Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE / wirtualnemedia.pl

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Dominik Senkowski

ŚRODA, 20 SIERPNIA 2025

Youtube’owy program, który „się nie spieszy”

– Miałem potrzebę stworzenia programu, który „nie będzie się spieszył”. Trochę w kontrze do innych rozmów, jakie przeprowadzałem - politycznych, krótkich – powiedział mi Patrycjusz Wyżga. Za nami pond 300 odcinków jego programu, w którym rozmawia różnorodnymi gośćmi – politykami, ekspertami, naukowcami. Jeden wywiad potrafi trwać nawet ponad 2 godziny.

Nie wszyscy przyjmują zaproszenie do „Didaskaliów”. Przed ostatnimi wyborami dziennikarz chciał przeprowadzić rozmowy z Karolem Nawrockim i Rafałem Trzaskowskim, ale nic z tego nie wyszło. Z kolei prof. Antoni Dudek jest jednym z najczęstszych gości.

Zapytałem Patrycjusza Wyżgę, jak dziś widzi rolę dziennikarzy, jak jego zdaniem zmieniają się media i dlaczego nie przyjął propozycji od Telewizji Polskiej. Zapraszam do przeczytania mojego „okładkowego” wywiadu.

Fenomen Didaskaliów. „Odbiorcy są mądrzejsi, niż to się wydaje wielu twórcom”

Podcasty i wideocasty są dziś na topie, a jeden z najpopularniejszych prowadzi Patrycjusz Wyżga. „Didaskalia” należące do WP to miejsce nie tylko na długie rozmowy o polityce, ale także m.in. o nauce. Dziennikarz tłumaczy nam m.in., skąd wziął się jego format i dlaczego cieszy się takim zainteresowaniem, dlaczego nie przyjął propozycji TVP i jak YouTube zmienia media. 

więcej

Na Dzisiaj

TVP jesienią postawi na nowe seriale. Co z rozrywką?

TELEWIZJA

Pierwszy taki transfer do Republiki. „Myślałem, że to koniec mojej kariery”

TELEWIZJA

Jedna czwarta marketingowców żyje "w napięciu cały czas"

REKLAMA

Duże zmiany w sprzedaży i marketingu Porsche Polska. Są nowi dyrektorzy

REKLAMA

Ogłoszenia o pracę

YouTube Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Agency Account Manager APLIKUJ

Bauer Media Outdoor

Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Sales Manager APLIKUJ

Ringier Axel Springer

Redaktor / Redaktorka serwisu Onet Lifestyle APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Specialist (Content Marketing) APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 2 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.

DODAJ WŁASNE
WIĘCEJ
InstagramFacebook

INTERNET

Fenomen Didaskaliów. „Odbiorcy są mądrzejsi, niż to się wydaje wielu twórcom”

Podcasty i wideocasty są dziś na topie, a jeden z najpopularniejszych prowadzi Patrycjusz Wyżga. „Didaskalia” należące do WP to miejsce nie tylko na długie rozmowy o polityce, ale …

Dominik Senkowski więcej

Netflix najbardziej angażuje na polskim TikToku. Allegro liderem oglądalności

Netflix trafił na pierwsze miejsce rankingu zaangażowania na TikToku w lipcu, a Lidl Polska odnotował największą liczbę odtworzeń – wynika z najnowszego raportu firmy Sotrender.  więcej

Business Insider przed Inforem. Ale więcej popularnych serwisów gospodarczych ma inny wydawca

Wśród serwisów o tematyce gospodarczo-prawnej najwięcej użytkowników ma niezmiennie Business Insider Polska, zaś na nieco dłużej przyciąga internautów Money.pl. Cztery czołowe witryny przekroczyły poziom 20 proc. zasięgu, a w pierwszej dziesiątce są trzy witryny należące do Grupy PTWP. więcej

Była korespondentka TVP dołączyła do PRZEkanału

Dominika Ćosić zaczyna współpracę z youtube'owym PRZEkanałem. Była korespondentka Telewizji Polskiej w Brukseli ma tworzyć cykl o sprawach zagranicznych, razem z Karolem Darmorosem, który wcześniej pracował w Polskim Radiu.  więcej

TOK FM w nowej odsłonie internetowej. "Ta premiera jest krokiem milowym"

Radio TOK FM zaprezentowało odświeżoną wersję serwisu internetowego tokfm.pl. Nowa szata graficzna oraz rozszerzone funkcjonalności sprawiają, że portal staje się jeszcze bardziej przyjazny użytkownikom. – Opisujemy nie tylko, co się stało, ale również co z tego wynika, dlaczego to ważne i jak wpłynie na nasze życie – komentuje Karolina Wiśniewska, zastępczyni redaktor naczelnej tokfm.pl. więcej

