Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE / wirtualnemedia.pl

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Beata Goczał

CZWARTEK, 7 SIERPNIA 2025

Tym marketerom agencje mówią „nie”

"Z Państwem nie będziemy współpracować". Takie słowa mogą usłyszeć w niektórych agencjach PR czy reklamowych przedstawiciele producentów alkoholu, wyrobów tytoniowych, firm parabankowych, branży paliw kopalnych oraz organizatorzy gal freak fight.

Dlaczego? Bo w niektórych agencjach działających na polskim rynku istnieją niepisane zasady, że dla takich marketerów one nie pracują. Nie chcą ich obsługiwać, bo działalność tych firm stoi w opozycji do wartości, jakimi się kierują. Ale nie jest to regułą. Każdy przypadek potencjalnej współpracy rozpatrywany jest indywidualnie.

Przedstawiciele branży reklamowej i PR dokładnie wyjaśnili mi, dlaczego ich światopogląd jest dla nich czasami istotniejszy niż korzyści biznesowe.

Zapraszam do mojego „okładkowego” materiału

"Z Państwem nie będziemy współpracować". O klauzuli sumienia w reklamie i PR

Nie każda agencja reklamowa czy PR chce współpracować z każdym marketerem. Głównie z powodów światopoglądowych. Na liście “niechcianch” klientów są firmy tytoniowe, alkoholowe, producenci broni. I nie tylko.  – Wierzymy, że to, kogo obsługujemy i w jaki sposób prowadzimy projekty, powinno być spójne z wartościami, jakie chcemy reprezentować jako firma i jako ludzie – przekonuje Olivia Drost z oLIVE media. 

więcej

Na Dzisiaj

Republika ma nowy priorytet. Olechowski: relaunch programu z Holecką

TELEWIZJA

Kolejna zmiana w Mediapanelu. Kilku wydawców sporo straciło, Interia.pl przed Onetem i Facebookiem

INTERNET

Tak wyglądało zaprzysiężenie w telewizjach. „Bogurodzica” z Nawrockim i trudna sonda TVN24

TELEWIZJA

Stabilnie na rynku reklamy zewnętrznej. Tyle wydano przez pół roku

REKLAMA

Ogłoszenia o pracę

Key Client Partner w Biurze Reklamy APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

YouTube Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Agency Account Manager APLIKUJ

Bauer Media Outdoor

Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Sales Manager APLIKUJ

Ringier Axel Springer

Redaktor / Redaktorka serwisu Onet Lifestyle APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 2 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.

DODAJ WŁASNE
WIĘCEJ
InstagramFacebook

INTERNET

Kolejna zmiana w Mediapanelu. Kilku wydawców sporo straciło, Interia.pl przed Onetem i Facebookiem

W badaniu Mediapanel od lipca 2025 roku wprowadzono zmianę, po której dużo niższe zasięgi niż wcześniej zanotowały m.in. Agora i Polska Press. Za to przeglądarkowa wersja Interii w…

Tomasz Wojtas więcej

Wirtualna Polska ze stratą w subskrypcjach. Ile kosztowały treści w Audiotece i Pilot WP?

Spółka zarządzająca w Wirtualnej Polsce Holding biznesem subskrypcyjnym, na czele z Audioteką i Pilot WP, w 2024 roku wypracowała duży wzrost przychodów, notując przy tym sporą stratę. – Priorytetem biznesowym jest istotny wzrost przychodów na skutek zwiększanej liczby subskrybentów, poszerzanie oferty kontentowej oraz zwiększanie skali produkcji własnych – wylicza dyrektor finansowy spółki. więcej

Google skasowało usługę. Teraz miliony linków przestaną działać

Narzędzie Google’a umożliwiające skracanie linków zostało dezaktywowane już w 2018 roku. Teraz przyszła pora na linki, które do tej pory w sieci funkcjonowały, a zostały stworzone właśnie dzięki goo.gl. więcej

