Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE / wirtualnemedia.pl

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Patryk Pallus

WTOREK, 19 SIERPNIA 2025

Twórcy kontra youtube’owe algorytmy

YouTube od lat jest miejscem, w którym twórcy mogą dzielić się wiedzą, doświadczeniem i opiniami na różne tematy. Jednak nie wszystkie treści są traktowane przez platformę w jednakowy sposób.

Używanie słów związanych wprost np. z uzależnieniami czy narkotykami, często wywołuje negatywne decyzje algorytmu. Filmy tracą zasięgi, są demonetyzowane, a czasem całkowicie blokowane – nawet wtedy, gdy ich intencją jest edukacja i profilaktyka.

Twórcy nigdy nie mogą spać spokojnie. Jedno źle użyte słowo czy niewłaściwy kontekst mogą zdecydować o tym, czy materiał dotrze do szerokiego grona odbiorców, czy przepadnie w czeluściach platformy.

O tym, jak wygląda nierówna gra z algorytmem, popularni twórcy opowiedzieli Kindze Walczyk. Zapraszam do przeczytania „okładkowego” artykułu.

Słowo na cenzurowanym. Kiedy YouTube ucina zasięgi i demonetyzuje kanały?

Algorytm YouTube’a nie zna się na niuansach – padające w filmie słowo „odwyk” czy „narkotyki” zapala przysłowiową czerwoną lampkę. Dla twórców, którzy chcą mówić o uzależnieniach czy zdrowiu, walka z demonetyzacją filmów i spadkiem zasięgów, to codzienność. Dlatego postanowiłam przyjrzeć się temu, jak algorytm YouTube’a traktuje kanały poruszające wrażliwą tematykę. - Trzeba iść na pewne ustępstwa względem tych wymagań, jednak da się je trochę obejść - przekonuje Maciej Dąbrowski. 

więcej

Na Dzisiaj

Karol Nawrocki nie odpuścił Onetowi ws. Grand Hotelu. Jest pozew cywilny i oskarżenie z art. 212 [NASZ NEWS]

INTERNET

Zygmunt Solorz górą na Cyprze. Przestrzega władze Cyfrowego Polsatu

TELEWIZJA

Nadawca stacji rozrywkowej i filmowej planuje kolejne kanały

TELEWIZJA

Pokazano nowe dane, jak AI od Google zabiera ruch wydawcom. "Najgorsze tygodnie były brutalne"

INTERNET

Ogłoszenia o pracę

YouTube Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Agency Account Manager APLIKUJ

Bauer Media Outdoor

Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Sales Manager APLIKUJ

Ringier Axel Springer

Redaktor / Redaktorka serwisu Onet Lifestyle APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Specialist (Content Marketing) APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 2 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.

DODAJ WŁASNE
WIĘCEJ
InstagramFacebook

INTERNET

Słowo na cenzurowanym. Kiedy YouTube ucina zasięgi i demonetyzuje kanały?

Algorytm YouTube’a nie zna się na niuansach – padające w filmie słowo „odwyk” czy „narkotyki” zapala przysłowiową czerwoną lampkę. Dla twórców, którzy chcą mówić o uzależnieniach c…

Kinga Walczyk więcej

Karol Nawrocki nie odpuścił Onetowi ws. Grand Hotelu. Jest pozew cywilny i oskarżenie z art. 212 [NASZ NEWS]

Po głośnych publikacjach Onetu na temat Karola Nawrockiego jeszcze przed wyborami prezydenckimi kandydat wspierany przez PiS zapowiedział kroki prawne. Prywatny akt oskarżenia i pozew cywilny złożył już w maju. Portal Wirtualnemedia.pl ustalił, jaki jest obecnie status obu spraw.  więcej

Pokazano nowe dane, jak AI od Google zabiera ruch wydawcom. "Najgorsze tygodnie były brutalne"

To już kolejne dane, które pokazują, jak streszczenia AI w Google wpływają na ruch wydawców mediów. Właściciele z USA i Wielkiej Brytanii twierdzą jednoznacznie, że sztuczna inteligencja od Google szkodzi ruchowi na stronie.  więcej

Patronite znów urosło i dzieli się zyskiem

Spółka Crowd8, zarządzająca platformą Patronite, w 2024 roku wypracowała wzrost przychodów o 18 proc., zarabiając na czysto prawie 950 tys. zł. Jej wpływy poszły w górę kolejny rok z rzędu. więcej

