Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE / wirtualnemedia.pl

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Patryk Pallus

PIĄTEK, 8 SIERPNIA 2025

Czym mnie rozczarowuje Mediapanel?

Co miesiąc – bazując na tabelkach z badania Mediapanel – z ogromną skrupulatnością opisujemy, jak wyglądał rynek internetowy w Polsce w poprzednim miesiącu: ilu użytkowników miał dany serwis, jaki był jego zasięg, ile czasu użytkownicy spędzili na stronie.

Tym razem dane za lipiec zaskoczyły nas wyjątkowo mocno – niemal wszyscy wydawcy zanotowali znaczące spadki. Jednocześnie Gemius zmienił metodologię badania. I sam przyznaje, że porównywanie aktualnych wyników z tymi z poprzednich miesięcy nie jest rekomendowane. To zresztą nie pierwsza taka sytuacja.

A przecież takie dane powinny być punktem odniesienia do porównań. Więcej o tym, czym mnie rozczarowuje Mediapanel, w „okładkowym” tekście.

Czego nie pokazuje nam teraz Mediapanel? A powinien [FELIETON]

Badanie Mediapanel to wciąż standard pokazujący popularność stron WWW w Polsce. Jednak częste zmiany metodologii, przerwy w publikacji danych, a co najważniejsze – rekomendacje, by nie porównywać danych do poprzednich miesięcy –  sprawiają, że opisywanie rynku internetowego na jego podstawie staje się coraz trudniejsze.

więcej

Na Dzisiaj

Wielki powrót do TVP. Marzena Rogalska poprowadzi „Pytanie na śniadanie” [TYLKO U NAS]

TELEWIZJA

Ruszyły zdjęcia do nowego „The Floor”. TVN jesienią pokaże aż trzy sezony [NASZ NEWS]

TELEWIZJA

Znamy jury konkursu Złote Spinacze 2025. Wirtualnemedia.pl z reprezentacją

PR

Google: ruch na stronach mimo rozwiązań AI "jest stabilny"

INTERNET

Ogłoszenia o pracę

Key Client Partner w Biurze Reklamy APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

YouTube Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Agency Account Manager APLIKUJ

Bauer Media Outdoor

Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Sales Manager APLIKUJ

Ringier Axel Springer

Redaktor / Redaktorka serwisu Onet Lifestyle APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 2 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.

DODAJ WŁASNE
WIĘCEJ
InstagramFacebook

INTERNET

Czego nie pokazuje nam teraz Mediapanel? A powinien [FELIETON]

Badanie Mediapanel to wciąż standard pokazujący popularność stron WWW w Polsce. Jednak częste zmiany metodologii, przerwy w publikacji danych, a co najważniejsze – rekomendacje, by…

Patryk Pallus więcej

Google: ruch na stronach mimo rozwiązań AI "jest stabilny"

Według Liz Reid, wiceprezeski Google ds. wyszukiwania, „dzięki AI Overviews i AI Mode, ludzie są w stanie zadawać pytania, których nigdy wcześniej nie mogli zadawać”, a wymienione narzędzia sprawiają, że „ludzie widzą więcej linków na stronie (wyszukiwania) niż wcześniej”. To odmienne wnioski od tych, jakie mają niezależni badacze, firmy digitalowe i sami wydawcy, alarmujące o spadającym ruchu.  więcej

Netflix to prawie połowa streamingu w Polsce. Które platformy odwiedzamy w wakacje?

Na Netfliksa niezmiennie przypada prawie połowa łącznego czasu korzystania przez polskich internautów z platform streamingowych z treściami wideo. Po prawie 10 proc. udziału zanotowały zaś HBO Max i Prime Video, a wśród platform polskich nadawców telewizyjnych liderem jest TVP VOD. więcej

Generacja Z w social media. Jak radzą sobie z tym pracodawcy?

Przedstawiciele generacji Z korzystają intensywnie z mediów społecznościowych, również w procesach zakupowych. Ich podejście do konsumpcji, pracy i komunikacji wymusza na firmach dostosowanie strategii do nowych realiów. Sprawdzamy, jak sprostać oczekiwaniom najmłodszych klientów, dystrybutorów i pracowników.   więcej

Primark uruchamia aplikację mobilną. Kiedy pojawi się w Polsce?