Nowe twarze w Silver TV. Kanał ujawnia plany na jesień

Jesienią  Silver TV nadal będzie emitować m.in. programy o zdrowiu, finansach czy urodzie, jednocześnie modyfikując poranne pasmo „Nasz Nowy dzień”. W zespole śniadaniowego magazynu pojawiły się nowe twarze, a po dłuższej przerwie na antenę wróci Norbi. więcej

Łukasz Gołąbiowski przeszedł z android.com.pl do RASP

Łukasz Gołąbiowski objął stanowisko specjalisty ds. wideo w Ringier Axel Springer Polska. Poprzednio był związany z branżowym serwisem technologicznym android.com.pl. więcej

Wirtualna Polska ma już w pełni noclegi nad Morzem Czarnym. Ile dopłaciła?

Szallas Group, spółka zależna Wirtualnej Polski Holding, przejęła pozostałe 20 proc. udziałów rumuńskiej spółki Creative Eye, do której należy rumuńska platforma turystyczna Litoralul Romanesc. więcej

Maciej Wojciechowski został head of trading Central Europe w TikToku

Maciej Wojciechowski został nowym head of trading na rynek Europy Środkowej w TikToku. Wojciechowski awansował ze stanowiska agency partnership managera.  więcej

Kontrola nad danymi w chmurze. Jak firmy MŚP wybierają dostawców?

Dyrektorzy IT zawsze musieli decydować, gdzie umieścić firmowe dane. Jednak obecnie niesie to za sobą konsekwencje, których nie było jeszcze kilka lat temu. Wybór dostawcy chmury to dziś przede wszystkim kwestia zarządzania ryzykiem prawnym. Pytanie nie brzmi „czy przejść do chmury”, ale „którą chmurę wybrać” – i czy masz nad nią faktyczną kontrolę. więcej

TELEWIZJA

Republika ma nowy priorytet. Olechowski: relaunch programu z Holecką

Republika skupi się w najbliższym czasie na odświeżeniu głównego programu informacyjnego, który prowadzą Danuta Holecka i Edyta Lewandowska. – Najważniejsza zmiana, nad którą pracu…

Adrian Gąbka więcej

Tak wyglądało zaprzysiężenie w telewizjach. „Bogurodzica” z Nawrockim i trudna sonda TVN24

Środa upłynęła pod znakiem wydań specjalnych w polskich kanałach informacyjnych. Republika, TVN24, TVP Info, Polsat News i wPolsce24 pokazały każdy moment uroczystości. Wyróżnikiem stacji Tomasza Sakiewicza była kamera pokazująca miny Donalda Tuska. TVN24 rozmawiał na żywo ze zwolennikami nowego prezydenta Karola Nawrockiego. Na antenę trafiło kilka zaskakujących wypowiedzi. więcej

Serwisy TVP Info także na głównej antenie. Zamiast bocznych „Wiadomości”

Choć po starcie programu informacyjnego „19.30”, Telewizja Polska nie zdecydowała się na emisję w TVP1 odpowiedników bocznych wydań „Wiadomości”, to wkrótce na głównej antenie będzie więcej newsów. Od września nadawca publiczny zaczyna emisję „Serwisów Info” w Jedynce. więcej

Serwis streamingowy nie czeka na koniec kanałów MTV. Usuwa je z oferty

Pilot WP z końcem sierpnia usunie z oferty kanały należące do Paramount Global i NBCUniversal. Są wśród nich stacje MTV, które pod koniec roku, zakończą nadawanie w Polsce. – Lada dzień będziemy informować o kanałach, które dołączą do oferty od 1 września – informuje Wirtualnemedia.pl Agata Chaber z biura prasowego Wirtualnej Polski. więcej

"Królów" w ramówce TVP1 zastąpi serial z Barbarą Kurdej-Szatan

W jesiennej ramówce TVP1 w dotychczasowym paśmie serialu “Królowie” pojawi się nowa produkcja. Od 2 września br. nadawany będzie tam nowy serial “Zaraz wracam”  więcej