Reklama cyfrowa rośnie dynamicznie. Mamy dane za I kwartał

W pierwszym kwartale 2025 roku rynek reklamowy cyfrowej odnotował dynamikę wzrostu na poziomie 18 proc., osiągając wartość ponad 2,3 mld zł – wynika z najnowszego raportu IAB Polska/PwC AdEx. więcej

Weszło rozpoczyna współpracę ze słynnym magazynem

Serwis Weszło rozpoczął współpracę z jednym z najbardziej rozpoznawalnych magazynów piłkarskich na świecie - brytyjskim FourFourTwo. Dzięki partnerstwu czytelnicy otrzymają dostęp do wywiadów, analiz, rankingów oraz felietonów.  więcej

Nadchodzi pierwszy polski serial Disney+. Mamy trailer

Disney+ publikuje nowy trailer oraz plakaty swojej polskiej produkcji oryginalnej pt. „Breslau”. Wszystkie odcinki serialu kryminalnego pojawią się na platformie już 12 września. więcej

Tak chciano ośmieszyć europejskich przywódców. Fałszywe AI w telewizji wPolsce24, Kanale Zero i u publicysty Republiki

Krótko przed spotkaniem Donalda Trumpa z europejskimi przywódcami na profilach rozpowszechniających rosyjską propagandę pojawiło się wygenerowane przez AI zdjęcie mające ośmieszać tych polityków. Jako autentyczne przedstawiła je Magdalena Ogórek na antenie wPolsce24, fotografię opublikowali też Kanał Zero oraz Oskar Szafarowicz z TV Republika. Socialmediowiec Kanału Zero przeprosił za wprowadzenie odbiorców w błąd. więcej

Nowa odsłona serwisu StrefaEdukacji.pl. "Edukacja nieustannie ewoluuje"

Polska Press Grupa uruchomiła nową odsłonę serwisu StrefaEdukacji.pl, jednego z czołowych portali edukacyjnych na rynku. Serwis przeszedł zmiany i zyskał nową formę i funkcje.   więcej

Tivio Studio dołącza do IAB Polska

Tivio Studio, które specjalizuje się w dystrybucji treści wideo i narzędziach dla twórców, nadawców oraz operatorów w Europie, dołącza do IAB Polska.  więcej

Portal o2.pl z nowymi cyklami

Portal o2.pl stawia na szersze spojrzenie i różnorodność tematów. W związku z tym powstały dwa nowe projekty redakcyjne: reporterski cykl zagraniczny „Blisko Świata” oraz reaktywowana #DziennaDawkaDobregoNewsa. więcej

Infor szuka nowego redaktora naczelnego. Stawką – trzy potężne marki i budżet na rozwój

Wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”, Forsal.pl i Infor.pl uruchamia nabór na stanowisko Redaktora Naczelnego Serwisów Internetowych. To propozycja dla kogoś, kto potrafi połączyć dziennikarską wrażliwość z chłodną analizą danych, zna realia rynku mediów i nie boi się stawiać odważnych celów. materiał reklamowywięcej

TELEWIZJA

TVP jesienią postawi na nowe seriale. Co z rozrywką?

Jesienią Telewizja Polska pokaże popularne formaty rozrywkowe, premierowe odcinki ulubionych telenoweli i kultowych teleturniejów. Pojawi się kilka serialowych nowości oraz reaktyw…

Kamila Meller więcej

Pierwszy taki transfer do Republiki. „Myślałem, że to koniec mojej kariery”

Andrzej Gajcy dołączył do Republiki, gdzie poprowadzi swój autorski program. –  Z ogromną ciekawością rozpoczynam kolejny nowy rozdział dziennikarskiej kariery. Jeszcze jakiś czas temu myślałem, że ta kariera zakończyła się wraz z odejściem z Onetu – mówi nam dziennikarz. Opowiada także o tym, jak wyglądał ostatni okres w jego dziennikarskiej karierze i co dalej z kanałem na YouTube. więcej

„TVP. Otwórz się na więcej”. Tak wygląda jesienny spot TVP

Telewizja Polska wchodzi w jesień 2025 roku z nowym spotem wizerunkowym, kontynuując komunikację pod hasłem „TVP. Otwórz się na więcej”. Nadawca w materiale w emocjonalny sposób pokazuje, że jest blisko ludzi – w ich codziennych doświadczeniach, wyjątkowych chwilach i wspomnieniach, które budują poczucie wspólnoty. więcej