Sieć sklepów Primark wprowadza własną aplikację mobilną. Narzędzie jest już dostępne w Irlandii (pod nazwą Penneys) i we Włoszech. W ciągu najbliższego półtora roku aplikacja zostanie wprowadzona w innych krajach. więcej

Żabka Jush dostępna we Wrocławiu. “Wybór nie był przypadkowy”

Od 4 sierpnia mieszkańcy Wrocławia mogą korzystać z usług platformy zakupowej Żabka Jush – “Wybór nie był przypadkowy” – mówi Magdalena Marzec, szefowa marketingu w Lite e-Commerce.  więcej

Po policjantach czas na strażaków. Telewizja WP rusza z nowym serialem

Telewizja WP rozszerzy swoją ramówkę o kolejny format poświęcony służbom mundurowym. Po sukcesie „Policjantów z sąsiedztwa” jesienią na antenie Telewizji WP zadebiutuje nowy serial dokumentalny „Strażacy z sąsiedztwa”. Produkcja pokaże codzienną pracę straży pożarnej.  więcej

Instagram z nowymi funkcjami. W końcu będzie można udostępniać posty

Instagram stawia kolejne kroki, które mają na celu angażować jego użytkowników, pomagać się im komunikować i pobudzać ich kreatywność. Tym razem wprowadził możliwość udostępniania postów, mapy znajomych oraz nową zakładkę z treściami, z którymi weszli w interakcję twoi znajomi. więcej

Maciej „Wapniak” Wapiński dołącza do kanału Biznes Info

Maciej „Wapniak” Wapiński dołączył do zespołu kanału Biznes Info należącego do grupy Iberion. Twórca z YouTube'a został wydawcą wideo i będzie odpowiadał za rozwój treści publikowanych na YouTube’owym profilu serwisu.  więcej

Zmiany w zarządzie spółki eBilet

Artur Owczarek dołącza do zarządu eBilet jako wiceprezes, wspierając Bartosza Trońskiego, który od 1 sierpnia pełni funkcję prezesa zarządu.  więcej

Kontrola nad danymi w chmurze. Jak firmy MŚP wybierają dostawców?

Dyrektorzy IT zawsze musieli decydować, gdzie umieścić firmowe dane. Jednak obecnie niesie to za sobą konsekwencje, których nie było jeszcze kilka lat temu. Wybór dostawcy chmury to dziś przede wszystkim kwestia zarządzania ryzykiem prawnym. Pytanie nie brzmi „czy przejść do chmury”, ale „którą chmurę wybrać” – i czy masz nad nią faktyczną kontrolę. materiał reklamowywięcej

TELEWIZJA

Wielki powrót do TVP. Marzena Rogalska poprowadzi „Pytanie na śniadanie” [TYLKO U NAS]

To jeden z najgorętszych transferów tego roku. Marzena Rogalska, ostatnio związana z TVN Style, po ponad czterech latach wraca do Telewizji Polskiej – dowiedział się portal Wirtual…

Patryk Pallus więcej

Ruszyły zdjęcia do nowego „The Floor”. TVN jesienią pokaże aż trzy sezony [NASZ NEWS]

Rozpoczęły się zdjęcia do drugiego sezonu teleturnieju „The Floor”, który we wrześniu pojawi się na antenie TVN. Tym razem nagrane zostaną trzy sezony programu, które stacja pokaże już jesienią – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.  więcej

Były dziennikarz Onetu w Republice. Będzie miał program

Andrzej Gajcy, który rok temu rozstał się z portalem Onet, rozpoczyna pracę w Republice – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji informuje, że dziennikarz będzie miał swój autorski program. Ponadto ma pojawiać się w innych magazynach jako komentator bieżących wydarzeń.  więcej

TVP obcięła wydatki ma marketing, prawników i doradców

W 2024 roku Telewizja Polska ograniczyła o ponad jedną czwartą wydatki marketingowe, reprezentacyjne oraz na usługi doradcze i prawne. Koszty w tym zakresie wróciły na poziomu z 2021 roku. więcej

„Profilerka” wraca na antenę. Znamy datę premiery drugiego sezonu

Premierowe odcinki drugiego sezonu serialu „Profilerka” ruszą na antenie TVP1 6 września – potwierdziliśmy w stacji. Akcja kolejnej odsłony produkcji TVP będzie rozgrywać się na Kaszubach.  więcej

Polsat wydłuża „Farmę”. „Będzie wszystkiego więcej”

W sobotę kończą się zdjęcia do piątego sezonu „Farmy”. Nadchodząca edycja liczyć ma zdecydowanie więcej odcinków niż dotychczasowe, w związku z czym reality-show będzie emitowane na antenie Polsatu dłużej. więcej

