wzmacnianiu całej kampanii. Potwierdzają to badania – zarówno w zakresie zapamiętywalności, jak i wpływu emocjonalnego. więcej

RADIO

Kolejny multipleks DAB+ w Polsce kończy działalność

Multipleks eksperymentalny DAB+ w Łodzi zniknie z eteru. –  Podjęliśmy decyzję o zakończeniu testów wraz z upływem ważności dotychczasowych pozwoleń radiowych – informuje Wirt…

Adrian Gąbka więcej

Rządziła „Wiadomościami” TVP za Kurskiego. Odznaczył ją prezydent

Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski od prezydenta Andrzeja Dudy otrzymała Marzena Paczuska – obecnie członkini Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, a za rządów PiS m.in. szefowa „Wiadomości” i członkini zarządu Telewizji Polskiej. więcej

Nowe twarze w newsroomie TOK FM

Do newsroomu radia TOK FM (Agora) dołączyli Sylwia Hreczańska i Mariusz Syta. Będą odpowiedzialni za przygotowywanie i prezentowanie informacji na antenie stacji.  więcej

REKLAMA

Agencyjny pot, krew i łzy. O kuriozalnych przetargach, które frustrują branżę

Klient zaprosił do przetargu agencje, po czym ogłosił, że już sam kupił kampanię, której on dotyczył. Inny marketer chciał pojawić się w „Niedzieli” w kostiumie Piotrusia Pana…

Beata Goczał więcej

Ponad 40 mln zł z reklam. Mniejszy zysk Film Produkcji

Film Produkcja w 2024 roku zanotowała niewielkie spadki przychodów i zysku. Spółka zarabia przede wszystkim na realizacji reklam. więcej

Marcin Sosiński w Golden Drum Hall of Fame

Marcin Sosiński, chief creative officer Dentsu Creative Polska & CEE, został uhonorowany miejscem w Golden Drum Hall of Fame – wyróżnieniem przyznawanym osobom, które w istotny sposób wpływają na rozwój branży kreatywnej w Europie i poza nią.  więcej

Potrzebna agencja do kampanii promującej czytelnictwo

Instytut Książki wybiera w przetargu agencję, która zajmie się przeprowadzeniem kompleksowej kampanii promującej czytelnictwo w Polsce w 2025 roku w ramach programu "Mała książka – wielki człowiek". więcej

Będzie kampania promująca Krajowy System e-Faktur

Ministerstwo Finansów planuje przeprowadzić w tym roku przetarg związany z kampanią promującą Krajowy System e-Faktur. Budżet to 2,228 mln zł netto.  więcej

GPD i Albedo Marketing zajmą się obsługą reklamową Enei

Spółka energetyczna Enea SA rozstrzygnęła przetarg na obsługę reklamową. Do współpracy wybrała dwie agencje. Będą dla niej pracować przez dwa lata.  więcej

Ministerstwo Klimatu i Środowiska chce docierać z wiedzą o przyrodzie do młodych

Ruszyła kampania edukacyjna Ministerstwa Klimatu i Środowiska „Bioróżnorodnie połączeni”. Powstała z myślą o dzieciach w wieku 4–9 lat, ale zaprasza również ich rodziców, nauczycieli i opiekunów do wspólnego odkrywania, jak działa świat przyrody – i jak bardzo wszystko w nim jest połączone.  więcej

Magdalena Brylowska z awansem w Chapter1

Magdalena Brylowska awansowała w strukturach poznańskiej agencji strategiczno-kreatywnej Chapter1, obejmując stanowisko senior account manager. Przez ostatnie 3 lata pracowała w niej na stanowisku account manager. więcej

"Nostalgiczna podróż" reklamuje Kaufland

Sieć sklepów Kaufland ponownie zabiera swoich klientów w sentymentalną podróż w czasie. Po sukcesie ubiegłorocznej kampanii „Nostalgia”, marka rozpoczyna drugą edycję letniej akcji pod hasłem „Nostalgiczna podróż”.  więcej

Mateusz Chariasz w zespole enyo.co

Do zespołu firmy enyo.co dołączył Mateusz Chariasz, który do czerwca pracował w firmie Gemius SA.  więcej

