Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE / wirtualnemedia.pl

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Justyna Dąbrowska-Cydzik

CZWARTEK, 14 SIERPNIA 2025

"Niebieska platforma" wkracza na salony

"Mamo, a co to jest Only Fans? Tato, czy ja mogę tam założyć konto?" – ciekawe, ilu rodziców mogło usłyszeć od swoich dzieci to pytanie po obejrzeniu reklamy Urban Decay na TikToku lub Instagramie.

Marki uwielbiają ustami swoich prezesów i rzeczników opowiadać nam o tym, jak są etyczne, uczciwe, tolerancyjne, "budują lepszy świat", "wnoszą wartość", a ich kampanie "mają znaczący wpływ na otoczenie".

Warto zderzyć te wielkoduszne deklaracje z jednak tym, co pokazują czynami. A ostatnim przykładem jest zatrudnianie do reklamy dziewczyny, która internetową karierę robi na sprzedawaniu własnego ciała online.

Krytycy powiedzą oczywiście, że to świętoszkowate, a każdy może robić, co chce. Tylko czy wszystko, naprawdę wszystko, musi być nagradzane kontraktem za grube tysiące, jeśli tylko "dowozi zasięgi i konwersję"? Możliwe. Ale odpowiedzmy sobie w takim razie na pytanie, czy w reklamie o coś jeszcze chodzi, oprócz napędzania sprzedaży wszelkim kosztem?

A może to nieoczekiwany wpływ polityki na marketing? Sygnał, że "już można"? Skoro biała supremacja ostatnio przeszła (patrz American Eagle), to i promowanie gwiazdy quasi-porno przejdzie?

Zapraszam do przeczytania mojego tekstu “okładkowego”, w którym pochylam się z ekspertkami nad casem Urban Decay x Ari Kytsya.

Czy gwiazda filmów dla dorosłych powinna być twarzą znanej marki?

Twarzą produktów dla nastolatek Urban Decay została gwiazda OnlyFans, serwisu znanego głównie z tego, że jego użytkownicy nagrywają filmy dla dorosłych. Czy decyzja marki jest etyczna? – Uważam, że jest to demoralizujące – jednoznacznie ocenia Karina Hertel z Brandlift. – Taki wybór ambasadorki może być odczytany jako próba wywołania szumu kosztem wartości – uważa Żaneta Kurczyńska. 

więcej

Na Dzisiaj

Polska Agencja Prasowa reaktywuje usługę sprzed lat [NASZ NEWS]

PRASA

Canal+ i Orange testują sprzedaż nowej usługi. „Strategiczne partnerstwo”

TELEWIZJA

Milionerzy Rachoń i Cenkiewicz. Dzięki książce promowanej w Republice

TELEWIZJA

Jacek Żakowski nie pisze już do „ Polityki”. „Linia redakcyjna działa na mnie demotywująco”

PRASA

Ogłoszenia o pracę

YouTube Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Agency Account Manager APLIKUJ

Bauer Media Outdoor

Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Sales Manager APLIKUJ

Ringier Axel Springer

Redaktor / Redaktorka serwisu Onet Lifestyle APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Specialist (Content Marketing) APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 2 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.

DODAJ WŁASNE
WIĘCEJ
InstagramFacebook

INTERNET

Była dziennikarka Kanału Zero w innej roli. „Nowe wyzwania”

Karolina Sobocińska rozpoczęła współpracę z serwisem MedExpress.pl oraz powiązanym z nim kanałem Wyszło na zdrowie. Poprzednio występowała m.in. w Kanale Zero.  

Dominik Senkowski więcej

Onet Premium z nowym redaktorem prowadzącym

Z początkiem sierpnia br. Mateusz Łysiak dołączył do zespołu Onet Premium jako redaktor prowadzący. Będzie odpowiadał m.in. za magazyny lifestyle’owe tworzone dla subskrybentów.  więcej

Giganci cyfrowi mają płacić w Polsce. Ile może przynieść nowy podatek?