Platforma streamingowa z prawami do NHL. Umowa obejmuje prawie 200 krajów

National Hockey League (NHL) i DAZN ogłosiły zawarcie wieloletniej umowy. Dzięki niej serwis streamingowy DAZN od sezonu 2025-26 będzie miał wyłączne prawa do transmisji najbardziej prestiżowej ligi hokejowej na świecie. Porozumienie obejmuje prawie 200 krajów. W Polsce rozgrywki ostatnio pokazywał Viaplay. więcej

Disney ze wzrostami w streamingu. Telewizja wciąż się kurczy

W zeszłym kwartale rozliczeniowym Disney podwoił zysk netto, m.in. dzięki wzrostom w segmencie streamingowym i parkach rozrywki. Disney+ zyskuje nowych subskrybentów poza USA i Kanadą. Maleją natomiast wyniki niesportowych kanałów telewizyjnych koncernu. więcej

Prime Video ogłasza uczestników "Good Luck Guys". Wśród nich była dziennikarka Kanału Zero i dziennikarz Interii

Należący do Amazona serwis Prime Video ujawnił listę uczestników drugiego sezonu survivalowej produkcji własnej "Good Luck Guys". Wśród nich są m.in. Dżaga, Karolina Pisarek, Monika Goździalska, Tamara Gonzales Parea, Czadoman oraz Piotr Mróz.  więcej

Polska spółka właściciela MTV i Comedy Central mocno urosła. Na czym zarabia?

Firma VIMN Poland, należąca do koncernu Paramount Global, w 2024 roku osiągnęła wzrost przychodów o prawie jedną czwartą, a jej zysk netto podskoczył z 3,9 do 15,5 mln zł. więcej

Co z nowymi kredytami Cyfrowego Polsatu? Banki chcą spotkania z Solorzem

Banki kredytujące spółki z grupy Cyfrowy Polsat nie przyglądają się biernie zaostrzeniu sporu Zygmunta Solorza z dziećmi o sukcesję w jego holdingu. Zażądały spotkania z miliarderem i członkami rady TiVi Foundation. więcej

TVN Warner Bros. Discovery rozpoczyna współpracę z akceleratorem startupów Accelpoint

TVN Warner Bros. Discovery dołącza do grona partnerów programu akceleracyjnego AccelBoost, realizowanego przez akcelerator startupów Accelpoint i współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki.  więcej

Kontrola nad danymi w chmurze. Jak firmy MŚP wybierają dostawców?

Dyrektorzy IT zawsze musieli decydować, gdzie umieścić firmowe dane. Jednak obecnie niesie to za sobą konsekwencje, których nie było jeszcze kilka lat temu. Wybór dostawcy chmury to dziś przede wszystkim kwestia zarządzania ryzykiem prawnym. Pytanie nie brzmi „czy przejść do chmury”, ale „którą chmurę wybrać” – i czy masz nad nią faktyczną kontrolę. więcej

REKLAMA

"Z Państwem nie będziemy współpracować". O klauzuli sumienia w reklamie i PR

Nie każda agencja reklamowa czy PR chce współpracować z każdym marketerem. Głównie z powodów światopoglądowych. Na liście “niechcianch” klientów są firmy tytoniowe, alkoholowe, pro…

Beata Goczał więcej

Stabilnie na rynku reklamy zewnętrznej. Tyle wydano przez pół roku

Wartość rynku reklamy zewnętrznej w Polsce w drugim kwartale 2025 roku osiągnęła 228,8 mln zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. rok do roku – wynika z danych OOHlife Izby Gospodarczej, przygotowanych we współpracy z Publicis Groupe. Po pierwszym półroczu rynek wart był 397,9 mln zł – 3 proc. więcej rok do roku.   więcej