Meta zatrudnia prawicowego aktywistę do AI. Chodzi o wycinanie inkluzywności

Robby Starbuck to skrajnie prawicowy influencer i aktywista, który ma pomóc Meta Platforms zachować obiektywność i wyzbyć się ideologicznych przekonań z narzędzi wspieranych AI. W tym tych określanym jako DEI, czyli wspierających różnorodność, równość i inkluzywność. więcej

Dawna menadżerka TVN na czele organizacji zrzeszającej 16 nadawców telewizyjnych

Katarzyna Johansson stanęła na czele zarządu organizacji MOC TV zrzeszającej nadawców telewizyjnych. Zadaniem nowej prezeski będzie wzmocnienie wspólnego przekazu nadawców. “Telewizja potrzebuje dziś silnego głosu” – mówi Katarzyna Johansson, dawniej związana m.in. z TVN Warner Bros. Discovery. więcej

Temu mimo wakacji nie zwalnia reklamowego tempa w serwisach Meta

Mimo okresu wakacyjnego, na platformach Meta (Facebook, Instagram) sporo się dzieje. Jak wynika z najnowszego raportu “Ads Trends” firmy Sotrender, najwięksi reklamodawcy ewidentnie zwolnili z działaniami w lipcu, ale Temu Poland nie poszło w ich ślady.  więcej

9 najciekawszych wniosków z raportu PwC o mediach. Oni będą mieli wielomiliardowe przychody

PwC od 26 lat śledzi dynamicznie rozwijającą się branżę rozrywki i mediów. Pojawił się właśnie najnowszy raport dotyczący tego rynku w globalnym ujęciu. Wybraliśmy z niego 9 najważniejszych wniosków.   więcej

Groźne szaleństwa AI na Facebooku i Instagramie. Tak ma odpowiadać dzieciom

Reuters dotarł do wewnętrznych dokumentów Meta Platforms, które określają zasady działania aplikacji AI, a zwłaszcza chatbotów. Znalazł tam kilka niepokojących informacji oraz wytycznych dla sztucznej inteligencji, które dotyczą tematyki współżycia seksualnego, pisania o przynależności rasowej czy traktowania celebrytów. więcej

Legimi znów pod kreską. „Zmiany w strukturze abonentów”

W drugim kwartale 2025 roku firma Legimi, oferująca e-booki i audiobooki w modelu abonamentowym, przy spadku przychodów o prawie 8 proc. miała 0,4 mln zł straty netto. Zanotowała ujemna rentowność drugi raz po wybuchu jej sporu z częścią wydawców wokół rozliczeń za treści. więcej

Nowa dziennikarka w Business Insider Polska. Transfer z Polityki Insight

Od września zespół redakcyjny Business Insider Polska wzmocni Sonia Sobczyk-Grygiel. Dziennikarka specjalizująca się w tematyce gospodarczej oraz Unii Europejskiej przechodzi do serwisu biznesowego Ringier Axel Springer Polska z Polityki Insight. więcej

Kontrola nad danymi w chmurze. Jak firmy MŚP wybierają dostawców?

Dyrektorzy IT zawsze musieli decydować, gdzie umieścić firmowe dane. Jednak obecnie niesie to za sobą konsekwencje, których nie było jeszcze kilka lat temu. Wybór dostawcy chmury to dziś przede wszystkim kwestia zarządzania ryzykiem prawnym. Pytanie nie brzmi „czy przejść do chmury”, ale „którą chmurę wybrać” – i czy masz nad nią faktyczną kontrolę. materiał reklamowywięcej

TELEWIZJA

Zygmunt Solorz górą na Cyprze. Przestrzega władze Cyfrowego Polsatu

Cypryjski sąd wydał korzystne dla Zygmunta Solorza zabezpieczenie dotyczące jego zarejestrowanych tam spółek, m.in. głównego akcjonariusza Cyfrowego Polsatu. Miliarder w liście do …