Według wstępnych założeń po kilka proc. od przychodów będą musiały płacić w Polsce globalne koncerny cyfrowe w ramach nowego podatku. Których podmiotów będzie dotyczyć ta danina i kiedy ma szansę realnie wejść w życie? więcej

Gigant AI chce kupić Chrome'a. Wykłada więcej niż jest wart

Perplexity, startup działający w obszarze sztucznej inteligencji złożył ofertę o wartości 34,5 miliarda dolarów za kupno przeglądarki Google Chrome.  więcej

Polski marketplace nie chce gonić Allegro i Temu. Ale sprzedaje i zarabia coraz więcej

Platforma e-commerce Erli w pierwszej połowie 2025 roku osiągnęła wzrost obrotów brutto o ponad połowę. Zwiększyły się także jej przychody i zysk. – Nie stawiamy już na kosztowne kampanie masowe. Skupiamy się na precyzyjnym komunikowaniu się z wybranymi grupami klientów – podkreśla Adam Ciesielczyk, założyciel i prezes Erli. więcej

Patostreamerzy "Jaszczur" i "Ludwiczek" z 154 zarzutami. Jest akt oskarżenia

Wojciech O. oraz Marcin O. znani pod pseudonimami „Jaszczur” oraz „Ludwiczek” z aktem oskarżenia, który został skierowany do sądu. Zawiera on 154 zarzuty, w tym między innymi znieważanie osób ze względu na kolor skóry, nawoływanie do nienawiści, groźby stosowania przemocy i wiele innych.  więcej

Na Paczkomatach pojawią się defibrylatory. Pomogą klienci InPostu

Na stu Paczkomatach, w miejscach o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa publicznego, zainstalowane zostaną defibrylatory AED. To efekt współpracy InPostu z Centrum Ratownictwa. więcej

Znana dziennikarka TVP Info założyła kanał na YouTube

Dziennikarka TVP Info Aleksandra Pawlicka uruchomiła własny kanał na YouTube, w którym komentuje bieżące wydarzenia polityczne. Tłumaczy nam, skąd taka decyzja.  więcej

W aplikacji Żabki więcej biletów miejskich. Stoi za tym mPay

W aplikacji Żappka pilotażowo rusza opcja zakupu biletów do warszawskiej komunikacji miejskiej. To efekt współpracy Żabki ze spółką mPay oferującą własną aplikację biletową. więcej

Kontrola nad danymi w chmurze. Jak firmy MŚP wybierają dostawców?

Dyrektorzy IT zawsze musieli decydować, gdzie umieścić firmowe dane. Jednak obecnie niesie to za sobą konsekwencje, których nie było jeszcze kilka lat temu. Wybór dostawcy chmury to dziś przede wszystkim kwestia zarządzania ryzykiem prawnym. Pytanie nie brzmi „czy przejść do chmury”, ale „którą chmurę wybrać” – i czy masz nad nią faktyczną kontrolę. materiał reklamowywięcej

TELEWIZJA

Canal+ i Orange testują sprzedaż nowej usługi. „Strategiczne partnerstwo”

Canal+ rozpoczął testową sprzedaż światłowodu na bazie infrastruktury Orange – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy dostawcy płatnej telewizji…

Adrian Gąbka więcej

Milionerzy Rachoń i Cenkiewicz. Dzięki książce promowanej w Republice

Spółka Michała Rachonia i Sławomira Cenckiewicza, która wydała ich książkę „Zgoda” i produkuje programy Rachonia w Republice, przez 10 miesięcy 2024 roku przy nieco ponad 7 mln zł przychodów zarobiła na czysto prawie 5 mln. więcej

Gale MMA w TVN Turbo. Głośne nazwiska wśród komentatorów

TVN Turbo, a nie Republika, będzie pokazywać kolejne gale Strife MMA. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, pierwszą galę w Grodzisku Mazowieckim skomentują Marian Ziółkowski oraz Maciej Turski.    więcej

Kino Polska TV jeszcze zyskowniejsza. Stopklatka liderem wzrostu

Według wstępnych danych w drugim kwartale 2025 roku zyskowność grupy kapitałowej Kino Polska TV zwiększyła się dwukrotnie mocniej od jej przychodów. Najwyższy wzrost wypracowała Stopklatka. więcej

