Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE / wirtualnemedia.pl

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Patryk Pallus

NIEDZIELA, 24 SIERPNIA 2025

Apostołowie internetu

Religia coraz mocniej zaznacza swoją obecność w przestrzeni cyfrowej. Zainteresowanie tematyką duchową, które nie słabnie mimo zmieniających się trendów, sprawia, że w sieci przybywa twórców odnoszących się do wiary i Kościoła. Internet to bowiem dziś najważniejszy kanałów dotarcia do wiernych, zwłaszcza młodego pokolenia.

Choć katoliccy twórcy raczej nie stawiają na kontrowersje, starając się przede wszystkim oferować wartościowy i jakościowy przekaz, ich aktywność nie pozostaje wolna od wyzwań. Z jednej strony muszą mierzyć się z hejtem, z drugiej – z ryzykiem błędów doktrynalnych.

O tym, dlaczego działają w sieci, kto ich ogląda i czy na tym zarabiają, trzech katolickich twórców zapytała Kinga Walczyk. Więcej w jej „okładkowym” materiale.

Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?

Dwie dekady temu stało się jasne, że social media są siłą, której nikt nie powstrzyma. Rozwijające się dynamicznie technologie internetowe pozwoliły nam komunikować się ze sobą na niespotykaną dotąd skalę. Wiele osób i firm chciało skorzystać i stworzyć własne serwisy oraz aplikacje społecznościowe. Historie tych, którym się to udało, znamy wszyscy. Czas zatem odbyć podróż sentymentalną i odwiedzić cmentarzysko social mediów.

więcej

Na Dzisiaj

Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?

TECHNOLOGIE

Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?

TELEWIZJA

Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu

TELEWIZJA

Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku

TELEWIZJA

Ogłoszenia o pracę

YouTube Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Agency Account Manager APLIKUJ

Bauer Media Outdoor

Motion Designer APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Sales Manager APLIKUJ

Ringier Axel Springer

Redaktor / Redaktorka serwisu Onet Lifestyle APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Project Specialist (Content Marketing) APLIKUJ

Ringier Axel Springer Polska

Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 2 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.

DODAJ WŁASNE
WIĘCEJ
InstagramFacebook

INTERNET

Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?

Dwie dekady temu stało się jasne, że social media są siłą, której nikt nie powstrzyma. Rozwijające się dynamicznie technologie internetowe pozwoliły nam komunikować się ze sobą na …

Artur Roguski więcej

Stanowski z Mazurkiem odpowiadają ws. fejków. Przeprosiny dla „kochanych cymbałów”

Krzysztof Stanowski razem z Robertem Mazurkiem ocenili, że fejkowe zdjęcie z europejskimi przywódcami, które zamieszczono na profilu Kanału Zero na X, jest tak ewidentną fałszywką, że uwierzyć w nie mogły jedynie „cymbały”. W przypadku hejtu na Joannę Dunikowską-Paź ich zdaniem częściowo odpowiedzialna jest sama TVP za opisanie sprawy. więcej

Nowe logo Eurowizji budzi emocje. Graficzny koszmarek czy mistrzowski case?

Nowe logo Eurowizji ściągnęło na EBU lawinę krytyki. Choć dla specjalistów od brandingu zmiana jest zrozumiała, efekt końcowy rozczarowuje. W dobie internetu wpadkę można jednak przekuć w sukces. – Eurowizja od zawsze flirtuje z kiczem i ironią, a nowe logo tylko potwierdza, że mem to skuteczna forma promocji - ocenia Karol Nowakowski. więcej

Kanał Zero pełen roszad. Kto odszedł i kto przyszedł do projektu Stanowskiego?