Zondacrypto sponsorem Wieczystej Kraków

Klub piłkarski Wieczysta Kraków, nawiązał współpracę z giełdą kryptowalut zondacrypto w Europie. Na mocy nowego partnerstwa została Oficjalną Giełdą Kryptowalut oraz sponsorem klubu na sezon 2025/2026.  więcej

Z nową, wakacyjną ofertą Plusa zaoszczędzisz 1000 zł przy wyborze tych telefonów

Zaskakujące promocje Plusa na wakacje. Klienci, którzy zdecydują się na zakup telefonów Samsung, Xiaomi lub realme, mogą zaoszczędzić nawet 1000 zł. Dodatkowo, dostępna jest nowa oferta streamingów – prosta i w atrakcyjnych cenach. więcej

PRASA

Wyborcza bez przelewu dla Agory. Tyle osób zatrudniała przed zwolnieniami

Spółka wydająca „Gazetę Wyborczą” przez dziewięć miesięcy 2024 roku wypracowała 152 mln zł przychodów i 1,1 mln zł zysku operacyjnego. Agora zdecydowała się nie pobierać dywidendy …

Tomasz Wojtas więcej

Dziennikarka Ewa Siedlecka wygrała w Strasburgu. Otrzyma 3 tys. euro odszkodowania od państwa

Publicystka i dziennikarka Ewa Siedlecka, związana z "Polityką", wygrała wytoczony państwu polskiemu proces przed w Europejskim Trybunałem Praw Człowieka. Chodzi o pozbawienie jej wolności podczas tzw. kontrmiesięcznicy smoleńskiej w czerwcu 2017 roku.  więcej

TECHNOLOGIA

Chińska zadyszka Apple. Dużo więcej z usług

Apple w zeszłym kwartale osiągnął wzrost przychodów o prawie 10 proc., przy czym w Chinach dynamika była ponad dwa razy niższa. Najmocniej koncern rośnie w obszarze usług. Na czyst…

Tomasz Wojtas więcej

Z mObywatela korzysta już 10 milionów Polaków. Jesienią nowe usługi

Z aplikacji mObywatel korzysta już jedna trzecia dorosłych Polaków. W ciągu ostatniego 1,5 roku wprowadzono do niej aż 18 usług, jesienią lista ta się wydłuży. Aplikacja właśnie zmienia interfejs, zyskuje też nową szatę graficzną, układ dokumentów przypominający ułożenie kart w portfelu oraz usługi podzielone na kategorie.  więcej

TikTok Pro w Europie. Czym różni się od klasycznej aplikacji?

TikTok wprowadza w Europie nową wersję swojej aplikacji. Ma być bardziej przyjazna dla użytkowników oraz wycięto z niej e-commerce, czyli nie można prowadzić relacji na żywo ze sprzedażą produktów. To kolejny społecznościowy bigtech, który reaguje na rosnącą krytykę serwisów społecznościowych ze strony krajów i społeczności europejskiej. więcej

Microsoft jak cztery mega jednorożce, goni Nvidię. LinkedIn i „Minecraft” rosną wolniej od Azure

W zeszłym kwartale Microsoft zwiększył r/r przychody o 13 proc., głównie dzięki dynamice biznesu chmurowego napędzanego przez AI. Kapitalizacja giełdowa koncernu może w czwartek przekroczyć 4 biliony dolarów. Pierwsza ten pułap minęła Nvidia, obecnie wyceniana na 4,4 bln. więcej

Kanadyjczycy mówią „nie” Muskowi. SpaceX stracił kontrakt

Kanadyjska prowincja Ontario ostatecznie zerwała kontrakt z firmą Starlink Services należącą do SpaceX Elona Muska na dostawy internetu – poinformował w środę minister energii prowincji Stephen Lecce. więcej

Reklama out of home dziś i jutro. Nasz dodatek specjalny

Dodatek specjalny w portalu Wirtualnemedia.pl to opracowanie trendów, wyzwań i perspektyw rynku out-of-home i digital out-of-home w Polsce. Przedstawiamy analizy ekspertów, wypowiedzi przedstawicieli branży, innowacyjne kampanie i kluczowe dane

więcej