Tomasz Wojtas więcej

Nadawca stacji rozrywkowej i filmowej planuje kolejne kanały

Red Carpet Media Group, nadawca Show TV i ViDoc TV 1 nie rezygnuje z planów rozwoju na rynku bezpłatnych stacji FAST. – Kanał modowy będzie startował we wrześniu. Start kanału filmowego przesuwamy na kolejny rok – informuje Wirtualnemedia.pl Leszek Kułak, przewodniczący rady nadzorczej firmy. więcej

Fratria z większą pożyczką na wPolsce24. Nowa fundacja zebrała niewiele

Spółka Fratria zwiększyła o 3 mln zł pulę pożyczki od agencji Apella na telewizję wPolsce24. Z darowizn od widzów firma uzyskała poniżej 3 mln zł, zaś założona przez jej szefów Fundacja Media w Polsce – jedynie 177 tys. więcej

TVP podało ceny reklam na wrzesień. Blisko 400 tys. zł za spot przy meczu Polaków z Holendrami

Biuro reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na wrzesień. W cenniku najwyżej wyceniono spoty przy transmisjach meczy polskich piłkarzy, rozgrywanych w ramach eliminacji do nadchodzących Mistrzostw Świata w piłce nożnej.  więcej

Program Bianki Mikołajewskiej znika z TVP1. W TVP Info zastąpi "Kwiatki polskie"

Od września program „Raport specjalny” będzie emitowany nie w TVP1, ale w TVP Info, gdzie w niedzielne wieczory zastąpi dotychczasowe wydanie “Kwiatków polskich”. To niejedna zmiana. Magazyn Bianki Mikołajewskiej będzie się pojawiał na antenie co tydzień – potwierdziła portalowi Wirtualnemedia.pl TVP. więcej

Player bardziej telewizyjny. Mniej pakietów, będą specjalne formaty

Należący do TVN Warner Bros. Discovery serwis Player chce pozycjonować się jako przedłużenie klasycznej telewizji, łączące ją ze streamingiem. Platforma uprościła ofertę, rezygnując ze sprzedaży pakietów z reklamami dla nowych klientów – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Player stawia też na formaty specjalne, będące uzupełnieniem oferty telewizyjnej kanałów TVN. więcej

Dokument o Frizie i Wersow jesienią w kinach. Reżyserem były dyrektor programowy TVP

Do sieci trafił teaser filmu dokumentalnego „Friz & Wersow. Miłość w czasach online”, który w październiku będzie mieć swoją kinową premierę. Reżyserem dokumentu o influencerach jest Krystian Kuczkowski, były dyrektor programowy TVP i autor filmu m.in. o Annie Przybylskiej. więcej

Nadawca byłej naziemnej stacji w upadłości. Ogromna strata

Red Carpet Media Group w drugim kwartale 2025 roku przy 4,3 mln zł przychodów sprzedażowych zanotowała aż 14,2 mln zł straty netto. To skutek przede wszystkim postawienia jej spółki zależnej Red Carpet TV w stan upadłości i naliczania od niej kar umownych przez Emitela w sprawie emisji naziemnej ViDoc TV. więcej

Dorota Szelągowska z nowym programem w TVN Style. Tym razem nie o wnętrzach

Jesienią na antenie TVN Style pojawi się autorski program Doroty Szelągowskiej zatytułowany “Ej, Stara!”. Nowy format będzie poświęcony różnym aspektom życia kobiet po 40 roku życia. Jego autorka chce przełamać tabu, jakim jest proces starzenia. więcej

Były szef „Wiadomości” TVP na fikcyjnej posadzie w państwowym banku? „Spotkamy się w sądzie”

Według Dominiki Wielowieyskiej z „Gazety Wyborczej” Jarosław Olechowski za rządów PiS był zatrudniony na fikcyjnej posadzie w Banku Pekao, który domaga się teraz od menedżera zwrotu 1,4 mln zł. – Nie pracowałem na żadnej „fikcyjnej posadzie”. Spotkamy się w sądzie – zapowiada Olechowski. więcej

"Królewska" akcja marketingowa wspiera powrót Premier League do Canal+

Od sierpnia wszystkie mecze Premier League są transmitowane na antenach Canal+. Powrotowi angielskiej ligi na antenę nadawcy towarzyszy kampania marketingowa pod hasłem „Powrót Królowej". Obejmuje ona różnorodne działania w kanałach własnych Canal+, digitalu, radiu, zorganizowany został też specjalny event.  więcej

Kontrola nad danymi w chmurze. Jak firmy MŚP wybierają dostawców?