W Kanale Zero wciąż sporo zmian personalnych. Pojawiły się nowe gwiazdy, część osób zdecydowała się odejść. Gdzie dziś pracują? Większość poszła do konkurencji projektu Krzysztofa Stanowskiego. więcej

Pierwsza taka transmisja Bundesligi w historii. YouTuber wśród nadawców

Niezależny YouTuber Mark Goldbridge został jednym z nadawców Bundesligi w Wielkiej Brytanii w nadchodzącym sezonie 2025/2026. Oprócz niego mecze pokażą także m.in. BBC i Sky Sports.  więcej

Ten polski serwis społecznościowy dalej zarabia. Chociaż jest starszy od Grona i Naszej Klasy

Działający od dwóch i pół dekady serwis Fotka, chociaż daleko mu do odwiedzalności najpopularniejszych platform społecznościowych, nadal notuje stabilne wyniki finansowe. W 2024 roku przy 3,9 mln zł przychodów (głównie z usługi subskrypcyjnej Klub Gwiazd) zarobiła na czysto 1,2 mln. więcej

Cyfrowo o religii. Kim są i co tworzą katoliccy influencerzy?

Msza na Instagramie czy kazanie do kamery? Katoliccy influencerzy redefiniują to, jak przedstawiana jest wiara we współczesnym świecie – czasem w sutannie, czasem w dżinsach, zawsze z tysiącami widzów. Postanowiliśmy przyjrzeć się, kim są duchowni i świeccy, którzy dzielą się Ewangelią przez ekran smartfona czy komputera.  więcej

Google pokazał smartfony Pixel 10. Wydarzenie prowadził znany celebryta

Made by Google 2025 to wydarzenie, podczas którego firma zaprezentowała swoje nowe rozwiązania sprzętowe: smartfony, inteligentne zegarki, akcesoria czy słuchawki. Nie obyło się też bez pokazania usprawnień Gemini AI. Wydarzenie poprowadził Jimmy Fallon i delikatnie mówiąc – nie dźwignął tego. więcej

Goniec ujawnił nagranie, które miało nie istnieć. Według szefa PZPN

Prezes PZPN Cezary Kulesza chciał w lipcu pozwać portal Goniec za opisanie nagrania, gdy śpiewa “Barkę” z politykami PiS. Bo według niego takie wideo miało w ogóle nie istnieć. Ale teraz Goniec.pl je ujawnił. więcej

„Libacja na skwerku” ma 15 lat. „Musiałam coś wrzucić do sieci”

15 lat temu na portalu „Gazety Wrocławskiej” ukazał się kultowy tekst „Libacja na skwerku”. – Musiałam coś wrzucić do sieci, a nic innego nie miałam. Atmosfera w pracy nie była przyjemna, więc popełniłam swoje słynne dzieło – wspominała autorka artykułu. – To samorodek banalności, który się pojawił i wszystkich ucieszył – ocenia medioznawca dr hab. Jacek Wasilewski. więcej

Fan experience w dobie transformacji technologicznej – jak zmienia się przywództwo i zarządzanie w sporcie?

Jeszcze niedawno sport postrzegano głównie przez pryzmat rywalizacji na boisku i emocji kibiców. Dziś to jedna z najszybciej rosnących branż gospodarki, której wartość globalna do 2030 roku – według prognoz firmy konsultingowej Kearney – przekroczy 602 miliardy dolarów. W Polsce, jak wskazuje Polski Instytut Ekonomiczny, rynek sportowy już w 2017 roku wart był blisko 10 miliardów złotych, a według danych Sponsoring Insight dla „Parkietu”, tylko w 2024 roku sponsoring sportu osiągnął poziom 1,46 miliarda złotych. materiał reklamowywięcej

TELEWIZJA

Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?

Tomasz Sianecki nie wyklucza, że do "Szkła kontaktowego” wróci Artur Andrus, który niedawno gościnie pojawił się w programie. – Jesteśmy w całym kontakcie. Dla Artura drzwi naszego…

Kamila Meller więcej

Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu

Filip Chajzer, Piotr Kraśko, Magda Mołek i Andrzej Sołtysik – to kolejni dawni gospodarze „Dzień Dobry TVN”, którzy wrócą do śniadaniowego programu w związku z jego 20-leciem. Niektórzy ponownie poprowadzą śniadaniowy format.  więcej

Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku

Kolejny bezpłatny kanał w ofercie serwisu streamingowego Sweet.TV. Platforma dołączyła stację FAST Smerfy HD. Jest dostępna w języku polskim i przez całą dobę emituje popularny serial animowany.  więcej