Unilever dzięki AI szybciej produkuje reklamy. Wskaźniki się podwoiły

Koncern Unilever, właściciel m.in. takich marek, jak Dove czy Axe stworzył wewnętrzny system AI o nazwie Beauty AI Studio,. Dzięki niemu wzrosła znacząco liczba assetów reklamowych, czas produkcji reklam skrócono o jedną trzecią, zaś wskaźniki CTR i VCR – podwojono.   więcej

Alessandro Beda po trzech latach wraca do Biedronki

Alessandro Beda ponownie dołączył do zespołu sieci sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) – wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Objął stanowisko dyrektora ds. innowacji marketingowej i pozycjonowania marki.  więcej

Brytyjski regulator daje zielone światło fuzji Omnicomu z IPG

Brytyjski urząd antymonopolowy The Competition and Markets Authority zatwierdził transakcję przejęcia przez holding reklamowy Omnicom grupy reklamowej Interpublic. Wartość transakcji wynosi 13,25 mld dolarów.  więcej

Agencja Kerris chce odczarować wizerunek śledzia

Agencja Kerris odpowiada za realizację kampanii promującej najnowszy produkt marki Lisner – StreetFish: śledzia w zupełnie nowej, lifestyle’owej odsłonie.  więcej

mBank szuka agencji do wsparcia obszaru marketingu

mBank zaprasza agencje do składania ofert na usługi wsparcia obszaru HR i marketingu – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.  więcej

Abi Evans global chief growth officerem w Dentsu Creative

Abi Evans anasuje na stanowisko global chief growth officer w sieci reklamowej Dentsu Creative. Oznacza to rozszerzenie zakresu jej dotychczasowych kompetencji w roli pierwszej dyrektorki ds. rozwoju agencji w USA.  więcej

Polacy coraz częściej wybierają piwa bezalkoholowe

Już ponad 70 proc. dorosłych konsumentów w Polsce sięga po piwo bezalkoholowe – wynika z badań “Need for beer” firmy badawczej IQS.    więcej

Salestube ma nową paid social director

Do zespołu Salestube, spółki należącej do Group One, dołączyła Zuzanna Rabiej, obejmując stanowisko paid social director.  więcej

Maja Ostaszewska ambasadorką marki Patrizia Aryton

Aktorka Maja Ostaszewska została ambasadorką marki modowej Patrizia Aryton na sezon jesień–zima 2025. Głównym elementem kolekcji są płaszcze.  więcej

Integracja w branży digital? 4 sprawdzone sposoby, które naprawdę działają – i jedno wydarzenie, które łączy je wszystkie

IAB Polska, organizator drugiej edycji IAB Interactive Camp podpowiada 4 sprawdzone sposoby na budowanie relacji w branży digital. więcej

PRASA

Tąpnęło u wydawcy dziecięcego. Dużo głębsza strata

Wydająca książki i zestawy edukacyjne dla dzieci dla dzieci firma Media Service Zawada w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o 40 proc., a jej strata netto pogłębiła się ponad c…

Tomasz Wojtas więcej

Wszystkie dzienniki ze spadkami sprzedaży. Które straciły najwięcej?

W drugim kwartale 2025 roku zmalała średnia sprzedaż wszystkich dziewięciu ogólnopolskich dzienników. Najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”, a kilkunastoprocentowe spadki zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Super Expres” i „Dziennik Gazeta Prawna”. więcej

Co czwarty tekst na stronach Eurozetu powstał dzięki wsparciu AI. Firma tworzy nowe stanowisko

Należąca do Agory Grupa Eurozet poszukuje “AI fact-checking & quality editora", czyli redaktora odpowiedzialnego między innymi za weryfikację treści tworzonych przy wsparciu sztucznej inteligencji. – To nowa rola, która oznacza aktywne uczestnictwo w procesie przygotowania artykułów i bliską współpracę z innymi członkami redakcji, bardzo aktywnie wykorzystującymi nowe technologie – mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Kowalczyk, dyrektor zarządzający obszaru online Eurozetu. Już 25 proc. treści na stronach wydawcy powstaje przy wsparciu AI. więcej