Ten materiał TVP oburzył wielu. Ale skarg do KRRiT nie ma

Dwa tygodnie temu w mediach społecznościowych pojawiło się wiele krytycznych głosów na temat materiału TVP Info, podsumowującego 5 lat prezydentury Andrzeja Dudy. – Otrzymałam informację, iż do tej pory nie wpłynęła żadna skarga na ten materiał i audycję „Niebezpieczne związki” z 31 lipca br. – informuje Wirtualnemedia.pl Joanna Bielecka z zespołu rzecznika prasowego KRRiT.  więcej

Kontrola nad danymi w chmurze. Jak firmy MŚP wybierają dostawców?

Dyrektorzy IT zawsze musieli decydować, gdzie umieścić firmowe dane. Jednak obecnie niesie to za sobą konsekwencje, których nie było jeszcze kilka lat temu. Wybór dostawcy chmury to dziś przede wszystkim kwestia zarządzania ryzykiem prawnym. Pytanie nie brzmi „czy przejść do chmury”, ale „którą chmurę wybrać” – i czy masz nad nią faktyczną kontrolę. materiał reklamowywięcej

REKLAMA

Czy gwiazda filmów dla dorosłych powinna być twarzą znanej marki?

Twarzą produktów dla nastolatek Urban Decay została gwiazda OnlyFans, serwisu znanego głównie z tego, że jego użytkownicy nagrywają filmy dla dorosłych. Czy decyzja marki jest etyc…

Justyna Dąbrowska-Cydzik więcej

Streaming napędza polską reklamę wideo. Telewizja bez Euro rośnie wolniej

W pierwszej połowie 2025 roku wydatki w Polsce na reklamy wideo w telewizji i internecie zwiększyły się r/r o 6,7 proc. – wynika z danych Publicis Groupe. W przypadku platform streamingowych nastąpił wzrost o prawie dwie trzecie, a w telewizji tylko o 2,2 proc. więcej

Na Paczkomatach pojawią się defibrylatory. Pomogą klienci InPostu

Na stu Paczkomatach, w miejscach o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa publicznego, zainstalowane zostaną defibrylatory AED. To efekt współpracy InPostu z Centrum Ratownictwa. więcej

„Wykrywacz myśli” z Mumio reklamuje salony Agata

Artyści kabaretowi Mumio po raz kolejny występują w reklamie salonów Agata. Spot telewizyjny „Wykrywacz myśli” to kolejna realizacja z udziałem grupy, którą Agata stworzyła wspólnie z warszawską agencją PZL. więcej

Ciąg dalszy współpracy Lego i Nike. Dwa nowe zestawy i kolekcja ubrań

Grupa Lego i marka Nike zaprezentowały najnowszą odsłonę swojej wieloletniej współpracy. Do sprzedaży trafią dwa nowe, wspólnie zaprojektowane zestawy Lego. więcej

PKO BP szuka agencji monitoringu

PKO Bank Polski rozpoczął proces RFI w zakresie monitoringu i wyceny ekspozycji marki banku w mediach. więcej

Kino na Leżakach – filmowe hity pod rozgwieżdżonym niebem

Szczęśliwa, trzynasta edycja największego mobilnego kina plenerowego trwa w najlepsze! Do końca wakacji w nadmorskich miejscowościach i kurortach wypoczynkowych w całej Polsce mają miejsce bezpłatne pokazy filmowych hitów. Podczas Kina na Leżakach projekcjom na świeżym powietrzu towarzyszą konkursy z nagrodami, a także upominki od partnerów wydarzenia. Dowiedz się, czego możesz się spodziewać! materiał reklamowywięcej

PRASA

Polska Agencja Prasowa reaktywuje usługę sprzed lat [NASZ NEWS]

W Polskiej Agencji Prasowej trwają zaawansowane prace nad wprowadzeniem usługi monitoringu mediów – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ma się pojawić na rynku jeszcze w tym r…

Justyna Dąbrowska-Cydzik więcej

Jacek Żakowski nie pisze już do „ Polityki”. „Linia redakcyjna działa na mnie demotywująco”