Nietypowa oferta. Serwis streamingowy z pakietami dobowymi i tygodniowymi

Sling TV, serwis streamingowy amerykańskiej platformy cyfrowej Dish Network, rozpoczął sprzedaż pakietów dobowych i tygodniowych. W dni powszednie dostęp do kanałów telewizyjnych można uzyskać już za 4,99 dol. W weekendy, kiedy transmisji sportowych w USA jest najwięcej, koszt takiej subskrypcji to 9,99 dol. W sprzedaży jest też dostęp tygodniowy za 14,99 dol. więcej

Znana platforma ma ofertę za darmo dla kibiców ligi hiszpańskiej

Serwis streamingowy DAZN pozyskał prawa do pokazywania fragmentów spotkań hiszpańskiej ligi piłkarskiej La Liga w sezonach 2025/2026 oraz 2026/2027. To kolejne darmowe treści na tej platformie dla fanów piłki nożnej.  więcej

Dziennikarz TVP Info także w TVP World. Jego program będzie częściej

Witold Tabaka zadebiutował ostatnio na antenie TVP World. Z kolei jego program „Sprawdzamy” w TVP Info od września br. będzie ukazywać się częściej.  więcej

Nowe logo Eurowizji budzi emocje. Graficzny koszmarek czy mistrzowski case?

Nowe logo Eurowizji ściągnęło na EBU lawinę krytyki. Choć dla specjalistów od brandingu zmiana jest zrozumiała, efekt końcowy rozczarowuje. W dobie internetu wpadkę można jednak przekuć w sukces. – Eurowizja od zawsze flirtuje z kiczem i ironią, a nowe logo tylko potwierdza, że mem to skuteczna forma promocji - ocenia Karol Nowakowski. więcej

W TVP Info zakpiono z prezydenta w Kanale Zero. Stanowski wytyka pieniądze od państwa

W trakcie programu Kanału Zero do studia zadzwonił prezydent Karol Nawrocki, z czego żartowano w programie „Kwiatki polskie” w TVP Info. W odpowiedzi szef Kanału Zero Krzysztof Stanowski wytknął Telewizji Polskiej wysokie finansowanie z budżetu państwa. więcej

Filmy Paramount zamiast MTV. „Musimy zdefiniować kanały kablowe na nowo”

Firma Paramount Skydance Corporation, która powstała po wartej 8,4 mld dol. fuzji Paramount Global i Skydance, planuje zachowanie marek Nickelodeon, MTV i BET. Ich działalność ma być jednak zdefiniowana na nowo, być może w streamingu. Koncern zamierza kontynuować redukcję personelu. W planach jest też zwiększenie liczby produkcji fabularnych.  więcej

Usługi internetu satelitarnego pomagają operatorowi Polsat Box i Canal+

Przychody firmy Eutelsat z usług LEO, a więc przede wszystkim internetu satelitarnego, w roku finansowym 2024-2025 wzrosły o 84 proc. Odpowiadają już za 15 proc. wszystkich przychodów operatora obsługującego m.in. platformy cyfrowe Polsat Box i Canal+.  więcej

Kino Polska TV zarabia rekordowo. Chociaż Zoom TV pod kreską

W pierwszej połowie 2025 roku grupa kapitałowa Kino Polska TV wypracowała znaczące wzrosty przychodów i zysku, m.in. dzięki wyższym wpływom reklamowym. Wśród jej głównych linii biznesowych stratę zanotował jedynie Zoom TV. więcej

Mecze siatkarek na mistrzostwach w ogólnodostępnej stacji. Gdzie oglądać?

Ruszają mistrzostwa świata siatkarek, a wszystkie spotkania pokażą kanały Polsat Sport, które są dostępne także w streamingu Polsat Box Go. Mecze z udziałem Polek oglądać będzie można również na głównej antenie Polsatu.  więcej

Cyfrowy Polsat za podatkiem cyfrowym. Streaming podmywa płatną telewizję

Władze Cyfrowego Polsatu popierają plan wprowadzenia w Polsce podatku cyfrowego. – Żeby polskie spółki mogły na równi konkurować z globalnymi graczami – stwierdził wiceprezes firmy Maciej Stec. Cyfrowy Polsat od kilku kwartałów traci część klientów płatnej telewizji, którzy wolą platformy streamingowe. więcej

Będą dwie kolejne edycje „Hotelu Paradise”