PR

Czy Duda "zabrał" konto prezydenta na X? Sprawdzamy, co się dzieje z socialami po zaprzysiężeniu

Dziś ważny w polityce dzień – urząd prezydenta objął Karol Nawrocki. Jako głowa państwa będzie komunikować się ze społeczeństwem m.in. za pośrednictwem social mediów. Jak sprawdzil…

Justyna Dąbrowska-Cydzik więcej

Katarzyna Cichopek najcenniejszą kobiecą marką osobistą z mediów. Przed Gessler i Rozenek-Majdan

Liderką tegorocznego rankingu "100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce - Media, kultura, lifestyle” IMM i "Forbes" została Katarzyna Cichopek. Wyprzedza Magdę Gessler i Olgę Tokarczuk. Wartość ekspozycji medialnej każdej z tych marek przekracza 200 mln zł. więcej

TECHNOLOGIA

ElevenLabs z nową usługą. Tworzy muzykę do użytku komercyjnego

Dzięki ElevenLabs i sztucznej inteligencji, którą wykorzystują masz możliwość stworzenia dowolnych utworów muzycznych. Co więcej firma podkreśla, że tak stworzone utwory są dopuszc…

Artur Roguski więcej

Unilever dzięki AI szybciej produkuje reklamy. Wskaźniki się podwoiły

Koncern Unilever, właściciel m.in. takich marek, jak Dove czy Axe stworzył wewnętrzny system AI o nazwie Beauty AI Studio,. Dzięki niemu wzrosła znacząco liczba assetów reklamowych, czas produkcji reklam skrócono o jedną trzecią, zaś wskaźniki CTR i VCR – podwojono.   więcej

Co czwarty tekst na stronach Eurozetu powstał dzięki wsparciu AI. Firma tworzy nowe stanowisko

Należąca do Agory Grupa Eurozet poszukuje “AI fact-checking & quality editora", czyli redaktora odpowiedzialnego między innymi za weryfikację treści tworzonych przy wsparciu sztucznej inteligencji. – To nowa rola, która oznacza aktywne uczestnictwo w procesie przygotowania artykułów i bliską współpracę z innymi członkami redakcji, bardzo aktywnie wykorzystującymi nowe technologie – mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Kowalczyk, dyrektor zarządzający obszaru online Eurozetu. Już 25 proc. treści na stronach wydawcy powstaje przy wsparciu AI. więcej

Polska chce opodatkować koncerny cyfrowe. Wicepremier krytykuje Komisję Europejską

Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiedział, ze jego resort za dwa tygodnie przedstawi koncepcję podatku cyfrowego od tzw. big techów. Negatywnie ocenił niedawne wycofanie się Komisji Europejskiej z przygotowywania podobnej daniny. więcej

Wyciekła możliwa data premiery iPhone'a 17. To już niedługo

Premiera nowego modelu iPhone’a to jedno z najważniejszych wydarzeń w technologicznym kalendarzu. Nie zmienia tego fakt, że Apple już parę lat w ocenie wielu specjalistów i dziennikarzy stracił palmę pierwszeństwa, jeśli chodzi o innowację. Wyciek z niemieckiego rynku zdradza bardzo prawdopodobną datę premiery nowego iPhone’a 17, 17 Air oraz 17 Pro. więcej

Reklama out of home dziś i jutro. Nasz dodatek specjalny

Dodatek specjalny w portalu Wirtualnemedia.pl to opracowanie trendów, wyzwań i perspektyw rynku out-of-home i digital out-of-home w Polsce. Przedstawiamy analizy ekspertów, wypowiedzi przedstawicieli branży, innowacyjne kampanie i kluczowe dane

więcej