Dyrektorzy IT zawsze musieli decydować, gdzie umieścić firmowe dane. Jednak obecnie niesie to za sobą konsekwencje, których nie było jeszcze kilka lat temu. Wybór dostawcy chmury to dziś przede wszystkim kwestia zarządzania ryzykiem prawnym. Pytanie nie brzmi „czy przejść do chmury”, ale „którą chmurę wybrać” – i czy masz nad nią faktyczną kontrolę. materiał reklamowywięcej

RADIO

Radiowa Agora rośnie także poza reklamami. TOK FM z kolejnym rekordem subskrypcji

Radio TOK FM (Agora) od ub.r. notuje spadki słuchalności. Za to w sprzedaży subskrypcji cyfrowych do swojej oferty Premium wyznacza kolejne rekordy. Na koniec czerwca 2025 roku kor…

Tomasz Wojtas więcej

Radio ZET liderem słuchalności w Warszawie. Jaka przewaga nad RMF FM?

Na prowadzenia na rynku radiowym w Warszawie w okresie od lutego do lipca br. pozostało Radio ZET. Druga pozycja dla RMF FM, które ponownie zbliża się do pierwszego miejsca, a na podium znalazło się także TOK FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.  więcej

REKLAMA

TVP podało ceny reklam na wrzesień. Blisko 400 tys. zł za spot przy meczu Polaków z Holendrami

Biuro reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na wrzesień. W cenniku najwyżej wyceniono spoty przy transmisjach meczy polskich piłkarzy, rozgrywanych w ram…

Beata Goczał więcej

adidas Superstar z nową ambasadorką w Polsce

Marka adidas w nowej kampanii modelu butów Superstar przypomina o ponadczasowym designie i dziedzictwie. Na polskim rynku markę promuje raperka Bambi.  więcej

Atmosfera w miejscu pracy motywem przewodnim nowej kampanii Pracuj.pl

Nowa kampania serwisu Pracuj.pl zwraca uwagę ba relacje ze współpracownikami i dobrą atmosferę w miejscu pracy. Z badań marki wynika, że poza wynagrodzeniem to właśnie atmosfera w miejscu pracy jest głównym czynnikiem zawodowej satysfakcji, a zarazem najważniejszym pozapłacowym powodem do jej zmiany.  więcej

Mastercard przenosi globalną obsługę mediową z Caratu do WPP Media

Firma Mastercard w wyniku formalnego przeglądu zdecydowała się powierzyć globalną obsługę mediową holdingowi WPP Media. Do międzynarodowej współpracy wybrała również należącą do WPP agencję Ogilvy.  więcej

ASAP&ASAP powiększa skład i kompetencje w obszarze wideo/animacje/AI

Do zespołu agencji strategiczno-kreatywnej ASAP&ASAP dołączają: Sylwia Bednarz, Aleksandra Zinkiewicz i Ernest Homolka. Rozbudowa zespołu związana jest przede wszystkim ze zwiększeniem liczby projektów w obszarach takich jak wideo, animacje i kreacje z wykorzystaniem AI. więcej

x-kom z nowym influencer marketing managerem. Przeszedł z STS

Do działu marketingu firmy x-kom dołączył Michał Sutryk, który ostatnie blisko 4 lata spędził w firmie bukmacherskiej STS SA. W x-kom objął stanowisko influencer marketing managera. więcej

Oranżada Hellena partnerem Top of the Top Sopot Festival 2025!

Oranżada Hellena (Colian) po raz kolejny dołączyła do grona partnerów Top of the Top Sopot Festival, który rusza w poniedziałek 18 sierpnia.   więcej

Patrycja Krajewska na nowym stanowisku w dziale client service agencji oS3

Patrycja Krajewska awansowała na stanowisko account supervisor w agencji oS3. W nowej roli odpowiada za zarządzanie zespołem projektowym obsługującym markę Rolmlecz, a także za prowadzenie działań dla klientów Soplica, Azan oraz marek z portoflio Orifarm. więcej