Nowy cykl debat w TVP Info. Gospodarz rodem z Polsatu

„Co ludzie powiedzą?” - tak będzie nazywał się nowy program, który we wrześniu br. zadebiutuje na antenie TVP Info. Prowadzącym został dziennikarz Wojciech Szeląg, który opowiada nam o szczegółach audycji.  więcej

"Korespondenci" spadają z anteny TVP. Definitywnie

Program "Korespondenci", który wiosną zadebiutował na antenie TVP1, jesienią nie wróci na antenę - potwierdziła portalowi Wirtualnemedia.pl TVP.  więcej

TVP reaguje na hejt wobec dziennikarki. "Atmosfera linczu"

Telewizja Polska wystosowała oświadczenie ws. zamieszania wokół Joanny Dunikowskiej-Paź z ostatnich dni. W mediach społecznościowych mylnie przypisano jej zadanie niezręcznego pytania o Karola Nawrockiego. Publiczny nadawca zapowiada złożenie zawiadomienia do prokuratury. – Nie ma naszej zgody na to, by bezpodstawne insynuacje i emocjonalne ataki zastępowały rzetelny osąd i elementarną odpowiedzialność – czytamy. więcej

Następca Solorza w Cyfrowym Polsacie reaguje na list. „Nie ma żadnego znaczenia”

Zygmunt Solorz w liście do władz Cyfrowego Polsatu przestrzegł przed podejmowaniem znaczących decyzji w firmie. Stanowczo odpowiada mu Daniel Kaczorowski, powołany w miejsce Solorza na szefa rady nadzorczej holdingu. Jego zdaniem pismo Solorza „nie zmienia nic w aktualnej sytuacji prawnej i nie ma żadnego znaczenia dla faktów”. więcej

Nie żyje polski komentator wrestlingu. Miał 49 lat

W wieku 49 lat zmarł Paweł Borkowski – komentator wrestlingu, przez lata związany z Eurosportem, Extreme Sports Channel i Orange Sport. więcej

Kontrola nad danymi w chmurze. Jak firmy MŚP wybierają dostawców?

Dyrektorzy IT zawsze musieli decydować, gdzie umieścić firmowe dane. Jednak obecnie niesie to za sobą konsekwencje, których nie było jeszcze kilka lat temu. Wybór dostawcy chmury to dziś przede wszystkim kwestia zarządzania ryzykiem prawnym. Pytanie nie brzmi „czy przejść do chmury”, ale „którą chmurę wybrać” – i czy masz nad nią faktyczną kontrolę. materiał reklamowywięcej

RADIO

Zdrożeją reklamy w stacjach ZPR Media

Od 1 września br. będą obowiązywać nowe cenniki reklamowe rozgłośni radiowych należących do Grupy ZPR Media. Zdrożeją reklamy m.in. w sieci Eska, Vox FM i Eska Rock. 

Beata Goczał więcej

TOK FM w nowej odsłonie internetowej. "Ta premiera jest krokiem milowym"

Radio TOK FM zaprezentowało odświeżoną wersję serwisu internetowego tokfm.pl. Nowa szata graficzna oraz rozszerzone funkcjonalności sprawiają, że portal staje się jeszcze bardziej przyjazny użytkownikom. – Opisujemy nie tylko, co się stało, ale również co z tego wynika, dlaczego to ważne i jak wpłynie na nasze życie – komentuje Karolina Wiśniewska, zastępczyni redaktor naczelnej tokfm.pl. więcej

Jubileusz Listy Piosenek w Radiu 357. Event dla słuchaczy

W najbliższy piątek Lista Piosenek Radia 357 wybrzmi po raz 200. Z tej okazji 24 sierpnia rozgłośnia organizuje spotkanie z fanami audycji w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Jedną z atrakcji będzie finał wakacyjnego głosowania na letni przebój wszech czasów.  więcej

REKLAMA

Jedna czwarta marketingowców żyje "w napięciu cały czas"

Wielu marketingowców stara się osiągnąć produktywną równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, jednak niektórzy nie zrezygnowali z pracy podczas wakacji – wskazują badania Stor…

Beata Goczał więcej

Duże zmiany w sprzedaży i marketingu Porsche Polska. Są nowi dyrektorzy

Porsche Polska wprowadza zmiany w strukturze organizacyjnej. Marek Sworowski przejął stanowisko dyrektora sprzedaży po Dorocie Zyskowskiej. Nowym dyrektorem marketingu i customer experience został Jakub Kessler. więcej