TVN7 nie kończy „Hotelu Paradise”. W przyszłym roku planuje emisję kolejnych dwóch sezonów. – Jesteśmy tuż przed zdjęciami – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektorka kanałów TVN. więcej

Kolejne zmiany dot. zespołu TVN24 BiS

Po odejściu Katarzyny Ramotowskiej obowiązki redaktora naczelnego TVN24 BiS przejął Kamil de Virion, zastępca redaktora naczelnego TVN24. Nastąpiły też inne zmiany dotyczące zespołu stacji – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.  więcej

Dwie nowe ligi piłkarskie w Polsat Sport. W całości pokazuje je Eleven Sports

Do ramówek stacji Polsat Sport będą trafiały wybrane mecze piłkarskiej ligi niemieckiej i włoskiej. Obie ligi w całości są transmitowane przez Eleven Sports. Menedżerowie z Cyfrowego Polsatu podkreślają, że chodzi o promocję rozgrywek w kanałach o większym zasięgu. więcej

83 usługi zgłoszone do KRRiT. To m.in. aplikacja Vectry i konto na Linkedin

Były już przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski surowo karał firmy i osoby prywatne za brak obecności w rejestrze usług wideo na żądanie regulatora. Tylko w ciągu dwóch miesięcy wpisano tam 83 usługi. To m.in. strony internetowe, aplikacja sieci kablowej Vectra, a nawet konto na portalu Linkedin. więcej

Iga Świątek walczy o zwycięstwo w US Open. Gdzie oglądać?

Od niedzieli rusza US Open - ostatni turniej wielkoszlemowy w tym roku. W gronie faworytek znajduje się m.in. Iga Świątek. Transmisje na antenach Eurosportu oraz w HBO Max.  więcej

Pyrrusowe zwycięstwo Solorza? Cyfrowy Polsat i ZE PAK dostały pisma z Cypru

Cyfrowy Polsat i ZE PAK w czwartek zostały poinformowane przez swoich głównych akcjonariuszy zarejestrowanych na Cyprze, że decyzja tamtejszego sądu z zeszłego tygodnia nie obowiązuje w Polsce. Zupełnie co innego twierdził Zygmunt Solorz, przestrzegając władze Cyfrowego Polsatu przed dokonywaniem w firmie i jej spółkach zależnych znaczących zmian. więcej

TVN podał ceny reklam na wrzesień. Najdroższe przy "Faktach"

Biuro reklamy TVN Media opublikowało cennik reklamowy na wrzesień. Najwyżej wyceniono w nim spoty emitowane przy “Faktach” w dni powszednie.   więcej

"Awantura o kasę" wraca. Na początek odcinek z gwiazdami

Nowy sezon “Awantury o kasę” rozpocznie się od charytatywnego wydania programu. W niedzielę 31 sierpnia o godzinie 17.30 widzowie zobaczą odcinek specjalny, w którym do rywalizacji staną drużyny złożone z gwiazd różnych programów Polsatu.  więcej

Nowy prezes Cyfrowego Polsatu pewny swego. Co z kredytami?

Andrzej Abramczuk, od miesiąca prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, podkreśla, że mimo sporu właścicielskiego w holdingu Zygmunta Solorza ma swobodę decyzyjną. Zarząd Cyfrowego Polsatu nie komentuje natomiast zawirowań we władzach jego spółki PAK – Polska Czysta Energia. więcej

Polsat rośnie reklamowo. Lżej bez Ligi Mistrzów

W pierwszej połowie 2025 roku Telewizja Polsat wypracowała wzrost przychodów reklamowych o ponad 3,5 proc., dużo wyższy od dynamiki całego rynku. Mniej zarabia natomiast na umowach z operatorami telewizyjnymi. więcej

Stanisław Soyka nie żyje. TVN przerwał festiwal

W wieku 66 lat zmarł Stanisław Soyka, legendarny polski muzyk. W czwartek wieczorem miał wystąpić podczas Top of The Top Sopot Festivalu. Po informacji o śmierci artysty TVN odwołał ostatni z koncertów. więcej