Kino na Leżakach – filmowe hity pod rozgwieżdżonym niebem

Szczęśliwa, trzynasta edycja największego mobilnego kina plenerowego trwa w najlepsze! Do końca wakacji w nadmorskich miejscowościach i kurortach wypoczynkowych w całej Polsce mają miejsce bezpłatne pokazy filmowych hitów. Podczas Kina na Leżakach projekcjom na świeżym powietrzu towarzyszą konkursy z nagrodami, a także upominki od partnerów wydarzenia. Dowiedz się, czego możesz się spodziewać! materiał reklamowywięcej

PRASA

"GQ Poland" buduje biuro reklamy. Ogłoszono pierwsze nazwiska

Do biura reklamy New Media Wave Publishing, wydawcy polskiej edycji “GQ” dołączyli: Zbigniew Kokot, Katarzyna Ryciak, Magdalena Jaworska oraz Michał Burecki. Będą rozwijać ofertę r…

Beata Goczał więcej

Infor szuka nowego redaktora naczelnego. Stawką – trzy potężne marki i budżet na rozwój

Wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”, Forsal.pl i Infor.pl uruchamia nabór na stanowisko Redaktora Naczelnego Serwisów Internetowych. To propozycja dla kogoś, kto potrafi połączyć dziennikarską wrażliwość z chłodną analizą danych, zna realia rynku mediów i nie boi się stawiać odważnych celów. więcej

Są zarzuty dla Doroty Kani. Akt oskarżenia trafił do sądu

Prokuratura Okręgowa w Tarnowie poinformowała, że do warszawskiego sądu rejonowego trafił akt oskarżenia wobec Doroty Kani, która w marcu br. na swoim profilu na platformie X ujawniła dane osobowe prok. Ewy Wrzosek – informuje PAP. Dziennikarce grozi kara pozbawienia wolności do dwóch lat.  więcej

"Time" przedstawia pierwszą w historii listę Dziewczynek Roku

Magazyn “Time” ujawnił swoją pierwszą w historii listę Dziewczynek Roku, wyróżniającą 10 młodych liderek inspirujących społeczności na całym świecie - wśród nich jest Polka. Lista została zrealizowana dzięki Grupie LEGO i ma na celu wsparcie potencjału dziewczynek. więcej

Łódzki oddział Polska Press Grupy ma kierowniczkę zespołu sprzedaży

Katarzyna Michalak objęła stanowisko kierownika zespołu sprzedaży w łódzkim oddziale Polska Press Grupy. Wcześniej pracowała m.in. w Onecie i w Wirtualnej Polsce.  więcej

Coraz większa cenzura w kluczowym państwie świata. "Nawet Halloween"

Jak wynika z raportu Klubu Korespondentów Zagranicznych w Chinach (FCCC), rośnie liczba tematów zakazanych przez władze tego kraju, a granice cenzury są ustalane w sposób trudny do przewidzenia. Ograniczenia dotyczą nawet takich wydarzeń jak m.in. obchody Halloween. więcej

Fratria połączy się z agencją reklamującą SKOK-i

Prezes UOKiK wyraził zgodę na przejęcie agencji marketingowej Apella, obsługującej m.in. SKOK-i ze spółką Fratria, do której należą telewizja wPolsce24, portal wPolityce.pl i tygodnik „Sieci”. więcej

TECHNOLOGIA

Groźne szaleństwa AI na Facebooku i Instagramie. Tak ma odpowiadać dzieciom

Reuters dotarł do wewnętrznych dokumentów Meta Platforms, które określają zasady działania aplikacji AI, a zwłaszcza chatbotów. Znalazł tam kilka niepokojących informacji oraz wyty…

Artur Roguski więcej

Legimi znów pod kreską. „Zmiany w strukturze abonentów”

W drugim kwartale 2025 roku firma Legimi, oferująca e-booki i audiobooki w modelu abonamentowym, przy spadku przychodów o prawie 8 proc. miała 0,4 mln zł straty netto. Zanotowała ujemna rentowność drugi raz po wybuchu jej sporu z częścią wydawców wokół rozliczeń za treści. więcej

Reklama out of home dziś i jutro. Nasz dodatek specjalny

Dodatek specjalny w portalu Wirtualnemedia.pl to opracowanie trendów, wyzwań i perspektyw rynku out-of-home i digital out-of-home w Polsce. Przedstawiamy analizy ekspertów, wypowiedzi przedstawicieli branży, innowacyjne kampanie i kluczowe dane

więcej