U Friza nie tak filmowo. Ekipa Holding ze spadkami

Influencerska Ekipa Holding, mimo sukcesu frekwencyjnego jej filmu „100 dni do matury”, w pierwszej połowie 2025 roku zanotowała spadek przychodów i znacznie gorszą rentowność niż przed rokiem. W drugim kwartale miała pierwszą stratę netto od prawie trzech lat. więcej

"Back to School/Deal 2025" w nowej kampanii MediaMarkt

Sieć sklepów MediaMarkt rozpoczyna nową kampanię „Back to School/Deal 2025”, wchodząc w najgorętszy okres sprzedażowy drugiej połowy roku. To kolejna odsłona platformy komunikacyjnej, którą marka rozwija od marca.  więcej

Otodom inspiruje do odwagi w poszukiwaniu wymarzonego domu

Serwis Otodom w najnowszej kampanii "Sensy" prezentuje 10 różnych historii, które odkrywają motywacje stojące za decyzjami o przeprowadzce i zachęcają do autentycznego podejścia do poszukiwania nowego domu.  więcej

PayPo stawia na sponsoring futbolu amerykańskiego

PayPo, marka płatności odroczonych, dołącza do grona sponsorów Warsaw Sirens – pierwszej kobiecej drużyny futbolu amerykańskiego w Polsce. Wesprze działania drużyny, która od ponad dekady łączy futbol na najwyższym poziomie z misją wspierania i inspirowania kobiet. więcej

Carat obronił budżet mediowy Vodafone

Należąca do Dentsu agencja Carat obroniła budżet mediowy firmy zakupowe Vodafone Group w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA), zapewniając kolejny trzyletni kontrakt rozpoczynający się 1 stycznia 2026 r. Obie firmy mają za sobą sześcioletnią współpracę. więcej

Swatch przeprasza za „rasistowską” reklamę w Chinach

Szwajcarski producent zegarków Swatch wydał oficjalne przeprosiny w odpowiedzi na falę krytyki w chińskich mediach społecznościowych wywołaną przez zdjęcie promocyjne przedstawiające modela wykonującego gest „skośnych oczu”, przekazał we wtorek dziennik „South China Morning Post”. Fotografia została uznana za obraźliwą dla Azjatów. więcej

Kino na Leżakach – filmowe hity pod rozgwieżdżonym niebem

Szczęśliwa, trzynasta edycja największego mobilnego kina plenerowego trwa w najlepsze! Do końca wakacji w nadmorskich miejscowościach i kurortach wypoczynkowych w całej Polsce mają miejsce bezpłatne pokazy filmowych hitów. Podczas Kina na Leżakach projekcjom na świeżym powietrzu towarzyszą konkursy z nagrodami, a także upominki od partnerów wydarzenia. Dowiedz się, czego możesz się spodziewać! materiał reklamowywięcej

PRASA

Autorka „Chłopek” dostanie więcej. Dogadała się z wydawcą

Joanna Kuciel-Frydryszak otrzyma dodatkowe wynagrodzenie w związku z sukcesem rynkowym jej książki „Chłopki. Opowieść o naszych babkach”. Autorka porozumiała się w tej sprawie z Wy…

Tomasz Wojtas więcej

Dziennikarz o2.pl postrzelony z wiatrówki. Trafił do szpitala

Marcin Lewicki, dziennikarz portalu o2 należącego do Wirtualnej Polski, trafił do szpitala po tym, jak został postrzelony w oko z wiatrówki. Wcześniej w Toruniu w tym samym miejscu ofiarami ataków padło kilka innych osób. Mimo tego policja nie zdołała zatrzymać sprawcy, a postrzelenie Marcina Lewickiego chciała uznać za “zdarzenie losowe” – podało o2.pl.  więcej

TECHNOLOGIA

Tak chciano ośmieszyć europejskich przywódców. Fałszywe AI w telewizji wPolsce24, Kanale Zero i u publicysty Republiki

Krótko przed spotkaniem Donalda Trumpa z europejskimi przywódcami na profilach rozpowszechniających rosyjską propagandę pojawiło się wygenerowane przez AI zdjęcie mające ośmieszać …

Tomasz Wojtas więcej

Reklama out of home dziś i jutro. Nasz dodatek specjalny

Dodatek specjalny w portalu Wirtualnemedia.pl to opracowanie trendów, wyzwań i perspektyw rynku out-of-home i digital out-of-home w Polsce. Przedstawiamy analizy ekspertów, wypowiedzi przedstawicieli branży, innowacyjne kampanie i kluczowe dane

więcej