„Minecraft: Film” pomógł właścicielowi TVN. W telewizji spadki

W zeszłym kwartale Warner Bros. Discovery przy minimalnym wzroście przychodów mocno poprawił rentowność, mimo dalszych spadków w segmencie telewizyjnym obejmującym m.in. grupę TVN. Koncernowi pomogły sukcesy kinowe produkcji takich jak „Minecraft: Film” oraz wzrosty w pionie streamingowym. więcej

Kultowy komentator znów w Canal+ Sport. Wraca z Viaplay

Do redakcji Canal+ Sport po trzech latach przerwy wraca znany komentator piłkarski Andrzej Twarowski, specjalizujący się w futbolu angielskim. Poprzednio był związany z Viaplay. więcej

Nadchodzi kolejny polski serial HBO Max. Jest zwiastun

Pojawił się oficjalny zwiastun nowego polskiego serialu “Scheda”. Już w piąyek 22 sierpnia produkcja z Magdaleną Popławską, Grzegorzem Damięckim, Jackiem Komanem i Bartoszem Gelnerem zadebiutuje na platformie HBO Max.  więcej

Oto skład nowego „The Voice Kids”. Kolejny debiut w fotelu trenera

TVP ujawniła skład trenerski 9. edycji  „The Voice Kids”. Obok Cleo i Tribbsa młode talenty oceniać będzie Blanka, która podobnie jak wspomniany producent, także zadebiutuje w roli trenera. Niebawem ruszą nagrania do kolejnej edycji  talent show Dwójki.  więcej

Kolejne wzmocnienie redakcji sportowej Canal+. Powraca Michał Gutka

Michał Gutka powraca do redakcji sportowej Canal+. Od początku sezonu 2025/26 będzie współkomentował spotkania Premier League na sportowych antenach Canal+. – To już nasz ostatni letni transfer, związany z angielskim futbolem – zapowiada nadawca. więcej

„Chłopaki z baraków” z nowym sezonem. Serial znany z memów

Na ekrany wraca jeden z najbardziej„memicznych” seriali komediowych w historii telewizji. Fani zobaczą nowe odcinki „Chłopaków z baraków" (ang. „Trailer Park Boys”), kanadyjskiego mockumentu komediowego.  więcej

Kontrola nad danymi w chmurze. Jak firmy MŚP wybierają dostawców?

Dyrektorzy IT zawsze musieli decydować, gdzie umieścić firmowe dane. Jednak obecnie niesie to za sobą konsekwencje, których nie było jeszcze kilka lat temu. Wybór dostawcy chmury to dziś przede wszystkim kwestia zarządzania ryzykiem prawnym. Pytanie nie brzmi „czy przejść do chmury”, ale „którą chmurę wybrać” – i czy masz nad nią faktyczną kontrolę. materiał reklamowywięcej

REKLAMA

Przez blisko 25 lat zajmował się marketingiem największych marek aut. Teraz odchodzi

Jacek Nawara, manager odpowiedzialny przez wiele lat za marketing m.in. marki samochodów Fiat, odchodzi z firmy Stellantis. To importer takich marek, jak Fiat, Alfa Romeo, DS, Abar…

Beata Goczał więcej

Reklamy Zary zakazane. Powód: "niezdrowo szczupłe" modelki

Brytyjski organ nadzorujący reklamę Advertising Standards Authority (ASA) zakazał marce odzieżowej Zara emisji dwóch internetowych reklam. W ocenie regulatora przedstawiały one “niezdrowo szczupłe” modelki.  więcej

Piotr Janiszewski przeszedł z Wirtualnej Polski do Bauer Media Outdoor Poland

Z początkiem sierpnia do zespołu firmy reklamy zewnętrznej Bauer Media Outdoor Poland dołączył Piotr Janiszewski. Objął stanowisko senior account manager.  więcej

Sylwia Kaska doradczynią zarządu i partnerem startegicznym w Sample

Z początkiem sierpnia Sylwia Kaska dołączyła do zespołu Sample. Objęła rolę doradczynią zarządu i partnera startegicznego.   więcej

IPG Mediabrands z certyfikatem Meta Marketing Science

Grupa IPG Mediabrands, do której należą agencje mediowe Initiative i UM oraz agencja performance marketingu Kinesso, zdobyła certyfikat Meta Marketing Science. więcej

Coca-Cola HBC Polska kampanią podsumowuje wyniki ESG

Firma Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, producent i dystrybutor m.in. Coca-Coli wystartowała z kampanią podsumowującą najnowsze wyniki ESG. Zwraca w niej m.in. uwagę na to, że emituje 37 proc. mniej CO2.  więcej

Integracja w branży digital? 4 sprawdzone sposoby, które naprawdę działają – i jedno wydarzenie, które łączy je wszystkie