Wraca “Halo tu Polsat”. Koniec pary Krzysztof Ibisz i Paulina Sykut-Jeżyna

W przyszły piątek magazyn “Halo tu Polsat” wraca z trzymiesięcznej przerwy wakacyjnej. W nowym sezonie pojawią się nowi prowadzący, zmieni się też scenografia śniadaniówki.  więcej

Nowa kłótnia Wysockiej-Schnepf ze Stanowskim. Zaczęło się od fejka Kanału Zero

Spór dziennikarki TVP Info Doroty Wysockiej-Schnepf z twórcą Kanału Zero Krzysztofem Stanowskim wkracza w nową fazę. Tym razem prezenterka telewizji publicznej odniosła się w mocnych słowach do ostatniej wpadki KZ związanej z wygenerowanym przez AI “zdjęciem”, mającym ośmieszać europejskich przywódców.  więcej

Próba sił w „zielonej” spółce Cyfrowego Polsatu. Sąd przeciw dymisji Solorza i jego żony

Zwołane nieoczekiwanie walne zgromadzenie spółki PAK – Polska Czysta Energia, w której większość udziałów ma Cyfrowy Polsat, odwołało z rady nadzorczej Zygmunta Solorza, jego żonę Justynę Kulkę i prawnika Jerzego Modrzejewskiego. Prawnicy miliardera skutecznie zaskarżyli tę decyzję do sądu, dlatego roszady w radzie nie zostaną wpisane do KRS. więcej

Nie żyje wybitny twórca dokumentów. Jego film nominowano do Oscara

W wieku 85 lat zmarł wybitny reżyser filmów dokumentalnych Marcel Łoziński. W dorobku miał tytuły takie jak m.in. „89 mm od Europy” (za który otrzymał nominację do Oscara), „Egzamin dojrzałości” „Próba mikrofonu” i „Wszystko może się przytrafić”. – Patrzę tak sobie ciągle na ten film bez myślenia o końcu, bo nie wiem, ile jeszcze taśmy zostało w kasecie – stwierdził Marcel Łoziński w archiwalnej rozmowie z PAP. więcej

Fan experience w dobie transformacji technologicznej – jak zmienia się przywództwo i zarządzanie w sporcie?

Jeszcze niedawno sport postrzegano głównie przez pryzmat rywalizacji na boisku i emocji kibiców. Dziś to jedna z najszybciej rosnących branż gospodarki, której wartość globalna do 2030 roku – według prognoz firmy konsultingowej Kearney – przekroczy 602 miliardy dolarów. W Polsce, jak wskazuje Polski Instytut Ekonomiczny, rynek sportowy już w 2017 roku wart był blisko 10 miliardów złotych, a według danych Sponsoring Insight dla „Parkietu”, tylko w 2024 roku sponsoring sportu osiągnął poziom 1,46 miliarda złotych. materiał reklamowywięcej

RADIO

Kuba Benedyczak znów w Radiu 357. Powrót z TVP Info

Od września redakcję międzynarodową Radia 357 wzmocni Kuba Benedyczak. Dziennikarz wraca do internetowej rozgłośni po ponad półtorarocznej przerwie. Ostatnio był związany z TVP Inf…

Kamila Meller więcej

Jarosław Kuźniar znika z Trójki. „Musiałem wybrać”

Jarosław Kuźniar nie będzie już pojawiał się na antenie Programu III Polskiego Radia. – Dzielenie obowiązków z radiem nie pozwala mi dobrze zarządzać firmą. Musiałem wybrać – przekazał nam dziennikarz. – Patrzę na to jak na przerwę – dodaje dyrektorka stacji Agnieszka Szydłowska.   więcej

Szefowa KRRiT oskarżona. Odtajnione dokumenty służyły TVP i PiS do ataku na Tuska

Przewodnicząca Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Agnieszka Glapiak, tak samo jak były minister obrony narodowej, były dyrektor w MON Piotr Z. i od niedawna szef BBN, jest oskarżona w sprawie odtajnienia w 2023 r. części planu użycia sił zbrojnych „Warta”. Treści z planu zostały wykorzystane w spocie PiS oraz serialu „Reset” Telewizji Polskiej. Agnieszka Glapiak ocenia, że to „akt politycznej represji”. więcej