W tygodniku „Polityka” nie znajdziemy już artykułów autorstwa Jacka Żakowskiego. Jak przyznaje dziennikarz, linia redakcyjna pisma działa na niego demotywująco.   więcej

Największy dziennik w kraju pozywa giganta AI. 15 mln dolarów odszkodowania

Japoński dziennik „Yomiuri Shimbun” pozwał firmę Perplexity zajmującą się sztuczną inteligencją. Zarzuca jej naruszenie praw autorskich i żąda 15 mln dolarów odszkodowania.   więcej

Jonasz Przybył redaktorem online w "National Geographic Polska"

Z początkiem sierpnia Jonasz Przybył został redaktorem online w “National Geographic Polska” (Burda Media Polska). Zastąpił na tym stanowisku Mateusza Łysiaka, który był redaktorem i wydawcą.   więcej

Nie żyje Andrzej Werner. Przez lata pisał w „Filmie na Świecie” i „Kinie”

Zmarł historyk i krytyk literatury i filmu oraz opozycjonista w czasach PRL-u Andrzej Werner. Miał 84 lata. Przez wiele lat był związany m.in. z magazynami „Film na Świecie” i „Kino”. więcej

PR

Marta Januszkiewicz communication managerką w monday group

Od lipca Marta Januszkiewicz została communication managerką w monday group. Januszkiewicz do monday group przeszła z Grupy K+.  

Kinga Walczyk więcej

Audi wybiera Big Picture

Marka Audi, będącą częścią Volkswagen Group, nawiązała współpracę z agencją Big Picture. Agencja w sierpniu została wybrana na nowego partnera w obszarze public relations.  więcej

Michał Kwietniewski z awansem w Lighthouse

Michał Kwietniewski awansował na stanowisko director of operations w Lighthouse. W nowej roli odpowiada za koordynację procesu ofertowania, zarządzanie zgodnością ze standardami i procedurami wewnętrznymi oraz wsparcie zarządu w strategicznych obszarach działalności firmy. więcej

TECHNOLOGIA

Giganci cyfrowi mają płacić w Polsce. Ile może przynieść nowy podatek?

Według wstępnych założeń po kilka proc. od przychodów będą musiały płacić w Polsce globalne koncerny cyfrowe w ramach nowego podatku. Których podmiotów będzie dotyczyć ta danina i …

Artur Roguski więcej

Gigant AI chce kupić Chrome'a. Wykłada więcej niż jest wart

Perplexity, startup działający w obszarze sztucznej inteligencji złożył ofertę o wartości 34,5 miliarda dolarów za kupno przeglądarki Google Chrome.  więcej

Jak wykorzystać AI w rekrutacji i employer brandingu? Powstał nowy ebook

Na rynku ukazał się ebook “AI w rekrutacji i employer brandingu: kampanie, które zachwycają”, który pokazuje w formie przystępnego przewodnika jak wykorzystać sztuczną inteligencję w rekrutacji i employer brandingu. Jego autorem jest Piotr Piankowski, employer branding & event manager Wakacje.pl. więcej

W aplikacji Żabki więcej biletów miejskich. Stoi za tym mPay

W aplikacji Żappka pilotażowo rusza opcja zakupu biletów do warszawskiej komunikacji miejskiej. To efekt współpracy Żabki ze spółką mPay oferującą własną aplikację biletową. więcej

Będą pracownie AI w polskich szkołach. Rusza mega przetarg

Instytut NASK ogłosił przetargi na zakup 12 tys. pracowni sztucznej inteligencji oraz ponad 4 tys. pracowni STEM. Sprzęt ma trafić do szkół podstawowych i ponadpodstawowych w roku szkolnym 2025/2026 - czytamy w środowym wydaniu „Pulsu Biznesu”. więcej

Reklama out of home dziś i jutro. Nasz dodatek specjalny

Dodatek specjalny w portalu Wirtualnemedia.pl to opracowanie trendów, wyzwań i perspektyw rynku out-of-home i digital out-of-home w Polsce. Przedstawiamy analizy ekspertów, wypowiedzi przedstawicieli branży, innowacyjne kampanie i kluczowe dane

więcej