IAB Polska, organizator drugiej edycji IAB Interactive Camp podpowiada 4 sprawdzone sposoby na budowanie relacji w branży digital. materiał reklamowywięcej

PRASA

Związkowcy z RASP chcą podwyżek dla pracowników. „Koszty życia ciągle rosną”

Trzy działające przy Ringier Axel Springer Polska organizacje pracownicze prowadzą z władzami firmy rozmowy dotyczące podwyżek. Związkowcy chcą m.in. wzrostu funduszu płacowego o 1…

Tomasz Wojtas więcej

Wydawca "The New York Times" zyskała w kwartał 230 tys. nowych subskrybentów

Wpływy wydawcy "The New York Times" w drugim kwartale br. wzrosły o 9,7 proc. rok do roku do 685,9 mln dolarów. Liczba subskrybentów wzrosła o 230 tys. i wynosi obecnie 11,88 mln.  więcej

Tak kurczy się prasa regionalna. Spadki sprzedaży nawet o 45 proc.

W drugim kwartale 2025 roku średnia sprzedaż dzienników regionalnych poszła w dół rok do roku o ponad jedną czwartą. Tylko cztery z 21 tytułów zanotowały spadki poniżej 20 proc. Liderująca „Gazeta Pomorska” sprzedawała przeciętnie 8,4 tys. egz. więcej

PAP będzie popularyzować naukę. Ma partnera

Polska Agencja Prasowa i Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu zacieśniają współpracę, dotyczącą działań komunikacyjnych, edukacyjnych i popularyzatorskich. W praktyce współpraca pomiędzy poznańską uczelnią, PAP i Fundacją PAP już trwa o czerwca. więcej

PR

Znamy jury konkursu Złote Spinacze 2025. Wirtualnemedia.pl z reprezentacją

Związek Firm Public Relations ogłosił pełen skład jury konkursu Złote Spinacze 2025. W ponad 100-osobowym gronie oceniającym zgłoszenia po raz kolejny znalazła się Justyna Dąbrowsk…

Justyna Dąbrowska-Cydzik więcej

Była dziennikarka TVP i wPolsce24 zajmie się wizerunkiem żony Karola Nawrockiego

Żaklina Skowrońska, była dziennikarka TVP i wPolsce24, będzie odpowiedzialna za wizerunek medialny Marty Nawrockiej.  “Pojawia się taki plan, żeby promować pierwszą damę” – powiedział Artur Molęda, reporter TVN. więcej

Natalia Głatki i Magdalena Bodys z awansami w oLIVE media

Natalia Głatki oraz Magdalena Bodys awansowały w agencji oLIVE media ze stanowisk juniorskich na specjalistyczne – pierwsza została PR specialist, natomiast druga wzmocniła zespół jako social media specialist. więcej

Firma z rynku farm wiatrowych zatrudniła AP Communication

Do grona klientów AP Communication dołącza RES Global Investment, firma z branży odnawialnych źródeł energii. więcej

TECHNOLOGIA

Zmiana na czele PZU. Andrzej Klesyk odwołany

Rada nadzorcza PZU odwołała dzisiaj Andrzeja Klesyka z funkcji prezesa spółki – poinformowała firma w komunikacie. Dodano, że czasowo obowiązki szefa PZU będzie pełnił członek zarz…

Kinga Walczyk/PAP więcej

Europejczycy nie gęsi i swoje usługi mają. Pokaźna lista narzędzi alternatywnych dla bigtechów z USA

Amerykańskie bigtechy skutecznie zdominowały rynki na całym świecie, tworząc iluzję, że tak na dobrą sprawę nie mają konkurencji w postaci alternatywnych rozwiązań. Okazuje się jednak, że w Europie powstały dziesiątki rozwiązań, które mogą zastąpić te oferowane przez Google, Metę czy Amazona. W tym także rozwiązania z Polski.  więcej

T-Mobile Polska zarabia więcej. Przybyło ponad pół miliona klientów

W zeszłym kwartale T-Mobile Polska osiągnął wzrosty przychodów i zysku EBITDA AL o ok. 7 proc. Telekom ma już ponad 430 tys. klientów internetu szerokopasmowego, a jego baza użytkowników usług mobilnych zwiększyła się przez rok o przeszło 560 tys. więcej

Reklama out of home dziś i jutro. Nasz dodatek specjalny

Dodatek specjalny w portalu Wirtualnemedia.pl to opracowanie trendów, wyzwań i perspektyw rynku out-of-home i digital out-of-home w Polsce. Przedstawiamy analizy ekspertów, wypowiedzi przedstawicieli branży, innowacyjne kampanie i kluczowe dane

więcej