Członkini KRRiT tłumaczy się z fake newsa o dziennikarce TVP. „Prześmiewczy emotikon”

Marzena Paczuska, członkini Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, przeprosiła za zamieszczenie błędnej odpowiedzi sztucznej inteligencji, jakoby to Joanna Dunikowska-Paź zadała niezręczne pytania dotyczące Karola Nawrockiego. Tłumaczy, że chciała zakpić ze sztucznej inteligencji Grok, o czym świadczy „prześmiewczy emotikon”. więcej

REKLAMA

Rusza „Gang Biedroniaków”. W akcji oprócz maskotek nowość dla dorosłych

Sklepy Biedronka rozpoczynają nową promocję opartą na naklejkach przyznawanych za zakupy. W akcji można je wymieniać nie tylko na maskotki z „Gangu Biedroniaków”, lecz także na urz…

Tomasz Wojtas więcej

Dawid Godziek ambasadorem marki Mini

Dawid Godziek, czołowy polski zawodnik freestyle MTB i świeżo upieczony zwycięzca prestiżowego Crankworx Summer Series, zaliczanych do Pucharu Świata FMB World Tour został ambasadorem marki samochodów Mini (BMW Group) w Polsce.  więcej

Wawel rusza ze wsparciem Fresh&Fruity. Spot powstał z użyciem sztucznej inteligencji

Wawel, właściciel marki owocowych galaretek nadziewanych Fresh & Fruity, rozpoczyna emisję nowego spotu pod hasłem “Fresh & Fruity - galaretki nadziane latem”. Powstał on z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.  więcej

Debiutuje Aqua Carpatica, ruszyła kampania

Aqua Carpatica, marka naturalnie gazowanej wody mineralnej, dotychczas obecna w traditional trade i HoReCa rozwija dystrybucję w sklepach InterMarche i E.Leclerc oraz Frisco.pl. Wspiera to kampanią pod hasłem “Dla spragnionych idealnego smaku”.  więcej

Lunapark collective z nową realizacją dla wietnamskiego klienta

Studio postprodukcyjne Lunapark collective zrealizowało kolejną kampanię we współpracy z wietnamskim domem produkcyjnym Plan A. Tym razem, na potrzeby projektu dla marki mleka Green Farm, studio przygotowało szeroki zakres prac postprodukcyjnych. więcej

Tak zarabia się na reklamach Biedronki. Kolejna dywidenda

Agencja reklamowa Duda Polska, obsługująca przede wszystkim sieć sklepów Biedronka, w 2024 roku znacząco zwiększyła swoje przychody i zysk. Wpłaciła prawie 5 mln zł dywidendy. więcej

Dino z zyskiem poniżej oczekiwań. Ma już prawie 55 tys. pracowników

W sklepach Dino sprzedaż porównywalna w drugim kwartale br. zwiększyła się o prawie 9 proc. Firma Dino Polska przy wzroście przychodów o 19 proc. zarobiła na czysto niemal 400 mln zł, znacznie mniej niż spodziewał się rynek kapitałowy. W ciągu roku liczba jej pracowników poszła w górę z 45,3 do 53,5 tys. więcej

Sergiusz Geller w dziale marketingu właściciela marki Jacobs

Do firmy JDE Peet's, właściciela takich marek kaw, jak Jacobs czy Douwe Egberts dołączył Sergiusz Geller, wcześniej przez ponad 20 lat związany z siecią Havas Media.  więcej

Wedel z nowym dyrektorem technologii i transformacji cyfrowej

Firma Wedel wzmacnia strategiczny obszar transformacji cyfrowej. Dyrektorem działu technologii i transformacji cyfrowej został Piotr Hołownia, menedżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w digitalizacji oraz wdrażaniu metod zwinnego zarządzania. więcej

"NJU. Najprościej". Sieć promuje internet stacjonarny

NJU Mobile wystartowało z kolejną odsłoną kampanii promującej ofertę światłowodową marki. Tym razem komunikacja została zaplanowana z myślą o studentach. Działania mediowe realizowane są w okresie “back to school” i obejmują największe miasta akademickie w Polsce. więcej

Play wprowadza nowości w ofercie domowej

Sieć komórkowa Play, w związku ze zbliżającym się rokiem szkolnym, przygotowała nową ofertę usług domowych. To m.in. światłowód w krótkiej, dziewięciomiesięcznej umowie lub pakiet internetu z telewizją i dostępem do ulubionych serwisów streamingowych. więcej

pro/porcja z kolejnym projektem dla Huawei

Agencja pro/porcja przygotowała 5 krótkich formatów video dla marki Huawei promujących Huawei MatePad 11.5 2025. Materiały trafią na kanały social media i zostaną wykorzystane w działaniach PR wspierających tablet multimedialny. więcej

Krzysztof Kamiński dołącza do El Padre jako szef działu kreacji

Do zespołu agencji El Padre dołączył Krzysztof Kamiński obejmując stanowisko szefa działu kreacji.  więcej

Od Zgorzelca do Görlitz: miasta graniczne, w których prosperują polscy pracownicy

Zgorzelec w Polsce i Görlitz w Niemczech to dwa miasta rozdzielone rzeką Nysą, ale połączone historią, kulturą i codziennym życiem. Chociaż wiele polskich miast i miasteczek położonych jest w pobliżu granicy, niektóre z nich oferują dobre możliwości dla pracowników, którzy chcą realizować swoje marzenia zawodowe. Dla wielu polskich pracowników ten obszar przygraniczny jest idealnym miejscem do znalezienia legalnej pracy w Niemczech, pozostając jednocześnie blisko domu. Z drugiej strony Niemcy borykają się z poważnym niedoborem rąk do pracy i wykwalifikowanych pracowników. Stwarza to najbardziej sprzyjające warunki dla zagranicznych pracowników, aby się dostosować i rozwijać. Krótka odległość ułatwia dojazdy do pracy, a wspólny duch społeczności sprawia, że życie pracowników transgranicznych jest bardziej komfortowe. materiał reklamowywięcej

PR

PR Calling z growth partnerem. W tej roli Dominik Wartecki

Do zespołu agencji PR Calling dołącza Dominik Wartecki, zajmując nowo utworzone stanowisko growth partnera. To odpowiedź na potrzebę zmian, jakie obecnie przechodzi agencja, od PR-…

Beata Goczał więcej

CK Mediator klientem WEC Communication

Do grona klientów agencji WEC Communication dołączyła firma CK Mediator Polska - dystrybutor sprzętu IT, rozwiązań Smart Home i szeroko rozumianej elektroniki konsumenckiej. Agencja odpowiada za kompleksowe wsparcie m.in. w zakresie kampanii digital, obsługi social mediów i działań PR.  więcej

TECHNOLOGIA

Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?

Dwie dekady temu stało się jasne, że social media są siłą, której nikt nie powstrzyma. Rozwijające się dynamicznie technologie internetowe pozwoliły nam komunikować się ze sobą na …

Artur Roguski więcej

Wyciek danych z Groka. Setki tysięcy czatów wyciekło do sieci

Ponad 300 tysięcy rozmów użytkowników z chat botem Grok - najpewniej bez ich wiedzy - trafiło do wyszukiwarki Google – podaje BBC. Eksperci ds. bezpieczeństwa w sieci nie kryją obaw. Jak podkreślają, nawet upublicznione w sieci polecenia wystarczą, by narazić użytkowników na ujawnienie wrażliwych danych. więcej

Cyfrowa Polska: opłata reprograficzna to "podatek od nowoczesności”. Apel o pilne wstrzymanie prac

Związek Cyfrowa Polska, reprezentujący producentów i dystrybutorów sprzętu elektronicznego, zaapelował do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego o natychmiastowe wstrzymanie prac nad projektem rozszerzenia katalogu urządzeń objętych opłatą reprograficzną. Organizacja ostrzega, że proponowane zmiany przekształcą rekompensatę dla twórców w powszechny “podatek od elektroniki”, który najbardziej uderzy w polskich przedsiębiorców i konsumentów. więcej

Wszystko o programach lojalnościowych w naszym nowym dodatku

Redakcja Wirtualnemedia.pl przedstawia dodatek, w którym przyglądamy się najnowszym trendom w programach lojalnościowych, przykładom skutecznych strategii oraz wyzwaniom, jakie stoją przed twórcami takich programów.

więcej